De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard minder goede delen, wel of niet in je collectie?

    Van alle sequels, prequels, trilogy's, quadrilogy's, spinoffs, remakes, reboots, enz. zijn er vaak genoeg delen die minder goed zijn dan het orgineel. Een voorbeeld hier van is de Alien en Predator serie. De eerste delen waren in mijn ogen gewoon erg goed, de vervolgen waren iets minder, maar ook erg vermakelijk om te zien. Maar toen kwam AVP en AVP2, die vond ik zelf ook best te verdragen (deel 1 meer dan deel 2) maar die komen never nooit in de buurt van de kwaliteit van de orginele alien en Predator films

    Wat ik me dan ook vaak afvraag al ik naar alle fotos van collecties kijk is of de verzamelaars onder ons ook de (veel) minder goede delen van een film serie kopen omdat het bij de serie hoort, of dat je wacht op een leuk prijsje voor die film, of dat je de film helemaal niet koopt omdat deze tegenviel. En met welke films je dit hebt waar je wel of niet de minder goede delen van koopt.
    Ikzelf had het dus met AVP en AVP2, die ik voor heel weinig heb gekocht omdat ik vond dat deze bij de verzameling hoort

  2. #2

    Standaard

    Ik koop in de regel wel alles wat ik echt leuk vind of denk leuk te vinden, maar delen waar ik niet zo veel om geef en die ik toch in de collectie vind horen die koop ik als het een mooie prijs heeft.

    Of ik koop ook wel eens iets puur om het kopen

  3. #3

    Standaard

    Ja dat ken ik ook goed, vooral tegenwoordig als ik een film zie liggen die ik alleen van titel ken en ik kan deze voor een leuke prijs kopen doe ik dat ook. En bepaalde titels weet je al van te voren dat deze in je verzamelijng moeten, ook al zou je er niet naar kijken

  4. #4

    Standaard

    Herkenbaar, enkele voorbeelden:

    - Die Another Day (James Bond reeks)
    - X-Men Origins: Wolverine (X-Men quadrilogy box)
    - Dirty Dozen: The Next Mission (op disc 2 van Dirty Dozen SE)
    - Alien 3 en Alien: Resurrection (Alien quadrilogy box)
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Herkenbaar, enkele voorbeelden:

    - Die Another Day (James Bond reeks)
    - X-Men Origins: Wolverine (X-Men quadrilogy box)
    - Dirty Dozen: The Next Mission (op disc 2 van Dirty Dozen SE)
    - Alien 3 en Alien: Resurrection (Alien quadrilogy box)
    Je hebt het nu wel over titels die in een boxset of zo zitten, die je nagenoeg verplicht bent om mee te kopen. Persoonlijk doe ik het niet zo snel, maar als een deel écht te slecht is dan laat ik het schieten. Wat is de meerwaarde van het vierde seizoen van Airwolf, buiten de drie eerste seizoenen bezoedelen? Je zal ook geen crapquel-Disney in mijn collectie aantreffen; ik heb zelfs ooit zo'n deel aangekocht met de bedoeling 'm dadelijk door te verkopen, omdat het de enige manier was om van de eerste film de juiste persing te bekomen. Het ging dan om Lilo & Stitch. Maar ook die sequelfilms van Sony (vervolgen op Cruel Intentions, Starship Troopers, Wild Things...) ze kunnen me wat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Ik ben er inderdaad gevoelig voor om dingen 'compleet' te hebben, dus ook de minder goede delen. Zeker bij series is dat het geval. Alhoewel ik het jammer vind dat ze met sommige series gestopt zijn (The Golden Girls, Home Improvement e.d.) kan ik er wel mee leven, omdat het geen vervolgverhaal betreft en het dus 'losse' afleveringen zijn.

    V.w.b. Dallas, dat vind ik dan wel vervelend. Dit is een soapserie en ik ben dus verder gegaan met de Engelse versie. En bij Dynasty zijn seizoen 7 en 8 van mindere kwaliteit, maar seizoen 9 is bijvoorbeeld weer erg spannend. Dan ga ik niet seizoen 7 en 8 overslaan en verder met 9.

  7. #7

    Standaard

    Aan de ene kant vind ik het wel mooi/fijn om dingen compleet te hebben, maar aan de andere kant vind ik het zonde om geld uit te geven aan producten die ik het geld niet waard vind.

    Om wat voorbeelden te geven:
    - Alien serie: ik heb deel 1 en 2 op DVD. Deel 3 vond ik niet goed genoeg, en deel 4 heb ik zelfs nooit gezien. Voor mij eindigt het netjes bij Aliens.
    - Shrek serie: ik heb deel 1 en 2 op DVD. Delen 3 en 4 heb ik nooit gezien.
    - Terminator serie: ik heb T1 op DVD en T2 op BluRay. T3 heb ik ooit in de bios gezien maar het voegde voor mij niks toe. Terminator Salvation moet ik nog steeds een keer zien.
    - Star Wars serie: Hiervan heb ik episodes 2 t/m 6 op DVD. Vond episode 1 te slecht om daar de volle prijs voor te willen betalen en wilde wachten op een aanbieding. Nu wacht ik wel op een goede aanbieding voor de Star Wars saga 1 t/m 6 op BluRay.
    - Die Hard serie: Ooit had ik de trilogie op regio-1 DVD (box). Via aanbiedingen DH1 en DH3 door regio-2 special editions vervangen, en de box weggegeven. DH4 inmiddels er ook bij, dus daar hoort DH2 nog wel bij. Ben er niet actief naar op zoek maar zal die wel aanschaffen als ik hem voor een leuk prijsje tegenkom.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Haay1971 Bekijk bericht
    - Die Hard serie: Ooit had ik de trilogie op regio-1 DVD (box). Via aanbiedingen DH1 en DH3 door regio-2 special editions vervangen, en de box weggegeven. DH4 inmiddels er ook bij, dus daar hoort DH2 nog wel bij. Ben er niet actief naar op zoek maar zal die wel aanschaffen als ik hem voor een leuk prijsje tegenkom.
    Ligt momenteel spotgoedkoop bij de Blokker! (de DVD dan)
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Je hebt het nu wel over titels die in een boxset of zo zitten, die je nagenoeg verplicht bent om mee te kopen.
    Dat klopt, met als uitzondering de slechtere James Bond films, daar geldt voor mij echt wel dat ik mijn Ultimate Editions rijtje compleet wil houden.

    Heb hier trouwens alleen de onvoldoendes genoemd. Ik heb nog een aantal films die tussen de 5,5 en de 6,5 krijgen en normaliter niet zo snel in de collectie zouden zitten, maar er als onderdeel van een reeks nog inzitten of omdat ik van een regisseur alles wil hebben (ook een vorm van een reeks).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •