Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 124 worden weergegeven.

Discussie: Titanic 3D

  1. #26

    Standaard

    James Cameron over zijn melkkoe Titanic 3D



    Ondanks dat Avatar-regisseur James Cameron eerder aangaf dat hij 3D conversie hekelt, komt zijn blockbuster Titanic in 2012 in 3D uit. Aangezien deze miljardenfilm niet in 3D is opgenomen, heeft er een 3D conversie plaatsgevonden om dit mogelijk te maken.

    In onderstaand filmpje bespreekt Cameron de 3D conversie en de reden waarom hij de film zo graag in 3D wil voorschotelen. Zo wil de veelbesproken regisseur een dienst bewijzen aan de mensen die de Oscar-winnende film nooit in de bioscoop hebben gezien. Tevens is hij zeer te spreken over de opgelapte 2D versie.


    Bekijk HIER het filmpje.



    Bron : Filmtotaal.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 08-01-2012 om 21:48

  2. #27

    Standaard

    De man die 3d op de kaart heeft gezet, heb hoge verwachtingen...Waarom? Vanwege het opgelapte versie en de 3d elementen..wie wilt dat nou niet!? Hoe dichter de ervaring kan zijn om de Titanic mee te maken, des te beter!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    James Cameron over zijn melkkoe Titanic 3D

    Ondanks dat Avatar-regisseur James Cameron eerder aangaf dat hij 3D conversie hekelt, komt zijn blockbuster Titanic in 2012 in 3D uit. Aangezien deze miljardenfilm niet in 3D is opgenomen, heeft er een 3D conversie plaatsgevonden om dit mogelijk te maken.

    In onderstaand filmpje bespreekt Cameron de 3D conversie en de reden waarom hij de film zo graag in 3D wil voorschotelen. Zo wil de veelbesproken regisseur een dienst bewijzen aan de mensen die de Oscar-winnende film nooit in de bioscoop hebben gezien. Tevens is hij zeer te spreken over de opgelapte 2D versie.


    Bekijk HIER het filmpje.

    Bron : Filmtotaal.nl
    Als ik deze beste man zo hoor dan geloof ik er wel in dat dit een 3D film gaat worden die ondanks de conversie wel eens heel goed uit de verf kan komen. Hij pleit er zelf namelijk voor dat de filmindustrie onmiddelijk moet stoppen om 3D te zien als cash cow dmv slechte 3D films die werkelijk niks toevoegen behalve inkomsten voor de filmmaatschappij, deze maken tenslotten de 3D markt al kapot voordat deze uberhaubt van de grond is gekomen in de thuismarkt! Daarom denk ik dat Titanic de eerste goede 3D conversie gaat worden (uitzondering animatie) die we in de bioscoop kunnen zien. Er is de tijd voor genomen en behoorlijk wat geld geinvesteerd!

  4. #29

    Standaard

    En dat maakt het de beleving wel waard, daarnaast hoeveel 'extra' wordt er werkelijk verdient, veel..films die in 3d opgelegd in de bioscoop komen, vragen een hogere bijdrage en de prijs van een 3d bril mocht je die dan niet in je bezit hebben..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #30

    Standaard

    Voor deze film maak ik een 3d uitzondering. 3d is over t algemeen dikke ruk, maar aangezien ik Titanic een van de beste films aller tijden vind ga ik wederom 2/3 keer heen. in '97 heb ik Titanic 4 keer gezien in de bioscoop. Alleen de soundtrack is al de moeite waard om deze film te gaan zien.

  6. #31

    Standaard

    Ik hoop dat deze rerelease in 3D zo goed is dat hij een veelvoud van de 12mln die de conversie heeft gekost gaat opbrengen. Zo zien filmmaatschappijen in dat alleen wanneer 3D goed tot perfect is uitgevoerd het heel veel geld kan opbrengen.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Ik hoop dat deze rerelease in 3D zo goed is dat hij een veelvoud van de 12mln die de conversie heeft gekost gaat opbrengen. Zo zien filmmaatschappijen in dat alleen wanneer 3D goed tot perfect is uitgevoerd het heel veel geld kan opbrengen.
    Ik mag toch hopen dat de conversie meer dan 12mln heeft gekost want anders is het nog niks (lees clash of the titans effect) een goede conversie kost toch rond de 20/30mln dollar

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Ik mag toch hopen dat de conversie meer dan 12mln heeft gekost want anders is het nog niks (lees clash of the titans effect) een goede conversie kost toch rond de 20/30mln dollar
    Naar aanleiding van je opmerking heb ik het nog even opgezocht. Ik zat iets te laag, het moet 18mln zijn. Echter de conversie van COTT heeft 4,5mln gekost en geen 20/3mln. 1/4 dus van de kosten voor Titanic. Zie hieronder de links:

    'Cameron is doing one of the most extensive 2D to 3D conversions ever on the movie, spending a year finessing the footage at a cost of $18 million.'
    http://www.techradar.com/news/home-c...umbing-1023781


    'Warner Bros.' "Titans" was shot in anamorphic film as a 2D release. But the studio later opted for 3D, and the film was converted in roughly 10 weeks -- a remarkably fast turnaround -- in order to meet its release date. The cost was reportedly around $4.5 million.'
    http://www.hollywoodreporter.com/new...er-2d-3d-22262

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Naar aanleiding van je opmerking heb ik het nog even opgezocht. Ik zat iets te laag, het moet 18mln zijn. Echter de conversie van COTT heeft 4,5mln gekost en geen 20/3mln. 1/4 dus van de kosten voor Titanic. Zie hieronder de links:

    'Cameron is doing one of the most extensive 2D to 3D conversions ever on the movie, spending a year finessing the footage at a cost of $18 million.'
    http://www.techradar.com/news/home-c...umbing-1023781


    'Warner Bros.' "Titans" was shot in anamorphic film as a 2D release. But the studio later opted for 3D, and the film was converted in roughly 10 weeks -- a remarkably fast turnaround -- in order to meet its release date. The cost was reportedly around $4.5 million.'
    http://www.hollywoodreporter.com/new...er-2d-3d-22262
    Dat is dus wat ik zeg een goede 3D conversie kost 20/30 mil. Titanic +-20 en transformers 3 heeft 30 gekost en ik zeg nergens dat COTT duur was die was namelijk mega slecht!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    ik zeg nergens dat COTT duur was die was namelijk mega slecht!
    Je hebt gelijk. Niet goed gelezen.

    Dus Transformers 3 heeft 30mln gekost. Ik heb daar wel goede reviews over gelezen (niet gezien). Dat maakt mij nog benieuwder naar het resultaat van Titanic met de inderdaad relatief lage kosten van 18$mln.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Je hebt gelijk. Niet goed gelezen.

    Dus Transformers 3 heeft 30mln gekost. Ik heb daar wel goede reviews over gelezen (niet gezien). Dat maakt mij nog benieuwder naar het resultaat van Titanic met de inderdaad relatief lage kosten van 18$mln.
    Transformers 3 is natuurlijk duurder omdat er nog meer PC gecreeerde CGI inzit die ook naar 3D omgezet moest worden. Maar voor de +-20mil die is uitgegeven voor Titanic kunnen we een mooie 3D conversie tegemoet zien (hopelijk)

  12. #37

    Standaard

    Transformers 3 was niet een complete conversion, die is gedeeltelijk maar omgezet, er is ook een groot gedeelte gefilmd in 3D, ik denk dat het een beetje half om half is bij deze film. Hoe dan ook ziet het er zeer goed uit in 3D. Thuis zelfs nog beter dan in de bios vind ik.

    We hebben sinds kort de trailer op mijn werk in 3D draaien en ik moet zeggen, het ziet er fantastisch uit op het grote "zilveren" doek (wij draaien met passief 3D dus een silver screen is een must).

    Voor mij absoluut een must see want ik heb het origineel nooit in de bioscopen gezien dus ik ben heel erg benieuwd.
    Laatst aangepast door Joris Springer : 08-02-2012 om 23:50
    Ikran is not horse!

  13. #38

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    Hier de eerste review van een vroege Valentijnsdag screening:

    http://www.joblo.com/movie-news/revi...-day-screening
    Ondanks het erge hoge cijfer krijg ik nog niet echt een hyped gevoel over het 3D...

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ondanks het erge hoge cijfer krijg ik nog niet echt een hyped gevoel over het 3D...
    Prijs je gelukkig: dan ben je kennelijk niet een van de velen die bij het minste of geringste achter de meute aanloopt. Maar wees gerust. Deze film gaat denk ik de verwachtingen WEL inlossen. Gewoonweg omdat het een erg goede film is die het NIET van de 3d moet hebben om de boxoffice te veroveren. Kortom: de basis is erg goed (het verhaal, het acteren etc. etc.) en als dan de 3d enigszins acceptabel is heb jij een leuke avond, dat zweer ik je..
    Laatst aangepast door Pieter R. : 20-02-2012 om 17:43

  16. #41

    Standaard

    Heb gisteren in de bioscoop de trailer gezien van Titanic 3D. Mooie 3D-effecten zo te zien... Ik vind het sowieso heerlijk om deze klassieker weer eens in de bios te zien!

  17. #42

    Standaard

    vind een 10 van een 10 wel een heel erg hoog cijfer
    daarnaast denk ik ook wel dat de film het goed zal doen, ik wil m ook zien, niet speciaal voor het 3D maar puur omdat ik de film in 97 niet in de bios heb gezien

  18. #43

    Standaard

    Cameron heeft ook wel een reputatie hoog te houden qua 3D (ook al is het een conversie), dus ik verwacht wel dat het minimaal goed is.

  19. #44

    Standaard

    Toen ie uitkwam heb ik hem 5 x in de bios gezien, dus zal hem nu ook wel meerdere keren gaan zien

  20. #45

    Standaard

    Kleine wijziging Titanic 3D t.o.v. het origineel



    De aanstaande re-release van James Camerons Titanic zal, naast het 3D effect, in nog een klein opzicht afwijken van de originele versie. Astrofysicus Neil deGrasse Tyson heeft de regisseur erop heeft gewezen dat er sprake is van een onjuiste sterrenformatie ten tijde van het zinken van het schip. Cameron, perfectionistisch als hij is, greep deze kans aan om dit foutje te herstellen.

    In de sequentie in kwestie zien we Rose (Kate Winslet), al drijvend op een stuk wrakhout, naar boven kijken. De stand van de sterren klopte niet met de datum 15 april 1912 om 4:20 's nachts.

    Tyson zou Cameron jaren geleden al hebben geprobeerd te wijzen op de fout. Dit deed hij in de loop der jaren nog een paar keer, totdat Cameron Tyson vroeg om de correcte sterrenstand door te sturen. Deze zal nu dus te zien zijn in de 3D release. Cameron licht zijn keuze toe:

    “With my reputation as a perfectionist, I should have known that and I should have put the right star field in. So I said, ‘All right, send me the right stars for that exact time and I’ll put it in the movie.’”

    Titanic 3D is vanaf 5 april te zien in de Nederlandse bioscopen.

    Bron : Filmtotaal.nl

  21. #46
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Van dit foutje had ik ook al gehoord. Niks mis mee dat ze dit verbeteren.

  22. #47

    Standaard

    DVD Watcher was me voor...Alleen maar beter ten opzichte van de authenticiteit...

    Heeft iemand de 3d conversie al gezien?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  23. #48

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Heeft iemand de 3d conversie al gezien?
    Vanaf morgen pas in de bios

  25. #50

    Standaard

    Ik las vandaag al op Facebook; zal wel in de USA zijn.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •