Pagina 6 van 34 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 832 worden weergegeven.
  1. #126
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb mezelf een klein kadootje gedaan en de Jamo SUB 360 gekocht. De 2 Sony's heb ik aan de kant gedaan en de Jamo in de hoek geplaatst.
    Nu nog instellen en kalibreren. Ook nog even m'n Onkyo 609 updaten. De kast is inmiddels aangepast. Alleen nog even de planken wit maken.
    De vloer volledig kraak vrij gemaakt en alle gaten geplamuurd. Nu nog schuren en aflakken. Waarschijnlijk in een grijze beits/lak zetten maar wel zo dat
    je het hout kan blijven zien.







  2. #127

    Standaard

    Jezelf een kadootje gedaan?

    Weet het niet..... zou dan de beide setups moeten hebben gehoord, maar als ik zo de opstelling met de Sony's (en Sony is niet echt mijn merk) zag,
    dan leek me dat toch de fijnere opstelling, vraag me dan ook af vanwaar deze verandering

    Met je vloer zal het wel goedkomen, al wordt dat denk ik nog wel een stevige klus, na het schuren alles zo stofvrij mogelijk en dan het lakwerk.....

    Ook alles verhuizen in de kamer..... moet er niet aan denken, doet me denken aan het leggen van mijn eigen vloer een paar jaar geleden,
    toen is ook de hele inboedel een paar keer van plek verhuist.... Sterkte met de klus
    Have fun and enjoy your collection

  3. #128
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    De Jamo klink echt veel lager en voller dan 2 sony´s. Ik moet nog afstellen en kalibreren. De Jamo klinkt echt als een Sub en de dubbele Sony´s meer als bas speakers.
    Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden maar de klank vind ik al een stuk beter dan met de Sony´s...
    Ik wilde altijd al een Jamo subwoofer om het Jamo totaal beeld compleet te maken. Bovendien nu dat de Jamo in de hoek staat hebben we ook meer loopruimte.
    Is ook wel nodig met een kleine van bijna 2 die de wereld aan het ontdekken is...

    De vloer ga in 2 delen lakken dus dat moet wel goedkomen. Het schuren, daar zie ik wel tegenop. Gelukkig is de vloer nu lakvrij omdat ik toen ik de biosstoelen eruit
    heb gedaan de vloer met afbijt heb behandeld. Dus de vloer schoonschuren zeg maar... Dat moet nog..

  4. #129
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb nog 2 Jamo Concert II op de de kop kunnen tikken. Ik blaas mn "centerspeaker" project af.
    Ik heb even de 2 surround speakers op de grond gelegd naast elkaar. ik vond dat net even te...
    Dus ik heb besloten om 1 speaker te gaan gebruiken als center.
    Ik was eerst van plan om een centerbeugel te maken maar mijn vrouw wilde liever niet "nog" een speaker
    op de vloer hebben dus ga ik 2 beugels ophangen aan de kast vlakbij/voor mn receiver. Op de plek van de huidige
    centerspeaker komt de Bluray speler zodat de receiver naar beneden kan. Beetje moeilijk uitleggen maar plaats wel
    weer foto's wanneer het klaar is..

  5. #130

    Standaard

    Ze kunnen je niet beschuldigen van stilzitten

    Ben benieuwd naar het plaatje met de plaatsing van de "center" ,
    als je ventilatie van je receiver maar niet in gevaar komt.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #131
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Mooi gedaan Geoffrey en gefeliciteerd met je nieuwe laag
    Een mono-sub klinkt voor jou dus beter dan 2 stereosubs, die dus eigenlijk geen echte subs zijn?

    En wat de vloer betreft, welkom in de wereld van de akoestiek. Daar kan je het geluid mee maken en breken.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #132

    Standaard

    En anders zou je die 2 Concert II luidsprekers naast de bovenste TV kunnen plaatsen en ze (later) als 'front-high' kunnen gebruiken. De luidsprekers hoeven dan niet voor de TV en de kast geplaatst te worden.

    Je kunt dan als het goed met de Onkyo kan kiezen tussen een geluidsbeeld met 'front-high' of 'surround-back'.

    Met de nieuwe sub en die 2 luidsprekers zal de hobby nog niet gaan vervelen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-03-2014 om 23:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #133
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    het zijn wel echte subs die sony's maar de3 jamo klinkt veel lekkerder. Hij is wel meer dan 2x zo krachtig dan de sony's.
    De linker sony overheerste nogal en ben er achter gekomen dat de rechter weinig zin heeft erbij. Alleen voor de optiek.
    En het waren geen stereosubs maar 2 mono's denk ik.
    Nu heb ik 1 jamo en ik wilde eigenlijk altijd een sub van Jamo om de boel compleet van 1 merk te maken.
    En ik ben eigenlijk al een Jamo-gek....
    Wisten jullie trouwens dat Jamo van Klipsch is??

  9. #134

    Standaard

    Het merk van mijn ondertussen toch wel ervaren sub, is ook door Klipsch overgenomen en bestaat in weze niet meer.

    Dacht zelf dat je met de 2 Sony's beter af was, en als je zegt dat de Jamo veel krachtiger overkomt kan dat
    misschien liggen aan de kabels en instellingen die je had met de Sony's, maar goed op afstand is het
    makkelijk praten, het is jouw ervaring en uiteindelijk is het toch daar waar het om gaat.

    Overigens is het merk sub voor mij niet belangrijk, maar wel zijn prestaties, een sub bepaald immers niet het
    klankbeeld in een setup, daarom kan hij van ieder merk zijn en zou ik daar persoonlijk helemaal niet
    wakker van liggen om welk merk erop staat....
    Have fun and enjoy your collection

  10. #135
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    De centerspeaker klus...

    Ik ben begonnen met het bevestigen van 2 plankendragers en 2 kantelbare dragers hier aan te laten hangen.
    Toen heb ik een stuk van mn kast moeten wegssnijden om de speaker hier in te verzinken als het ware..
    Plank wit geschilderd en hoekjes aan de achterkant van plank bevestigen zodat de speaker er niet afglijd.
    Ook hoekjes van alu-profiel aan weerskanten van speaker bevestigd zodat deze goed op zijn plek blijft.
    Alles afgewerkt met alu-profiel voor finish..De receiver is zo'n 5 cm naar beneden gegaan dus er is meer
    ventilatie bij gekomen voor deze. De Bluray speler is naar de oude centerspeaker plaats verhuist.
    Nu alleen nog de speaker zelf de kleur van de fronts geven en klaar.









    [img][/img]

  11. #136

    Standaard

    Petje af
    Have fun and enjoy your collection

  12. #137
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Petje af
    THNX...

    Klein detailtje..
    Ik heb de "center" dezelfde kleur gegeven als de fronts en het "jamo" embleem zo geplakt, dat de speaker als een echte center mee door kan gaan.


  13. #138
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Goed gedaan zeg! Hoor je verschil met je vorige opstelling?
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #139
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Goed gedaan zeg! Hoor je verschil met je vorige opstelling?
    THNX..

    Met alles wat ik gedaan heb hoor ik zeker verschil. Het geheel klinkt warmer en voller dan voorheen. Nul resonatie sinds de fronts uit de kast zijn gekomen .
    Ook de tegels in combi met rubber tegels is echt een vooruitgang. Zeker voor mensen die niet 6 tientjes overhebben voor een subdude. Pootjes onder de fronts
    en sub gemaakt zodat het enige contact met de vloer rubber is. Vloer zelf nog aangepakt natuurlijk. Dat scheelde ook enorm. De nieuwe center heeft veel meer
    laag dan de vorige dus ja ook een vooruitgang. Ik moet de Onkyo nog een laatste update geven en dan de auddesey weer uitvoeren en fine tweaken.
    Wat nog moet zijn gordijnen ophangen en ik zit er ook aan te denken om diffusers te maken. Iemand nog suggesties hierover?

  15. #140
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht

    En wat de vloer betreft, welkom in de wereld van de akoestiek. Daar kan je het geluid mee maken en breken.

    Pfffffffffffff...Na ongeveer 600 schroeven, 6 bussen afbijtmiddel (vorig jaar), 2 tubes snelplamuur en 2 pakjes schuurschijven is de vloer
    eindelijk lakklaar en geheel kraak vrij. Wat een werk zeg... Nu nog af lakken met transparante antraciet kleur beits. Ook komt er
    nog een zwarte vloerkleed voor de finish... Zo past dit geheel veel beter in mijn LRHT qua stijl en kleuren..
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 09-04-2014 om 22:15

  16. #141
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Na lang nadenken en overwegen heb ik toch een besluit genomen.
    Vanaf 24 april staat een Onkyo TX-NR3008 bij mij te draaien. Kon er 1 op de kop tikken
    en liet het niet voorbij gaan. Ik wilde eigenlijk altijd al een upgrade uitvoeren wat receiver betreft.
    Dus de 24e haal ik m op en zet mijn eigen Onkyo TX-NR609 te koop.

  17. #142

    Standaard

    Dat is een gewichtige upgrade

    Wil je er wel op wijzen dat je dan wel wat aan je ventilatie zult moeten verbeteren,
    ik kan je uit eigen ervaring melden dat de wat oudere modellen(zoals ik er zelf ook 1 heb)
    behoorlijk warm kunnen worden, wat ook niet verbaast als je het opgenomen vermogen
    in je achterhoofd houd.

    Een zwak punt van de Onkyo's zijn hun HDMI-boards, vooral de wat oudere modellen.
    Deze HDMI-boards kosten niet een klein beetje en schijnen soms lastig te verkrijgen omdat
    de vraag groter is dan het aanbod.....

    Heb in mijn directe omgeving al mensen gehad waarvan het HDMI-board 2x stuk ging....
    die hebben nu geen Onkyo meer staan en daar kan ik me dan wat bij indenken.

    Mijn eigen receiver staat geheel vrij en heeft alle ruimte om zijn warmte aan de omgeving
    af te staan en zolang hij blijft spelen zal ik hem dan ook niet wegdoen, hij bevalt op
    audio gebied prima, het enige nadeel dat hij momenteel heeft is dat hij geen 3D via
    HDMI aankan en dat ik dat heb moeten oplossen met een wat duurdere speler, ander
    klein nadeeltje dat ik heb is dat die van mij geen 2 HDMI out's heeft, maar met de
    losse HDMI switch die ik nu heb gaat allemaal wel, alleen de bediening vind ik af en
    toe wel eens lastig als ik even niet meer weet hoe het ook weer zat

    Tante mag dus blijven staan, heb haar nieuw gekocht en ben er nog steeds uiterst
    tevreden over, wordt intensief gebruikt en mag dan ook niet klagen over de kosten,
    immers heb ik zelf nog geen kosten aan het apparaat gehad, maar zou mijn HDMI-Board
    er de brui aan geven, dan is het wel einde oefening voor haar, nieuw board kost
    meer dan €550,-- en dat is zij mij na al die jaren dat ik haar heb niet meer waard.

    Moraal van mijn verhaal:

    Houd je 3008 KOEL.

    Je 3008 heeft bergen instelmogelijkheden, het zal je dan ook wel even wat tijd kosten
    om alles weer lekker uitgebalanceerd te laten klinken, maar dat hoort bij de hobby,
    de gebruiksaanwijzing heb je er zeker bij nodig!

    Wens je er heel veel plezier mee en hoop dat hij/zij je lang naar alle tevredenheid mag dienen.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #143
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Is het een idee om zoiets te monteren op de receiver dan?
    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3...f=searchDetail

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Is het een idee om zoiets te monteren op de receiver dan?
    http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3...f=searchDetail

    Hier wat info mbt de problemen, er staan ook wat over fans:

    http://www.avsforum.com/t/1429155/on...what-you-think

    De oplossing van die je laat zien lijkt mij nogal prijzig, ik zag op het net dat er ook veel gebruik werd gemaakt van PC-fans.(voeding
    heb je er dan nog wel voor nodig, en houd ook in de gaten dat het stille fans zijn, anders gaat het snel storen)

    Met een zoekopdracht op google als bijvoorbeeld:

    how to cool my onkyo receiver

    krijg je wel wat hits
    Have fun and enjoy your collection

  20. #145
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Als ik nu 3 van deze bestel; http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1...f=searchDetail
    Kan ik dan hier gewoon een stekker op maken? Deze dan in een stopcontact met schakelaartje inpluggen? Dus alle 3 fans samen koppelen en 1 snoer met schakelaar.
    Dit zijn toch gewoon 220V ventilators?

    En dan ga ik een sleuf maken tussen de centerspeaker en de voet van de TV. Dan moet dat toch genoeg ventilatie zijn?
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 14-04-2014 om 10:11

  21. #146
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb 2 van deze http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5...f=searchDetail
    besteld met netsnoeren die erbij horen. Stekkertje aan snoer maken met schakelaartje. Zelf ga ik dan een frame maken hiervoor.
    De ventilatortjes produceren maar 20Db en is volgens de reviews nagenoeg geruisloos.

  22. #147
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb ook deze besteld
    De Cooler Master NotePal X-Lite II.
    Deze heb ik boven op mijn Onkyo gelegd op het warmste gedeelte. Ook heb ik tochtstrip gebruikt aan de onderkant van de cooler zodat hij geen valse lucht aantrekt.
    Ik krijg nog 2 ventilators binnen en die ga ik waarschijnlijk in de kast verwerken.


    Werkt prima en de receiver is echt veel koeler dan voorheen na 2 a 2,5 uur film kijken met behoorlijke volume...
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 17-04-2014 om 16:24

  23. #148

    Standaard

    Ziet er goed uit, nu maar hopen dat je liefde voor het apparaat ook beantwoord wordt en hij je niet in de steek laat
    Have fun and enjoy your collection

  24. #149
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Nieuw projectje..
    Deze 2 fans in een tuppeware bakje gemaakt voor boven op de receiver. De laptopcooler verhuist naar de bodem van de receiver. Hier moet ik alleen nog even een zwarte panty overheen maken zodat deze
    geen stof in de receiver blaast.





    Deze fans zuigen toch een stuk meer dan de laptopcooler en zijn inderdaad geruisloos.
    Nu voel je gewoon een luchtstroming als ik mijn handen boven de center hou.
    Een snoer met schakelaartje heb ik er ook aan gemaakt.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 20-04-2014 om 10:17

  25. #150

    Standaard

    Vraagje.... mooi dat je een goede luchtstroom voelt, maar hoe/waar voer de de door de receiver opgewarmde lucht af? Je wilt immers niet
    dat die opgewarmde lucht wederom gaat dienen als koellucht als er elders koelere lucht is....
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 6 van 34 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •