De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Misfits

  1. #1

    Standaard Misfits




    Zes jongelingen ontmoeten elkaar wanneer ze gezamenlijk hun taakstraf moeten uitvoeren, vanwege zaken die ze mispeuterd hadden. Een zware storm zal hun leven veranderen, ze blijken plots over een gave te beschikken ...

    Ik had er tot een maand geleden nooit eerder van gehoord, maar wat 'n verrassende ontdekking!

    Het vertrekpunt mag dan wel aan voor de hand liggende superhero-series doen denken, de uitwerking doet dat niet. De Britten tonen overigens dat het ook kan zonder een gigantisch budget. Eat that, Hollywood. Misfits is ontzettend fris en origineel gebracht, is minstens even grappig (nooit té serieus, a gift!) als boeiend en kan rekenen op ongelooflijk fijne vertolkingen, een jonge cast met ballen.

    Het feit dat S1 slechts 6 afleveringen telt, is in dit geval overigens een pluspunt. Integenstelling tot pakweg 'Heroes' waarbij talloze overbodige verhaallijnen en scenario-lussen er moeten voor zorgen dat een seizoen 20 afleveringen duurt en zoveel mogelijk seizoenen moet kunnen garanderen, blijft Misfits bijhoorlijk to the point. Het strakke tempo is trouwens geen hindernis voor de ontwikkeling van de personages.

    Is Misfits dan een absolute must die in geen enkele collectie mag ontbreken? Vast niet volgens iedereen, maar voor mij was dit allesinds een zeer welkome verademing in 't serie-landschap. Ik sta dan ook te popelen om het 2de seizoen kunnen mee te pikken.

    Spoiler ->

    Momenteel is er behoorlijk veel fuzz rond de schijnbaar geschrapte aanwezigheid van Robert Sheehan in S3. Nathan Young is namelijk het meest populaire en misschien wel belangrijkste karakter van de reeks. (ook voor 't succes ervan)

  2. #2

    Standaard

    Ik zit nu halverwege het twee seizoen, en wat een verademing, deze serie...

    Laag budget, dat zie je wel (vaak dezelfde locaties), maar dat drukt de pret niet. De personages zijn goed op elkaar afgestemd, en er zitten zoveel goede, grappige dingen in, bijvoorbeeld:

    - alles wat Kelly zegt (wat een accent..)
    - de gevolgen van de gave van Alisha, als iemand haar aanraakt....wat een opmerkingen komen er dan uit
    - natuurlijk de erg, erg grappige en tegelijkertijd heel irritante Nathan...


    Wat Estaban al aangeeft, de lengte (per seizoen 6 delen) werkt in het voordeel, het verhaal gaat lekker vlot, zonder de uitdieping van de personages uit het oog te verliezen. En, ook niet onbelangrijk, hij is 18+ (in ieder geval in de UK), waardoor ze toch een stuk verder kunnen gaan dan een reguliere tv-serie. Je pikt een hoop mooie nieuwe scheldwoorden op .

  3. #3

    Standaard

    Inmiddels alles gezien, en het werd niet slechter . Misschien was het laatste deel iets té 'lollig', maar overall gezien een sterk seizoen, met een einde die alle kanten op kan.

    Ik zie dat seizoen 3 op 11 november begint, nog even geduld dus.


  4. #4

    Standaard

    Ook deze krijgt een rotschop omhoog .

    Inmiddels al meer dan 10 jaar geleden dat ik in ieder geval de eerste 3 of 4 seizoenen had gezien.

    Ik heb nu de Duitse box besteld (let op: op amazon.nl is deze goedkoper dan .de), tijd om de serie weer eens te gaan herkijken!


  5. #5

    Standaard

    Seizoen 1 gezien en het viel niet tegen! Ook weer niet zo goed als ik in mijn geheugen had staan trouwens.

    Het valt wel op dat het een klein budget was (veel in dezelfde setting) en van de SFX moet je niet veel verwachten. Het belangrijkste zijn de personages die geweldig gespeeld worden, de verhaallijnen en vooral ook de humor. Nathan is zo irritant en tegelijkertijd zo charmant, dat kan die Robert Sheehan wel. Later speelt hij trouwens ook het leukste personage in The Umbrella Academy, Klaus. De hele club van Misfits is in seizoen 1 wel geslaagd trouwens, ook met acteurs die later door andere rollen bekender zijn geworden zoals Iwan Rheon (Game of Thrones) en Antonia Thomas (The Good Doctor). En dan moet de geweldige Joe Gilgun nog komen, die in Preacher ook zo'n mooie rol heeft.

    Ik was trouwens ook vergeten dat de seizoenen zo kort zijn, seizoen 1 zelfs maar 6 delen.

  6. #6

    Standaard

    Seizoen 2 ook gezien en het laat weer een hoop ontwikkelingen zien, zeker in de Xmas special. Erg leuk seizoen met een enorme cliffhanger dus ik kan meteen door naar seizoen 3. Had eigenlijk ergens gepland om met 12 Monkeys te beginnen, maar goed, niet teveel tegelijkertijd want straks in december komt Babylon 5 op blu-ray uit en die zal wel voorrang krijgen....

  7. #7

    Standaard

    En ik ben klaar met seizoen 3. Het beste seizoen tot nu toe denk ik, maar misschien komt dat ook omdat ik nog niet alles had gezien had en een deel dus nieuw was.

    Rudy (Joe Gilgun) is een enorme aanwinst die je Nathan doet vergeten. En ook een prestatie: hij is nog grover, dacht bijna niet dat het mogelijk was in een tv-serie....
    Weer goede ontwikkelingen bij onze misfits en het assortiment van powers die ze tegen komen blijft erg leuk. Sommige zou je zelf nooit kunnen verzinnen, zoals die in deel 6.
    Extra's hebben twee (korte delen), waarvan Vegas Baby verplichte kost is.

    Op naar seizoen 4, al hoop ik dat die nog even leuk blijft na het afscheid van Alisha en Simon.

  8. #8

    Standaard

    Seizoen 4 gezien!

    Het ging nu wel hard hoor, na het afscheid van Alisha en Simon was nu ook al Kelly weg (niet eens in beeld!) en halverwege het seizoen Curtis. Geen enkele meer van de originele Misfits....erg jammer. Zelfs Seth is nu verdwenen .

    Rudy is nog steeds geweldig maar Jess en Finn zijn een beetje....saai. Niet slecht en niet goed. Abbey is nog te kort om goed te kunnen beoordelen, dat zal wel na seizoen 5 beter lukken. De verhalen zijn gelukkig nog steeds grappig en de moeite waard.

    Nog 1 seizoen te gaan. Nou ja, eigenlijk 5 delen aangezien ik al begonnen ben .

  9. #9

    Standaard

    En het laatste seizoen (5) is ook bekeken....even wennen dat er na het allerlaatste deel geen trailer van het volgend deel volgt maar meteen de aftiteling.

    Ook het 5e seizoen heeft alles prima voor elkaar qua verhaallijn. Degene die de krachten steeds maar weer verzint heeft hopelijk een bonus gekregen, want er komen toch steeds vreemde voorbij....

    Alle nieuwe misfits komen hier een stuk beter uit de verf dan het vorig seizoen. Ook dit seizoen is het af en toe erg bizar waarmee ze wegkwamen op tv. Wat te denken van Alex die de vliegende Sam in de lucht zijn krachten afneemt...prachtig verzonnen .

    Ook een mooie afsluiting trouwens.

    Het kleine budget is misschien qua CGI duidelijk te zien, maar tegelijkertijd toont het ook wel aan hoe inventief de makers en schijvers zijn geweest. Het is een soort The Boys maar dan zonder budget.

    De Duitse blu-ray box voldoet prima, er staan niet heel veel extra's op maar per seizoen toch genoeg informatieve, achter-de-schermen info.

    Dikke aanrader deze serie als je op zoek bent naar iets aparts, waarbij je niet kleinzerig uitgevallen moet zijn.....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •