Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gebrande dvd niet synchroon

    Hallo allemaal,

    mijn vakantiefilmpjes wil ik graag op dvd hebben. Maar het beeld en het geluid lopen op de dvd lopen niet synchroon.
    Ik gebruikt Nero Vision 10 op Windows 7.
    Mijn videobestanden zijn in AVCHD formaat.
    Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    mijn vakantiefilmpjes wil ik graag op dvd hebben. Maar het beeld en het geluid lopen op de dvd lopen niet synchroon.
    Ik gebruikt Nero Vision 10 op Windows 7.
    Mijn videobestanden zijn in AVCHD formaat.
    Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt.
    Als je het origineel via je camera direct op je TV afspeelt....... loopt het dan wel synchroon?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Als je je geluid streamt over een aparte receiver kan dat gebeuren. Gewoonlijk hebben de (beter) receivers dan een soort "vertragingsinstelling" om de scheefgetrokken situatie weer recht te trekken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    ja als ik het via een kabeltje van me camcorder met de tv aansluit dan loopt alles synchroon.

  5. #5

    Standaard

    Werner, hou zou ik dat dan kunnen oplossen?
    Alvast bedankt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    Werner, hou zou ik dat dan kunnen oplossen?
    Alvast bedankt.
    Heet wel niet Werner, maar je zou de DVD speler of ander apparaat waarmee je de DVD afspeelt, eens direct op de TV kunnen proberen aan te sluiten.....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heet wel niet Werner, maar je zou de DVD speler of ander apparaat waarmee je de DVD afspeelt, eens direct op de TV kunnen proberen aan te sluiten.....
    Maar de dvd speler is toch al direct aangesloten op de tv met een hdmi kabel. Dit kan toch niet nog directer?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    Maar de dvd speler is toch al direct aangesloten op de tv met een hdmi kabel. Dit kan toch niet nog directer?
    Ik dacht, en waarschijnlijk Werner ook, dat je de speler via een receiver had lopen, je speler is in dit geval toch niet een all in one setje, met andere woorden welke speler heb je?

    Je kan proberen wat beeldverbeteraars uit te zetten, dat wil wel eens helpen. Ook snel vooruit of achteruit spoelen wil met dit soort bestanden wel eens tot out of sync problemen leiden.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    de speler is een Philips Blu Ray speler aangesloten op een LG televisie met geluid van een Philips Home cinema set. Maar ook met de tv als speaker loopt het niet synchroon.
    Alvast bedankt voor suggesties.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    de speler is een Philips Blu Ray speler aangesloten op een LG televisie met geluid van een Philips Home cinema set. Maar ook met de tv als speaker loopt het niet synchroon.
    Alvast bedankt voor suggesties.
    De beeldverbeteraars uitzetten was 1 suggestie

    Je geluid loopt met het beeld voor of achter?

    Een andere suggestie zou kunnen zijn een reciever met lipsync, Werner gaf tussen de regels door ook al iets van een hint in die richting
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    het geluid loopt achter op het beeld
    nog bedankt voor alle suggesties

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    het geluid loopt achter op het beeld
    nog bedankt voor alle suggesties
    Tot zover graag gedaan.....

    Je wilt niemand lastig vallen met je vakantie filmpjes, maar heb je al overwogen om een schijfje van je bij een kennis af te spelen die wel beschikt over een setup met lipsync? Kun je kijken of het niet aan het schijfje ligt....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    maar andere dvd's bijvoorbeeld: law abiding citizen lopen perfect synchroon. Maar de dvd's met de vakantiefilmpjes erop lopen niet goed synhroon. Als je dan de setup gaat doen met lipsync dan moet je het telkens aanpassen aan de film die je gaat kijken.
    Is er geen betere manier?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    maar andere dvd's bijvoorbeeld: law abiding citizen lopen perfect synchroon. Maar de dvd's met de vakantiefilmpjes erop lopen niet goed synhroon. Als je dan de setup gaat doen met lipsync dan moet je het telkens aanpassen aan de film die je gaat kijken.
    Is er geen betere manier?
    Is law abiding citizen een originele of ook een gebrand AVCHD bestand?

    Nogmaals als je denkt dat het aan je brandprogramma ligt, dan moet je beide schijfjes even bij een kennis met de juiste apparatuur afspelen om eea uit te sluiten.

    BTW, bij mij loopt alles synchroon zonder dat ik daar aan hoef te sleutelen, het gaat wel eens fout met de HD DVD speler heb ik ontdekt door een schijfje met een klein krasje erop(de leverancier daarvan kan binnenkort een minnetje verwachten), de speler blijft erop hangen en als ik hem weer aan de praat krijg, is hij echt compleet out of sync, door naar een volgend hoofdstuk te stappen komt dat dan weer goed, is meer een speler probleem dan een probleem met de receiver......
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    law abiding citizen is een legale originele blu ray.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    law abiding citizen is een legale originele blu ray.
    Oke, zou proberen of je je zelfgebrande vakantieavonturen even bij iemand anders kunt afspelen, dan weet je of het aan je brandprogramma(of de instellingen daarvan) ligt.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, zou proberen of je je zelfgebrande vakantieavonturen even bij iemand anders kunt afspelen, dan weet je of het aan je brandprogramma(of de instellingen daarvan) ligt.
    oke, dat zal ik proberen

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, zou proberen of je je zelfgebrande vakantieavonturen even bij iemand anders kunt afspelen, dan weet je of het aan je brandprogramma(of de instellingen daarvan) ligt.
    Ik ben dus bij een kennis geweest en daar heb ik de avchd dvd afgespeelt en ben ik tot de ontdekking gekomen dat die daar ook niet sychroon loopt.
    Dus het gaat fout bij het branden.
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mauriceje9 Bekijk bericht
    Ik ben dus bij een kennis geweest en daar heb ik de avchd dvd afgespeelt en ben ik tot de ontdekking gekomen dat die daar ook niet sychroon loopt.
    Dus het gaat fout bij het branden.
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    We weten nu iig wat de oorzaak is, dat is al weer een stapje dichter bij de oplossing.

    Helaas schiet mijn kennis op het gebied van omzetten en branden van software tekort, maar als ik je een tip mag geven, neem per email contact op met de leverancier/fabrikant van je camera, deze moet je kunnen vertellen welke software en settings je moet/kunt gebruiken om je eigengemaakte filmpjes in de bestmogelijke kwaliteit te branden.

    Staat daarover niets in je gebruiksaanwijzing?

    Zit er geen software bijgeleverd bij je camera, het is mij wel bekent dat sommige fabrikanten dit bij de camera's leveren.....
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    lijkt me niet dat een brandpramma van invloed is op de vertraging van het geluid.
    brand je de filmpjes direct op een dvd, of heb je ze eerst bewerkt ?? in het eerste geval zou namelijk bij je camera het probleem zitten, dan neemt die geluid en beeld niet syngroom op, in het 2e (aannemelijker) geval dan zal het mogelijk met je pc te maken hebben, dat bij het renderen het fout loopt.
    Ikzelf ben erg weg van powerdirector en gebruik zelf ook een camcorder die opneemt in avchd, en heb geen problemen gehad met beeld/geluid.

    Maar normaals, ik geloof niet dat het aan het "branden" opzich ligt, maar aan de software die je gebruik om beelden te bewerken.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  21. #21

    Standaard

    ik bewerk de video's eerst met nero vision dan brand ik het op een dvd met nero 10

  22. #22

    Standaard

    dan zal daar het probleem liggen (nero vision)

    als het goed is heeft jouw speler allerlei losse bestandjes ( elke scene is een apart bestand) ik meen met de extensie .MTS. Als je zo'n bestand eens onbewerkt brand, dan zou ik weleens willen weten of het geluid dan ook niet goed loopt.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  23. #23

    Standaard

    ik zal het binnenkort eens proberen zonder bewerken te branden.

  24. #24

    Standaard

    ik heb zojuist de filmpjes gebrand zonder ze te bewerken. En zonder te bewerken loopt het beeld perfect synchroon met het geluid.

  25. #25

    Standaard

    oké, dan ligt het dus aan de editorsoftware. Ikzelf ben niet bekend met nero, ikzelf gebruik powerdirector van cyberlink. Daarmee nog nooit problemen gehad. Ik zou die eens proberen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •