Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    adobe premiere in combinatie met encore is goeie oplossing

  2. #27
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zou allereerst eens kijken of je Nero software wel up to date is. En waarop speel je het af? Dvd neem ik aan? Dan moet je montage software er eerst mpeg2 van maken. Dat kan wel eens fout kan. Omdat AVCHD zwaar gecomprimeerd is vergt het nogal wat van je pc! Ga je echt in volledig 1920x 1080 AVCHD monteren dan is de huidige generaties pc's nog niet echt toereikend. De meeste instap editing software heeft daar veel moeite mee, Zelfs het bekende Pinnacle Studio. Pas bij de duurdere NLE programma's zoals Adobe Premiere en Sony Vegas Pro, en Final cut Pro voor apple gaat dat beter, maar dat is dan mesteen veel minder toegangelijk!

    Misschien beter om de bestanden voor het monteren al in MPEG2 of AVI te converteren, dan heeft de software daar veel minder moeite mee. Heeft jouw camera daar geen utillities voor?

    Sowieso kan je beter van elk project eerst een imagebestand maken. Die testen en dan pas branden. Nero is heel goed in branden, echter Nerovision is een beperkt en simpel programma. Je zou ook windows movie maker kunnen proberen als je het niet te ingewikkeld wil maken.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-07-2011 om 00:33
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #28

    Standaard

    Nu vind ik dit een interessant topic omdat het mij ook wat tijd gekost heeft voordat ik een beetje daarhad wat makkelijke software is om video mee te editen.

    ik gebruik zelf zoals al eerder gemeld het programma powerdirector van cyberlink. Voordeel van dit programma is dat het HD video decteerd er een een "ghost" bestand in SD van maakt, zodat je sneller kan editen. De eind productie is natuurlijk wel HD. Ikzelf heb een sony camera die 1080P filmt, wat dus zware bestanden zijn en met een inmiddels 1 jaar oude I5,8GB ram en een wat simpele videokaart 5450 1gb lukt die allemaal zonder gedoe.

    Wat ikzelf fijn vind aan powerdirector is dat je een productie maakt in de shadow files, dus snelle editormogelijkheden, en wanneer je gaat produceren dan bepaal je uitvoer je wilt hebben Hd is langzamer geproduceerd dan SD uiteraard.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jarenlang heb ik met Studio gemonteerd, Hoewel beperkt in de mogelijkheden was het vrij toegangelijk en voor het bedrag wat het kost best heel uitgebreid. Echter truks genoeg om de beperkingen te omzeilen. Ook daar kan je editen zonder alles eerst te renderen en met lage previews resolutie. Echter was het te makkelijk om spontaan fouten te creeren waar je pas na uren renderen achter kwam. Crash zei Studio. Maar het was goed te doen totdat ik bd's wou maken van mijn AVCHD sony cam, zonder enige consessie in beeldkwaliteit. En dan meteen 4.5 uur aan zwaar gemonteerde trip to VS AVCHD naar een BD50RE. Krijg er nog nachtmerries van .

    Nou moet ik dus zeggen dat makkelijke projecten niet bestaan bij mij. Ik wil al mijn creative uitspattingen zonder beperkingen kunnen doen. Zelfs zo dat men mij jaren geleden niet afvroeg of ik niet teveel eisde van het goedkope programma. Ook omdat Bij AVCHD geen smartrendering werd gebruikt werd de kwaliteit bij elke pass steeds minder. (Smart rendering laat dvd geschikte mpeg2 ongemoed en renderd alleen de overgangen en titels etc.) Nu gebruik ik de combinatie van Vegas Pro en Studio 12 (meest stabiele Studio in mijn ogen) Maar ik eis veel, dus als je het niet te ingewikkeld maakt en gebruiksvriendelijkheid belangrijk zijn voldoen die basis NLE's meer dan voldoende.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    ik laat eerst de video uncompressed rippen met adobe premiere en vervolgens 2 pass transcoden premiere of in encore (als ik menutje erbij wil)

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Waarin laat je hem dan variable encoderen? Mpeg 2?
    Uncompressed rippen zou theoretisch geen beeldkwaliteits verlies geven. Maar opnieuw encoderen in een 2 pass variable hdformaat, houdt in dat Premiere geen smartrendering kan gebruiken. En het project dus wederom zou gaan coderen in de output source als hij het project gaat renderen. Of niet?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •