De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: aansluitingen

  1. #1

    Standaard aansluitingen

    Ik wil een Onkyo307 radioversterker en een samsung dvd recorder aansluiten op mijn Sharp lcd tv. ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kan de oplossing niet vinden. wie wil mij verder helpen?
    alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daddycool Bekijk bericht
    Ik wil een Onkyo307 radioversterker en een samsung dvd recorder aansluiten op mijn Sharp lcd tv. ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kan de oplossing niet vinden. wie wil mij verder helpen?
    alvast bedankt
    Je zult met de correcte modelnummers moeten komen om hulp te kunnen krijgen. Ook info hoe je je TV kanalen ontvangt(analoog of digitaal via 1 of andere setupbox)

    De vraag is dan ook, waarbij heb je hulp nodig, beeld of geluid en wat werkt er momenteel nu wel of niet... en wat wil je werkend hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    ik heb de http://tweakers.net/pricewatch/23756....html#tab:info
    en de http://www.samsung.com/sg/consumer/t...ype=prd_detail
    Nu heb ik de http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/...toverzicht.htm gekocht en wil ik ze aan elkaar koppelen zodat ik de radio (onkyo) kan gebruiken, dus daar moet zeker een coax kabel in, de recorder moet kunnen opnemen. dus ook coax erin denk ik. de recorder wil ik afspelen op de tv, het geluid van de tv wil ik over de radio (onkyo) afspelen. het is een heel verhaal, ik hoop dat ik niet te veel vraag.
    alvast bedankt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daddycool Bekijk bericht
    ik heb de http://tweakers.net/pricewatch/23756....html#tab:info
    en de http://www.samsung.com/sg/consumer/t...ype=prd_detail
    Nu heb ik de http://www.sharp.nl/cps/rde/xchg/nl/...toverzicht.htm gekocht en wil ik ze aan elkaar koppelen zodat ik de radio (onkyo) kan gebruiken, dus daar moet zeker een coax kabel in, de recorder moet kunnen opnemen. dus ook coax erin denk ik. de recorder wil ik afspelen op de tv, het geluid van de tv wil ik over de radio (onkyo) afspelen. het is een heel verhaal, ik hoop dat ik niet te veel vraag.
    alvast bedankt
    Mmm, heel simpel allemaal

    Om TV te kunnen kijken en op te kunnen nemen heb je inderdaad een antennesignaal/of kabelsignaal nodig, in jouw geval moet het wel een "ouderwets" analoog signaal zijn, anders kan je Samsung recorder het niet opnemen. Antenne/of kabeluit de muur in de recorder en van de recorder een kabeltje naar de TV.

    Om radio te kunnen luisteren heb je ook een antenne/kabel-signaal nodig, bij sommigen is het apart en soms moet je gebruik maken van een aparte splitter/filter, deze heb je als het goed is dan van je kabelboer gehad.

    Je wilt het geluid van je recorder horen op de receiver(zo heet een radio/versterker combinatie) sluit hem aan met een HDMI kabel op 1 van de ingangen van de receiver, sluit tevens een HDMI kabel van de receiver naar de TV aan. ( bij de Action heb je al 2 HDMI kabeltjes voor rond de 6 euro) Het geluid wordt uit de HDMI kabel gehaald door de reciever, het beeld stuurt hij door naar de TV. ( er zijn meer opties mogelijk, maar laten we nog even simpel houden)

    Je wilt geluid van je TV naar de receiver, dat kan in jouw geval zowel analoog als digitaal, om het digitaal te krijgen heb je een optisch kabeltje nodig (Heet ook wel een toslink kabel) en om het analoge signaal bij je receiver te krijgen heb je een aangepast kabeltje nodig (zie ook blz 25 van de gebruiksaanwijzing van de TV) dat analoge kabeltje ziet er zo uit:



    4,75 voor 1,5 meter voor de professionele uitvoering, een simpele uitvoering ziet er ongeveer zo uit:



    Kost de helft van de bovenstaande uitvoering.

    Nu nog even kiezen of je analoog of digitaal wilt aansluiten, de kabeltjes kopen en aansluiten.

    Dan zou het moeten werken, ware het niet dat je waarschijnlijk in de setup van je recorder, TV en receiver wat aanpassingen zult moeten doen.

    Probeer dat eerst zelf, mocht je er niet uitkomen, dan wordt je hier weer verder opweg geholpen. Maak je geen zorgen het gaat werken.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Heel hartelijk bedankt. Ik ga deze week even het een en ander aanschaffen. ik laat nog van mij horen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daddycool Bekijk bericht
    Heel hartelijk bedankt. Ik ga deze week even het een en ander aanschaffen. ik laat nog van mij horen.
    Graag gedaan tot zover, pas bedanken als alles draait zoals je in gedachten hebt
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Alles aangesloten zoals gezegd! muziek kan over de versterker dus prima. Maar als ik de dvdspeler wil afspelen krijg ik geen beels en geluid. moet ik nog wat veranderen in de TV dan?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daddycool Bekijk bericht
    Alles aangesloten zoals gezegd! muziek kan over de versterker dus prima. Maar als ik de dvdspeler wil afspelen krijg ik geen beels en geluid. moet ik nog wat veranderen in de TV dan?
    Niet in de TV als het goed is, je dient natuurlijk wel je TV op de ingang te zetten waarop je de speler hebt aangesloten.

    Wel in het setup menu van de DVDspeler. Even de gebruiksaanwijzing erbij en instellen dat je via HDMI kijkt en dat je het geluid in Bitsream wilt, eventueel de aspect ratio instellen.

    Ook in het menu van de receiver zul je waarschijnlijk wat instellingen moeten doen. Het kan niet veel zijn, zag net helaas tot mijn grote spijt dat de 307 in tegenstelling tot de 308 helemaal niets doet met het HDMI signaal , het geeft het enkel door aan de TV, je zou dan nog wel beeld en geluid moeten kunnen krijgen op je TV. Om ook geluid van je DVD speler over je speakers van de receiver te krijgen dien je tevens een optische kabel of (en dat is goedkoper) een coax ( kan een gewoon tulp kabeltje zijn, is nr 3 op pagina 16 van de engelstalige gebruiksaanwijzing) van je DVD speler naar je receiver aan te sluiten, sorry. Laat ik voor het gemak maar even aannemen dat je nog wel ergens een enkele tulp hebt liggen, of een dubbele waar je nu dan even 1 kant van gebruikt. Met de juiste instellingen moet je nu ook geluid over je speakers kunnen krijgen.

    Neem er even de tijd voor en de gebruiksaanwijzingen bij, sorry voor mijn vergissing, dacht dat de 307 net als de 308 al wat deed met het geluid van de HDMI ingangen. In jouw geval zal het niet veel uitmaken met de geluidskwaliteit, DVD heeft geen HD audio tracks.

    Hoop dat het je gaat lukken, een paar HDMI kabeltjes zijn nooit weg, uiteindelijk zal scart helemaal verdwijnen en gaat alles over HDMI.

    Laat maar even weten waar je iets niet snapt uit de gebruiksaanwijzing als het onverhoopt toch niet lukt, gebruiksaanwijzingen zijn soms latijn voor de leek.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik ben er weer aan bezig maar het lukt maar niet. ik heb de handleiding erbij.
    http://www.gebruikershandleiding.com...wnload-ok.html
    kunt u mij verder helpen? Op welke pagina staat de aansluiting naar de versterker en de tv?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daddycool Bekijk bericht
    Ik ben er weer aan bezig maar het lukt maar niet. ik heb de handleiding erbij.
    http://www.gebruikershandleiding.com...wnload-ok.html
    kunt u mij verder helpen? Op welke pagina staat de aansluiting naar de versterker en de tv?
    In dit geval gaat het dus over je recorder???

    Op blz 16 staat een plaatje van de achterzijde van je recorder. HDMI kabeltje van de recorder naar de TV.

    Digi coax(tulp kabeltje) of optisch kabeltje naar de receiver, staat ook op het plaatje van blz 16.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Oke, ik heb geluid, maar nu het beeld. Ik heb een HDMI van de recorder naar de versterker en van de versterker HDMI out naar de TV. Als ik de dvd speler op play zet springt de tv op een zwart beeld met in de hoek de tekst DVDR.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daddycool Bekijk bericht
    Oke, ik heb geluid, maar nu het beeld. Ik heb een HDMI van de recorder naar de versterker en van de versterker HDMI out naar de TV. Als ik de dvd speler op play zet springt de tv op een zwart beeld met in de hoek de tekst DVDR.
    Helaas doet de 307 integenstelling tot de 308 helemaal niets met het beeld en geluid dat hij via de HDMI kabel krijgt, om eea uit te sluiten zou ik eerst de recorder rechtstreeks aansluiten op de TV.

    Volgens de gebruiksaanwijzing van de recorder moet hij automatisch zien dat de TV via HDMI is verbonden en zou het moeten werken.

    De volgorde van aanzetten wil wel eens van belang zijn, zorg dat eerst de TV aanstaat, zet daarna de recorder aan. Zoiets kan misschien ook met de receiver ertussen gebeurt zijn....

    Mocht het nu nog niet gelukt zijn, dan kijken we weer even verder.....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Het werkt, ik heb beeld en geluid dus wil ik je nu hartelijk dank zeggen. Misschien tot tot een volgende vraag,
    groeten, Jaap

  14. #14

    Standaard

    Graag gedaan

    Dank voor je berichtje en als je weer een vraag hebt..... helpen we je gewoon weer op weg
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •