Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 35 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3D Blu-ray filmervaring raakt mensen het meest

    3D Blu-ray filmervaring raakt mensen het meest



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ja, zodra men maar een keer ernaar heeft gekeken dan vinden ze het geweldig. Tot die tijd ken ik maar weinig mensen (persoonlijk) die een blu ray speler hebben aangeschaft of er zelfs maar over nadenken.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb 3D Systeem al een jaar in huis, maar ik zou ook niet anders meer willen, alleen zijn er te weinig 3D films op de markt, maar dat heeft tijd nodig.

  4. #4

    Standaard

    Hoe moet ik betrokkenheid zien, als in je beter kunnen focussen op de film? Het lijkt mij toch niet dat mensen door 3D zich meer betrokken voelen met de personen in de film.

    Voor de rest zie ik nog geen reden tot een upgrade tot 3D. Er is weinig en niet boeiende content, misschien dat dit in de toekomst nog komt. Ik zie meer toekomst in 3D met gaming.

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik snap wel enigzins waar dat idee vandaan komt. T's dat mijn scherm voorlopig niet vervangbaar is voor een 3D versie. Ik zou niet weten welke het zou moeten worden. Mijn bdspeler is er wel klaar voor. Maar het valt wel op dat door 3D dingen als schermomvang minder waarneembaar zijn. Dit viel op bij het immense imax scherm bij Avatar in de Pathe Arena, en vervolgens de 3DS. Het beïnvloed iig je waarneming. Maar ook die bril is een dealbreaker voor mij.

    Een gap heeft een Samsung 3D. En ik móet zeggen dat me dat niet tegenvalt. Alleen bij COD wordt je een beetje draaierig. Ook de 3DS móet ik na een uurtje wegleggen. Theoretisch is het dus heel mooi. Maar ik blijf het idee van een gadget houden. En zolang mijn pio het niet begeeft kan ik goed zonder leven.

    Vooralsnog geniet ik nog genoeg van HD. Maar daar zit ook een stukje denial achter.
    Maar als mijn scherm het begeeft wordt het zeker een 3D. Nu maar hopen dan mijne het net zolang volhouden als de ontwikkeling van bril vrije schermen nodig heeft. De meeste bd's koop ik al in 3D. Het aanbod is mager, maar groeit wel...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Ik heb er toch deze bedenking bij : Natuurlijk is de aandacht groter, een mens moet zich in ieder geval (al dan niet bewust) een pak meer concentreren bij het bekijken van 3D. Dat is een feit. Ziedaar de zwakte van deze "wetenschappelijke" test. Het zegt op dat vlak niets over de intensiteit van de beleving.

  7. #7

    Standaard

    laat ze toch aub de focus op de film houden... achterlijke praktijken

  8. #8

    Standaard

    Je moet dit soort dingen niet te letterlijk nemen, het gaat om wat de persoon zelf ervaart en in hoeverre 3D interessant is voor degene die dat in hun home cinema ( willen ) hebben.

  9. #9

    Standaard

    In het najaar van 2010 heeft Mindlab International in opdracht van de Blu-ray Disc Association
    Wij van WC eend....

    Sorry maar dit is geen onderzoek dit is dus marketing Daarnaast heb je net HD ga je weer een stap terug doen door naar "3D" te gaan, want de scherpte wordt er niet beter op bij geen enkele tv vind ik. Daarnaast mist ik echt nog steeds de wow factor bij een TV. Ja bij bioscoopen kan het werken mits het goed gedaan is als bij Avatar en niet halfbakken zoals bij Clash of the Titans.

    Toch denk ik dat het net als rond de jaren 70 het een rage blijft maar het geen trend gaat worden. Het is er nog te vroeg voor. De techniek is niet goed door ontwikkeld er is totaal nog geen degelijke standardisatie te bekennen en er kleven gewoonweg te veel nadelen aan.
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat het vanaf het prille begin van tv, het al andersom werkt. De bios biedt iets. De tv evenaard, waarna de bios weer iets nieuws en uniek brengt. Denk aan academy standard, cinemascope, dolby stereo/surround.... DD, DTS. Zie daar de ontwikkeling van tv sinds haar onstaan. Het is een vicieuze cirkel. Je zou verwachten dat als 3D in de bios slaagt, de geschiedenis zich gaat herhalen.

    Maarja, dan zitten we straks thuis allemaal naar IMAX 3D HDTV's te kijken. Het zou ook zomaar nooit meer dan een gadget kunnen blijven. Alles valt en staat zoals altijd bij content. Als er genoeg media aanbod en ontwikkeling is en blijft, zie ik het nog wel gebeuren. En dan nog is het niet voor iedereen... Maar hé, er zijn nu ook nog mensen met een 4:3 crt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    De meeste mensen zien TV/film als een stukje ontspanning, na een vermoeiende dag. De huidige formats bieden dit, en tot en met HD waren het kwaliteitsverbeteringen, die to gevolg hadden, dat er nog meer rust vanuit ging (kijkgenot, minder inspanning voor de ogen met kijken).
    3D is een stap te ver in mijn ogen. Dit is geen kwaliteit, maar nu wordt de kijker gevraagd, om inspanning te leveren. De intensiteit/beleving gaat omhoog, en daardoor is de ontspanning ook veel minder. Voor veel mensen is door "motion sickness" het nog onaangenamer (zeg maar lekker ziek worden). Daarom geldt voor mij: leuk een keer in de bios, en alleen maar voor een film met te weinig schuddende beelden. Anders heb ik de emmer van de popcorn voor andere doeleinden nodig.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  12. #12

    Standaard

    Je kan moeilijk verwachten dat de "stichting blu-ray disc Benelux" iets negatiefs zou zeggen over 3D. Iedereen moet zo snel mogelijk aan de 3D. Je kan deze zogenaamde test dan ook beter met een korreltje zout nemen. Vergeet ook niet dat er heelwat mensen rondlopen met een oogafwijking en die hebben niets aan 3D. Mijn ervaring met 3D is dat het heel snel went. Bij de eerste 3D films die je bekijkt heb je echt een "wow" gevoel maar na de 15de 3D film is dat "wow" gevoel al voor een groot deel verdwenen. Pas als de brilloze tv zijn intrede doet zal 3D echt doorbreken bij het grote publiek. Nu is het de bedoeling om de 3D fanatiekelingen zoveel mogelijk geld uit hun zakken te kloppen. In deze wereld draait jammer genoeg alles om de poen.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat er heelwat mensen rondlopen met een oogafwijking en die hebben niets aan 3D.
    Dat is natuurlijk, in nog veel grotere maten, ook van toepassing op Blu-ray en HD in het algemeen. Blu-ray is enigsins toch wel een mislukking te noemen omdat de meeste nauwlijks verschil zien met DVD en/of het niet intreseerd.
    Nu zie ik eerlijk gezegt ook niet veel in 3D en kijk nog even de kat uit de boom, maar me er kompleet negatief tegen instellen doe ik ook niet, dat is een vorm van angspolitiek.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker Bekijk bericht
    Wij van WC eend....

    Sorry maar dit is geen onderzoek dit is dus marketing
    Vind ik niet. Het is logisch dat Blu-ray Disc Association de reacties over 3D willen weten, en laten dan zo'n enquete door een onafhankelijk bedrijf doen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Vind ik niet. Het is logisch dat Blu-ray Disc Association de reacties over 3D willen weten, en laten dan zo'n enquete door een onafhankelijk bedrijf doen.
    Maar de opdrachtgever heeft een belang, en daarmee kun je meteen de waarde van het onderzoek onderuithalen. Misschien heeft de Blu-ray Disc Association al eerdere onderzoeken laten uitvoeren door andere bureaus die hebben laten zien dat consumenten er niet om geven. Die worden echter nooit tot een persbericht verwerkt en blijven in een la liggen. Kortom: marketing, geen onafhankelijk onderzoek.

  16. #16

    Standaard

    het aantal films waar daadwerkelijk dingen naar je toe komen kan je werkelijk waar op 1 hand tellen. Resident Evil 3D steekt daar met kop en schouders boven uit. Enkele documentaires zijn ook goed gedaan maar de rest genereert alleen maar een kijkdoos effect. Het lijkt als ik een acteur op een set bezig zie. Het mag allemaal nog wel verbeteren in ieder geval
    __________________________________________________ ____________________________
    LG 60PZ950 | Samsung LE40M87BD | LG 42LF7300 | Onkyo TX-NR609 | LG BP620 | LG BD390 | LG BP220 | 2x XboX 360 | 2x Popbox V8

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar de opdrachtgever heeft een belang, en daarmee kun je meteen de waarde van het onderzoek onderuithalen. Misschien heeft de Blu-ray Disc Association al eerdere onderzoeken laten uitvoeren door andere bureaus die hebben laten zien dat consumenten er niet om geven. Die worden echter nooit tot een persbericht verwerkt en blijven in een la liggen. Kortom: marketing, geen onafhankelijk onderzoek.
    Van dit soort hoera-berichtjes puilt bij ons bij DVD Info de mailbox uit, maar de nieuwswaarde van dit soort zelfverheerlijke berichtjes is toch wel echt nul.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Ik hou van Blu-ray ik bemerk dat ik veel meer met de film betrokken ben.
    Van 3D krijg ik hoofdpijn van en lijkt net of ik met mijn linkeroog ga scheelkijken, ik zie ook nog steeds wat ghosting en wat dubbelbeeld.
    Voor mij is 3D niks.(shutterbril met de recente 3d tv's)
    Laatst aangepast door De_Hollander : 28-04-2011 om 13:02

  19. #19

    Standaard

    Er zijn haast geen 3d films uit, nu laatst is Resident Evil Afterlife (2010) uitgekomen, maar deze is niet voor de shutterbril, maar voor de techniek met de kleuren red cyaan.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Er zijn haast geen 3d films uit, nu laatst is Resident Evil Afterlife (2010) uitgekomen, maar deze is niet voor de shutterbril, maar voor de techniek met de kleuren red cyaan.
    Deze is wel real 3D.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #21

    Standaard

    De_Hollander heeft het misschien over de dvd versie, die is alleen met rood/blauw. Op BR is het allebei. Ook al wil ik deze ook graag in mijn collectie hebben, vooral voor die prijs vergeleken bij andere 3D films, heb ik er niks aan vanwege dat hij gecensureerd is

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    De_Hollander heeft het misschien over de dvd versie, die is alleen met rood/blauw. Op BR is het allebei. Ook al wil ik deze ook graag in mijn collectie hebben, vooral voor die prijs vergeleken bij andere 3D films, heb ik er niks aan vanwege dat hij gecensureerd is
    Dan moet De_Hollander eens wat beter lezen voordat hij reageert, dit was niet de 1e keer dat hij foute info plaatst.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Wanneer de tv zenders in heel Europa 3D uit gaan zenden zou de verkoop en ontwikkeling van 3D tv wel eens in een stroomversnelling kunnen geraken?
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  24. #24

    Standaard

    ik heb sinds eind oktober een 3d tv en ik vind het de ervaring behoorlijk verrijken. meer dan ik had verwacht.

    ik had bijvoorbeeld a christmass carol gekeken in 3d bij mij thuis en de dag erna nam ik de 2d disc uit de box mee naar me oom en zette die ff op. ik zat nog in gedachte met de 3d film en vond de 2d film meteen een stuk saaier. de toegevoegde diepte maakt de beleving veel echter zoals veel hier wel ervaren zullen hebben denk ik al..

    het is jammer dat er nog niet superveel 3d content is maar de komende maanden komen er toch steeds meer releases. ik schaf bij voorkeur de goede films nu wel in 3d aan. 2d kijken kan dan altijd nog
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25

    Standaard

    Het is slechts de visie van één man, maar zijn stelling interesseerde me wel. Hij is de uitbater van een gerespecteerde speciaalzaak, geen keten, en kwam in een gesprek met mij tot de volgende "conclusie":

    Het aanbod 3D-films etc. is niet groot genoeg en onvoldoende aanwezig in het dagelijkse leven om de massa aan te zetten tot het kopen van een 3D-TV. Om dat te stimuleren moet het aanbod groter zijn, maar dat aanbod zal niet snel genoeg groeien omdat de verkoop van de TV's in kwestie niet vlot genoeg over de toonbank gaan. Zelfs niet bij het rijkere (voornamelijk zijn cliënteel) volk. Dus het één zal het ander lichtjes tegenhouden en omgekeerd. En tegen de tijd dat het normaal gezien echt doorgebroken zou moeten zijn, zou het misschien wel reeds afgeschreven kunnen worden. En vervolgens afgedaan als een hype of trend.

    Bovendien zijn er nog steeds een massa mensen die de winkel binnen komen en bereid zijn een smak geld neer te leggen tegen de allerbeste HD-TV's en surround-systeem ... maar vragen of het aan te sluiten valt op hun DVD-speler, omdat dan blijkt dat ze niet eens weten wat BluRay is. En wat 3D betreft zijn er nog talloze mensen die het eerst in de bioscoop moeten ontdekken alvorens ze het beeld van de blauw-rode brilletjes uit hun hoofd gezet hebben.

    Niet dat de man de waarheid in pacht heeft, lang niet, maar het slaat wel ergens op.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •