Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 124 worden weergegeven.

Discussie: Titanic 3D

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik las vandaag al op Facebook; zal wel in de USA zijn.
    Denk het ook, trouwens, zou je dit aandurven : http://expeditietitanic.q-music.nl/?

  2. #52

    Standaard

    Recensie Titanic 3D


    Regie: James Cameron | Cast: Kate Winslet (Rose DeWitt Bukater), Leonardo DiCaprio (Jack Dawson), Billy Zane (Caledon Hockley), Kathy Bates (Molly Brown), Frances Fisher (Ruth DeWitt Bukater), e.a.| Speelduur: 194 minuten | Jaar: 1997

    Ruim veertien jaar geleden brak Titanic alle records. Het was de duurste film ooit gemaakt, maar het werd ook de eerste die met de kaartverkoop een miljard dollar binnenhaalde (en daar stopte de teller niet).

    De zegetocht werd afgesloten met het recordaantal van elf Oscars, waarmee de film zich op gelijke hoogte plaatste met Ben-Hur. In de jaren na dit overweldigende succes klonken echter steeds meer negatieve geluiden over de film.

    Want hoewel hij bij een groot publiek zeer geliefd bleef, leek er een even grote groep die de film verafschuwde en dat luid en duidelijk liet horen.

    Kortom: Titanic is een enorm hoge boom die sinds zijn succes ontzettend veel wind heeft gevangen. Een hernieuwde release in 3D is dan ook een mooie gelegenheid om te zien of die Oscars destijds terecht waren en vooral of de film de tand des tijds enigszins heeft doorstaan.

    Het opnieuw uitbrengen van Titanic in 3D is door velen afgedaan als goedkope uitmelkerij, maar vergeet niet dat dergelijke praktijken al gebeurden zolang er films zijn. Dat in acht nemend zou de film deze maand naar alle waarschijnlijk toch wel opnieuw zijn uitgebracht, aangezien het komende week exact honderd jaar geleden is dat het beroemde schip ten onder ging.

    De 3D-toevoeging kan in dat geval eerder als een extraatje dan als een verkoopargument worden beschouwd. Daarnaast heeft regisseur James Cameron zich de afgelopen tien jaar dusdanig intensief beziggehouden met de 3D-techniek dat hij het voordeel van de twijfel verdient. Gemakzucht hebben we Cameron in ieder geval nooit kunnen verwijten en zodoende is er voor de lieve som van achttien miljoen dollar meer dan een jaar gewerkt aan de 3D-conversie.

    En werkt het? Ach, het beste compliment voor dit soort conversies is dat de 3D niet storend is, en dat is bij Titanic het geval. De 3D ziet er verzorgd uit, maar echt interessant is het niet en na een tijdje zal het weinigen nog opvallen.

    Als de 3D al iets laat zien, dan is het wel dat Cameron in zijn shots toch al ontzettend goed met diepte werkt, wat de 3D zeker ten goede komt. Er werd dan ook vooral gebruikgemaakt van zeer overtuigende sets en schaalmodellen in plaats van de overdadige CGI-omgevingen die in de jaren na deze film steeds meer de overhand kregen.

    Afgezien van de 3D heeft Cameron geen andere veranderingen doorgevoerd of nieuwe scènes toegevoegd. Gelukkig maar, want in zijn huidige vorm duurt de film al lang genoeg.

    Voor de 3D hoef je het dus niet te doen, maar het beste argument voor een bioscoopbezoek is natuurlijk de film zelf. Die blijkt anderhalf decennium later nauwelijks aan kracht te hebben ingeboet. Het is lastig een film met zoveel iconische momenten los te zien van zijn enorme status, maar wie dat kan, krijgt een zowel klassieke als moderne Hollywoodproductie te zien die in al zijn aspecten uiterst effectief is.

    Zo is er het verwijt dat het een enorme tijd duurt tot het schip de befaamde ijsberg raakt en richting de zeebodem begint te verdwijnen, maar met de voorkennis van een eerdere kijkbeurt blijkt juist hoe zorgvuldig Cameron in deze eerste helft de zaken opzet. Niet alleen de personages en hun motieven worden goed uiteengezet; hij laat door hun ogen ook het volledige schip zien, zodat we bekend zijn met alle locaties die later voor levensbedreigende situaties zullen zorgen.

    Wat tevens opvalt, is dat de centraal staande romance niet zomaar uit de lucht komt vallen. Het kost Jack en Rose een viertal uitgebreide scènes waarin ze elkaar steeds beter leren kennen tot ze elkaar de liefde durven te verklaren. Daarnaast is het prettig dat de twee voor de verandering ook eens echt een reden hebben om verliefd op elkaar te worden.

    Het feit dat ze allebei afkomstig zijn uit een totaal verschillende klasse sluit goed aan bij het diepgewortelde klassenverschil dat bij de Titanic-ramp zoveel mensen onnodig de dood heeft ingejaagd.

    Daarnaast zorgt het voor een menselijk aspect; zelfs wanneer het spektakel de overhand krijgt, blijft de focus op de twee hoofdpersonen liggen en zien we ze nog worstelen met de obstakels van hun verboden liefde. Jammer alleen dat de personages die daarvoor verantwoordelijk zijn allemaal zo eendimensionaal zijn uitgewerkt.

    Maar dan is er natuurlijk nog de spectaculaire en soms razend spannende tweede helft. Veertien jaar geleden was het al een visueel overdonderende film en daar blijkt weinig aan te zijn veranderd: ook nu kan Titanic zich op visueel gebied nog goed staande houden in het huidige filmlandschap (enkele houterig bewegende CGI-figuranten daargelaten).

    De evenwichtige combinatie van spektakel en romantiek geeft de film een tijdloze klasse die de klassiekerstatus volkomen rechtvaardigt. Of je de film nu gaat zien vanwege de 3D of niet, de ervaring van Titanic op het witte doek is zijn geld hoe dan ook volledig waard. Met of zonder 3D-toeslag.

    Bron : Filmtotaal.nl

  3. #53

    Standaard

    Fijn om te horen dat er toch nog zoveel waardering is voor deze klassieker, zowel van professionele recensenten als liefhebbers.

    Het begon al tamelijk vervelend te worden dat ik me de afgelopen 10 jaar steeds zo moest verdedigen voor het feit dat dit één van mijn favoriete films is, de haat leek echt de overhand te nemen. Hopelijk gaat de film door deze release ook beter scoren op IMDb dan een mager zeventje.

    Hopelijk over een paar maanden een mooie BluRay release!
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Hopelijk over een paar maanden een mooie BluRay release!
    Mooie Giftset zou niet mistaan nee.

    Als ze die dit jaar niet gaan uitbrengen zijn ze echt achterlijk

  5. #55

    Standaard

    Ik vind het een prachtige film. Alleen zou ik niet opnieuw naar de bios gaan alleen voor het 3D. Sterker nog, de film is op sommige momenten zo dramatisch dat ik het dan toch niet droog zou houden, en ik denk niet dat ik me dat opnieuw wil aandoen...
    ..You may wake up one day and find yourself extinct..
    - Deacon Frost

  6. #56

    Standaard

    Denk het ook, trouwens, zou je dit aandurven : http://expeditietitanic.q-music.nl/?
    Ik heb dit inderdaad gezien..zou enorm uniek zijn om dat te doen..maar ik doe het niet ben denk ik te claustrofobisch om een duik van 2 uur te ondernemen..maar man o man...wat een prijsvraag.


    Ik vind het een prachtige film. Alleen zou ik niet opnieuw naar de bios gaan alleen voor het 3D. Sterker nog, de film is op sommige momenten zo dramatisch dat ik het dan toch niet droog zou houden, en ik denk niet dat ik me dat opnieuw wil aandoen.
    Mietje

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #57

    Standaard

    Komt Ghosts of the Abyss ook weer in de bioscoop. Zou die erg graag ook eens in 3D zien.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ik heb dit inderdaad gezien..zou enorm uniek zijn om dat te doen..maar ik doe het niet ben denk ik te claustrofobisch om een duik van 2 uur te ondernemen..maar man o man...wat een prijsvraag.




    Mietje
    ik hoorde dat die reis naar beneden in totaal 11 uur duurde, maar goed, wel claustrofobisch idd

  9. #59

    Standaard

    Je hebt gelijk:

    5. De hoofdprijs
    De prijs is een expeditie naar het wrak RMS Titanic. Het is een uiterst zeldzame gelegenheid
    om een reis te maken tot een diepte van 3.800m om de RMS Titanic te verkennen. Daarnaast
    is het exact honderd jaar geleden dat de RMS Titanic zonk. De afdaling zal gebeuren in een
    kleine onderzeeër (genaamd de MIR I of II) die in staat is om een diepte van 6.000m te
    bereiken. Samen met nog een andere passagier en de bestuurder van de MIR duik je af naar
    de legendarische ‘onzinkbare’ Titanic. De focus van de duik zal liggen op het boeg gedeelte,
    het grootste en meest indrukwekkende gedeelte van het wrak. Het duurt ongeveer 2 en half
    tot 3 uur om de Titanic te bereiken. De duik zal naar verwachting in totaal ongeveer 11 tot 12
    uur duren.
    Ik had gekeken naar de tijdsduur om de Titanic te bereiken ipv het duiken..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #60

    Standaard

    Ik ben geen grote fan van live-action 3D. Alleen Hugo vond ik goed.
    Zelfs Avatar, Alice, Piranha, Tron, ... het kon me allemaal niet bekoren.

    Hugo was zo'n beetje de uitzondering.

    Dan toch maar nieuwsgierig en met de nodige twijfel gaan kijken naar Titanic 3D. En ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was.
    Kleur en helderheid waren geen probleem in mijn cinema (Kinepolis Gent) - wat al meteen mijn grootste angst deed verdwijnen. Ik snap nog altijd niet hoeveel diepte ze creëerden uit een 2D-beeld. Voor mij stond dit op het niveau van Hugo.

    Mensen die verwachten dat de boot in de zaal zal varen, of water op hen af zal komen, zijn eraan voor de moeite. Maar er is wel een zeer merkbaar diepteverschil tussen personages op de voorgrond, en de achtergrond. Het geeft veel meer dat gevoel van de ruimte aan.

    Het werkt niet altijd goed. Soms heb je in het begin wat het gevoel dat de personages op een toneel staan. Maar ik vond het zeer de moeite waard. Er zaten op de ganse 3,5 uur maar 3 of 4 shots in waarvan ik vond dat het te snel beweegde zodat het in 3D niet goed werkte (uitschieter, het steadycam shot als Jack voor het eerst naar de Titanic loopt om nog op tijd op het schip te kunnen). Maar dat is het zowat. 4 shots op zo'n film, is een mooi eindresultaat.
    Het helpt dat de film zelf vrij rustig en klassiek in beeld is gebracht en geknipt.

    Ik was van plan om alleen naar de 2D versie te gaan (opgepoetst zoals hij is, geremastered in 4K, iets die ook in de 3D versie zeer duidelijk is) en misschien ter nieuwsgierigheid eens naar de 3D versie te gaan. Maar woaw, wat heeft Cameron hier gepresteerd. Ik vond het mooier dan Avatar (dat Titanic een betere film is, zal ook wel helpen).

    De vriend die meewas had wel wat hoofdpijn (maar nog niet gezegd dat dit door de 3D was, want hij heeft daar wel vaker last van) en vond het effect niet zo duidelijk. Ikzelf vond het in bijna elk shot wel een verschil (soms subtieler dan anders).
    En NA de film had ik wel het gevoel dat het een vermoeiendere kijk-ervaring was dan mocht het 2D zijn geweest, hoewel dit me nooit stoorde tijdens de film zelf.

    Zelf vond ik het enorm de moeite. Veel meer vergelijkbaar met Hugo dan met Alice in Wonderland (qua 3D kwaliteit).

  11. #61

    Standaard

    Ik heb hem vandaag ook gezien, en vond hem wel aardig.

    Op sommige momenten kwam de 3D beter uit dan bij een ander moment, maar al met al was het een mooie omzetting in 3D.

    Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik hem liever in 2D zie deze film,dan in 3D.

    Al zal ik hoogstwaarschijnlijk nog wel een paar keer naar Titanic 3D gaan, alleen al om de mooie film weer te bewonderen op het grote scherm.

    Vandaag was het voor mij de 6e x dat ik hem in de bios zag deze film.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 06-04-2012 om 23:40

  12. #62

    Standaard

    Die striptekening van Satanic slaat dan weer helemaal nergens op en snap niet wat die in dit topic doet.

    Ik heb de film donderdagavond gezien en het verbaasde me enigszins dat de zaal voor driekwart gevuld was! Veelal meiden tussen de 20 en 30 die de film destijds op video/in de bios gezien hebben, maar ook een enkele ouder met een jonger kind. Dat deed me denken aan 'vroeger' toen ik de film voor het eerst in de bios zag met mijn moeder. De geschiedenis herhaalt zich

    Titanic is voor mij een grote favoriet en dat zal het ook altijd blijven. Ik vond het 3D-effect heel subtiel en het werd absoluut niet overmatig gebruikt. De film werd in zijn waarde gelaten. En ook al heb ik de film al tig keer gezien, toch kon ik het niet droog houden. En dat maakt dit voor mij zo'n goede film, dat hij keer op keer ontroert. Zo ook in 3D.
    Ik verwacht dat ik hem nog wel minstens 1 keer ga zien in de bioscoop.

  13. #63

    Standaard

    Dat begrijp ik dus ook nooit...zo'n film afkraken...maar van budget 200 miljoen naar 2 miljard vind ik gewoonweg erg knap gedaan...!!!

  14. #64

    Standaard

    Even een vraagje tussendoor als dat mag:

    Is dit wel de filmversie eigenlijk?

  15. #65

    Standaard

    staat erop hé , mini-serie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Dat begrijp ik dus ook nooit...zo'n film afkraken...maar van budget 200 miljoen naar 2 miljard vind ik gewoonweg erg knap gedaan...!!!
    knap niet, slim wel een slimme film maakt geen goede film, check twilight, transformers, avatar

  16. #66

    Standaard

    Hm...ik had gehoopt dat de film nou op blu ray zou komen

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Hm...ik had gehoopt dat de film nou op blu ray zou komen
    Zal je volgens mij nog moeten mee wachten tot in September.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Zal je volgens mij nog moeten mee wachten tot in September.
    Vind ik wel jammer dat we dan hem pas kunnen aanschaffen op BD.

    A.s zaterdag op zondagnacht is het precies 100 jaar geleden dat de Titanic zonk.

  19. #69

    Standaard

    Je zal maar in China wonen :

    China censureert 3D-voorgevel Kate Winslet



    Een zeer trieste mededeling voor Chinese bioscoopgangers. Bezoekers die ongeduldig hebben gewacht om Titanic 3D te gaan bezoeken in de bioscoop vanwege de mooie boezem van actrice Kate Winslet, komen van een koude kermis thuis.

    Dat meldt The Huffington Post. In Titanic (1997) speelt Kate de rol van de preuts gehoude, rijke Rose DeWitt Bukater die op het legendarische zinkende rampschip een onmogelijke relatie krijgt met de arme sloeber Jack Dawson (Leonardo DiCaprio).

    In een van scènes wil Rose koste wat het kost naakt wil poseren voor haar lover, maar dat gaat dus niet door in de Chinese filmzalen. Daar wordt de bewuste scene slechts vanaf boven haar hals getoond…

    De reden van het censuur is tamelijk lachwekkend. “Door het levendige 3D-effect zijn we bang dat kijkers hun handen zullen uitsteken om te voelen en op deze manier het zicht van andere bioscoopgangers belemmeren.

    Om conflicten te voorkomen en een harmonieuze sfeer te creëren, hebben we besloten de naaktscenes te schrappen," luidt de officiële verklaring van SARFT (China's State Administration of Radio, Film and Television).

    Kate zal het nieuws hoogstwaarschijnlijk met veel plezier ontvangen. De 36-jarige actrice liet tijdens de première van Titanic 3D weten het moeilijk te vinden om haar naakte lijf in 3D terug te zien.

    Bron : Telegraaf.nl

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Je zal maar in China wonen :

    [B][SIZE=5]


    De reden van het censuur is tamelijk lachwekkend.
    Inderdaad idiote rede,... hoewel het bericht komt van de Televaag, en die zijn zelf ook vaak niet al te snugger
    Laatst aangepast door Frenkel : 12-04-2012 om 18:31
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Inderdaad idiote rede,... hoewel het bericht komt van de Televaag, en die zijn zelf ook vaak niet al te snugger
    Alleen de titel al, zeker gemaakt door een man

  22. #72

    Standaard

    Nou, dan zal Nova Zembla, met het "3-D-colleté" van Doutzen Kroes ook wel niet welkom zijn in China.

    Moeten dan alle effecten die het publiek kunnen doen wegduiken er ook niet uit? Zoals acteurs die kort langs de camera vallen? Dat kan het zicht toch ook aardig belemmeren.

    Ongelooflijk, bang voor een paar borstjes. En ik dacht dat ze in de VS preuts waren. Ze hebben nog aardig wat in te halen daar in China.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  23. #73

    Standaard

    Ze hebben niet voor niks van die kleine spleetoogjes, ze mogen bijna niks zien

  24. #74

    Standaard

    Nog steeds een heerlijke film om te zien, ik heb hem laatst voor het eerst in de bioscoop gezien en in 3D is het best een mooie beleving maar er was 1 stuk wat ik erg vervelend vind. Juist omdat 3D al donkerder is dan normale films is het extra vervelend wanneer bij de donkere scene waar Jack en Rose onder water aan het zwemmen dat er zoveel lichtflitsen zijn. Daar is niet echt over nagedacht bij het omzetten geloof ik.
    Ikran is not horse!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joris Springer Bekijk bericht
    Nog steeds een heerlijke film om te zien...
    Idd, vandaag voor de 3e x in 3D gezien en de 8e x (5 x toen ie uitkwam 15 jaar geleden) in totaal in de bios.

    Waarschijnlijk ga ik er nog wel paar ker naar toe.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •