De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Smile DVD opbergsysteem - ladekast voor sleeves

    Hallo,

    Ik zie al diverse discussies mbt het opbergen van DVD's.

    Nu heb ik er zelf ook een en hoop dat iemand mij kan helpen, jullie kennen wel de DJ koffers waarin DVD's / CD's in sleeves opgeborgen kunnen worden.

    Nu ben ik op zoek naar een ladenkast met hetzelfde systeem.

    Dus een kast met ongeveer 4 lades, waarin per lade ongeveer 800 DVD's in sleeves opgeborgen kunnen worden. Natuurlijk moet dezeladenkast het gewicht aankunnen in zijn totaal maar ook per lade (vooral als je de la opend).

    Ik heb al diverse keren op internet gezocht maar kan helaas niets vinden, zijn er mensen die mij verder kunnen helpen of eventueel andere ideeen hebben voor een compact opbergsysteem voor sleeves en grote aantallen DVD's?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  2. #2

    Standaard

    Wat doe je dan met de originele verpakkingen van de DVD's die je netjes in de winkel hebt gekocht?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Wat doe je dan met de originele verpakkingen van de DVD's die je netjes in de winkel hebt gekocht?
    Ik weet niet wat hij doet, maar ik zelf doe meestal de DVD's in zo'n sleeve in een grote DJ Koffer, en de hoesjes doe ik in zo'n doorzichtig hoesje in een map.

    De doosjes die ik dan overhou, gooi ik dan meestal weg, of iemand moet ze kunnen gebruiken.

    Zo heb ik nog een grote volle Shoppertas staan met lege DVD-doosjes, die hoogstwaarschijnlijk snel weggaat.

    En aangezien ik (en meerdere met mij gewoon blijven aanschaffen) niet de grootste ruimte heb (woon in appartement), moet ik toch een plaatsingsoplossing bedenken voor de films, vandaar deze oplossing.

    Dus ik denk dat hij de hoesjes zelf ook zo zal bewaren, lijkt me stug dat hij die zal weggooien.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pharao Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zie al diverse discussies mbt het opbergen van DVD's.

    Nu heb ik er zelf ook een en hoop dat iemand mij kan helpen, jullie kennen wel de DJ koffers waarin DVD's / CD's in sleeves opgeborgen kunnen worden.

    Nu ben ik op zoek naar een ladenkast met hetzelfde systeem.

    Dus een kast met ongeveer 4 lades, waarin per lade ongeveer 800 DVD's in sleeves opgeborgen kunnen worden. Natuurlijk moet dezeladenkast het gewicht aankunnen in zijn totaal maar ook per lade (vooral als je de la opend).

    Ik heb al diverse keren op internet gezocht maar kan helaas niets vinden, zijn er mensen die mij verder kunnen helpen of eventueel andere ideeen hebben voor een compact opbergsysteem voor sleeves en grote aantallen DVD's?

    Alvast bedankt voor jullie reactie.
    http://www.cd-rek.nl/index.html Geen kast met lades maar wel super stevig en dun materiaal met de juiste diepte en dus neem het minder ruimte in beslag om op te bergen als jij op deze manier je dvd's en blu-ray wil op bergen kun je in de cd kast voor 1152 cd's denk ik wel het dubbele aantal kwijt!

  5. #5

    Standaard

    Ook hier vind je kasten met lades voor CD's. Klik op het tabblad "CD/DVD-kasten" en scroll dan even naar beneden voor voorbeelden van ladenkasten voor CD's (en DVD's), maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik weet niet wat hij doet, maar ik zelf doe meestal de DVD's in zo'n sleeve in een grote DJ Koffer, en de hoesjes doe ik in zo'n doorzichtig hoesje in een map.

    De doosjes die ik dan overhou, gooi ik dan meestal weg, of iemand moet ze kunnen gebruiken.

    Zo heb ik nog een grote volle Shoppertas staan met lege DVD-doosjes, die hoogstwaarschijnlijk snel weggaat.

    En aangezien ik (en meerdere met mij gewoon blijven aanschaffen) niet de grootste ruimte heb (woon in appartement), moet ik toch een plaatsingsoplossing bedenken voor de films, vandaar deze oplossing.

    Dus ik denk dat hij de hoesjes zelf ook zo zal bewaren, lijkt me stug dat hij die zal weggooien.
    Was jij niet dezelfde die plastic zakjes om z'n steelcases deed tegen beschadigingen? Maar je haalt wel dvd's uit de originele doosjes en stopt deze in een dj koffer en hebt de doosjes in een shoppertas of gooit ze weg? Dit is echt een wereld van verschil.
    Laatst aangepast door Deerect2007 : 24-06-2011 om 17:48

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Wat doe je dan met de originele verpakkingen van de DVD's die je netjes in de winkel hebt gekocht?
    De Originele verpakking gaat inderdaad weg, alle films heb ik geindexeerd op lijsten met een printje van de cover (5 films per A4)

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ook hier vind je kasten met lades voor CD's. Klik op het tabblad "CD/DVD-kasten" en scroll dan even naar beneden voor voorbeelden van ladenkasten voor CD's (en DVD's), maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

    Bedankt voor de reacties.

    Deze zien er op zich netjes uit, maar ook deze zijn in eerste instantie niet bedoeld om sleeves in op te bergen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Deerect2007 Bekijk bericht
    Was jij niet dezelfde die plastic zakjes om z'n steelcases deed tegen beschadigingen? Maar je haalt wel dvd's uit de originele doosjes en stopt deze in een dj koffer en hebt de doosjes in een shoppertas of gooit ze weg? Dit is echt een wereld van verschil.
    Klopt.

    Als jij logisch nadenkt weet je dat nogmaals steelcases/metalcases veel meer schadegevoelig zijn, vandaar die hoesjes om die cases.

    En aangezien ook ik moet nadenken over het opbergen kwa ruimte van de schijfjes (vanwege niet al te grote woonruimte), heb ik besloten om de meeste (de normale verpakkingen, dus niet met een sleeve of metal of steel verpakking) op te bergen in een koffer.

    Die papieren hoesjes doe ik in mappen en de schijfjes in een koffer.

    Zo bespaar ik een hoop ruimte.

    Ik heb idd wel zat titels gewoon in de kast staan, maar de meeste zijn met sleeves, of boxen bv.

    Die laat ik dan gewoon staan.

    Je kan denken wat je wilt, maar soms moet je creatieve oplossingen bedenken wil je alles kwijt kunnen.

    Dus echt raar is dit weer niet.

  10. #10

    Standaard

    ik vind ook dat het moeilijk blijft om een goed systeem te vinden waarin je alles goed kwijt kunt en toch niet al te veel ruimte kwijt bent. Ben laatst een nieuw systeem gevonden en een proefsetje besteld eens kijken of het wat is!

  11. #11

    Standaard

    Heel mooi systeem, maar oh zo duur zeg!!
    Zit zelf met het probleem van een slordige 3000 cd's op te bergen, gebruik tot nu toe maar
    de IKEA Billy kasten, daar passen ruim 900 enkele cd's in per kast, maar zo'n ladesysteem
    zou ik heel graag willen hebben. Alleen nu die sponsor nog vinden......

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •