Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 30 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe groot is een film op een blu-ray disc ?

    Hoe groot is ongeveer de 'werkelijke' grootte van een film op een bluray disc zonder extra's e.d. ?

    Zo wil ik weten tot hoeveel gig een kwaliteit van een film kan gaan. En hoe snel de volgende medium zal komen.

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    En hoe snel de volgende medium zal komen.
    Mijn glazen bol is net ter reparatie binnengebracht
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht

    Zo wil ik weten tot hoeveel gig een kwaliteit van een film kan gaan. En hoe snel de volgende medium zal komen.
    Alsof je op basis van die wetenschap dat zou kunnen inschatten... er spelen zo veel factoren mee met de introductie van een nieuw medium; daar is de grootte van de film slechts een factor in; en ik denk ook nog eens een hele kleine (tov verdienmodellen, commercie enz enz)...

  4. #4

    Standaard

    pff echt lennox hoeveel onzinnige topics ga jij nog openen? Ik zie elke keer een topic van jou die niet langer leeft dan 1 dag. Is er deze blu-ray met Extended Cut is er die in Extended Cut, Hoe groot is de werkelijke grote van een film op blu-ray! Blu-ray of HD dvd, waarom zwarte balken, hoe kan ik zien welke regio een blu-ray heeft en ga zo maar door!

    Je opent voor ieder wisse wasje een nieuw topic!

    Echt gast ga lekker zoeken op google! Iedere film heeft een andere grote, zo nu weet je het!

  5. #5

    Standaard

    bedankt dat je me volgt in ieder geval !

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    bedankt dat je me volgt in ieder geval !
    Je geeft ons weinig keus, met al jou mislukte topics
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  7. #7

    Standaard

    Met NL distibiteurs zoals DFW en E1 is de mainmovie ongeveer 16 a 17 gig.
    Andere releases meestal rond de +/- 28 gig.
    Volgende geperste medium zal pas echt ingevoerd worden ongeveer over 5 jaar.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 18-09-2011 om 12:49

  8. #8

    Standaard

    Dat kan je toch niet echt zeggen van andere releases.....

    Nog zo'n soort onzinnige vraag: hoe lang is een Chinees?
    Er zal heus wel een gemiddelde aan te geven zijn, maar dat zegt niets over elke individuele Chinees. De vraag in de beginpost slaat nergens op.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nog zo'n soort onzinnige vraag: hoe lang is een Chinees?
    Dat is geen vraag... Dat is gewoon zo. Hoe Lang IS een Chinees


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ralfers Bekijk bericht
    Dat is geen vraag... Dat is gewoon zo. Hoe Lang IS een Chinees
    Ja ja, ik ken de grap .

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Met NL distibiteurs zoals DFW en E1 is de mainmovie ongeveer 16 a 17 gig.
    Andere releases meestal rond de +/- 28 gig.
    Volgende geperste medium zal pas echt ingevoerd worden ongeveer over 5 jaar.
    ten eerste ligt dat aan de lengte van de film, een film van 1 uur neemt minder GB in dan een film van 2 uur, lijkt me vrij logisch

    daarnaast denk ik echt niet dat we over 5 jaar een nieuw medium op schijfjes zullen krijgen, denk dat na bluray het grootste gedeelte via internet zal gaan, zoals je nu met itunes hebt bv

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Met NL distibiteurs zoals DFW en E1 is de mainmovie ongeveer 16 a 17 gig.
    Andere releases meestal rond de +/- 28 gig.
    Volgende geperste medium zal pas echt ingevoerd worden ongeveer over 5 jaar.
    bedankt de hollander !, dat moest ik weten.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Russo Bekijk bericht
    ten eerste ligt dat aan de lengte van de film, een film van 1 uur neemt minder GB in dan een film van 2 uur, lijkt me vrij logisch

    daarnaast denk ik echt niet dat we over 5 jaar een nieuw medium op schijfjes zullen krijgen, denk dat na bluray het grootste gedeelte via internet zal gaan, zoals je nu met itunes hebt bv
    DFW en E1 gooien meestal alles op een BD25 singlelayer. of het nu om een film gaat van anderhalf uur of 2.5 uur maakt voor hen helaas niks uit.
    En doorsnee is de mainmovie 16 /17 gig. Ook is het dan nog zo dat ze niet de juiste tijd aan geven om de mastermovie te reencoderen naar een BD uitput.
    Daarom als ik een BD wil kopen en het is hier in NL uitgegeven door E1 of van DFW laat ik hem meestal varen en koop de import. Tenzij als ik zeker weet dat de uitgave van DFW od E1 wel goed van kwaliteit is.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Tenzij als ik zeker weet dat de uitgave van DFW od E1 wel goed van kwaliteit is.
    Maar dan zul je hem toch eerst moeten kopen, toch? En als de film nu wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet en toch op een BD25 staat terwijl de import-versie een BD50 is, wat doe je dan? Ik ken genoeg films die op een single disc staan en er uitstekend uitzien. Zo wordt het kopen van Blu-rays een dure hobby, lijkt me.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dan zul je hem toch eerst moeten kopen, toch? En als de film nu wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet en toch op een BD25 staat terwijl de import-versie een BD50 is, wat doe je dan? Ik ken genoeg films die op een single disc staan en er uitstekend uitzien. Zo wordt het kopen van Blu-rays een dure hobby, lijkt me.
    En blu-ray's kopen is al zo duur. Ik heb de laatste tijd al heel wat NL BD's vervangen door UK/US BD's en ik heb er nog 7 NL BD's (1 E1, 1 RCV, 1 A-film en 4 DFW's). Die E1 vliegt er wellicht dit jaar nog uit. Het gaat om The New World, een film van bijna 3 uur, gepropt op een BD25. Met alle gevolgen van dien.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar dan zul je hem toch eerst moeten kopen, toch? En als de film nu wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet en toch op een BD25 staat terwijl de import-versie een BD50 is, wat doe je dan? Ik ken genoeg films die op een single disc staan en er uitstekend uitzien. Zo wordt het kopen van Blu-rays een dure hobby, lijkt me.
    Op internet staat altijd wel info van de uitgaves, en ik kan de NL versie bekijken zonder eerst te kopen. De import kan ik ook downloaden of van de videotheek import bekijken wat voor kwaliteit het is. Dus dan is de keuze makkelijk. klopt soms staan ze ook import op een Singlelayer maar daar hebben ze de tijd goed voor genomen om van de mastermovie te reencoderen en dan is het wel prima (maar dan zijn het meestal films van anderhalf uurtje) Maar meestal staan de import of andere uitgaves dan E One en DFW toch op een BD50 gig schijfje.

  17. #17

    Standaard

    Ik bel al lang geleden tot de conclusie gekomen dat bd's kopiëren, uit verhuur (wat niet mag) of uit eigen bezit (wat mag) geen zin heeft: BDR-R50 schijfjes zijn veel te duur...

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door barend Bekijk bericht
    Ik bel al lang geleden tot de conclusie gekomen dat bd's kopiëren, uit verhuur (wat niet mag) of uit eigen bezit (wat mag) geen zin heeft: BDR-R50 schijfjes zijn veel te duur...
    dvd's en blu-rays kopieren die je huurt mag wel NL kent de prive kopie wet. En als je bij de videotheek iets huurt draag je bij aan de rechten van de film en mag je hem dus kopieren. MAAR alleen jij + familie(wonende in het zelfde huis) mag hem kijken en niet jij en je vrienden dat is strafbaar.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    dvd's en blu-rays kopieren die je huurt mag wel NL kent de prive kopie wet. En als je bij de videotheek iets huurt draag je bij aan de rechten van de film en mag je hem dus kopieren. MAAR alleen jij + familie(wonende in het zelfde huis) mag hem kijken en niet jij en je vrienden dat is strafbaar.
    Zit er niet iets in die wet dat je niet een kopieerbeveiliging mag omzeilen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zit er niet iets in die wet dat je niet een kopieerbeveiliging mag omzeilen?
    Ik zeg een kopie maken! Ik zeg niet hack de blu-ray en zorg dat je hem kan kopieeren

    Je mag een 1 op 1 kopie maken maar niet rommelen aan de blu-ray. Dus als je hem 1 op 1 kan kopieren NP. Anders is het in theorie strafbaar maar goed wie controleerd het niemand :S

  21. #21

    Standaard

    Maar je mag de blu-ray ook downloaden, ook wanneer bekend is dat de bron illegaal is.
    Dan hoef je hem nog niet eens te huren. En de de beveiliging is er dan ook vanaf.
    het is bekend dat de downloaders ook de kopers zijn van origineel muziek cd's en Blu-ray's en dvd's. Als voor mij een film goed is dan koop ik hem origineel.
    Mensen gaan niet zo maar een dure blu-ray kopen als ze niet weten of het een goede film is.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 20-09-2011 om 15:43

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Ik zeg een kopie maken! Ik zeg niet hack de blu-ray en zorg dat je hem kan kopieeren

    Je mag een 1 op 1 kopie maken maar niet rommelen aan de blu-ray. Dus als je hem 1 op 1 kan kopieren NP. Anders is het in theorie strafbaar maar goed wie controleerd het niemand :S
    T is niet om te muggenziften of zo. Maar je noemt de privekopiewet. En dat je bij huren bijdraagt aan de rechten en dat je daarom mag kopieren. Dit lijkt me erg sterk. Volgens mij is het nl zo dat je bij in het geval van een prive kopie zelf in het bezit moet zijn van het origineel. Das bij huren niet het geval.
    Volgende punt is dat ik er niet zeker van ben of dat wel zo is dat je bij huren bijdraag aan de rechten enzo. Volgens mij is de huurprijs gewoon voor de verhuurder en die betaalt voor de rechten. Kortom:de verhuurder koopt de rechten om te verhuren. Jij huurt van de verhuurder en hebt niet een stukje van die rechten gekocht ofzo.
    Maar wat dat betreft zou ik weleens willen weten waar je dit dan vandaan haalt. Ik bedoel dus: waar staat wat jij beweert in de wet? Ik kan me nl. niet voorstellen dat dit klopt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    T is niet om te muggenziften of zo. Maar je noemt de privekopiewet. En dat je bij huren bijdraagt aan de rechten en dat je daarom mag kopieren. Dit lijkt me erg sterk. Volgens mij is het nl zo dat je bij in het geval van een prive kopie zelf in het bezit moet zijn van het origineel. Das bij huren niet het geval.
    Volgende punt is dat ik er niet zeker van ben of dat wel zo is dat je bij huren bijdraag aan de rechten enzo. Volgens mij is de huurprijs gewoon voor de verhuurder en die betaalt voor de rechten. Kortom:de verhuurder koopt de rechten om te verhuren. Jij huurt van de verhuurder en hebt niet een stukje van die rechten gekocht ofzo.
    Maar wat dat betreft zou ik weleens willen weten waar je dit dan vandaan haalt. Ik bedoel dus: waar staat wat jij beweert in de wet? Ik kan me nl. niet voorstellen dat dit klopt.
    Lekker op de site van de NVPI gaan lezen staat het allemaal op of even google. Ik heb rechten gehad op school oa intellectuele eigendommen dus zuig het niet zomaar uit mijn duim

    edit: http://www.euro-copyrights.org/index/1/37

    Quote 5:
    5) Mag ik van een geleende CD/DVD een privé-kopie maken en die gebruiken, of moet ik zelf over het origineel beschikken?

    Dat hangt af van de inhoud van de CD of DVD. Als er een film of muziek op staat, mag je een privé-kopie maken. Je hoeft daarvoor geen origineel te bezitten. Het mag dus met een geleende CD of DVD.

    Als er software op staat, is de situatie anders. Alleen de ‘rechtmatig gebruiker’ mag een reservekopie maken als dat nodig is voor het met dat programma beoogde gebruik. Zie het antwoord op vraag 3 voor meer informatie.

    Dit gaat dus ook op voor huren van dvd of muziek!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    bedankt de hollander !, dat moest ik weten.
    Kijk, iemand die blij is met onjuiste informatie, dat maak je niet vaak mee !

  25. #25

    Standaard

    tenminste informatiever dan: hoe lang is een chinees ?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •