De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard philips htr5224 surround set

    hallo,

    ik heb sinds kort de philips htr5224 home theater setup (7.1 surround). heb hem precies volgens handleiding aangesloten op een sony bravia televisie. daarnaast heb ik ook mijn xbox en een blue-ray speler (ook philips) erop aangesloten.

    nu krijg ik echter wel via alle 7 de boxjes geluid, maar heb niet het idee dat het goed 'verdeeld' is. het lijkt eerder 1 geluidsstream te zijn, die wordt verdeeld over 7 boxjes ipv dat sommige geluid van links komen, rechts komen enz. dialoog hoor ik bv. via alle 7 de boxjes tegelijk. kan ik iets fout gedaan hebben of hoort dit zo? de digitale ontvanger staat ook ingesteld op 7.1, en niet op 5.1, stereo of wat dan ook. kortom, de instellingen lijken juist te zijn.

  2. #2

    Standaard

    Het klopt inderdaad niet wanneer je dialogen door alle speakers hoort. Althans, nagenoeg niet, tenzij het scene is met veel omstanders.

    Ik denk dat je alles in de receiver even moet nalopen mbt instellingen in het menu.
    Of misschien staat hij niet op de juiste uitvoer, bijvoorbeeld Dolby Digital, maar op multi channel ?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  3. #3

    Standaard

    bedankt!! hij stond inderdaad op 7.1 multichannel. dacht dat dat de goede was. ik kan kiezen uit dolby pliix en dolby plii. wat is het verschil tussen die twee en welke is het beste? op internet lees ik dat pliix beter is met 7 boxjes, en plii met 5. klopt dat? ik heb daarom voor pliix gekozen. in ieder geval bedankt, probleem is opgelost!

  4. #4

    Standaard

    Dolby pliix staat voor Dolby Prologix IIx voor meer dan 5 speakers, dus 6.1 of 7.1
    Dolby plii staat voor Dolby Prologic II. Dat is voor max 5.1 voor zover ik kan lezen.
    Hier vind je misschien iets meer uitleg:
    PLIIx: http://www.dolby.com/consumer/unders...logic-iix.html
    PLII: http://www.dolby.com/consumer/unders...-logic-ii.html

    Let wel: het is beiden geen Dolby Digital (5, 6 of 7.1 maar een stereo bron die surround wordt weergegeven. Dus je surround speakers worden ook aangestuurd.
    De meeste DVD's en BD's zullen gewoon 5, 6 of 7.1 zijn met DTS of DTS master HD of Dolby True HD.

    Dit is wel heel summier. Er zijn hier mensen die er veel meer verstand/kijk op hebben dan ik, maar ik denk dat als je je een beetje verdiept in de site van Dolby.com je een heel eind komt.

    Succes Ik hoor wel hoe je ervaring is met de diverse geluidsweergaven.
    Laatst aangepast door raymonddeniet : 19-05-2011 om 08:55
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #5

    Standaard Geen geluid uit HTR5224

    Bij mij komt er helemaal geen geluid uit. Ik heb de home-cinema aangesloten op een HD Samsung TV. Ik heb aangesloten volgens de handleiding. Maar die is niet duidelijk. Er is sprake van dat één HDMI kabel voldoende is. Maar verderop zie ik ook dat een audio kabel nodig is en zelfs ook nog een coax kabel en een optische kabel.
    Hoe Verder?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door petpen Bekijk bericht
    Bij mij komt er helemaal geen geluid uit. Ik heb de home-cinema aangesloten op een HD Samsung TV. Ik heb aangesloten volgens de handleiding. Maar die is niet duidelijk. Er is sprake van dat één HDMI kabel voldoende is. Maar verderop zie ik ook dat een audio kabel nodig is en zelfs ook nog een coax kabel en een optische kabel.
    Hoe Verder?
    Je moet de HDMI kabel wel aansluiten op een HDMI-ingang van je TV die ARC ondersteunt, anders krijgt je Philips set geen audiosignaal binnen vanaf je TV. Even in de handleiding van je TV kijken welke HDMI ingang ARC ondersteunt. Via de Source-knop kun je vervolgens kiezen voor HMDI IN1/HDMI IN2 om het geluid weer te geven via de Philips receiver.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Je moet de HDMI kabel wel aansluiten op een HDMI-ingang van je TV die ARC ondersteunt, anders krijgt je Philips set geen audiosignaal binnen vanaf je TV. Even in de handleiding van je TV kijken welke HDMI ingang ARC ondersteunt. Via de Source-knop kun je vervolgens kiezen voor HMDI IN1/HDMI IN2 om het geluid weer te geven via de Philips receiver.
    Ik heb een Samsung TV ((UE32EH5300) met 3 HDMI aansluitingen:
    HDMI IN:
    1. (DVI) is verbonden met home cinema set;
    2. is verbonden met DVD recorder
    3. (geen vermelding IN) is verbonden met ontvanger.

    In de handleiding vind ik niets over ARC.

    TV en DVD recorder werken prima.

    Wat is de volgende stap?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door petpen Bekijk bericht
    Ik heb een Samsung TV ((UE32EH5300) met 3 HDMI aansluitingen:
    HDMI IN:
    1. (DVI) is verbonden met home cinema set;
    2. is verbonden met DVD recorder
    3. (geen vermelding IN) is verbonden met ontvanger.

    In de handleiding vind ik niets over ARC.

    TV en DVD recorder werken prima.

    Wat is de volgende stap?
    Volgens de info op de site van Samsung heeft deze TV geen mogelijkheid voor 'ARC', anders stond dit wel bij één van de HDMI-ingangen.

    Voor het geluid van TV zal je dus gebruik moeten maken van een optische verbinding en de recorder middels HDMI met de set of met de TV moeten verbinden. In het laatste geval zou je moeten kijken of de recorder een coaxiale uitgang heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Allereerst petpen en de vries, welkom op dit forum. Ik hoop dat jullie hier veel informatie en hulp zullen vinden en zo te zien zijn er al veel nuttge tips gegeven.

    @ petpen. Ik las: DVI kabel naar je Homecinema set. DVI geeft echter alleen geluid door, maar dat maakt verder niet uit omdat het geluid toch al weergegeven wordt door je HCS. Maar al had je een audio return channel op je tv, dan had het waarschijnlijk nog niet gewerkt Daarvoor heb je vollledig HDMI nodig. Omdat 'nieuwe' tv's DVB tuners aan boord heeft, moeten deze altijd een digitale audio uitgang hebben. Meestal een optische aansluiting (toslink). In het ergste geval kun je vaak ook gewoon de analoge rood/witte RCA aansluiting gebruiken om het geluid van je tv naar je HCS te brengen. Belangrijk is wel dat je bij afluistern de juiste input op je HCS kiest, maar dat is logisch!

    @ de vries. Jouw set heeft geen HD audio formaten. Alles zal terug gebracht worden naar Dolby Digital of DTS. Stereo bronnen (SD TV, audio en overige stereo) kun je d.m.v. van dolby prologic omzetten naar 5.1/7.1, waar de audio naar de juiste kanalen worden gematrixed.

    Sluit je een Blu-ray aan via hdmi kun je twee dingen doen in de instellingen van je Blu-ray speler. Er zijn twee belangrijke opties. LPCM and bitstream.
    Bitstream zorgt ervoor dat je HCS decodeert. In dit geval naar DTS of Dolby Digital. Kun je ook LPCM kiezen dan decodeert je Blu-ray speler de HD audio tracks en stuurt die als multichannel via hdmi naar je HCS. In veel gevallen hoor je nu wel de superieure HD kwaliteit alleen geeft je HCS altijd 'multichannel' weer in het display, Maar het geluid is wel van betere kwaliteit.

    De waarheid ligt in het midden. Gewoon luisteren wat jij het mooist vindt klinken. Het is namelijk afhankelijk van je Blu-ray speler of deze de benodigde HD audio decoders onboard heeft! Daarbij komt dat de HD audio tracks pas goed tot zijn recht komen bij kwaliteitapparatuur. De vraag is dus of je dat allemaal hoort.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Allereerst petpen en de vries, welkom op dit forum. Ik hoop dat jullie hier veel informatie en hulp zullen vinden en zo te zien zijn er al veel nuttge tips gegeven.

    @ petpen. Ik las: DVI kabel naar je Homecinema set. DVI geeft echter alleen geluid door, maar dat maakt verder niet uit omdat het geluid toch al weergegeven wordt door je HCS. Maar al had je een audio return channel op je tv, dan had het waarschijnlijk nog niet gewerkt Daarvoor heb je vollledig HDMI nodig. Omdat 'nieuwe' tv's DVB tuners aan boord heeft, moeten deze altijd een digitale audio uitgang hebben. Meestal een optische aansluiting (toslink). In het ergste geval kun je vaak ook gewoon de analoge rood/witte RCA aansluiting gebruiken om het geluid van je tv naar je HCS te brengen. Belangrijk is wel dat je bij afluistern de juiste input op je HCS kiest, maar dat is logisch!

    @ de vries. Jouw set heeft geen HD audio formaten. Alles zal terug gebracht worden naar Dolby Digital of DTS. Stereo bronnen (SD TV, audio en overige stereo) kun je d.m.v. van dolby prologic omzetten naar 5.1/7.1, waar de audio naar de juiste kanalen worden gematrixed.

    Sluit je een Blu-ray aan via hdmi kun je twee dingen doen in de instellingen van je Blu-ray speler. Er zijn twee belangrijke opties. LPCM and bitstream.
    Bitstream zorgt ervoor dat je HCS decodeert. In dit geval naar DTS of Dolby Digital. Kun je ook LPCM kiezen dan decodeert je Blu-ray speler de HD audio tracks en stuurt die als multichannel via hdmi naar je HCS. In veel gevallen hoor je nu wel de superieure HD kwaliteit alleen geeft je HCS altijd 'multichannel' weer in het display, Maar het geluid is wel van betere kwaliteit.

    De waarheid ligt in het midden. Gewoon luisteren wat jij het mooist vindt klinken. Het is namelijk afhankelijk van je Blu-ray speler of deze de benodigde HD audio decoders onboard heeft! Daarbij komt dat de HD audio tracks pas goed tot zijn recht komen bij kwaliteitapparatuur. De vraag is dus of je dat allemaal hoort.
    Het is gelukt en het toverwoord was Toslink. Na aansluiting van deze kabel werkt alles perfekt. Dank iedereen voor hun wijze adviezen. Dit in tegenstelling tot de helpdesks van zowel Philips als Samsung, die geen kennis van zaken schijnen te hebben. Zelfs de belofte van Philips om mij terug te bellen, werd niet nagekomen.
    In de handleidingen van zowel de tv, de home cinema en van de ontvanger stonden schema's van de mogelijke aansluitingen. Achteraf gezien blijkt dat geen enkele helemaal klopt.
    Nogmaals dank voor de hulp.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •