Pagina 17 van 34 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 832 worden weergegeven.
  1. #401
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat komt omdat je in de 3008 al een interne versterker is toegewezen aan een die backsurround.

    De beperking zit hem in wat de 3008 kan uitsturen. Front High én High Surround back. Maar volgens mij heb je maar 9.2 channel processing (wat ik wel vreemd vind). Wij hebben 11.2 of meer. Dus ik ben bang dat je de keuze hebt tussen intern of externe versterker gebruiken voor een bepaald kanaal en dat wil je niet. Je hebt immers al 9 prima versterkers aan boord. Tenzij je de zone 2 of 3 of de front/wide pre-outs kunt wijzigen naar rear surround high, maar dan staat er achter al vaak 'assignable'. Dus ik ben bang dat de sigaar niet op gaat, maar heb niet echt goed gekeken op het internet. Even Googlen helpt dan.

    Overigens maakt het op de 875 dan niet uit welke input je pakt, omdat je 7.1-multichannel draait. Je kunt dus ook simpelweg de frontspeakerinput gebruiken. Gebruik je daarnaast zone 2 en 3 en je hebt nog inputs over op de 875 kun je die gewoon willekeurig volgooien. De 875 blijft altijd in multichannel staan en geeft door wat er binnen komt. Je kunt hem dan zelfs op pure audio zetten omdat het alleen om het geluid gaat. En dan moet je niet vergeten om het volume van de 875 goed op te krikken, anders hoor je nog niks.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #402
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat komt omdat je in de 3008 al een interne versterker is toegewezen aan een die backsurround.

    De beperking zit hem in wat de 3008 kan uitsturen. Front High én High Surround back. Maar volgens mij heb je maar 9.2 channel processing (wat ik wel vreemd vind). Wij hebben 11.2 of meer. Dus ik ben bang dat je de keuze hebt tussen intern of externe versterker gebruiken voor een bepaald kanaal en dat wil je niet. Je hebt immers al 9 prima versterkers aan boord. Tenzij je de zone 2 of 3 of de front/wide pre-outs kunt wijzigen naar rear surround high, maar dan staat er achter al vaak 'assignable'. Dus ik ben bang dat de sigaar niet op gaat, maar heb niet echt goed gekeken op het internet. Even Googlen helpt dan.

    Overigens maakt het op de 875 dan niet uit welke input je pakt, omdat je 7.1-multichannel draait. Je kunt dus ook simpelweg de frontspeakerinput gebruiken. Gebruik je daarnaast zone 2 en 3 en je hebt nog inputs over op de 875 kun je die gewoon willekeurig volgooien. De 875 blijft altijd in multichannel staan en geeft door wat er binnen komt. Je kunt hem dan zelfs op pure audio zetten omdat het alleen om het geluid gaat. En dan moet je niet vergeten om het volume van de 875 goed op te krikken, anders hoor je nog niks.
    Ik laat het hierbij.. Denk dat het gewoon simpelweg niet kan inderdaad. Er is niks mis met 9.2. Dus ik gebruik de 875 gewoon voor zone2 voor het beluisteren naar analoge signalen zoals CD of Tuner.
    Ben er moe van om maar steeds weer te proberen en proberen of het op 1 of andere manier lukt.
    Thnx voor antwoorden @ Herman en Claudio. Maar het is goed zo...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #403
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik laat het hierbij.. Denk dat het gewoon simpelweg niet kan inderdaad. Er is niks mis met 9.2. Dus ik gebruik de 875 gewoon voor zone2 voor het beluisteren naar analoge signalen zoals CD of Tuner.
    Ben er moe van om maar steeds weer te proberen en proberen of het op 1 of andere manier lukt.
    Thnx voor antwoorden @ Herman en Claudio. Maar het is goed zo...
    Om nog even terug te komen hierop..
    Wat ik wel raar vind is dat de 3008 een High/wide Pre-Out heeft. Dit heb ik ook al een paar dagen terug geprobeerd. RCA van H/W Pre-Out naar DVD ingang van 875 en in de instelling van 3008 de H/W op YES gezet.
    Op dit moment had ik de wides aangesloten op mn 3008 en die deden het niet meer toen ik de H/W op yes had gezet. Dus als ik er over nadenk lijkt het er wel op dat het signaal door werd gestuurd.
    Misschien moet ik ipv DVD in van de 875, de Multichannel in van de 875 eens proberen?
    De H/W YES/NO optie is volgens mij hetzelfde als Subwoofer YES/NO optie in de 3008.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Om nog even terug te komen hierop..
    Wat ik wel raar vind is dat de 3008 een High/wide Pre-Out heeft. Dit heb ik ook al een paar dagen terug geprobeerd. RCA van H/W Pre-Out naar DVD ingang van 875 en in de instelling van 3008 de H/W op YES gezet.
    Op dit moment had ik de wides aangesloten op mn 3008 en die deden het niet meer toen ik de H/W op yes had gezet. Dus als ik er over nadenk lijkt het er wel op dat het signaal door werd gestuurd.
    Misschien moet ik ipv DVD in van de 875, de Multichannel in van de 875 eens proberen?
    De H/W YES/NO optie is volgens mij hetzelfde als Subwoofer YES/NO optie in de 3008.
    Lijkt mij wel verstandig, het zou zo maar kunnen dat ik ingang DVD had gekoppeld aan een HDMI ingang of
    andere digitale ingang, dit kan ook eventueel gelden voor andere benamingen op de 875, ik gebruikte
    immers geen analoge apparaten meer, alles was HDMI of optisch wat ik gebruikte.

    Als ik jou was zou ik de High/wide Pre-Out van de 3008 aansluiten op de multichannel front L en Front R ingang
    van de 875 kijk daarbij goed uit dat je niet per ongeluk de pre outs van de 875 voor pakt, een vergissing
    die snel is gemaakt.

    Sluit de beoogde speakers voor high/wide aan op de Front L en Front R speakeraansluitingaansluitingen van de 875,
    dan zou het mijn inziens moeten werken als je op je 3008 die surround optie van audessey DSR gebruikt
    om 11.1 geluid te kunnen maken.

    Moet lukken zo, tenminste als de 3008 over de juiste software beschikt om met audessey 11.1 kanalen
    te decoderen.

    Succes
    Have fun and enjoy your collection

  5. #405
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Lijkt mij wel verstandig, het zou zo maar kunnen dat ik ingang DVD had gekoppeld aan een HDMI ingang of
    andere digitale ingang, dit kan ook eventueel gelden voor andere benamingen op de 875, ik gebruikte
    immers geen analoge apparaten meer, alles was HDMI of optisch wat ik gebruikte.

    Als ik jou was zou ik de High/wide Pre-Out van de 3008 aansluiten op de multichannel front L en Front R ingang
    van de 875 kijk daarbij goed uit dat je niet per ongeluk de pre outs van de 875 voor pakt, een vergissing
    die snel is gemaakt.

    Sluit de beoogde speakers voor high/wide aan op de Front L en Front R speakeraansluitingaansluitingen van de 875,
    dan zou het mijn inziens moeten werken als je op je 3008 die surround optie van audessey DSR gebruikt
    om 11.1 geluid te kunnen maken.

    Moet lukken zo, tenminste als de 3008 over de juiste software beschikt om met audessey 11.1 kanalen
    te decoderen.

    Succes
    Nee hoor. Werkt ook niet. Zodra ik deze aansluiting maak dan schakelt de 3008 de wides uit. Dus is de 3008 gewoon 9.2 echt maximaal.
    Zelfs met extra amp of audessey DSX. Dus ik ga gewoon Zone2 gebruiken voor analoge bronnen.
    Het is niet anders...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Nee hoor. Werkt ook niet. Zodra ik deze aansluiting maak dan schakelt de 3008 de wides uit. Dus is de 3008 gewoon 9.2 echt maximaal.
    Zelfs met extra amp of audessey DSX. Dus ik ga gewoon Zone2 gebruiken voor analoge bronnen.
    Het is niet anders...
    Jammer dat ie het niet wil doen..... had je BTW nog je software versie gecontroleerd op
    de laatste versie?

    Zou tante ergens op een stopcontact met een netschakelaar stoppen, dat vette mens lust,
    ook als ze staat te slapen, 75watt p/u
    Have fun and enjoy your collection

  7. #407
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Moet lukken zo, tenminste als de 3008 over de juiste software beschikt om met audessey 11.1 kanalen
    te decoderen.

    Succes
    3008 had al de laatste firmware.. Maar waar heb je dat gelezen Herman? Ik kan er niks over vinden,
    Bleek trouwens ook dat het witte gedeelte van mn RCA kabel ook kapot was. Dus ik ga het toch weer
    eens even proberen.
    Nog een linkje naar iets interessants.

    http://www.avsforum.com/forum/91-aud...formats-2.html

    PLIIz en DSX zit in de 3008. En dan te bedenken dat van Pre-Out Wide/High 3008 naar 875 Phono IN het wel lukte.
    Alleen zoveel bas door speakers en of het veilig is natuurlijk??
    Toch gek dat het niet mogelijk zou zijn. Wat heeft het dan voor nut dat de 3008 over een Pre-Out voor Wide/High bezit??
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 29-07-2016 om 03:06
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    3008 had al de laatste firmware.. Maar waar heb je dat gelezen Herman? Ik kan er niks over vinden,
    Bleek trouwens ook dat het witte gedeelte van mn RCA kabel ook kapot was. Dus ik ga het toch weer
    eens even proberen.
    Nog een linkje naar iets interessants.

    http://www.avsforum.com/forum/91-aud...formats-2.html

    PLIIz en DSX zit in de 3008. En dan te bedenken dat van Pre-Out Wide/High 3008 naar 875 Phono IN het wel lukte.
    Alleen zoveel bas door speakers en of het veilig is natuurlijk??
    Toch gek dat het niet mogelijk zou zijn. Wat heeft het dan voor nut dat de 3008 over een Pre-Out voor Wide/High bezit??
    Heb me een ongeluk gezocht en kan het niet zo snel meer vinden

    Hier een owners thread:

    http://www.hollilla.com/reader.php?a...979&offset=630

    Ook op andere plekken gelezen, de berichten zijn verwarrend en tegenstrijdig, maar ik
    kom regelmatig berichten tegen dat de 3008 en de 5008 niet in staat zouden zijn om
    11 kanalen tegelijkertijd van info te kunnen voorzien, ook niet met behulp van een
    2e amp.

    Dat maakt het dan ook dat je op een dwaalspoor wordt gezet door Onkyo als
    je je produkt dan toch een 11.2 receiver noemt.

    Toch gek dat het niet mogelijk zou zijn. Wat heeft het dan voor nut dat de 3008 over een Pre-Out voor Wide/High bezit??
    Ja.... dat vind ik ook gek, raadselachtig..... durf er ook niet echt naar te raden
    Have fun and enjoy your collection

  9. #409
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor dezelfde reden als dat de centerr, fronts enz. pre-outs heeft. Om daar betere versterkers achter te hangen - mocht dat wenselijk zijn. Je zou je receiver als regelaar kunnen gebruiken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #410
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb me een ongeluk gezocht en kan het niet zo snel meer vinden

    Hier een owners thread:

    http://www.hollilla.com/reader.php?a...979&offset=630

    Ook op andere plekken gelezen, de berichten zijn verwarrend en tegenstrijdig, maar ik
    kom regelmatig berichten tegen dat de 3008 en de 5008 niet in staat zouden zijn om
    11 kanalen tegelijkertijd van info te kunnen voorzien, ook niet met behulp van een
    2e amp.

    Dat maakt het dan ook dat je op een dwaalspoor wordt gezet door Onkyo als
    je je produkt dan toch een 11.2 receiver noemt.



    Ja.... dat vind ik ook gek, raadselachtig..... durf er ook niet echt naar te raden
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Voor dezelfde reden als dat de centerr, fronts enz. pre-outs heeft. Om daar betere versterkers achter te hangen - mocht dat wenselijk zijn. Je zou je receiver als regelaar kunnen gebruiken.
    Ja.. Ik was er al achter waarvoor dit was. Na grondig manual gelezen te hebben staat ook hier duidelijk in net als voor de 2 zones dat de pre-outs alleen analoge bronnen verwerken.
    Dus mijn hele opzet gaat niet door. Geeft niks. Ik wil in de toekomst toch eens kijken naar een nieuwe receiver met Atmos. Maar dat laat nog even op zich wachten.
    Voorlopig moet ik het doen met de 3008 dat zeker geen straf is hoor.,
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  11. #411

    Standaard

    Ik weet niet wat je budget is, maar deze staat te koop op het HT forum.

    DENON AVR -X7200WA (zwart), Dolby Atmos, DTS-X
    1900 euro


    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ja.. Ik was er al achter waarvoor dit was. Na grondig manual gelezen te hebben staat ook hier duidelijk in net als voor de 2 zones dat de pre-outs alleen analoge bronnen verwerken.
    Dus mijn hele opzet gaat niet door. Geeft niks. Ik wil in de toekomst toch eens kijken naar een nieuwe receiver met Atmos. Maar dat laat nog even op zich wachten.
    Voorlopig moet ik het doen met de 3008 dat zeker geen straf is hoor.,
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #412
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik weet niet wat je budget is, maar deze staat te koop op het HT forum.

    DENON AVR -X7200WA (zwart), Dolby Atmos, DTS-X
    1900 euro
    Voorlopig nog niet. Al iets teveel uitgegeven. Badkamer kwam er even tussendoor.. Maar Thnx
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  13. #413
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard Nostalgie/Old-Skool

    Via een collega een gereviseerde Technics SL-D3 platenspeler op de kop getikt.
    20160730_172843.jpg

    Aan m'n vader gevraagd of hij nog wat LP's had liggen. Had hij even een tas vol meegenomen waar hij eigenlijk met moeite afstand van kon doen terwijl ik het eigenlijk gewoon wilde lenen.
    Ik kreeg het van hem. En nu... Net alsof ik weer 6 jaar oud ben en al die LP's die toen bij mijn ouders in de kast stonden nu gewoon bij mij in de huiskamer staan. Ge-Wel-Dig.....
    Toch is op een 1 of andere manier het geluid van vinyl met een kraakje hier en daar toch warmer dan digitaal...
    Vanavond maar even een pilsje openen en lekker in mijn luie stoel hangen om wat herinneringen op te halen.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #414
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik zat eens te denken..
    Kan ik mijn beide Onkyo's inzetten als eindtrappen? Dus de 3008 voor het 7.1 gedeelte en de 875 als de Atmos surrounds gedeelte door de multichannels in te gebruiken?
    De beide Onkyo's dan aansturen met deze Marantz 6010?
    http://www.homecinemacenter.nl/produ...xfjxoCViLw_wcB

    Want ik vind het zonde om de beide niet te gebruiken.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 31-07-2016 om 11:18
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #415
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat ligt wederom aan de aanwezige pre-outs. Tenzij je het gescheiden houdt met aparte speakersets. Koop je nu een goede receiver, dan kan je vaak wel 13.2 speakers aansluiten. Auro 3D vereist bijvoorbeeld al minimaal 11.1.

    Kortom, twee 7.1-eindtrappen ga je nooit nodig hebben. Tenzij je geen receiver koopt, maar een AV-controller zonder versterkers, maar wie wil drie apparaten tegelijk aanzetten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #416
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat ligt wederom aan de aanwezige pre-outs. Tenzij je het gescheiden houdt met aparte speakersets. Koop je nu een goede receiver, dan kan je vaak wel 13.2 speakers aansluiten. Auro 3D vereist bijvoorbeeld al minimaal 11.1.

    Kortom, twee 7.1-eindtrappen ga je nooit nodig hebben. Tenzij je geen receiver koopt, maar een AV-controller zonder versterkers, maar wie wil drie apparaten tegelijk aanzetten.
    Als ik kijk naar de Pre-outs van de Marantz, dan heeft hij zowiezo de 7.1 pre-outs en nog extra FrontWide/Height1/Height2 pre-outs
    Dus wilde ik van de marantz naar 3008 gaan met de 7.1 pre-out en de FrontWide/Height1/Height2 pre-outs van Marantz naar de 875 gaan.
    Dan kan ik toch gewoon de FrontWide pre-out van de Marantz in bijvoorbeeld Front L/R multichannel-in van de 875 gebruiken? En de Heights
    pre-out van Marantz naar bijvoorbeeld SurroundBack en Surround van 875.
    Dus dan ook op de 3008 de benodigde 7.1 speakers aansluiten en op de 875 de overige speakers aansluiten?
    Het gaat toch gewoon om het signaal? Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

    Hier de aansluit mogelijkheden van de 6010 en 7010
    http://manuals.marantz.com/SR6010/NA...SYuvhieifr.php
    http://manuals.marantz.com/SR7010/NA...SYsgujcobf.php

    Ik heb eerlijk gezegd er geen zin in om weer 2000 of 2500 euro uit tegeven voor een gelijkwaardige receivers als de 3008 om alleen maar Atmos erbij te krijgen.
    Als het op deze manier zou lukken met de Marantz ben ik blij.

    Misschien nog even doorsparen voor de Marantz 7010 denk ik.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 31-07-2016 om 12:03
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #417

    Standaard

    Wanneer je alle luidsprekers tegelijk aan wilt sturen, zal je de 7010 nodig hebben. Deze heeft 9 eindtrappen en de mogelijkheid om dit uit te breiden naar 11.1 door een externe eindversterker aan te sluiten op de pre-out voor de "Height 2". Je kunt dan een Onkyo gebruiken voor 7 en de andere voor 2* of de ene voor 5 en de andere voor 6*.

    *=Met upgrade voor Auro3D zou je de 'centre' van de 875 kunnen gebruiken voor 'Voice of God" door deze met de pre-out voor 'subwoofer 2' te verbinden.

    Je hebt dan 3 receivers in gebruik en dat lijkt me wat te veel van het goede.

    Als je vanwege de klankeigenschappen bij Onkyo wil blijven is er de TX-NR3030 die standaard 11 eindtrappen aan boord heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #418
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je alle luidsprekers tegelijk aan wilt sturen, zal je de 7010 nodig hebben. Deze heeft 9 eindtrappen en de mogelijkheid om dit uit te breiden naar 11.1 door een externe eindversterker aan te sluiten op de pre-out voor de "Height 2". Je kunt dan een Onkyo gebruiken voor 7 en de andere voor 2* of de ene voor 5 en de andere voor 6*.

    *=Met upgrade voor Auro3D zou je de 'centre' van de 875 kunnen gebruiken voor 'Voice of God" door deze met de pre-out voor 'subwoofer 2' te verbinden.

    Je hebt dan 3 receivers in gebruik en dat lijkt me wat te veel van het goede.

    Als je vanwege de klankeigenschappen bij Onkyo wil blijven is er de TX-NR3030 die standaard 11 eindtrappen aan boord heeft.
    Thnx Gerco voor uitleg. 7010 had ik al in het hoofd en daar wil ik dan voor gaan. Even sparen dus. De Onkyo 3030 is gelijk een hele uitgave dat ik dus niet wil doen.
    Maar de eindtrappen heb ik eigenlijk gewoon liggen. Dus ik zoek gewoon een receiver die deze twee Onkyo's kan aansturen. De 7010 kan dit dus.
    Dan maar 3 receivers. Of je nou 1 receiver en 1 eindversterker hebt, of dat je 1 receiver en 2 receivers als eindtrap gebruikt maakt niet uit. Ik heb niet een 11.2 eindtrap liggen
    maar als ik dus 2 recevers als eindtrap kan combineren, nou graag... Scheelt een heleboel doekoes...
    Ik vind het geluid van de 3008 gewoon erg mooi en ik weet niet of de Marantz dit haalt.
    Ik weet niet meer waar maar ik had ergens gelezen dat de 3008 een andere versterker techniek heeft dan de Marantz 7010.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #419
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Twee recievers (bestaande en een eventuele nieuwe) is meer dan genoeg. Dan heb je toch al 16 kanalen (9+7).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #420
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Twee recievers (bestaande en een eventuele nieuwe) is meer dan genoeg. Dan heb je toch al 16 kanalen (9+7).
    Daar zeg je wat...das waar..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #421

    Standaard

    Als je de 2 receivers die je hebt voor verstreking wil gebruiken, dan zou ook kunnen denken aan een pre/pro?

    En dan is dit wellicht een optie.

    Marantz av7702 11.2 voorversterker met Atmos
    http://marantz.nl/nl/products/pages/...oductid=av7702

    Op MP 1.299,=
    http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...sPage=lr&pos=2
    "A man's got to know his limitations", ...

  22. #422
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Als je de 2 receivers die je hebt voor verstreking wil gebruiken, dan zou ook kunnen denken aan een pre/pro?

    En dan is dit wellicht een optie.

    Marantz av7702 11.2 voorversterker met Atmos
    http://marantz.nl/nl/products/pages/...oductid=av7702

    Op MP 1.299,=
    http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv...sPage=lr&pos=2
    Nog steeds even buiten mijn budget. Thnx voor het sneupen maar voorlopig zit een nieuwe receiver er nog niet in. Komt vanzelf wel.
    Ik ga dan wel voor de 7010. Maar later...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #423
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik denk dat met wat ik wil bereiken ik aan de Marantz 6010 genoeg heb. Deze kan ook 13.1 in mainzone aan. Ik wil naar 11.1
    Vraag ik me alleen af of dit tegelijk kan.
    Dus van Marantz 6010 7.1 multichannels out naar 3008 multichannels in. En dan de wides en heights vanaf de Marantz zelf of 875 wanneer nodig..
    http://manuals.marantz.com/SR6010/NA...Yasydxfyy.php#
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  24. #424
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ga voor de Marantz 7011 die uit gaat komen. Even doorsparen en geduld hebben. Maar deze gaat er zeer zeker komen. Wilde voor de 7010 gaan maar de 7011 is toch een klasse krachtiger.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #425

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik denk dat met wat ik wil bereiken ik aan de Marantz 6010 genoeg heb. Deze kan ook 13.1 in mainzone aan. Ik wil naar 11.1
    Vraag ik me alleen af of dit tegelijk kan.
    Dus van Marantz 6010 7.1 multichannels out naar 3008 multichannels in. En dan de wides en heights vanaf de Marantz zelf of 875 wanneer nodig..
    http://manuals.marantz.com/SR6010/NA...Yasydxfyy.php#
    Dat is dan niet de 6010, maar de 6011.

    De 6011 heeft t.o.v de 6010 er -volgens de specs op de site van Marantz- 2 eindtrappen er bij gekregen. Hierdoor heeft de 6011 ook een mogelijkheid voor 7.1.4.
    Ik weet alleen niet of je de 6011 kunt upgraden met Auro3D.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 17 van 34 EersteEerste ... 713141516171819202127 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •