Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Die film heb ik nu wel gezien/krijg ik geen genoeg van

    De meesten van jullie zullen een filmcollectie hebben waar je U tegen zegt. Zo niet, dan is het archief in je hersenpan, waar alle gekeken films opgeslagen staan vast wel behoorlijk gevuld.

    In de loop der jaren zijn er vast wel films voorbij gekomen die je meer dan 1x, 5x, of misschien wel 30x gezien hebt. En dan kan het zomaar gebeuren dat je, na het voor de 44ste keer kijken van Flodder zoiets hebt van: 'eigenlijk heb ik hem nu wel gezien...' Ken je dat fenomeen? En dan hoef je hem ook niet meer te zien. Want het gevoel wat je bij de voorgaande 43 keren had is er niet meer.

    Ook zullen er mensen zijn die na 1298x Robocop gekeken te hebben zich nog steeds elke keer weer verheugen op het kijken van de volgende draaibeurt.

    Zijn deze twee gebeurtenissen herkenbaar voor je? Zo ja, noem ook eens wat titels die op beide opties slaan.

  2. #2

    Standaard

    Leuk topic!

    Wel gezien:

    Lord of the rings trilogy, Fight Club, Terminator 2

    Geen genoeg van:

    The Matrix, Alien, Aliens, The Terminator, Robocop, Starship Troopers, apocalypse now, Planet of the Apes (1963) , The Day The Earth Stood still (1951)

  3. #3

    Standaard

    Ik had dat de laatste keer heel sterk met de LOTR trilogie. Die wil ik nu bewust 2-3 jaar niet kijken.
    En zelfs een beetje met mijn favoriete actiefilm The Rock, maar die heb ik dan ook al 10-15x gezien. Nu ik erover nadenk, Gladiator past ook wel in het rijtje.

    Allemaal uitstekende films, maar té vaak zien is inderdaad funest. Ben benieuwd of dat voor de rest ook herkenbaar is.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Bij The Rock & Gladiator heb ik dat inderdaad ook. Maar ook bij Platoon, Crimson Tide, Glory, Leathel Weapon krijg ik geen euforie gevoel meer zoals het ooit was.

    Voor Armageddon, Back to the Future, Blood In Blood Out (wanneer komt ie nou eens op Blu!) kun je me s' nachts uit bed halen. Alhoewel, bij BTTF alleen voor deel 1. Die verveelt nooit.

  5. #5

    Standaard

    The Big Lebowski gaat nog steevast een paar keer per jaar de speler in.
    Een film die ik regelmatig kijk en daarna zat werd kan ik zo 1-2-3 niet opkomen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  6. #6

    Standaard

    De enige films die ik sowieso 1x per jaar kijk zijn de lord of the rings films. Verder zijn er films die ik altijd wel meepik als ze op tv komen, of die eens in de zoveel tijd weer in de speler belanden. voorbeelden zijn o.a. Terminator 2, Troy, Matrix, Transformers 1 en 2, Shawshank redemption, Dances with wolves. Ik heb ook bepaalde series die eens in de zoveel tijd de revue passeren, hierbij gaat het meestal om de nostalgie
    Who buys DVD's anyway? :)

  7. #7

    Standaard

    Films waarvan ik geen genoeg van kan krijgen zijn: Starwars 4-5-6, Temple of Doom-The Last Crusade, The Rocketeer, Goodfellas, Heat, Dumb & Dumber, the Truman show, Bruce Almighty, The Gladiator, Kingdom of Heaven, The Departed, The Prestige, Mouling Rouge, Donnie Darko, First Knight, Titanic

    Wel gezien:
    The Abyss, Avatar, The Dark Knight, Fantatic Four, The Hulk, Pearl Harbor, Armageddon, Star Wars 1-2-3, Band of Brothers, LOST, Saving Private Ryan, Schindlers List

    meer volgt...

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat ik nooit moe ga worden van de volgende films:

    Jurassic Park
    Titanic
    Scarface
    Casablanca
    Citizen Kane
    2001: a space odyssey
    Eyes Wide Shut
    Rambo 1 en 2
    De Rocky serie
    Lord of the Rings (trilogy)
    Dumb and Dumber
    Robocop (jaja)
    Last Action Hero
    Wedding Crashers
    Cocktail (schitterende soundtrack)
    en natuurlijk Die Hard

    Zoiets.

  9. #9

    Standaard

    Heb dit fenomeen vroeger heel erg gehad met de Blues Brothers.
    Vond die film helemaal het einde en heb hem toen ook een jaar lang elke maand in de dvd-speler gestopt.
    Toen had ik het allemaal wel gezien en heb hem sindsdien (zeker een jaar of vijf geleden) niet meer gezien.
    The horror...the horror...

  10. #10

    Standaard

    Er zijn een paar films die ik jaarlijks meerdere keren zou willen zien, maar omdat ik nog zoveel te zien heb en ik bang ben dat de status van de film door teveel kijken wordt verpest, kijk ik nagenoeg alle films maximaal één keer in twee jaar.

    De enige uitzondering is (500) Days of Summer. Eigenlijk zou ik deze film elke maand wel kunnen zien, want hoe je het ook wendt of keert: ik word er altijd vrolijk van. Toch weet ik mezelf te beheersen om de film (nog) niet helemaal te kunnen dromen en heb ik het tot op heden bij 4 kijkbeurten weten te houden, waarvan de eerste op 30 januari van 2010 was. Best netjes, al zeg ik het zelf.

  11. #11

    Standaard

    Niet genoeg van krijgen: The Matrix Trilogy, die heb ik al tig keren gezien en blijf er keer op keer nieuwe dingen in ontdekken of zaken anders bekijken. Ik krijg er geen genoeg van. Tot grote frustatie van mijn vriendin die er helemaal niets mee heeft. Verder Jurassic Park, Beverly Hills Cop Trilogy, Lethal Weapons, Star Wars Saga, Grease 1 & 2, Jaws, Starship Troopers en Demolition Man Dat was mijn favoriete film als kind en die keek ik echt bijna elke zondag op VHS, als ik aan mijn vader vroeg om een film op te zetten wist ie al genoeg, daar lacht hij nu nog mee! Het is zelfs zo erg dat ik de hele dialoog mee kan zeggen en ik'm nu, als ie op TV komt nog steeds bekijk...Ik denk echt zonder overdrijven dat ik die film tegen de 100 keer heb gezien.

    Wel gezien: PotC Trilogy en dan vooral Jack Sparrow, hij was leuk maar nu gewoon irritant en flauw. X2, De Shrek films, Spider-man Trilogy, Rush Hour, Ice Age
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  12. #12

    Standaard

    Nu wel gezien:
    - POTC
    - X-men
    - Braveheart
    - Matrix trilogie
    - Star Wars 1-6 (eens in de paar jaar is OK)
    - Lethal Weapon 1-4
    - Beverly Hills Cop
    - Demolition Man
    - Donnie Darko (toch te pretentieus)
    - Shawshank Redemption (jaja, het eindshot stelt me elke keer weer teleur; wie kiest nu voor zo'n dramatische scene een luchtshot??!!)
    - Armaggeddon
    - Titanic (ws volgend jaar wel in 3D omdat m'n vriendin dit een favo vindt)
    - Dances With Wolves
    - BTTF trilogie (nooit echt een fan van geweest)
    - Spidey (opzouten met dat mietje)
    - Lost (wat een tijdverspilling is dat geweest...)
    - T1 en T2 (teveel gezien nu)

    Nooit genoeg:
    - LOTR
    - Bourne 1-3
    - Die Hard 1 en 3
    - The Rock
    - Godfather 1-3
    - JFK
    - All the President's Men
    - Se7en
    - Fight Club
    - The Game
    - Panic Room
    - Heat
    - Collateral
    - Silence of the Lambs
    - Clear and Present Danger
    - Gladiator
    - Speed
    - Ronin
    - Indy
    - Untouchables (ja, die trapscene..)
    - Band of Brothers (eens per jaar een must, alleen al om de blu-ray)
    - The X Files (nu een marathon met vriendin van alle seizoenen, inc films. Nu alweer bij S7)


    en vast nog wel meer....
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 01-07-2011 om 15:28

  13. #13

    Standaard

    Huh? Hoe kan dat in hemelsnaam?
    Mensen die genoeg hebben van the Lord of the Rings en het niet meer hoeven te zien? Kijk, ik zeg niet dat dat fout is, tuurlijk niet, jullie mening, maar toch....Waaat????
    Mijn mond valt hier toch echt open van. Ik vind het echt gewoon te goed. Ge-wel-dig!!!!
    Maargoed, dat is dan weer mijn mening.

    ff ontopic: waar ik nooit genoeg van kan krijgen is...
    the Lord of the Rings...viel te verwachten.
    En ik kijk hem niet zomaar 1 keer per maand, nee, nog extremer;
    Meestal alle drie de films in 1 week. Mij verveelt het niet! Echt een toppertje!
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  14. #14

    Standaard

    Je wil serieus beweren dat je de films enkele tientallen keren per jaar kijkt? Klinkt als obsessief compulsief gedrag.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  15. #15

    Standaard

    Lijkt me ook zonde. Er zijn genoeg andere films die het kijken meer dan waard zijn en om het dan maar bij één trilogie te houden...

  16. #16

    Standaard

    Ik kan me een periode herinneren dat een maat van me The Fast & The Furious gedurende twee weken elke dag twee keer keek. Pff.

    Nou had ik dat vroeger wel toen mijn liefde voor de film op zijn hoogtepunt zat. Films als First Blood & Rocky 4 keek ik dagelijks. Kon er geen genoeg van krijgen.

    Maar toen was mijn collectie ook nog maar een titel of 10 groot

  17. #17

    Standaard

    Ik moet zeggen dat na al die tijd ik nog steeds geen genoeg krijg van de film Elizabethtown, het blijft voor mij een film die ik keer op keer kan zien en waar ik van blijf genieten. Een heerlijke film gewoon.
    Ikran is not horse!

  18. #18

    Standaard

    Ik krijg nooit genoeg van Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

    Niet dat ik de dvd meerdere keren per jaar insteek (meestal 1x per jaar), maar telkens hij op tv is, kijk ik. Zo was hij vorige weken te zien op zowel Canvas als Ned2, en heb ik hem dus 2x op korte tijd gezien.

    Denk dat ik hem ondertussen wel zo'n 10-15 keer gezien heb .

    Nog zo'n films zijn Ace Ventura en Con Air. Waarom? Weet het niet, maar als ze tijdens het zappen tegenkom blijf ik toch hangen

  19. #19

    Standaard

    The Rocky Horror Picture Show is iedere keer weer even leuk. Maar dat is dan ook de enige film in de filmgeschiedenis waar je actief tegen de film zit te schreeuwen en met dingen zit te gooien, dus het is een nogal actieve bezigheid
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #20

    Standaard

    Nooit genoeg van The Godfather trilogy maar ook Back to the Future 1+2

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Je wil serieus beweren dat je de films enkele tientallen keren per jaar kijkt? Klinkt als obsessief compulsief gedrag.
    Nou, srry hoor, maar het zijn gwn hele goede films. Laat me! Ik bedoel, als ik ze zo vaak wil kijken, dan doe ik dat toch gwn?!
    Jezus.
    GIMLI:
    Well lad, whatever luck you live by, let’s hope it lasts the night.

    LEGOLAS:
    Your friends are with you, Aragorn.

    GIMLI:
    Let’s hope they last the night.

  22. #22
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Tuurlijk, je hebt van alle soorten mensen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door somebody Bekijk bericht
    Nou, srry hoor, maar het zijn gwn hele goede films. Laat me! Ik bedoel, als ik ze zo vaak wil kijken, dan doe ik dat toch gwn?!
    Jezus.
    Dat moet je inderdaad helemaal zelf weten. Overigens is het op het forum gebruikelijk om hele woorden te gebruiken .

    Zo uit mijn hoofd, kan ik altijd wel kijken naar alles van Star Trek, Pulp Fiction, Blade Runner, Firefly, Serenity, Yeopgijeogin geunyeo (aka My sassy Girl), Once upon a time in China trilogie, Shichinin no samurai (aka The seven samurai) en een hele berg slechte komedies .

  24. #24

    Standaard

    Niet genoeg van krijgen: Alien, The Abyss, Blade runner, 500 days of summer, Shawshank Redemption.

    Nu wel gezien: LOTR, Braveheart, Eternal sunshine of the spotless mind.
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  25. #25

    Standaard

    Wel gezien:

    The Matrix
    LOTR trilogie
    Face/Off
    The Rock
    Con Air
    TDK

    Nooit genoeg:

    Evil Dead 1+2
    Re-Animator
    Resident Evil Afterlife 3D
    Tron Legacy 3D
    Cloverfield
    Hard Target

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •