De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Miserables, Les – In Concert [DVD]

    Miserables, Les – In Concert

    Miserables, Les – In Concert

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Even wat aantekeningen bij je recensie.

    - De eerste Nederlandse opvoering was tussen 1991 en 1992 te zien
    - In Nederland is het niet live in de bioscoop te zien geweest. Deze was pas later te zien.
    - Ik begrijp je opmerking over de statische microfoons niet goed. Deze opvoering wordt als een concertante versie gepresenteerd en dan zijn die microfoons vrij normaal. Het is nooit de bedoeling geweest om dit op dezelfde manier neer te zetten als in het theater.

  3. #3

    Standaard

    Dan was mijn bron m.b.t. de jaartallen fout. Heb het aangepast.
    Ik heb het niet nagezocht, maar ik kan me herinneren dat er toendertijd een live voorstelling in Pathe Tuschinski was in Amsterdam, maar mogelijk heb ik het fout.

    Het mag dan als concertregistratie bedoeld zijn, het is wel een heel statisch gebeuren. Tegenwoordig zie je steeds vaker dat ook bij concerten draadloze microfoons gebruikt worden. Madonna geeft ook concerten, maar die werkt altijd draadloos.
    Bij dit concert zit je nu bijna drie uur naar statische personages te kijken. Dat maakt het geheel er niet spannender op.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Ik denk niet dat je een concert als deze moet vergelijken met een popconcert als van Madonna. Praktisch alle concertante versies van musicals die ik heb gezien werken met staande microfoons. Enige uitzondering die ik zo kan bedenken is die van Sweeney Todd.

  5. #5

    Standaard

    Ik wil ook niet direct vergelijken, het enige wat ik wil zeggen is dat het een erg statisch gebeuren is.
    Dan kan het zijn dat de verveling toeslaat. De muziek is prachtig, maar visueel is het niet zo spectaculair. Ik wil niet zo ver gaan dat je net zo goed de CD op kunt zetten, maar iets meer spektakel zou zijn niet verkeerd zijn geweest. En nogmaals, fans van Les Miserables zullen zich zeker weten te vermaken met dit concert! De vertolkingen zijn namelijk dik in orde.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    De vertolkingen zijn namelijk dik in orde
    Behalve die van Nick Jonas die Marius probeert te zingen. Jammer dat hij er alleen vanwege zijn naam in zit; hij wordt in ieder geval compleet weggezongen/weggespeeld door iedereen die verder op het podium staat. De enige smet op een verder prachtig concert.
    I am fire
    I am..........Death

  7. #7

    Standaard

    Ik heb inmiddels de blu-ray maar besteld in de USA. Ben benieuwd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan Bekijk bericht
    Behalve die van Nick Jonas die Marius probeert te zingen. Jammer dat hij er alleen vanwege zijn naam in zit; hij wordt in ieder geval compleet weggezongen/weggespeeld door iedereen die verder op het podium staat. De enige smet op een verder prachtig concert.
    Vond ik ook een minpunt die Jonas.

    En wat betreft de "statische presentatie": natuurlijk moet dit optreden niet met een popconcert worden vergeleken, maar eerder met een klassiek concert: een orkest met zang. Ik ben juist blij dat het geen 'gefilmde musical' is geworden want dat is altijd vreselijk!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •