De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Verschil kardon bns denon...

    Ik was vanmiddag bij een buurman van mij en die heeft een harman kardon avr , ik meen de 139 serie staan.
    Hij liet het een en ander horen, maar op de een of andere manier klinkt dit totaal anders dan wat ik thuis heb staan.
    weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar harman kardon ( de speakers dus HKTS11BQ geloof ik) het klinkt allemaal zo bombastisch, veel galm heel veel hall effect, is dit nu het ultieme surround gevoel?.

    Thuis staat denon in combi met bns en yamaha.
    Als ik hier na luister, is de galm etc helemaal weg, het klinkt allemaal veel schoner, zonder efecten etc.
    Waar ligt dit aan?, de receiver, of de speakers?.
    Wat vinden jullie zelf mooier?

  2. #2

    Standaard

    De meest voorkomende verschillen zitten in de akoestische eigenschappen van de kamer, de instellingen en de samenstelling van een set. Het kan daardoor zijn dat de niveaus en vertragingen niet goed staan of dat de akoestiek bij jouw buurman veel levendiger is dan bij jou.

    Het "bombastische" komt waarschijnlijk door de krachtige sub van de HKTS11, het gat tussen de satelieten en de sub, de plaats van de sub niet optimaal is of een combinatie daarvan. Daarnaast is het ook persoonlijk, al kunnen sommigen dit ook overdrijven door bvb bepaalde luidsprekers te luid in te stellen.

    Zelf vind ik een set het mooist klinken als deze akoestisch mooi aansluit bij de mogelijkheden van (en beperkingen) de kamer en de inrichting. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de luisteraars altijd op de juiste plek in het geluidsbeeld worden geplaatst en dat er niet veel gebruik gemaakt hoeft te worden van EQ's en verbeteraars.

    Dit maakt het opstellen en instellen dus wat lastiger, maar als je het eenmaal goed gedaan hebt kun je er ook meer van genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maurice70xx Bekijk bericht
    Ik was vanmiddag bij een buurman van mij en die heeft een harman kardon avr , ik meen de 139 serie staan.
    Hij liet het een en ander horen, maar op de een of andere manier klinkt dit totaal anders dan wat ik thuis heb staan.
    weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar harman kardon ( de speakers dus HKTS11BQ geloof ik) het klinkt allemaal zo bombastisch, veel galm heel veel hall effect, is dit nu het ultieme surround gevoel?.

    Thuis staat denon in combi met bns en yamaha.
    Als ik hier na luister, is de galm etc helemaal weg, het klinkt allemaal veel schoner, zonder efecten etc.
    Waar ligt dit aan?, de receiver, of de speakers?.
    Wat vinden jullie zelf mooier?
    Misschien voor je buurman wel

    Een set die je op je persoonlijke smaak optimaal hebt afgesteld en ingeregeld is natuurlijk voor jezelf het beste

    Er zijn mensen die weinig gewend zijn en met zo'n plastic alles in 1x weggooisetje van 200 euro of nog minder al heel tevreden zijn, het is maar net wat je wensen zijn en of bruintje het kan trekken
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •