Pagina 18 van 34 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 832 worden weergegeven.
  1. #426
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is dan niet de 6010, maar de 6011.

    De 6011 heeft t.o.v de 6010 er -volgens de specs op de site van Marantz- 2 eindtrappen er bij gekregen. Hierdoor heeft de 6011 ook een mogelijkheid voor 7.1.4.
    Ik weet alleen niet of je de 6011 kunt upgraden met Auro3D.
    Wacht het nog even af. Oktober maar weer eens verder kijken of het de 6011 of 7010 of 7011 wordt.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #427
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik weet alleen niet of je de 6011 kunt upgraden met Auro3D.
    Volgens deze site niet mogelijk.

    http://www.avsforum.com/forum/90-rec...-s-thread.html
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik ga voor de Marantz 7011 die uit gaat komen. Even doorsparen en geduld hebben. Maar deze gaat er zeer zeker komen. Wilde voor de 7010 gaan maar de 7011 is toch een klasse krachtiger.
    Dan zou ik toch een bod op deze overwergen als je iets krachtiger wil

    DENON AVR -X7200WA (zwart), Dolby Atmos, DTS-X
    1900 euro
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #429
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dan zou ik toch een bod op deze overwergen als je iets krachtiger wil

    DENON AVR -X7200WA (zwart), Dolby Atmos, DTS-X
    1900 euro
    Ik had het verkeerd gelezen. De 7010 en 7011 zijn gelijk qua versterking.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  5. #430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Dan zou ik toch een bod op deze overwergen als je iets krachtiger wil

    DENON AVR -X7200WA (zwart), Dolby Atmos, DTS-X
    1900 euro
    Er heeft op dat forum al eens in mei een 7200WA gestaan voor €1750, denk dat als je rond de 1500
    bied, je dichter bij de waarheid komt voor een receiver van een half jaar oud.

    Oh.... de mijne is niet tekoop ben er wel super tevreden over, ondanks de wifi troubles...maar ja,
    tegenwoordig is niets perfect meer en doen de fabrikanten, lijkt het wel, daar ook niet echt hun best
    meer voor
    Have fun and enjoy your collection

  6. #431
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik denk dat ik toch voor de 7010 ga over enkele weken..Volgens mij zit er niet heel veel verschil in met de 7011
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  7. #432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik denk dat ik toch voor de 7010 ga over enkele weken..Volgens mij zit er niet heel veel verschil in met de 7011
    Denk ik ook niet, dat was ook met de Onkyo 875 en de 876, die was dacht ik zelfs wat minder al waren er
    die dachten dat de 876 zelfs meer vermogen zou hebben.... niet dus, hij was zelfs iets minder op het gebied
    van aansluitingen, de 220volt aansluiting was verwijderd.

    Hoop dat het grootste verschil voor jou in de prijs zal zitten en dat je er dan heel leuk aan kunt komen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #433
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ga weer terug naar 7.1.2
    Ik heb nu de Jamo 28ers als Front High en Wide. En de Jamo Concert II dat eerst de Wides waren zijn nu de BackSurrounds.
    Binnen enkele weken wil toch de Marantz 7010 hebben zodat ik naar 7.1.6/13.1 ga. Nog extra Jamo 28ers voor BackHeights op de kop tikken.
    3008 verkopen dan en Tante gebruiken als eindtrap voor de heights. Dat is de bedoeling

    Pict SP Layout 11.1 TR TF_DRDZILxnqjiedn.jpg
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 08-08-2016 om 10:20
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik ga weer terug naar 7.1.2
    Ik heb nu de Jamo 28ers als Front High en Wide. En de Jamo Concert II dat eerst de Wides waren zijn nu de BackSurrounds.
    Binnen enkele weken wil toch de Marantz 7010 hebben zodat ik naar 7.1.6/13.1 ga. Nog extra Jamo 28ers voor BackHeights op de kop tikken.
    3008 verkopen dan en Tante gebruiken als eindtrap voor de heights. Dat is de bedoeling

    Pict SP Layout 11.1 TR TF_DRDZILxnqjiedn.jpg
    Als je de stap gaat maken naar ATMOS, DTS X en misschien tegen betaling ook nog AURO 3D(al zie ik
    daar zelf geen brood in, komt hoegenaamd niets in uit) dan praten we niet meer over de Heights maar de Tops

    Op het plaatje kun je dat ook al zien, als voorbeeld TRL staat voor Top Rear Left, er zijn nog meer mogelijkheden,
    dacht dat ik tijdens mijn eigen inregelen ook nog iets voor het midden was tegengekomen, en ook voor de
    Top speakers krijg je dan nog de mogelijkheid om voor full range of kleine speakers te kiezen, als het zover
    is met de 7010 zal ook deze wereld voor je open gaan.....

    Denk dat Tante nog wel mee kan komen voor de Tops, met het eenvoudige werk kan ze misschien ook
    nog wel eens erg oud worden, zou een trut streek van der zijn als ze je in de steek laat.

    Over een weekje kom ik je huidige setup bewonderen, en als we in de stemming zijn ook eens
    vreselijk gaan spelen met de equalizer, Audessey bakt er soms niets van, dat kunnen we zeker
    beter
    Have fun and enjoy your collection

  10. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik had het verkeerd gelezen. De 7010 en 7011 zijn gelijk qua versterking.
    Oke.

    Marantz 7710
    Aantal eindversterkers 9
    Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing) 125 W
    Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing) 165 W
    Energieverbruik in W 710 W

    Ik vraag me af wat het vermogen per kanaal is als er 9 kanalen worden aangestuurd met deze voeding?
    Wsl minder dan de helft van het vermogen bij 2 kanalen...

    https://www.hifi.nl/artikel/1474/Hoe...rvermogen.html
    https://www.hifi.nl/artikel/1689/Vermogen.html
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #436
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk zo'n max 70 W per kanaal. Je kunt wattage van oude apparaten niet vergelijken met nieuwe apparatuur. Het wordt simpelweg anders en gunstiger gemeten. Ik dacht trouwens hetzelfde als Herman, wat als de 8xx stuk gaat. Maar ik neem aan dat je de 3xxx wil verkopen om de nieuwe deels te financieren. Ikzelf heb wel genoeg aan 7.1.2. Ik vind het al vervelend om steeds meerdere apparaten aan te moeten zetten. Dolby Atmos vult de 'lege' plekken namelijk al heel mooi in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #437
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik heb besloten om de Marantz 7010 even te laten liggen. Ik heb een prachtige Onkyo Receiver met Onkyo garantie tot 31-12-2018. Ik zing die 2,5 jaar nog wel even uit met de 3008 en ga rustig sparen zodat ik over een jaartje of 2 een monster van een receiver kan aanschaffen. De Onkyo 3008 is zeer zeker geen straf en ik kan gewoon tussen de heights en wides gewoon switchen. Gister weer filmpje gekeken en vind het voorlopig prima zo met mijn geluid. Kost ook klauwen vol met geld en ik heb de laatste tijd genoeg uitgegeven aan deze hobby.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #438

    Standaard

    Vanmorgen op tijd weer wakker.....en het zonnetje glimlachte me tegemoet

    Heb de route bekeken, de ANWB stuurt me via de polder en zelf dacht ik via
    de afsluitdijk..... ben benieuwd wat de Tom Tom gaat doen als ik er zelf voor kies
    om richting de afsluitdijk te gaan en hem dan te starten

    Als ik via de polder ga..... en ik ben aan de vroege kant.... dan misschien
    nog ergens een tussenbezoekje.

    De tank zit vol, nu moet hij net als ik nog even in bad en dan op weg,
    als ik alles goed heb geplant dan moet het tussen 13:00 en 14:00
    uur lukken om bij je te zijn.

    Tot zo
    Have fun and enjoy your collection

  14. #439
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik zou via afsluitdijk gaan Herman.
    Koffie is warm en bier is koud. Dus ons vermaken gaan we zeker doen.
    Tot zo..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #440
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Met goedkeuring van Herman mocht ik Tante verkopen omdat ik er toch uiteindelijk niets aan had dat ik erg jammer vond. Nu ik Tante verkocht heb (met gratis splitter om HDMI-Out probleem te omzeilen) via MP met de waarschuwing dat de HDMI-Out niet werkt krijg ik toch weer de nodige commentaar van de koper die er volgens mij geen bal van begrijpt. Dit zijn de berichten tot nu toe heen en weer..

    hoi geoffrey


    versterker is er,
    heb nu dus een hdmi splitter en een afstandsbediening
    versterker kan ik niks mee , niet alleen geen hdmi out maar ook geen vga of
    ......
    helemaal geen beeld dus, dan valt er ook weinig in te stellen
    had je wel mogen zeggen , had ik verder gekeken


    co
    15:11
    __________________________________________________ ____________________________


    Je kan het omzeilen de HDMI out. Werkte bij mij gewoon.
    15:46
    Je doet je bron naar de splitter IN en dan TV en Onkyo op de 2 OUTs van de splitter.
    Van de VGA wist ik niet. Nooit gebruikt.
    15:47

    __________________________________________________ ________________________
    ? , geen beeld , ook geen setup
    niet via hdmi
    niet via vga (geel stekkertje)
    hoe krijg ik dan beeld zodat ik in setup kan komen
    denk dat heel video gebeuren defect is , via hdmi krijg ik wel volume balk
    te zien , via vga helemaal niks
    15:56

    __________________________________________________ _____________________
    VGA is geen geel stekkertje. Bedoel je niet s -video? Dat zijn de gele stekkertjes.
    Bedoel je de setup van receiver op je TV? Dat werkt niet meer omdat de HDMI Out niet
    werkt. Je kan toch gewoon de setup van op display gebruiken van Onkyo.
    Sluit maar eens een HDMI bron aan zoals ik eerder beschreven heb via de splitter.
    Moet gewoon werken.
    16:01
    Composite zijn de gele stekkertjes trouwens. Die heb ik ook nooit gebruikt.
    16:03
    HDMI board en Composite boards zijn 2 losse onderdelen in reciever. Dus dit betekent dat als de
    HDMI out niet werkt dit niet geldt voor de Composite gedeelte.
    16:06
    Als je geel stekkertje wilt gebruiken dan moet je Monitor OUT hebben. Deze aansluiting zit onder de AM antenna. Deze naar TV brengen en dan naar instellingen van Onkyo gaan. Druk op SETUP van je AB. Ga naar 1.INPUT/OUTPUT Assign en druk op Enter. HDMI Monitor moet je op no zetten.
    Dan kun je de overige Video outputs kiezen.
    16:17
    http://www.uk.onkyo.com/downloads/1/...168beab9c9.pdf


    Pagina 45.
    16:21
    En pagina 46. Staat het allemaal keurig beschreven en dit moet gewoon werken.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #441
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Het is m gewoon gelukt na wat vloeken en schelden en niet wetend wat hij gedaan heeft zoals hij mij berichte..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Het is m gewoon gelukt na wat vloeken en schelden en niet wetend wat hij gedaan heeft zoals hij mij berichte..
    Weer iemand blij met Tante.....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #443

    Standaard

    Op een maandag bij iemand op bezoek gaan voor een Meeting, dat gebeurt niet veel,
    maar ons wel, beiden werkzaam in beroepen die niets van doen hebben met vrije weekenden.
    Zo gebeurde het dat ik maandagochtend al vroeg wakker was, helemaal in de stemming om
    Geoffrey een tegenbezoek te gaan brengen, snel nog een paar koppen koffie en een
    Beemsterkaasbroodje naar binnen gegooid, toen was het tijd voor het hondenkind, die graag
    even wat vocht en wat steviger materiaal kwijt wilde.... Na de wandeling een lekkere douche
    genomen en was helemaal wakker en relaxed.

    Van wederhelft nog een pakje gekregen om op de post te doen en ook de paardjes moesten
    nodig in bad, de voorvoeten waren zwart van het remstof en ook de rest was wel toe aan een bad.
    Pakje was snel op de post en bij de wasstraat wat extra gegeven.... de paardjes werden nu
    extra vertroeteld en al voordat ze de wasstraat ingingen bulkten ze van shampoo en hadden
    al een badborstel over hun rug gehad..... het eindresultaat mocht er zijn.....

    De reis verliep voorspoedig, had er voor gekozen om dan toch maar de polder te nemen,
    had het berichtje van Geoffrey gemist, maar het bleek geen slechte keus, ook al was mijn
    oude Tom Tom regelmatig de weg kwijt, tjee overal rondom onze Hoofdstad zijn ze bezig met
    de wegen.... zal wel mooi worden als het klaar is, maar nu zag het er allemaal wel ontzettend
    rommelig uit.... ach... toch uiteindelijk gekomen waar de bedoeling was, zelfs tijd gehad om
    in de buurt van Geoffreys woonplaats nog een bezoekje te brengen aan mijn dierbaren.
    Was binnen de afgesproken tijd op de plek van bestemming.... het bad was idd goed uitgevallen,
    nee vriend de paardjes zijn geen half jaar oud.... maar bijna 5.

    Fijn om hem weer te zien, hij heeft me het laatste stukje opgevangen, Tom Tom juichte wel,
    maar was er nog net niet helemaal, gelijk begonnen met een heerlijk bakkie koffie en
    ondertussen lekker bijgepraat. We hadden het rijk alleen, wederhelft was aan het shoppen en de
    kindertjes waren even elders ondergbracht.

    Eerst even zijn handigheden bekeken, we hebben er wel allemaal plaatjes van gezien
    op het forum, maar zijn zelfbouw kast is in het echt is toch veel leuker dan van een plaatje,
    ook krijg je er dan uitleg bij, de center speaker werd verwijderd en ik kreeg een blik op
    het binnenste deel, daar waar de fans hun verkoelende werk deden en inderdaad zijn
    receiver vertoonde geen enkel warmte spoortje. Ook gezien waar de warmte blijft.
    De beschermplaat voor de TV is geen overbodige luxe, mocht immers later ook de
    familie ontmoeten... hoe zal ik het zeggen... ik heb een zeer spontaan hondenkind, die
    heeft geen handjes, maar als die handjes zou hebben, ja.... dan zou ik ook alles achter
    plexiglas stoppen de oudste is gewoon zeer spontaan, net als mijn hondenkind en
    dan moet je er gewoon rekening mee houden dat er wat kan rond gaan vliegen.

    Geoffrey is een doener, en liefhebber van de Thunderbirds, hij heeft zelf een mooi stuk
    gebouwd rondom Thunderbird 2, overigens was dat ook mijn favoriet. Hij heeft mij verteld
    hoe hij de palmbomen had gemaakt en ook van andere onderdelen kreeg ik veel details

    Dan praat je samen over films, hij is een echte Marvel fan, ik heb zijn verzameling dan ook gezien,
    op het gebied van Marvel films is er dan niet 1 die ik zelf ook niet heb. Op het gebied van smaak
    ontlopen we elkaar dan ook niet veel, terwijl we onder het genot van een biertje wat apparaten
    bespraken werd er een LP opgezet, we hadden eerst naar de radio geluisterd in Multi Channel
    stereo, een setting die ik zelf ook graag mag gebruiken. Ook kreeg ik plots een 6disc magazijn
    van een Pioneer CD speler in mijn handen gedrukt.... Nostalgie voor mij, ik had toen 1 van
    de allereerste CD wisselaars, helaas had die van mij een fout en herkende hij niet altijd de schijfjes,
    die speler is toen een aantal malen bij Pioneer op bezoek geweest en ze hebben nooit de oorzaak
    kunnen vinden, ik kreeg toen de opvolger, ondanks dat de magazijnen toen niet voor niets over
    de toonbank gingen heb ik er hier nu nog 15(ja net geteld) liggen, de speler moet ook nog ergens
    een plekje hebben, doch is al sinds heugenis niet meer in gebruik geweest. De speler van Geoffrey
    leek mij van een veel nieuwer type dan dat ik de mijne voor de geest kan halen, de zijne heeft een
    ronde bovenkant, terwijl ik de mijne als zeer rechthoekig herinner, leuk leuk leuk om weer eens tegen
    te komen. Net als de platenspeler, waar ik er zelf ook nog steeds 1 van in het bezit heb, gebruik
    ik dat niet meer, het bedieningsgemak van een CD is stukken beter en de geluidskwaliteit van een
    LP is zeer sterk afhankelijk van een groot aantal elementen, en dan vooral het element dat gebruikt
    wordt in de platenspeler, het wordt wat mij betreft teveel opgehemeld, maar ik houd niemand tegen
    om weer een LP of singeltje op te zetten, veel plezier ermee

    Hierna was het de beurt aan de 4K TV van Geoffrey, kreeg wat 4K demo materiaal te zien en ook een
    demo van een 4K 3D game, nu ben ik zelf niet een gamer, maar het was leuk om mee te maken
    hoe begeesterd Geoffrey was om dit aan mij te kunnen laten zien
    Hierna werd het tijd om de beamer te starten, de nieuwe liefde van Geoffrey, en naar wat ik
    begreep de grotere liefde dan zijn 4K TV , ook al vind hij deze wel leuk voor zijn games, de
    beamer wint het op het gebied van belevenis voor een film.... hij zei dat hij nu wel wilde dat
    hij toch eerder beter naar de beamer liefhebbers had geluisterd.... dan was misschien zelfs
    de 4K TV er niet gekomen, iets dat ik zelf als beamer liefhebber maar al te zeer begrijp, ik zag
    ook teveel haken en ogen aan het beameren, terwijl ik bij een aantal forummers al had gezien
    en echt schitterend vond, toen ik er zelf mee begon was het al heel betaalbaar en als je het
    vergelijkt met de prijzen van nu, dan is het gewoon spotgoedkoop en vraag je je af waarom niet
    meer mensen gaan beameren, al merk ik wel hier op het forum dat de belangstelling er voor stijgt

    We begonnen met de nieuwste aanwinst te bekijken, dat was Batman vs Superman, beeld van
    zijn beamer was prima, net als ik houden we niet van overdreven kleuren en is het beeld gewoon
    goed als je alle details goed kunt zien. Zijn beamer deed zijn werk gewoon prima Ja.... dan
    het geluid, iets waar zowel Geoffrey als ik heel veel belang aan hechten. Ik had er nog niets
    over vermeld, maar het was me natuurlijk al opgevallen toen ik binnenkwam en zijn setup
    draaide met de radio aan op All Channel stereo, ook tijdens het draaien en demonstreren van
    de CD wisselaar en de platenspeler was me natuurlijk het geluid niet ontgaan, daar was echt
    nergens over te zeuren overigens, het klonk al die tijd gewoon goed en dat deed ook die Batman
    film..... zei alleen.... zet nu eens die franstalige audio track op.

    Toen bleek dat ook Geoffrey toch nog wel wat ontgaan was over de discussie over deze film
    mbt de audiotracks voor de NL markt, ook bij hem was er weer een heel duidelijk verschil te horen
    tussen de franse TrueHD en de Engelse Dolby Plus track.... de discussie daarover zal ik hier
    niet aanwakkeren, alleen dat er dus een duidelijk verschil is tussen Dolby plus en Dolby TrueHD
    en dat je er echt geen ATMOS decoders voor nodig hebt...... ook voor Geoffrey bleek het verschil
    toch wel overduidelijk en als je je er nooit echt diep in verdiept hebt let je er ook niet op, maar
    als het je duidelijk wordt gemaakt ter plekke valt het dan wel heel duidelijk op en dan ben je wel
    teleurgesteld in je aankoop als je weet dat het beter kan.

    Ja.... dan komen we weer op het surround geluid en hoe dat dan klinkt bij Geoffrey, mijn vorige
    receiver was blijven hangen met een DPL IIx decoder, overigens niks mis mee, was er heel
    erg over te spreken en gebruikte deze decoder bij al mijn films, of het nu DTS of Dolby was.
    De receiver van Geoffrey beschikt over een DPL IIz decoder, hiermee kun je de breedte en de hoogte in,
    vooral de laatste mogelijkheid heeft bij mij een zeer goede indruk achtergelaten
    Ja..... als ik heel erg eerlijk ben.... denk dat zijn setup beter uit de voeten komt met zijn front heigts
    als ik met mijn nog steeds niet goed geplaatste rear Tops. Zo goed als zijn setup klonk met de
    Heights als aanvulling.... ja echt beter als mijn setup met de rear tops, zoveel minder klonk het als hij
    zijn wides inschakelde, deze staan bij hem te dicht bij zijn rears, de combinatie van 7.1 met zijn wides
    deed het geluid dichtslibben terwijl de gehele combinatie met de Heights er met sprongen op vooruit
    ging

    Wat is dan het verschil tussen mijn en Geoffrey zijn installatie, we hebben immers beiden een 9 kanaals
    receiver en zijn receiver is wat gewichtiger als de mijne, misschien zelfs wat meer vermogen, maar
    iets minder precies in het detail, ook in het hoog mis ik iets bij Geoffrey, maar dat mist hij denk ik zelf ook
    na bij mij op bezoek te zijn geweest. De speakers moeten het wel weer kunnen geven en als ik eerlijk ben,
    ik heb Jamo speakers gehoord uit het huidige tijdperk en daar werd ik niet echt vrolijk van, maar Geoffrey
    heeft nog wat Jamo's uit het goede Jamo tijdperk, ze klinken echt fijn maar wel iets minder helder dan
    ik van mijn eigen speakers gewend ben terwijl ik bij hem toch wel zijn setup als 1 van de betere surround
    setups ervaar. Alles was zeer goed in evenwicht, uit de fronts kwam echt het hoofdgeluid en de rest sloot
    er perfect op aan, zijn sub werkt net als bij mij, het lijkt bij hem ook alsof het laag uit alle speakers komt terwijl
    we weten dat het uit de sub komt, maar dat kun je niet horen... zeer goed afgesteld dus

    Geoffrey heeft echt geen echte noodzaak om zijn receiver te vervangen voor een receiver met een ATMOS
    decoder het klinkt nu al heel ruimtelijk met zijn heigts (heel eerlijk..... zelfs iets beter dan ik ervaar met
    mijn slecht geplaatste top speakers )

    Zo.... dat was dan wel een beetje het bezoek...Oh.... behalve dat ie handig is... kan ie ook zeer snel een
    smakelijke spaghetti maaltijd neerzetten, beetje uit een potje zei hij, en een beetje van hemzelf, heb maar
    drie keer opgeschept en een beetje overgelaten uit de pan waaruit je op kon scheppen, je wil immers toch
    een beetje beschaafd overkomen

    Zo..... mijn eindconclusie is wederom dat een full range speaker setup toch wel de fijnste resultaten geeft,
    ook bij Geoffrey klonk alles zeer evenwichtig, terwijl hij mij verzekerde dat hij zelf nog niet geheel tevreden
    was en wat last met zijn gehoor had om het nog wat verder te optimaliseren.... nou... beetje in het hoog dan
    Geoffrey, zelf had ik niets om over te zeuren, alles zeer goed afgesteld, helemaal mijn smaak

    Was weer een fijne dag, fijn om in gezelschap bij Geoffrey te zijn, een echte liefhebber.... en ook nog eens
    iemand met dezelfde smaak, dat moet helemaal goed blijven, denk dan ook dat we elkaar binnenkort wel weer
    zullen treffen en samen van de hobby genieten.... onze wederhelften hebben het denk ik beiden minder op
    met onze hobby, gelukkig geven ze ons wel de nodige ruimte

    Je bent ook bij mij weer van harte welkom
    Have fun and enjoy your collection

  19. #444
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi verslag!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #445
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Mooi verslag!
    Ja, echt weer mooi geschreven. Ik zou zelf ook een verslagje maken maar ik denk dat ik niks kan toevoegen.
    Ik vond het erg gezellig met je Herman en we zullen elkaar zeker nog wel zien. Heel erg bedankt voor je gifts
    en je gezelligheid. De tijd vloog net als de vorige keer zo voorbij. Van 1400 tot 2100 uur in een oogwenk.
    Je bent altijd welkom.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #446

    Standaard

    Erg leuk om te lezen!
    this is my boomstick!!!

  22. #447
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Nieuwe lijst van mijn apparatuur.

    Apparatuur;
    Onkyo TX-NR3008
    LG 55UF850V
    Optoma HD26
    Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon
    Panasonic DMP-BDT100
    Xtreamer Sidewinder 3
    Acer Predator (Custom)
    Technics SL-D3
    Pioneer PD-M426
    Playstation 1
    Playstation 2
    Playstation 3
    Playstation 4

    Speakers;
    Front - Jamo Concert V
    Front-Wide - Jamo 28
    Front-Height - Jamo 28
    Surround - Jamo Concert II
    Surround-Back - Jamo Concert II
    Center - Jamo Concert II
    Subwoofer - Jamo SUB 360

    Gaming;
    Hori Real Arcade Pro-3 Fightstick (Sanwa Buttons)
    Thrustmaster T300RS Wheel (Custom Cooled)
    Thrustmaster TH8A Shifter
    Thrustmaster T3PA Pro 3 Pedals
    Custom Raceseat met Wheelstand Pro
    Archos 70 Neon+ (Gebruik ik als HUD-Dash en met Crew-Chief)
    Playstation Gold Wireless Headset

    Overig;
    Western Digital external HDD 1.5 TB
    Western Digital external HDD 1.0 TB
    Philips Living Colorlights 2x
    Logitech Harmony 650
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Nieuwe lijst van mijn apparatuur.

    Apparatuur;
    Onkyo TX-NR3008
    LG 55UF850V
    Optoma HD26
    Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon
    Panasonic DMP-BDT100
    Xtreamer Sidewinder 3
    Acer Predator (Custom)
    Technics SL-D3
    Pioneer PD-M426
    Playstation 1
    Playstation 2
    Playstation 3
    Playstation 4

    Speakers;
    Front - Jamo Concert V
    Front-Wide - Jamo 28
    Front-Height - Jamo 28
    Surround - Jamo Concert II
    Surround-Back - Jamo Concert II
    Center - Jamo Concert II
    Subwoofer - Jamo SUB 360

    Gaming;
    Hori Real Arcade Pro-3 Fightstick (Sanwa Buttons)
    Thrustmaster T300RS Wheel (Custom Cooled)
    Thrustmaster TH8A Shifter
    Thrustmaster T3PA Pro 3 Pedals
    Custom Raceseat met Wheelstand Pro
    Archos 70 Neon+ (Gebruik ik als HUD-Dash en met Crew-Chief)
    Playstation Gold Wireless Headset

    Overig;
    Western Digital external HDD 1.5 TB
    Western Digital external HDD 1.0 TB
    Philips Living Colorlights 2x
    Logitech Harmony 650
    Mmmm, probeer me te herinneren wat ik heb gemist, we hebben onze meeting gehad
    ten tijde van redelijk veel licht en geen licht hoeven gebruiken.... zijn het de Living Colorlights?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik denk dat ik het niet eens haal, een nieuwe lamp of unit. Ik gebruik mijn beamer enkel voor film kijken of gameavond met vrienden. Tegen de tijd dat mijn lamp aan vervanging toe is kan ik net zo goed een betaalbare 4K beamer kopen.
    Ik heb de beamer nu een maand of anderhalf en zit nu pas op 30 branduren. Veel tijd heb ik er niet voor om eens even lekker te gaan zitten om film kijken. Vaak laat thuis van werk en overdag is gewoon geen optie.
    Straks in de Herfst als het weer wat rustiger is op het werk zal het wel weer goed komen.
    30 branduren per 1,5 maand is 270 uur per jaar.... als je lamp net als mijn 1e lamp ruim 4000 uur meegaat,
    net zoals mijn 1e lamp, dan zijn we bijna 15 jaar verder

    Maar als je zoals William(dvdfreakenzo) de pech hebt dat hij er al met 200 uur mee nokt, dan mag je
    wel even een spurtje trekken met sparen.... denk dat ze zomaar ruim 4000 gaan kosten..... al hoop
    ik minder, maar denk eerder 6000

    Zou me ook maar geen zorgen maken over je huidige lamp, als je tenminste geduld hebt eerdat
    hij er is, maar voor nog geen 23 euro is hij wel te verkrijgen, je lijkt mij handig genoeg om
    hem wel te kunnen plaatsen in de behuizing, al zou ik daarbij je oudste niet in de buurt willen
    hebben..... glassplinters.... ontploffingsgevaar bij nog niet geklapte lampen en je moet er wel
    even je koppie bijhouden.

    Oh..... waren het de Philips Living Color Lights?
    Have fun and enjoy your collection

  24. #449
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Volgens mij heb ik die met onze meeting geeneens aan gehad.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik die met onze meeting geeneens aan gehad.
    Klopt.... maar wat had je dan wel nieuw in je nieuwe lijst?
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 18 van 34 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •