Pagina 40 van 87 EersteEerste ... 3036373839404142434450 ... LaatsteLaatste
De resultaten 976 tot 1.000 van 2175 worden weergegeven.
  1. #976

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    We willen helemaal geen nieuwe Kuip. Het stadion loopt helaas op z'n laatste benen. Mede daardoor zit het stadion nooit helemaal vol, omdat ieder vak 10% vrij moet zijn i.v.m. de veiligheid etc. De Kuip is aan een grondige renovatie c.q. verbouwing toe en daarvoor zal geld vrij gemaakt moeten worden door diverse partijen. Er is geen club in Nederland die zomaar even 150 miljoen heeft liggen voor een nieuw stadion. Een vernieuwde Kuip, met betere toegangswegen, verbeterde veiligheid, een beter vak voor de uitsupporters etc. etc. is allemaal nodig. Er is tevens een nieuw trainingscomplex nodig. Het laatste wat ik daar over hoorde was dat ze een idee als de Herdgang (zo heet het bij PSV toch?) willen proberen te realiseren. Anyway, het kost allemaal bakken met geld en aangezien we recessie hebben en het crisis is, zal het nog wel eventjes gaan duren voordat de kogel door de Rotterdamse kerken gaat.
    Wat zou de prijs van een complete renovatie zijn? Is dat al eens geraamd?

    Mijn voorkeur zou uitgaan naar in de Kuip blijven als ik Feyenoord-supporter was. Een nieuw stadion is een gok die gemakkelijk verkeerd uitvalt. Bij Juventus hebben ze altijd spijt gehad van de overgang naar Delle Alpi, een hypermodern, maar 'koud' stadion. In het oude stadion 'rook' het naar voetbal, Delle Alpi werd nooit wat. De Kuip is uniek in Nederland, misschien wel in Europa, maar als het stadion echt op zijn laatste benen loopt, valt een renovatie misschien nog wel duurder uit dan nieuwbouw.

  2. #977

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Het is wel subsidie, als PSV in de komende jaren 1 keer de aflossing niet op kan brengen zal de gemeente het stadion en trainingsveld echt niet verkopen aan een andere partij, dan wordt de aflossing van de lening uitgesteld of de lening kwijtgescholden, het is dus gewoon verkapte gemeentesteun.


    !

    Nou ik weet niet of men niet verkoopt, want de grond daar is veel waard.
    Buiten dat is het bijna onmogelijk dat men niet aan de voorwaarden voldoet, want het geld wat van de seizoenskaarhouders komt wordt meteen op die rekening gezet en men loopt zoiezo 1 jaar voor en is het niet alleen het stadion maar ook de grote lappen grond bij het trainingscomplex.

  3. #978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Lijkt me volkomen normaal dat een gemeente bijdraagt aan het bouwen van een stadion waar ze zelf van profiteren dmv binnnhalen van grote evenementen en concerten en werkgelegenheid itt tot Eindhoven waar de miljoenen in de spelersgroep worden gestort.
    Kijk, en dat laatste is dus niet gebeurd.
    Matavz, Mertens & co zijn gehaald van de verkopen van Afellay, Amrabat, Salcido, Doedelzak en een bonus die men nog moest ontvangen van Valencia inzake R. Koeman

    Om eea te verduidelijken:
    Mertens- 4,5m
    Strootman- 8,5m
    Tyton- gehuurd met optie tot koop (dus nog niets betaald)
    Matavz- 5,5m
    Sinouh- transfervrij
    Wijnaldum- 5m
    Willems- 800.000
    Derijck- 750.000
    Vennegoor- transfervrij
    Totaal: iets meer dan 25m

    Dan de verkopen:
    Doedelzak- 14m
    Salcido- 2,5m
    Afellay- 3m
    Amrabat- 2m
    Maza- 2,5m
    Simons- 1m
    Koeman bonus- 1m
    Totaal: 26m

    Daarbij is in de gemeentedeal opgenomen dat PSV het geld niet in spelers mag investeren....en dat is dus ook niet gebeurd.

    Ook dient gezegd te worden dat van de nieuwelingen niemand meer dan 1m verdiend.....en grootverdieners (lees: 1m+) als Afellay, Doedel, Koevermans en Kromkamp in 2011 vertrokken zijn.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 04-02-2012 om 12:43

  4. #979

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    !Lijkt me volkomen normaal dat een gemeente bijdraagt aan het bouwen van een stadion waar ze zelf van profiteren dmv binnnhalen van grote evenementen en concerten en werkgelegenheid itt tot Eindhoven waar de miljoenen in de spelersgroep worden gestort.
    Klopt ook wederom niet , overigens levert psv ook de gemeente eindhoven heel veel geld op.
    En het geld werd niet in de spelers gestopt maar in de herstructurering van de schulden en daardoor kon psv het geld wat men verdiend heeft aan transfers uitgeven aan nieuwe transfers.

    Ik weet het is moeilijk , maar als je je er echt in verdiept is het een vrij aardige oplossing met enorm weinig risico, maar ja vaak is het moeilijk om het vooroordeel weg te zetten of men wil het niet.

    Ach zie net dat iemand me al voor was

  5. #980

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Lijkt me volkomen normaal dat een gemeente bijdraagt aan het bouwen van een stadion waar ze zelf van profiteren
    ....maar de club profiteert er ook van. Als feyenoord in een nieuw stadion meer publiek kan toelaten en evt hogere prijzen kan hanteren worden ze er zelf toch ook beter van?

    Verder lees ik dat de huidige Kuip aan renovatie toe is. Prima dat de club dit niet zelf kan betalen......maar PSV heeft al die jaren zelf de verbouwingen/uitbreidingen betaald.

    Wat ik wil zeggen: PSV heeft nooit steun van de gemeente gehad terwijl vrijwel alle andere clubs dit wel hebben gehad (bv mbt nieuwe stadions).
    Nu heeft men voor het eerst een gemeentedeal en gelijk komt er uit allerlei hoeken gemiep dat het competitievervalsing e.d. is.
    Hoeveel clubs kunnen zeggen dat het stadion hun eigendom is?

  6. #981

    Standaard

    Maar om eerlijk te zijn kan het eigenlijk al best lang niet meer, dat stadion van PSV in het midden van Eindhoven. Ik snap de nostalgische waarde, zoals ook bij de Kuip, maar op den duur is men toch wel toe aan een nieuw stadion, zeker als renovatiekosten misschien wel 70-80% van de kosten van nieuwbouw zijn.

  7. #982

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Daarbij is in de gemeentedeal opgenomen dat PSV het geld niet in spelers mag investeren....en dat is dus ook niet gebeurd.
    Geld is inderdaad gebruikt om de tekorten te dekken. Hadden ze echter dit geld niet gekregen hadden ze de inkomsten uit transfers in de tekorten moeten stoppen en verder moeten gaan met eigen jeugd. Dat is dan ook misschien de reden dat ze zo paniekerig gehandeld hebben, de jeugd bij PSV was er in tt Feyenoord niet klaar voor. PSV is trouwens nog nooit een opleidingsclub geweest dus zo gek is het handelen van de directie nou ook weer niet!

  8. #983

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Maar om eerlijk te zijn kan het eigenlijk al best lang niet meer, dat stadion van PSV in het midden van Eindhoven. Ik snap de nostalgische waarde, zoals ook bij de Kuip, maar op den duur is men toch wel toe aan een nieuw stadion, zeker als renovatiekosten misschien wel 70-80% van de kosten van nieuwbouw zijn.
    Waarom kan het ''al best lang niet meer''?
    Het is zeker niet te oud (rond 1988 drastisch vernieuwd en in de jaren erna uitgebreid) en de ligging in het centrum is juist perfect. Stadions aan de rand van de stad of erbuiten vind ik persoonlijk niets.

    Enige wat anders zou mogen is de capaciteit; die mag omhoog.

  9. #984

    Standaard

    Persoonlijk vind ik het qua veiligheid niet echt te verantwoorden dat een dergelijk groot stadion midden in een volkswijk ligt, maargoed in vele gevallen ontkom je er ook niet aan denk ik.

  10. #985

    Standaard

    Het heeft toch wel zijn charme, ik zou er alleen niet naast willen wonen.

    Van Persie al weer lekker bezig bij Arsenal, twee goals en een briljante assist in de eerste helft. Niet te hopen dat hij straks in juni opgebrand is.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Waarom kan het ''al best lang niet meer''?
    Het is zeker niet te oud (rond 1988 drastisch vernieuwd en in de jaren erna uitgebreid) en de ligging in het centrum is juist perfect. Stadions aan de rand van de stad of erbuiten vind ik persoonlijk niets.

    Enige wat anders zou mogen is de capaciteit; die mag omhoog.
    Ik ben het niet met je eens. Volgens mij had PSV, toen in de jaren zeventig werd begonnen met de renovatie, beter meteen kunnen kiezen voor nieuwbouw, bijvoorbeeld in de omgeving van De Herdgang (er is daar voldoende open ruimte en de omgeving is fraaier dan het centrum van de stad). Dat stadions buiten de stad ongezellig zijn, lijkt me geen regel, het zal eerder aan de binnenkant van het stadion liggen. De Kuip ligt ook niet midden in Rotterdam. Het stadion (drastisch) uitbreiden zal moeilijk zijn, het ligt geheel vast tussen het spoor en een woonwijk. Verder lijkt me de constructie niet echt geschikt voor het bouwen van een extra ring (maar ik geef toe dat ik geen architect ben). Ik kom er niet zo vaak als jij (gemiddeld één keer in de twee, drie jaar denk ik), maar ik vind het ook geen echt gezellig stadion. Het is wel zeer comfortabel.

  12. #987

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Verder lijkt me de constructie niet echt geschikt voor het bouwen van een extra ring (maar ik geef toe dat ik geen architect ben).
    Er kan nog 1x worden uitgebreid en 45.000 plaatsen is dan de max.
    Een jaar of 2 geleden is dit bekeken.

  13. #988

    Standaard

    Waar zou die uitbreiding komen? Aan de spoorzijde of aan drie zijden? (Ik neem aan dat men de hoofdtribune intact laat)

  14. #989

    Standaard

    Ton Lokhoff na de winst tegen Feyenoord: Dit is pas het begin. Twee nederlagen tegen directe concurrenten later zijn ze weer met beide voetjes op de grond gezet daar in Venlo!

    Prachtig voor Bart Schenkeveld dat hij 2 keer gescoord heeft. Die jongen heeft een dosis mentaliteit en strijdlust in zich waar veel andere talenten nog wat van kunnen leren!

  15. #990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door scherpschutter Bekijk bericht
    Waar zou die uitbreiding komen? Aan de spoorzijde of aan drie zijden? (Ik neem aan dat men de hoofdtribune intact laat)
    Spoorzijde en Oost. Hoofdtribune blijft idd intact.
    Achter West staan nu appartementen (was vroeger een parkeerterrein waar ook het P.O.C. was).
    De uitbreiding hing overigens samen met de toewijzing van het WK 2018/2022 aan Nederland.

  16. #991

    Standaard

    Ajax-Utrecht
    Ze zijn vergeten een komma te plaatsen!


    Maar goed, voor hetzelfde geld gaat PSV in Almelo het teiltje in.

  17. #992

    Standaard

    LOL@twd

    En meer zeg ik er niet over, en kruip ik als Utrechtsupporter weer onder mijn steen. Het is maar goed dat we 2x per seizoen tegen Ajax spelen, dan blijft die streep tenminste een beetje uit de buurt.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  18. #993

    Standaard

    Totaal inspiratieloos slappe hap. Alleen als iedereen fit is kan Ajax een rol van betekenis spelen in de eredivise dan, maar wat er achter zit is zwaar onder de maat. En vandaag een aantal 1e keuzes ook overigens.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  19. #994

    Standaard

    Rampzalig is het juiste woord, tjonge wat een matig spel. Hopelijk is de selectie snel weer fit en komen de resultaten weer.

  20. #995

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin vd H Bekijk bericht
    LOL@twd

    En meer zeg ik er niet over, en kruip ik als Utrechtsupporter weer onder mijn steen. Het is maar goed dat we 2x per seizoen tegen Ajax spelen, dan blijft die streep tenminste een beetje uit de buurt.
    Ik las dat Utrecht voor een unicum heeft gezorgd; het is de eerste ploeg die 2 jaar op rij zowel uit als thuis van ajax heeft gewonnen.
    En hoeveel goals heeft die Duplan inmiddels tegen ajax gemaakt?

    PS: ook een fan van The Smiths zo te zien

  21. #996

    Standaard

    Feyenoord voor, Ajax verloren van Utrecht. Het is weer een mooie dag.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  22. #997

    Standaard

    Mooie dag. Ben benieuwd wat ze vanavond bij Studio Voetbal gaan zeggen:

    "Dus, gaat Feyenoord nog in het linkerrijtje eindigen dit seizoen?"

    en

    "Doet Ajax nog mee om het kampioenschap?"

  23. #998

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht

    Maar goed, voor hetzelfde geld gaat PSV in Almelo het teiltje in.
    Puntverlies dus.....met dank aan het niet afmaken van de tig mogelijkheden.

  24. #999

    Standaard

    Zo blijven alle opties over voor de top 5 om kampioen te kunnen worden. Zou wat zijn als dat na 32 wedstrijden nóg zo zou zijn...

  25. #1000

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Zo blijven alle opties over voor de top 5 om kampioen te kunnen worden. Zou wat zijn als dat na 32 wedstrijden nóg zo zou zijn...
    Ik denk PSV en anders Twente.
    Normaliter zou ik altijd ook Ajax noemen, maar die zitten momenteel niet in een dip maar een krater. Na de winterstop 1x gelijk en 3 verliespartijen + een waslijst afwezigen (en wellicht de matigste selectie sinds jaren) + 8 punten achterstand.
    AZ zie ik het niet volhouden en Heerenveen helemaal niet.

Pagina 40 van 87 EersteEerste ... 3036373839404142434450 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •