Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.

Discussie: Amsterdam

  1. #1

    Standaard Amsterdam

    Mijn vriend en ik gaan in een oktober een weekendje naar Amsterdam.

    Weet er iemand nog een leuk hotelletje?
    En wat is de moeite om eens te bekijken?
    En... heel belangrijk... waar moet ik zijn voor DVD-koopjes?

  2. #2
    Dane
    Guest

    Standaard

    Ik kom niet zo heel vak in amsterdam, dus ik ken niet alle dvd-zaakjes ofzo, maar Fame is wel en goede winkel, zit midden in het centrum en heeft een aardige selectie, en ook een import sectie, met dvd's van r2 UK en r4 volgens mij.

    Virgin is er helaas niet meer, as altijd een leuke winkel, de laatste keer dat ik dar geweest ben was voordat ik begon met dvd's sparen dus ik heb er nooit wat gehaald.

    Verder heb ik niets zinnigs toe te voegen met betrekking tot Amsterdam, maar er zijn vast wel een aantal leden die er meer van weten.

    Elwood.

  3. #3

    Standaard Re: Amsterdam

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Mijn vriend en ik gaan in een oktober een weekendje naar Amsterdam.

    Weet er iemand nog een leuk hotelletje?
    En wat is de moeite om eens te bekijken?
    En... heel belangrijk... waar moet ik zijn voor DVD-koopjes?
    Bij Fame-Music in de binnenstad kun je DVD´s kopen die in een gewone CD-zaak niet te koop zijn.

    Trouwens. Als ik jou was zou ik maar met de trein naar Amsterdam gaan want met de auto is het geen doorkomen aan met name in de binnenstad. Bovendien zou ik geld en pasjes ook gescheiden houden want al hebben we het in Nederland en Begie heel goed. Straaatrovers zoals zakkenriollers zitten overal met name in de grote steden
    Mijn DVDtjes
    Geniet van het leven, dan zal de zon altijd schijnen

  4. #4

    Standaard Re: Amsterdam

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Mijn vriend en ik gaan in een oktober een weekendje naar Amsterdam.

    Weet er iemand nog een leuk hotelletje?
    Hotelletje niet ...maar voor lekker Thais eten weet ik nog wel een super tentje ...

    Kooning van Siam 0206237293
    Zitter op de Wallen (let op je vriendje)

    Eet ze

    Andre
    Mijn Filmpjes
    "Say goodnight to the bad guy"

  5. #5

    Standaard

    Vaste prik voor mij is om, als ik in Amsterdam ben, The Silver Screen (zie http://www.silverscreen.nl/main.asp) te bezoeken. Da's een leuk klein film-winkeltje waar je heel veel leuke film-gerelateerde spullen en ook video's en dvd's kunt krijgen.

    Boudisque (zie http://www.boudisque.nl/) heeft trouwens ook een heel leuke dvd-collectie (en anders nog een fantastisch aanbod aan cd's).

  6. #6

    Standaard

    oké... het kleine hotelletje hebben we al geboekt (Fantasia) en we komen af met de Thalys (dus geen parkeerproblemen)

    Dus nu nog winkeltjes, restaurantjes en leuke bezienswaardigheden.

  7. #7

    Standaard Re: Amsterdam

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Mijn vriend en ik gaan in een oktober een weekendje naar Amsterdam.
    [/b]Leuk, ik hoop dat het een beetje weer is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    En wat is de moeite om eens te bekijken?
    [/b]
    Je kan gaan bv het Scheepvaartmuseum vlak bij het Centraal Station. Vind ik persoonlijk erg mooi. Maar ik weet niet waar jullie interesse ligt


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    En... heel belangrijk... waar moet ik zijn voor DVD-koopjes?
    Je zou naar station Amsterdam Bijlmer kunnen gaan, daar ligt MediaMarkt Arena. Kan je gelijk een tour in het stadion doen
    Of beter nog een wedstijdje bekijken van de mooiste club van de wereld
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  8. #8

    Standaard

    Koop in iedergeval als je naar het centrum gaat geen dvd's bij:

    Blokker
    Vroom en dreesman
    Fame
    Van Leest:

    Deze winkels zijn zo ie zo veel en veel te duur.
    Bij de Frs kan je meschien nog wel kijken voor wat best buy dvd's.

    Als je in de buurt van de bijlmer komt,kan je meschien naar de Mediamarkt.

    Ik weet niet of je van standbeelden houdt,anders kan je naar Madam tuseau bij de Munt.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje
    Koop in iedergeval als je naar het centrum gaat geen dvd's bij:

    Blokker
    Vroom en dreesman
    Fame
    Van Leest:

    Deze winkels zijn zo ie zo veel en veel te duur.
    Bij de Frs kan je meschien nog wel kijken voor wat best buy dvd's.

    Als je in de buurt van de bijlmer komt,kan je meschien naar de Mediamarkt.

    Ik weet niet of je van standbeelden houdt,anders kan je naar Madam tuseau bij de Munt.
    Fame en van Leest hebben hier soms best leuke aanbiedingen!

    De silverscreen is idd een leuk winkeltje, met wel wat import dvd's. Hij is alleen niet echt goedkoop!

    Wat voor soort dingen willen jullie gaan zien? Als ik weet waar je interresse ligt kan ik misschien wel wat hints geven.
    it can't rain all the time...
    > Mijn Twin Peaks site <> Mijn Tori Amos Message Board <

  10. #10

    Standaard

    zeker een bezoekje aan de wallen brengen.
    als je naar a'dam gaat moet je daar toch écht geweest zijn.
    je kunt het er zo 'intiem' maken als je wilt .
    ik zeg dit eigenlijk omdat ik denk dat jíj weer denkt dat het alleen maar hoeren zijn daar.
    maar het is er erg gezellig en je kan er superleuk uitgaan!
    veel succes en waar je ook ben in a'dam, je heb overal wat vermakelijks!

    btw: moet nog wel even kwijt dat je natúúrlijk wél beter naar r'dam had kunnen gaan....
    The greatest thing, you'll ever learn,
    is just to love, and be loved in return...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hanna

    btw: moet nog wel even kwijt dat je natúúrlijk wél beter naar r'dam had kunnen gaan....
    nah, dat weet ik nog zo net niet
    it can't rain all the time...
    > Mijn Twin Peaks site <> Mijn Tori Amos Message Board <

  12. #12

    Standaard

    Beste Britte,

    Voor dvd's: Fame (Hoek Dam - Kalverstraat) redelijk aanbod/duur
    Cine ville (Spuistraat) ook regio 1.....leuke zaak
    Raf digital Music (Rijnstraat: ietwat buiten het centrum)mooie coll.
    Silverscreen: (Nieuwe Dijk) echte hobby winkel
    Boudisque (Hoek Nieuwedijk) goede collectie

    Uiteraard is een rondje op de wallen "verplichte kost"...

    Een stadswandeling met "Mee in Mokum" (vooraf reserveren) is ook zeer de moeite waard.

    Vondelpark: lekker romantisch...

    Ik woon zelf nu 3 jaar midden op de wallen, en weet redelijk veel over deze buurt te vertellen, ik stuur je nog even een pm met mijn
    telefoonnummer: mochten jullie interesse hebben in een korte rondleiding (uiteraard free of charge)laat het mij dan even weten.

    Groeten uit mooi Mokum !

  13. #13

    Standaard

    Hey thx voor jullie reacties

    Jeroen, ik houd het telefoonnummer bij de hand!

    Waar wij van houden?
    Een leuk park is altijd tof om effe te pauzeren, daarnaast zijn we ook wel een beetje kunst-minded en als er iets "archeologisch" is dan zal Tim er zeker naartoe willen. Voor de rest hou ik natuurlijk wel van leuke winkeltjes en ten slotte is een leuk restaurantje natuurlijk ook een must.

    Ons hotelletje ligt in de Nieuwe Keizersgracht (maar ik weet dus nog niet goed welke buurt dat is)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Een leuk park is altijd tof om effe te pauzeren, daarnaast zijn we ook wel een beetje kunst-minded en als er iets "archeologisch" is dan zal Tim er zeker naartoe willen.
    Dan is een bezoek aan het Rijksmuseum ook aan te bevelen, en kan je ook gelijk even pauzeren op het nieuwe park daar, maar het Vondelpark geniet wel de voorkeur.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Voor de rest hou ik natuurlijk wel van leuke winkeltjes en ten slotte is een leuk restaurantje natuurlijk ook een must.

    Ons hotelletje ligt in de Nieuwe Keizersgracht (maar ik weet dus nog niet goed welke buurt dat is)
    Winkeltjes genoeg op de lange Kalverstraat en voor de gezelligheid betreft uitgaan het Leidseplein.

    De Nieuwe Keizergracht is net iets buiten de stadshart dacht ik, dicht bij Artis en musea. Is ook misschien een aanrader
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte
    Hey thx voor jullie reacties

    Jeroen, ik houd het telefoonnummer bij de hand!

    Waar wij van houden?
    Een leuk park is altijd tof om effe te pauzeren, daarnaast zijn we ook wel een beetje kunst-minded en als er iets "archeologisch" is dan zal Tim er zeker naartoe willen. Voor de rest hou ik natuurlijk wel van leuke winkeltjes en ten slotte is een leuk restaurantje natuurlijk ook een must.

    Ons hotelletje ligt in de Nieuwe Keizersgracht (maar ik weet dus nog niet goed welke buurt dat is)
    Ik weet niet of dit wat voor jou is.
    Maak een rondvaart tochtje in een rondvaardt boot langs de grachten van Amsterdam.
    Vlak tegen over de Vend in de Kalverstraat kan je er een vinden.
    Daar in de buurt zit ook het Tushinsky theater dan kan je ook een filmpje pakken.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M Balje


    Ik weet niet of dit wat voor jou is.
    Maak een rondvaart tochtje in een rondvaardt boot langs de grachten van Amsterdam.
    Vlak tegen over de Vend in de Kalverstraat kan je er een vinden.

    Klopt: Deze firma: Reederij Kooy heeft ongeveer elk half uur een afvaart vanaf het Rokin..duidelijk te herkennen aan het houten huisje....The Candel Light Cruise: 21.00 tot 23.00 uur is ook erg leuk.

    Wel grappig....zit daar nu 30 meter vandaan "te werken"......

  17. #17

    Standaard Re: Re: Amsterdam

    Citaat Oorspronkelijk gepost door andrebin


    Hotelletje niet ...maar voor lekker Thais eten weet ik nog wel een super tentje ...

    Kooning van Siam 0206237293
    Zitter op de Wallen (let op je vriendje)

    Eet ze

    Andre
    Dit is inderdaad een goed restaurant, het zit op de Oudzijds Voorburgwal vlakbij het Centraal station......mijn altijd aardige overbuurman.

  18. #18

    Standaard

    AMSTERDAM RULES!!!!!

    maar ik zou eeuuhh.....madam tousoo (ofzo) gaan bekijken en natuurlijk de wallen.... en het rijksmuseum en al die culturele dingen....artis ook niet te vergeten.

    En natuurlijk de: GRASHOPPER!!!
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lieshout84
    AMSTERDAM RULES!!!!!

    maar ik zou eeuuhh.....madam tousoo (ofzo) gaan bekijken en natuurlijk de wallen.... en het rijksmuseum en al die culturele dingen....artis ook niet te vergeten.

    En natuurlijk de: GRASHOPPER!!!
    Ga niet naar madam tousoo want dat ik echt vreselijk dom! en er is geen reet aan en je bent zo weer buiten!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lieshout84
    AMSTERDAM RULES!!!!!

    En natuurlijk de: GRASHOPPER!!!
    heel erg cultureel verantwoord en leuk lol

  21. #21
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quentin Tarantino
    Ga niet naar madam tousoo want dat ik echt vreselijk dom! en er is geen reet aan en je bent zo weer buiten!
    En ga ook niet naar Artis want daar zie je te veel dieren in te kleine kooien of te kleine ruimtes. Kun je beter naar de Beekse Bergen gaan. Daar lopen de dieren gewoon vrij rond

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    En ga ook niet naar Artis want daar zie je te veel dieren in te kleine kooien of te kleine ruimtes.
    Inderdaad. Wat je zegt. Dierentuinen vind ik men's reinste dierenmishandeling. ik zou het ook niet prettig hebben gevonden als ik in gevangenschap was geboren.

    Jan Rim

  23. #23

    Standaard

    Ik kan je de winkel Chimera aanraden. Ze verkopen er geen dvds maar wel veel fantasy spullen zoals sieraden, beelden, en allerlei andere dingen. Ik kijk er altijd mijn ogen uit. Het is een knus winkeltje aan de Damstraat, een zijstraat op de Dam rechts van het Grand Hotel.

  24. #24

    Standaard

    DVD:

    - Media Markt (vast al veel over gehoord) Bereikbaar met de metro, halte Bijlmer, dan 2 minuten lopen.
    - De vele FRShops in het centrum voor de grabbelbakken. (Maar jullie hebben in Belgie vast ook FRS)

    Film:

    - Ga eens een filmpje kijken in de recent gerestaureerde Tuschinski-bioscoop. Film kijken op hoog niveau in een atmosfeer van adembenemende edelkitsch. (Hebben geloof ik ook een leuk vip-arrengement.) Bioscoop zit tussen de Munt en het Rembrantsplein.

    Alternatief shoppen:

    - De permanente vlooienmarkt op het Waterlooplein is zeker de moeite van een bezoekje waard.

    Eten:

    - Italiaans restaurant Ponte Arcari op de Herengracht, vlak bij het Rembrantsplein. Een van de kleinste restaurantjes die ik ken: hooguit 8 tafeltjes. Een beperkte menukaart, maar met de meest goddelijke pasta's. En betaalbaar; daar zijn wij Hollanders immers dol op.

    Theater:

    - Loop even langs bij Theater de Kleine Komedie. Zit aan de achterkant van het Rembrantsplein. Soms heb je geluk en is een voorstelling nog niet uitverkocht. Daar treden namelijk de 'groten' van het Nederlandse cabaret op: Teeuwen, Maassen en dat soort jongens. Prachtig intiem theatertje.

    Museum:

    - Er is een grote hoeveelheid musea, met als uitschieters (voor buitenlanders) het Rijksmuseum en het Van Goghmuseum.

    Veel plezier in ieder geval,

    BasH

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Vaste prik voor mij is om, als ik in Amsterdam ben, The Silver Screen (zie http://www.silverscreen.nl/main.asp) te bezoeken. Da's een leuk klein film-winkeltje waar je heel veel leuke film-gerelateerde spullen en ook video's en dvd's kunt krijgen.
    Yep...hier ga ik ook altijd heen als ik naar A'dam ga...altijd ff wat foto's of promo materiaal meenemen...
    "There will be no dawn for men."

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •