Pagina 7 van 34 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 832 worden weergegeven.
  1. #151
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Vraagje.... mooi dat je een goede luchtstroom voelt, maar hoe/waar voer de de door de receiver opgewarmde lucht af? Je wilt immers niet
    dat die opgewarmde lucht wederom gaat dienen als koellucht als er elders koelere lucht is....
    Er komt nog een sleuf tussen de center en voet van tv. Warme lucht gaat via deze sleuf naar buiten en de laptopcooler zuigt coole lucht naar binnen.
    Ook de achterkant van de kast gaat er nog uit. Maar dat ga ik pas doen als ik de receivers omwissel.

  2. #152
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    PROJECT.. Receiver vervangen. Van Onkyo TX-NR609 naar Onkyo TX-3008.

    Na een lange rit van 3,5 uur naar Drunen en terug naar Lemmer, heb ik m dan eindelijk in huis, De Onkyo TX-NR3008.
    Mooi met originele doos en alles compleet. De vorige eigenaar had een Sonos TV Bar systeem aangeschaft
    en daarom deze machine te koop gezet. Ik werd heel erg gastvrij ontvangen en de 3008 stond al klaar om het
    1 en ander te testen. Na een snelle test of alles in orde was heeft de vorge eigenaar m in de auto geladen en wij
    konden weer terug naar lemmer om met de vervanging te beginnen.


    Ik hem uitgepakt en naast mijn eigen 609 gezet om te kijken naar het verschil qua grote..
    En ik moet zeggen,.. Wat een monster deze 3008 met zijn 25kg schoon aan de haak..


    Natuurlijk moest er weer het 1 en ander aan de kast aangepast worden, dus ik ben hier gelijk ook maar mee aan de slag gegaan.
    Als eerste heb ik de boven plaat aangepast waar de Samsung TV op staat. Hier heb ik een bijhoorlijk stuk uit gezaagd en roosters
    op gedaan. Ook de achterplaat verwijderd voor een betere lucht stroming.






    Omdat de laptopcooler aan de onderzijde van de 3008 komt heb ik voetjes gemaakt waar de 3008 opkomt te staan.




    Ook heb ik gelijk de bekabeling ook maar weer eens in orde gemaakt. Dit is altijd zo'n gedoe vind ik..
    Hier is het natuurlijk niet in orde maar ben vergeten een foto te maken van de "in orde bekabeling".
    De stekkerdozen een stukje naar boven gebracht zodat ik als ik erbij moet dat dit ook makkelijker kan.
    Er liggen nu geen stekkerdozen meer op de vloer en de gehele elektra is nu ook gescheiden van de
    speakerkabels.


    Toen heb ik de 3008 op zijn plek gezet in de kast om de speakerkabels aan te sluiten. Man oh man wat een
    gehuf om deze op zijn plaats te krijgen..




    Toen dat dit klaar was heb ik centerspeaker weer terug gezet en coolers op hun plaats gezet.
    De TV staat op pootjes zodat deze een halve cm boven het gat staat wat ik eruit gezaagd had.
    Genoeg ruimte dus om de warme lucht te laten vieren hoewel ik de TV nog iets hoger ga plaatsen
    zodat de 0,5 cm een 1 cm wordt.




    Nu staat de 3008 zo erbij en mijn eerste indrukken zijn goed. Nu het afstellen nog..
    Dit zal wel veel meer tijd in bslag nemen dan de 609.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 25-04-2014 om 08:54

  3. #153
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb de TV verhoogd met glazen flessen onderzetters zodat aan alle 4 kanten 2cm ruimte zit om de warme lucht af te voeren.

    Ook heb ik de Center 1 treetje verhoogd zodat boven de 3008 ook ruimte komt.


    Als dit niet genoeg koeling en lucht afvoer is dan weet ik het ook niet meer. Na 2 uur gespeeld te hebben voelt de 3008 lauw aan.

  4. #154
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Kleine update;

    Ik heb de USB kabel van de laptop cooler in een USB stekker geplaatst achter de TV zodat de klep van de 3008 dicht kan.
    De vloer heb ik eindelijk afgelakt.. pffff En de fronts heb ik iets breder gezet.



    Ondertussen ook een zwarte vloerkleed neergelegd en een andere salontafel. Hier wil ik nog zwenkwielen onder plaatsen
    omdat ik de tafel vaak anders neerzet ivm mijn sweetspot.


    Ook ben ik begonnen met een kachelbak/kozijn project. Het hout is afkomstig van vloerdelen van de keuken die over waren.
    Hier sleuven ingezaagd. Toen kwam ik op het idee om de rear surrounds ervoor te plaatsen dus heb ik voor 15 euro 2 staanders
    in de zelfde stijl als mn andere staanders op de kop weten te tikken. De kachelbak/kozijn moet nog afgelakt worden.


    Zo.. Dawast weer even...

  5. #155

    Standaard

    Mooi om te zien hoe je je meubel elke keer weer weet aan te passen, en dat met simpele materialen.

    En uhh,..kachelbak .
    Noem het radiatorombouw, dat klink toch iets vriendelijker .
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #156
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Mooi om te zien hoe je je meubel elke keer weer weet aan te passen, en dat met simpele materialen.

    En uhh,..kachelbak .
    Noem het radiatorombouw, dat klink toch iets vriendelijker .

    Tja.. Elke keer als er weer wat nieuws komt dan moet ik ook weer dingen gaan aanpassen. Zit altijd vol met ideeen.
    THNX voor de compliment..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #157
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik was even aan het kijken voor zo'n THX bordje.. Die dingen zijn vrij prijzig. Ook aan het opruimen geweest thuis en toen kwam ik zo'n electronische fotolijstje tegen met een 7 inch scherm.
    Toen kreeg ik het idee om gewoon diverse plaatjes als slideshow te tonen op dit lijstje.
    Dit soort images toon ik nu als slideshow en het lijstje helemaal boven aan mn AV kast gehangen. 12 images in totaal. Ik moet zeggen dat dit best een leuke gadget is voor mijn HT.



    Foto's die ik genomen heb zijn wel wat wazig maar dit is dan het idee..

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #158

    Standaard

    Als je er maar lol in hebt

    BTW, hoever ben je nu met inregelen van je setup, gaat het al een beetje de goede richting op en ben
    je tevreden met het geluid?

    Wat hoor je voor verschillen tov de 609 met je huidige 3008?
    Have fun and enjoy your collection

  9. #159
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als je er maar lol in hebt

    BTW, hoever ben je nu met inregelen van je setup, gaat het al een beetje de goede richting op en ben
    je tevreden met het geluid?

    Wat hoor je voor verschillen tov de 609 met je huidige 3008?

    Ik moet nog eens echt een avondje zitten hiervoor. Tijd tekort ivm klussen hier en daar. Maar het klinkt nu al veelbelovend.
    Nog iets.. Ik was laatst naar Amazing Spider-man 2 geweest in de bios en het viel mij op dat in een bios de dialogen altijd
    zo goed er uit komen. Dus toen dacht ik dat moet thuis ook kunnen. Als ik gewoon standaard DTS-HD of Dolby TRUEHD
    gebruik moet ik de center altijd een stukje opschroeven. Toen ik wat met de auddessey instellingen bezig was kwam ik
    er achter dat er ook Dynamic Volume op zit. Deze heb ik op light gezet en nu komt de center veel meer tot zijn recht.
    Het lijkt wel of alle speakers nu veel beter gebalanceerd zijn. Dus deze Dynamic Volume laat ik standaard light.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  10. #160
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb een probleem..
    Ik was aan het gamen en in 1 keer sloeg mn pc af. Hij wilde zelf weer opstarten en bleef daar in hangen. Sloeg weer af en weer opstarten...enz, enz. Toen heb ik het stroom er af gehaald en gewoon normaal op gestart.
    Hij ging toen door. Receiver zegt NO SIGNAL. Dus geen beeld/geluid. Ook rook ik een verbrand geurtje. Wat kan dit zijn? Ik denk zelf een doorgebrande videokaart? Alles werk verder normaal bij mn PC volgens mij..
    You're thoughts please...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik heb een probleem..
    Ik was aan het gamen en in 1 keer sloeg mn pc af. Hij wilde zelf weer opstarten en bleef daar in hangen. Sloeg weer af en weer opstarten...enz, enz. Toen heb ik het stroom er af gehaald en gewoon normaal op gestart.
    Hij ging toen door. Receiver zegt NO SIGNAL. Dus geen beeld/geluid. Ook rook ik een verbrand geurtje. Wat kan dit zijn? Ik denk zelf een doorgebrande videokaart? Alles werk verder normaal bij mn PC volgens mij..
    You're thoughts please...
    Heb hetzelfde vermoeden als je nu zelf hebt, heb het ook al een aantal keren meegemaakt dat een videokaart er de brui aan geeft.

    Momenteel gebruik ik de onboardkaart van het moederbord, doe toch geen spelletjes op mijn PC en het is nu ook een stuk rustiger

    De meeste moederborden hebben wel een videokaart ingebouwd, zou zeggen..... proberen of het dan wel werkt, wel even zorgen
    dat je zelf niet statisch bent als je in je PC kast gaat rommelen om de mogelijk "overleden" videokaart te verwijderen.

    Hoop dat dat het is.... ben benieuwd.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #162
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ga m zo even wegbrengen naar de lokale PCdokter en dan maar horen wat er aan scheelt. Ik hoop alleen niet dat ik enorm in de buidel moet gaan tasten.
    Een beetje nieuwe videokaart met specs die ik nodig heb ga je al weer naar 2 a 300 euro toe.
    Als dat het enige is natuurlijk. Ik hoop niet dat het het moeder bord is...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #163
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Waarschijnlijk is het niet de videokaart. De voeding en werk geheugen zit het probleem ook niet. Dus eigenlijk in grote lijnen blijven moederbord of processor over. Dit gaan ze nu verder bekijken.
    Vervanging moederbord zit je pak m beet op 70 euro. Processor ga je al richting 250 euro. Dus als het 1 van deze onderdelen is dan hoop ik toch echt het moederbord..
    Nog even afwachten dus..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #164
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij issues bij de meeste componenten geeft de pc een geluidsfoutmelding. Ik denk dus eerder aan de voeding. Wegbrengen is altijd een gok, omdat ze van alles zomaar kunnen vervangen en dat houdt meestal het moederbord in. Soms kun je dan beter een nieuw systeem opbouwen dan een ouder en daarom meestal duur moederbord te vervangen.Terwijl het eigenlijk heel eenvoudig is om zelf te doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #165
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Bij issues bij de meeste componenten geeft de pc een geluidsfoutmelding. Ik denk dus eerder aan de voeding. Wegbrengen is altijd een gok, omdat ze van alles zomaar kunnen vervangen en dat houdt meestal het moederbord in. Soms kun je dan beter een nieuw systeem opbouwen dan een ouder en daarom meestal duur moederbord te vervangen.Terwijl het eigenlijk heel eenvoudig is om zelf te doen.
    Aan de voeding ligt het niet. Ze hebben een andere voeding erop aangesloten toen ik er zelf bij was. Dus daar kan het dan echt niet aan liggen..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #166
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Het is dus de Moederbord. Die moet dus vervangen worden en ik heb zelf hier geen kaas van gegeten dus ik laat het maar doen. Ook moet Windows weer opnieuw geinstalleerd worden en al mijn games natuurlijk.
    Opzich niet zo´n probleem maar ik hoop niet dat ik al mijn mods voor Skyrim ook kwijt ben. Even afwachten dus...
    Ruk is het wel..Zo merk je eigenlijk het gemis van een component in een home-theater. Er gaat in ieder geval een beter moederbord erin komen en ook ga ik eens kijken voor een sterkere videokaart.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #167
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Opzicht blijft de inhoud van je schijf bestaan. In principe zou Windows niet eens opnieuw geïnstalleerd te hoeven worden, alleen opnieuw gevalideerd omdat er teveel componenten zijn veranderd. Bij een schone installatie ben je alle registerinstellingen kwijt en moet je dus games en andere software opnieuw installeren (ook al staan ze nog op de schijf). Naast een videokaart is een SSD-schijf de beste investering. Je hele systeem profiteert en het start supersnel op. Op die schijf zet je het besturingssysteem en de voornaamste software.

    Edit: ik denk overigens dat je mods gewoon blijven werken, zolang de harde schijf niet opnieuw geformatteerd wordt. Als er maar één schijf in zit is de kans wel groot dat ze gaan formatteren. Opzicht is dat niet eens een slechte keuze, want dan heb je weer een vers systeem en dat is al de grootste snelheidswinst die je kan krijgen. Echter savegames en belangrijke data ben je direct kwijt. Dit leidt direct tot de noodzaak van een goede backup van zowel belangrijke data als al je inloggegevens.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 18-09-2014 om 19:36
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #168
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Blijkt dus toch de processor te zijn. Dus moet deze toch wel vervangen worden. Lekker duur grapje zoiets..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Blijkt dus toch de processor te zijn. Dus moet deze toch wel vervangen worden. Lekker duur grapje zoiets..
    Heb je soms koelingsproblemen gehad, of was hij overgeklokt of iets dergelijks?, een Processor gaat toch niet zomaar defect...... zou toch ook even kijken of hij misschien niet
    te heet geworden was, zou extra vervelend zijn als het je weer zou treffen.

    Leuk is inderdaad anders, hoop dat het niet al teveel in de papieren gaat lopen en dat je reparateur geen doktersuurloon heeft
    Have fun and enjoy your collection

  20. #170
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De vraag is of hij nog te leveren is (oude PC?), want dan is het echt een fluitje van een cent. Wel moet er gelijk een goede processor-koeling op. Die zal stuk zijn gegaan of stil zijn komen te staan en dan is het echt zo gebeurt...

    Het kromme is dat ze dit zo in het BIOS hadden kunnen zien - als ze daar nog in konden komen - en zoals gezegd moest dat een waarschuwing geluid geven als je hem opstart.
    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #171
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb je soms koelingsproblemen gehad, of was hij overgeklokt of iets dergelijks?, een Processor gaat toch niet zomaar defect...... zou toch ook even kijken of hij misschien niet
    te heet geworden was, zou extra vervelend zijn als het je weer zou treffen.

    Leuk is inderdaad anders, hoop dat het niet al teveel in de papieren gaat lopen en dat je reparateur geen doktersuurloon heeft
    Volgens mij geen koelproblemen en de PC zelf is amper een anderhalf jaartje oud. Alle vents draaiden ook gewoon. Ook staat de PC in een open gedeelte van de kast.
    Ook het stof was eigenlijk niet noemenswaardig. Ik zal eens vragen voor de zekerheid aan de monteur.. Wel belachelijk eigenlijk dat ze dit niet eerder hadden
    kunnen zien. Ze hadden notabene een I3 processor liggen om te testen. Maar omdat ze er van uit waren gegaan dat het de moederbord was hebben ze daar nooit
    aan gedacht. Dus de nieuwe moederbord komt er dan ook niet in. Alleen de I5 processor dus. De monteur zei al dat dit zeer zelden voorkomt.
    Voor de zekerheid ga ik de klep met rooster van de kast aanpassen met grotere sleuven.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 24-09-2014 om 01:23
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  22. #172
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Processor en moederbord zijn beide stuk. Ik ben net bij de pc-dokter geweest en hij heeft het me laten zien. Nieuw bord en processor er in en hij doet het weer. Nu moeten ze alleen nog de videokaart nog aan de gang krijgen.
    Ze houden het op een piekspanning oorzaak. Nu heb ik een vraag. Zijn er ook stekkerdozen die dit soort dingen voorkomen? Deze wil ik dan gebruiken als hoofdstekkerdoos. En hier alle apparatuur op aansluiten.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Processor en moederbord zijn beide stuk. Ik ben net bij de pc-dokter geweest en hij heeft het me laten zien. Nieuw bord en processor er in en hij doet het weer. Nu moeten ze alleen nog de videokaart nog aan de gang krijgen.
    Ze houden het op een piekspanning oorzaak. Nu heb ik een vraag. Zijn er ook stekkerdozen die dit soort dingen voorkomen? Deze wil ik dan gebruiken als hoofdstekkerdoos. En hier alle apparatuur op aansluiten.
    Yep, bestaat, Google maar eens met de zoekterm: piekbeveiliging.

    Helpen niet tegen blikseminslag en je hebt wel een stopcontact met aarde nodig, anders werkt het niet.

    Vervelend dat er meer stuk is dan alleen de CPU

    Piekbelasting.... komt toch eigenlijk bijna niet voor dacht ik zo, iig niet zodanig dat je apparaten defect raken lijkt mij,
    heeft je PC een beetje knappe voeding?
    Have fun and enjoy your collection

  24. #174
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yep, bestaat, Google maar eens met de zoekterm: piekbeveiliging.

    Helpen niet tegen blikseminslag en je hebt wel een stopcontact met aarde nodig, anders werkt het niet.

    Vervelend dat er meer stuk is dan alleen de CPU

    Piekbelasting.... komt toch eigenlijk bijna niet voor dacht ik zo, iig niet zodanig dat je apparaten defect raken lijkt mij,
    heeft je PC een beetje knappe voeding?
    Grappig dat je dit vraagt van de voeding. Het blijkt dat de videokaart ook naar de k**** is. Deze hebben ze
    opengemaakt en daar was het doorgebrand. Die moet dus ook vervangen worden. Voeding is intact.
    Ik heb al wat stekkerdozen gevonden met piekspanningbescherming dus mijn huidige stekkerdozen ga ik ook
    maar eens vervangen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #175

    Standaard

    Heel vreemd dit en vooral al na 1 1/2 jaar. Zal waarschijnlijk zelfbouw zijn, anders zou je wel om garantie zijn gaan roepen neem ik aan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 7 van 34 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •