De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips forwarding pakketjes van Verenigd Koninkrijk naar Nederland

    Ik heb al zitten zoeken, maar kon niet zo snel een topic met ervaringen vinden van mensen die een forwarding service gebruiken van het Verenigd Koninkrijk naar Nederland toe.

    Nu de verzendkosten van amazon oplopen kan dit in combinatie met de mogelijkheid om bij HMV en Zavvi te kopen weleens interessant zijn.
    Ik wil dus wel pakketjes kunnen combineren en dan in 1x naar Nederland laten versturen.

    Gebruikt iemand dit al en zo ja welke, wat zijn de ervaringen en is er een schatting te geven van de kosten? En betaal je dan alsnog VAT?

    Van wat ik tot nu toe gevonden heb, lijkt Forward2me misschien wel redelijk te zijn?

  2. #2

    Standaard

    Hmmm, misschien wel interessant dit. Ik houd dit draadje even in de gaten...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #3

    Standaard

    Geen ervaring helaas, maar ook ik ben wel benieuwd.

  4. #4

    Standaard

    Maar dit is toch helemaal niet goedkoper dan direct via Amazon UK of andere winkels laten komen? Prijzen beginnen voor gecombineerde zendingen zo bij de £ 37 excl. VAT. Bovendien betaal je dan 2x verzendkosten (1x voor verzenden vanuit Amazon of andere aanbieders binnen de UK en dan nog een keer via zo'n forwardingservice voor verzending naar Nederland), en dan ook nog eens 20% VAT (binnen de UK over de amazonbestelling + VAT over de kosten van verzenden die de forwardingservice rekent) plus dan nog de Nederlandse BTW van 21% + inklaringskosten voor het hele pakket (waarde ook inclusief die hoge verzendkosten) bij binnenkomst in de EU. Lijkt me een enorm gedoe, maar goed, ieder zijn ding.

    In theorie zou je de UK VAT dan vervolgens kunnen terugvragen, maar weet niet of dit bij zo'n relatief lage bedragen kan en hoe je e.e.a. aantoont en bij wie (want dat zal in de UK moeten).
    Laatst aangepast door Oakey : 25-02-2024 om 17:23
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  5. #5

    Standaard

    "Shop at the biggest UK online stores completely tax-free, then ship your parcels around the world. Save the 20% Value Added Tax (VAT) from UK retailers including Amazon and John Lewis. Our tax-free warehouse is based on Guernsey, and is ideal for saving you money on tax before re-shipping your items to the US, the EU, Asia, and all around the world."

    Dit klopt al niet dus. Weet je zeker dat het ander wel klopt qua kosten? Daarbij vergeet je de mogelijkheid om dan te winkelen bij andere winkels zoals hmv en zavvi.
    Laatst aangepast door rogue : 25-02-2024 om 23:08

  6. #6

    Standaard

    Ik heb mijzelf opgeworpen als proefkonijn . Aangemeld bij forward2u en een bestelling bij zavvi gedaan. Ik laat wel weten hoe het gaat.

  7. #7

    Standaard

    Top!
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb mijzelf opgeworpen als proefkonijn . Aangemeld bij forward2u en een bestelling bij zavvi gedaan. Ik laat wel weten hoe het gaat.
    Beste konijn, we kijken reikhalzend uit naar je ondervindingen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    "Shop at the biggest UK online stores completely tax-free, then ship your parcels around the world. Save the 20% Value Added Tax (VAT) from UK retailers including Amazon and John Lewis. Our tax-free warehouse is based on Guernsey, and is ideal for saving you money on tax before re-shipping your items to the US, the EU, Asia, and all around the world."

    Dit klopt al niet dus. Weet je zeker dat het ander wel klopt qua kosten? Daarbij vergeet je de mogelijkheid om dan te winkelen bij andere winkels zoals hmv en zavvi.
    Wat klopt er niet? Die 20% UK VAT hoef je dus idd niet te betalen omdat ze naar de kanaaleilanden verstuurd worden (en anders zou je die in theorie ook kunnen terugvragen, want dubbele btw hoef je niet te betalen, wat ik boven ook al aangaf), maar de 21% BTW over alles incl verzendkosten plus inklaringskosten (en invoerrechten als je boven de €150 komt) zul je toch gewoon zal moeten betalen als de hele zaak de EU binnenkomt. En verzendkosten naar Guernsey ben je ook gewoon kwijt, en meerdere keren als je bij meerdere winkels bestelt. Maar goed, uiteindelijk is het een rekensommetje en zou het kunnen schelen. Mij lijkt het nogal een gedoe met risico op zoekraken deelpakketten en dan de vraag wie verantwoordelijk is daarvoor.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-02-2024 om 19:59
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  10. #10

    Standaard

    Zoals gezegd zou ik mijn ervaring delen.

    Eerst heb ik mijzelf aangemeld bij Forward2me. Dat kan gratis en is redelijk simpel. Je krijgt dan een adres waar je bestelling heen gestuurd kan worden. Hierbij kun je kiezen uit verschillende landen, bijvoorbeeld voor een adres op Guernsey, waar je dan geen UK VAT zou betalen bj verschillende webshops.

    Daarna heb ik een bestelling gedaan bij zavvi van zo'n 15-20 films. Duurde na verzending een week voordat het aankwam op Guernsey. Ik kreeg meteen een bericht en kon meteen mijn opties voor doorsturen zien. De goedkoopste was DHL express, zo'n 70 pond. Hierbij kon ik zelf de waarde van het pakket opgeven. Je kunt er ook voor kiezen om het pakket aanvullend te verzekeren, zodat je de waarde van de ihoud terug krijgt als er iets mee gebeurt (kost dacht ik Daarna werd het binnen 2 dagen geleverd bij mij, waarbij ik aan de deur weer 'Duty Tax Receiver' en VAT kon betalen. Ik kon niet zien of ze het pakket opnieuw ingepakt hadden, maar het was iig een hele stevige doos (geen bubbelplastic o.i.d. aan de binnenkant).

    Het proces zelf ging dus wel erg vlot en ik werd goed op de hoogte gehouden. De verzendkosten zijn niet misselijk, maar nu had ik natuurlijk wel redelijk wat films. Ieder zal voor zichzelf moeten bepalen of dat het waard is. Nu ben je voor een 4K/3D Marvel film uit Japan ook €70 kwijt. En als je ziet wat sommigen betalen voor een speciale editie van Titanic...

    Het zou wel interessant zijn om te zien wat de kosten zijn als je minder koopt, bijvoorbeeld 4 films. Maar misschien is er iemand anders die dat wil gaan testen .

    Hopelijk heeft iemand hier iets aan!

  11. #11

    Standaard

    Dank voor het delen, het gaat dus wel vlot (als ik bij amazon iets in de UK bestel blijft het doorgaans een paar dangen “hangen” bij de EU douane ondanks dat VAT al betaald is)

    Als ik het goed begrijp heb je dus zowel invoerrechten (duty tax) als btw moeten betalen in Nederland? Dat zal ook een fors bedrag geweest zijn neem ik aan?

    Als je bij zavvi.nl had besteld waren verzendkosten €5,99 geweest, of rekenen ze dat per film dan?
    Laatst aangepast door Oakey : 12-03-2024 om 12:52
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  12. #12

    Standaard

    Verzendkosten zavvi waren 1,99 pond. Duty tax van zavvi zelf kan ik niet zien. De VAT van Nederland is afhankelijk van de waarde die je zelf bepaald hebt bij forward2me, laat ik het daar op houden .

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor het delen van de informatie, al vind ik het op basis hiervan nog steeds lastig om in te schatten wat het dan precies scheelt of bespaart ten opzichte van de reguliere methode.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #14

    Standaard

    Als door dit soort diensten structureel te lage waardes worden opgegeven om btw te ontduiken zal het snel afgelopen zijn denk ik. Dan worden die paketten er uitgevist en opengemaakt door de douane. Kan ook nog een boete opleveren voor het opgeven van een te lage waarde (fraude).

    Maar dan nog moet het een hoop gescheeld hebben om de €75 meerprijs te kunnen rechtvaardigen (de extra verzendkosten tov de reguliere €5,99 bij zavvi).
    Laatst aangepast door Oakey : 12-03-2024 om 20:12
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Bedankt voor het delen van de informatie, al vind ik het op basis hiervan nog steeds lastig om in te schatten wat het dan precies scheelt of bespaart ten opzichte van de reguliere methode.
    Het was voor mij ook een probeersel. Ik zie als groot voordeel het bestellen van titels of bepaalde acties bij winkels die niet naar Nederland verzenden. Om reguliere titels langs deze weg te bestellen, zal ik er geen gebruik meer van maken, dan zijn de verzendkosten simpelweg te hoog.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Als door dit soort diensten structureel te lage waardes worden opgegeven om btw te ontduiken zal het snel afgelopen zijn denk ik. Dan worden die paketten er uitgevist en opengemaakt door de douane. Kan ook nog een boete opleveren voor het opgeven van een te lage waarde (fraude).

    Maar dan nog moet het een hoop gescheeld hebben om de €75 meerprijs te kunnen rechtvaardigen (de extra verzendkosten tov de reguliere €5,99 bij zavvi).
    Sorry, maar het eerste gedeelte van je verhaal gaat echt niet op. Er zijn andere landen in het Oosten waar dit al sinds jaar en dag gebeurt. Ik denk niet dat de douane elk pakje dat van deze dienst komt gaat controleren...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •