Pagina 13 van 34 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 832 worden weergegeven.
  1. #301
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Frontje gemaakt voor de BackRear speaker. Deze had ik dus niet meet dus heb ik het uit een oude dienblad gehaald. Daarna met (jawel Herman) een panty bekleed.
    20160620_100316.jpg

    Heb ook de bekisting van muur afgemaakt. Nu alles nog schilderen. Dit kan pas als de nieuwe ramen zijn gezet. Gaat over 2 weken gebeuren.
    20160621_133603.jpg.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Frontje gemaakt voor de BackRear speaker. Deze had ik dus niet meet dus heb ik het uit een oude dienblad gehaald. Daarna met (jawel Herman) een panty bekleed.
    20160620_100316.jpg

    Heb ook de bekisting van muur afgemaakt. Nu alles nog schilderen. Dit kan pas als de nieuwe ramen zijn gezet. Gaat over 2 weken gebeuren.
    20160621_133603.jpg.
    Linker en rechter been gebruikt, tijd voor een nieuwe aanvulling bij de sm set

    Ziet er weer keurig uit, al is het ietwat lastig te zien op het kleine plaatje, zal wel
    weer keurig gedaan zijn, je bent iig een stuk handiger dan ik

    Ga je thermopane krijgen? of moet je je oude thermopane vervangen ivm lekkage?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #303
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ziet er weer keurig uit, al is het ietwat lastig te zien op het kleine plaatje, zal wel
    weer keurig gedaan zijn, je bent iig een stuk handiger dan ik
    Je kan toch gewoon op plaatje klikken? Dan heb ik grote foto.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ga je thermopane krijgen? of moet je je oude thermopane vervangen ivm lekkage?
    Oude ramen zijn lek. De gevel word net als kozijnen ook aangepakt.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Je kan toch gewoon op plaatje klikken? Dan heb ik grote foto.



    Oude ramen zijn lek. De gevel word net als kozijnen ook aangepakt.
    Wees gerust.... ook als ik er op klik zijn ze wel groter, maar toch nog klein,
    als ik ze dan alsnog uitvergroot worden ze wel groter maar minder scherp.

    Probeerde de speaker met het frontje an sich te bekijken, maar het was te
    ver weg om het goed in detail te kunnen zien.

    Bij mij zijn de voor en achtergevel een paar jaar geleden vervangen, met
    isolatie en thermopane, was een mooie vooruitgang, meer comfort,
    lagere stookkosten en minder geluid van buiten
    Have fun and enjoy your collection

  5. #305
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Probeerde de speaker met het frontje an sich te bekijken, maar het was te
    ver weg om het goed in detail te kunnen zien.
    Kijk het maar niet van te dichtbij. Ik ben er zelf niet tevreden over dus ik wil het frontje tzt nog eens opnieuw maken. Maar dan goed.
    Ik heb een setje Jamo 28 speakers op de kop kunnen tikken. Dat worden m'n Hights.
    $_20.JPG

    Ook zit ik er aan te denken om ipv in Atmos te investeren, een beamer tzt te kopen. Deze moet dan wel passief 3d hebben. Hoe en wat ben ik nog niet over uit.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Kijk het maar niet van te dichtbij. Ik ben er zelf niet tevreden over dus ik wil het frontje tzt nog eens opnieuw maken. Maar dan goed.
    Ik heb een setje Jamo 28 speakers op de kop kunnen tikken. Dat worden m'n Hights.
    $_20.JPG

    Ook zit ik er aan te denken om ipv in Atmos te investeren, een beamer tzt te kopen. Deze moet dan wel passief 3d hebben. Hoe en wat ben ik nog niet over uit.
    Hebben de Jamo 28 een beetje dezelfde klankkleur als je andere speakers?

    Denk dat je frontje wel gaat lukken, je lijkt me niet iemand die de moed snel opgeeft


    Je hebt durf, een beamer en dan gelijk al denken over passieve 3D voor
    passieve 3D heb je wel 2 beamers nodig en het is dan ook niet bepaald
    goedkoop, zeker niet als je het in Full HD wilt gaan uitvoeren, maar als je
    er gebruikt leuk tegenaan kan lopen is het misschien wel te doen.....

    Dit:

    http://www.epson.com/cgi-bin/Store/j...sku=V11H494020

    Lijkt me wel betaalbaar, maar komt niet tot Full HD..... heb het zelf in de praktijk
    helemaal niet gezien, kan er dan ook niets over roepen en om helemaal eerlijk
    te zijn, heb er ook nooit bij stilgestaan dat het ook voor huiskamer gebruik
    te koop zou zijn..... wist dat er vanuit de bios wel 2 projectoren voor nodig zijn....
    Have fun and enjoy your collection

  7. #307
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hebben de Jamo 28 een beetje dezelfde klankkleur als je andere speakers?

    Denk dat je frontje wel gaat lukken, je lijkt me niet iemand die de moed snel opgeeft


    Je hebt durf, een beamer en dan gelijk al denken over passieve 3D voor
    passieve 3D heb je wel 2 beamers nodig en het is dan ook niet bepaald
    goedkoop, zeker niet als je het in Full HD wilt gaan uitvoeren, maar als je
    er gebruikt leuk tegenaan kan lopen is het misschien wel te doen.....

    Dit:

    http://www.epson.com/cgi-bin/Store/j...sku=V11H494020

    Lijkt me wel betaalbaar, maar komt niet tot Full HD..... heb het zelf in de praktijk
    helemaal niet gezien, kan er dan ook niets over roepen en om helemaal eerlijk
    te zijn, heb er ook nooit bij stilgestaan dat het ook voor huiskamer gebruik
    te koop zou zijn..... wist dat er vanuit de bios wel 2 projectoren voor nodig zijn....
    Is dat echt nodig Herman een dubbele beamer voor passief 3D?
    Ik dacht meer aan zoiets.
    http://www.beamercenter.nl/product/4...ma-hd141x.html

    Ik heb helemaal geen verstand van beamers dus tja...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #308
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    https://www.youtube.com/watch?v=JvxRjaD5gEk

    Dat ziet er toch goed uit..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dat ziet er prima uit

    Beamers zijn heel betaalbaar geworden, de mijne is denk ik niet beter, enkel 3x zo duur

    Hoop dat de single chip DLP 4K beamer ook maar heel snel betaalbaar mag worden, al heb
    ik niet echt haast, het beameren zoals ik nu doe bevalt mij uit de kunst, ik doe niet anders en
    wil ook helemaal niet iets anders meer

    Blijft het wel een actief 3D systeem, voor passief heb je helaas echt 2 beamers nodig.

    Oh.... je top speakers dezelfde klankkleur?
    Have fun and enjoy your collection

  10. #310

    Standaard

    Denk er wel aan dat de Optoma weinig speelruimte heeft met
    betrekking tot schermgrootte en afstand van de beamer tot
    het scherm, beamer ook altijd het liefst zo goed mogelijk in
    het midden van het scherm en ook de hoogte zo ideaal mogelijk
    geeft het beste resultaat, zelf had ik gewoon mazzel, het leek
    er bij mij wel voor gebouwd, hoefde hem enkel neer te zetten en
    met minimale afstellingen was het gaan met die banaan.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #311
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Scherm heb ik al kunnen regelen via mn werk. Die hadden nog een paar over waar niks meer mee gedaan wordt. Mag ik zo hebben.
    Nu moet ik het voorzichtig nog aan mn vrouw voorleggen.
    Klank van speakers laat ik nog weten.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Scherm heb ik al kunnen regelen via mn werk. Die hadden nog een paar over waar niks meer mee gedaan wordt. Mag ik zo hebben.
    Nu moet ik het voorzichtig nog aan mn vrouw voorleggen.
    Klank van speakers laat ik nog weten.
    Afmeting van het scherm? Uittrekbaar? Breedbeeld of 4:3?
    Kleurtint wit/grijs/zilver/parel - met zwart kader? Op standaard
    of plafondbevestiging?
    (een scherm is tenslotte niet zomaar een scherm )

    Oei.... nooit met wederhelft gesproken over projecteren? Hier
    mag ik zo'n beetje alles zolang het niet onze financiële ondergang
    wordt.... als het kan kan het

    Je hebt wel een voordeel, als je de beamer een beetje gunstig
    kunt plaatsen en je scherm oprolbaar is, dan is het
    heel onopvallend te plaatsen, je hebt alleen een 220v aansluiting
    en een lange HDMI kabel nodig, de handigheid om het netjes
    weg te werken heb je zelf al
    Have fun and enjoy your collection

  13. #313
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Afmeting van het scherm? Uittrekbaar? Breedbeeld of 4:3?
    Kleurtint wit/grijs/zilver/parel - met zwart kader? Op standaard
    of plafondbevestiging?
    (een scherm is tenslotte niet zomaar een scherm )
    Gewoon een standaard witte scherm. Uittrekbaar en ik wil m aan de kast hangen.
    ongeveer ter hoogte van de zijkanten. Volgens mij 4.3 verhouding.
    Maar ik hoef m natuurlijk niet volledig uit te trekken.
    Lange HDMI kabel moet ik nog halen. En stroom laat ik even zetten
    door onze installatie bedrijf. Is van een vriend van me. Dat zijn dingen
    die ik liever uitbesteed. Eerst de beamer nog natuurlijk en dan gaan we weer
    vrolijk verder.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #314
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Front-Heights doen het goed en klinken prima. Alleen jammer dat ik niet alle speakers tegelijkertijd kan gebruiken. Had ik ook kunnen weten natuurlijk.
    Dus tzt wil ik wel een extra amp die de heights gaan sturen.

    Ik heb het van de beamer heel voorzichtig verteld aan vrouwlief en het was gelukkig niet gelijk, "Nee, Gebeurt niet!"
    Maar ze stond ook niet te juichen natuurlijk. Maar de beamer komt er wel...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  15. #315

    Standaard

    Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Front-Heights doen het goed en klinken prima. Alleen jammer dat ik niet alle speakers tegelijkertijd kan gebruiken. Had ik ook kunnen weten natuurlijk.
    Dus tzt wil ik wel een extra amp die de heights gaan sturen.

    Ik heb het van de beamer heel voorzichtig verteld aan vrouwlief en het was gelukkig niet gelijk, "Nee, Gebeurt niet!"
    Maar ze stond ook niet te juichen natuurlijk. Maar de beamer komt er wel...

    Gewoon een standaard witte scherm. Uittrekbaar en ik wil m aan de kast hangen.
    ongeveer ter hoogte van de zijkanten. Volgens mij 4.3 verhouding.
    Maar ik hoef m natuurlijk niet volledig uit te trekken.
    Lange HDMI kabel moet ik nog halen. En stroom laat ik even zetten
    door onze installatie bedrijf. Is van een vriend van me. Dat zijn dingen
    die ik liever uitbesteed. Eerst de beamer nog natuurlijk en dan gaan we weer
    vrolijk verder.

    Schermbreedte mis ik nog, maar wel leuk om te horen dat er een beamer gaat komen,
    je zult dan, net als nu, waarschijnlijk wel iets vaker in je eentje van het scherm genieten,
    niet iedereen vind het leuk om in het donker bij elkaar te zitten.

    Fijn dat je extra speakers goed klinken, zelf draai ik momenteel altijd met het max aantal
    speakers, dit met de Dolby Decoder of met de DTS X decoder, ligt aan het signaal op de schijf,
    nog steeds geen vrije keus, maar draai dus altijd met 9 speakers en de sub.

    Ben niet erg handig, maar heb geen angst voor electra en ook de water en cv leidingen durf
    ik wel aan te pakken, blijf zelf echter wel van de gasleidingen af, daar ligt echt mijn grens

    Weet je al een beetje de afstand van de beamer tot het scherm? Zo ja, dan kun je alvast
    zien wat zo'n beetje je projectie grootte wordt....

    Wens je alvast heel veel plezier met de voorbereidingen en dat alles maar voorspoedig
    mag gaan verlopen

    Oh.... gaat ie op z'n kop aan het plafond, of staand vanaf de grond?
    Have fun and enjoy your collection

  16. #316
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik kan aan een scherm komen die er zo uitziet. Poot ga ik wel eraf halen.
    SAM_2129.jpg

    Die worden bij ons voor vergaderingen op het werk gebruikt. Tzt wil ik dan wel een andere.
    Ik zat te denken om de beamer boven m'n backspeaker te gaan hangen. Of is dat te ver?
    5 mtr van beamer naar scherm en er even van uitgaande dat ik deze ga kopen.

    http://www.beamercenter.nl/product/4...ma-hd141x.html

    HDMI 1.4 kabel van 10 meter kan ik bij Allekabels.nl kopen voor nog geen 15 euro.
    Dan heb ik toch geen versterker nodig voor de kabel?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  17. #317

    Standaard

    Verwacht geen wonderen wereld beeldkwaliteit in deze prijsklasse.
    Wil je een beetje zwartwaarde zou je naar de sony of jvc moeten gaan maar dan ga je boven de 2000 euro uitkomen.
    Heb dit zelf allemaal eens ondervonden, je gaat nu groot en dat heeft impact maar de beeldkwaliteit moet je in deze prijsklasse niet teveel van verwachten.

  18. #318
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal. Bekijk bericht
    Verwacht geen wonderen wereld beeldkwaliteit in deze prijsklasse.
    Wil je een beetje zwartwaarde zou je naar de sony of jvc moeten gaan maar dan ga je boven de 2000 euro uitkomen.
    Heb dit zelf allemaal eens ondervonden, je gaat nu groot en dat heeft impact maar de beeldkwaliteit moet je in deze prijsklasse niet teveel van verwachten.
    Dit is maar een YT filmpje maar volgens mij is er niks mis met het beeld.
    https://www.youtube.com/watch?v=IGPPI8qtLbA
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #319

    Standaard

    Begrijp mij niet verkeerd, heb beamers van 1200 tot 8000 duizend euro gehad.
    Hier zit degelijk verschil in.
    Ben je geen beeldpurist en geef je niets om motion en zwartwaarde en gaat het je alleen om groot kijken dan is er niets mis mee.
    Persoonlijk zou ik doorsparen dan zoiets aan te schaffen maar dit is puur mijn mening.

  20. #320
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik snap je punt en wardeer je tip ook wel alleen 2000/8000 euro gaat mij gewoon te ver.
    Net als de Oled TV van LG die jullie nu hebben. PRACHTIG... Maar 6000 euro.... Dat vind ik teveel...
    Veels teveel...
    En wat je niet hebt, mis je ook niet....
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #321
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Soms gaat het ook meer om het creëren van niets naar iets met de middelen die je hebt. Een spontaan plan wat door je hoofd gaat. Dat geeft ook euforie. En vanuit het andere perspectief dat perfecte zwart.
    Dat creatieve begrijp ik, maar het perfectionisme ook.

    Alles is relatief.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Ik kan aan een scherm komen die er zo uitziet. Poot ga ik wel eraf halen.
    SAM_2129.jpg

    Die worden bij ons voor vergaderingen op het werk gebruikt. Tzt wil ik dan wel een andere.
    Ik zat te denken om de beamer boven m'n backspeaker te gaan hangen. Of is dat te ver?
    5 mtr van beamer naar scherm en er even van uitgaande dat ik deze ga kopen.

    http://www.beamercenter.nl/product/4...ma-hd141x.html

    HDMI 1.4 kabel van 10 meter kan ik bij Allekabels.nl kopen voor nog geen 15 euro.
    Dan heb ik toch geen versterker nodig voor de kabel?
    Scherm lijkt me niet geschikt, denk dat je de poot er niet zo makkelijk af kunt halen
    zonder ruzie te krijgen met het mechanisme dat het doek uitrolt en vasthoud.

    Dan 5 meter afstand..... je krijgt dan een gigantisch groot beeld, tot bijna 2 meter hoog
    en 3,1 meter breed, leuk als je van groot houd

    Hier een hulpmiddel:

    http://www.optomaeurope.com/distance.../?model=HD141X


    Er zijn met een beetje googlen nog veel meer van dit soort hulpmiddelen
    te vinden om te bepalen hoever de beamer van het scherm af moet om
    tot een bepaalde grootte te komen, maar met deze van Optoma zelf
    het toch wel lukken lijkt mij. Mijn beamer staat van voorkant lens tot
    scherm 3,2 meter vanaf het doek en ik projecteer dan op 2meter breed.
    Het hulpmiddel laat ook zien hoe hoog of laag de beamer vanaf de grond
    of plafond opgesteld moet worden bij een bepaalde afstand.

    Mijn eigen HDMI kabel is ook 10meter lang en zit ook in die 15euro prijsklasse
    en functioneert zonder versterkers en andere ongein uitstekend, daar zou
    ik me dan ook geen zorgen over maken. Overigens bestaan er geen 1.4
    kabels, alleen Highspeed en met of zonder Ethernet.

    De bangmakerij van Pascal is ongegrond, hij bedoeld het heus wel goed,
    maar bij hem dien je in je achterhoofd te houden dat hij op beeldgebied
    een PURIST van de BOVENSTE plank is, puristen kunnen zeer fanatiek
    zijn zonder dat ze het zelf doorhebben en als beeld heel erg belangrijk
    voor je is..... ja dan kun je er begrip voor hebben

    Claudio weet het wel te relativeren, echter de mening van Pascal is voor
    de doorsnee liefhebber van gewoon goed beeld al niet echt iets om je
    aan vast te houden, Pascal gaat voor perfect beeld en daarom heeft hij
    het beameren opgegeven, perfect beeld met hoge zwartwaardes zijn
    ziekmakers van de puristen onderling, zelf houd ik me daar ver van weg.

    Goed beeld is belangrijk en met de Optoma 141 lijkt het mij dat je een
    schitterende beamer hebt met een geweldig goede prijs kwaliteitsverhouding.

    Oorspronkelijk gepost door pascal. Verwacht geen wonderen wereld beeldkwaliteit in deze prijsklasse.
    Wil je een beetje zwartwaarde zou je naar de sony of jvc moeten gaan maar dan ga je boven de 2000 euro uitkomen.
    Heb dit zelf allemaal eens ondervonden, je gaat nu groot en dat heeft impact maar de beeldkwaliteit moet je in deze prijsklasse niet teveel van verwachten.
    Juist in deze prijsklasse is het beeld voor de geboden prijs uitstekent, Sony en JVC gebruiken
    ook een andere techniek, LCD tegenover de DLP van oa Optoma. Op 3D gebied is dat weer
    iets minder, een reden dat Pascal daar als purist mee stoptte, immers niet perfect.

    Alles heeft zijn voors en tegens, maar het 10 voudige voor een beamer gaan betalen voor
    een beetje meer zwartwaarde en weinig lichtopbrengst en moeilijke schermen en zeer donkere
    kamers is niet iets waar de doorsnee beamer liefhebber op zit te wachten lijkt mij.

    BTW, nu ik toch al het verschil opmerkte van de JVC/Sony LCD projectoren tov de DLP, heb
    je zelf nog getest of je niet gevoelig bent voor het zogenaamde regenboog effect?
    Zelf heb ik er helemaal geen last van, maar de LCD aanhangers schijnen daar vreselijk
    over te kunnen zeuren..... zou je ook nog even kunnen testen voor de zekerheid.

    Oh.... je mag hier gerust komen kijken, ben op beeld en geluidsgebied echt geen purist,
    het moet wel zo goed mogelijk zijn, maar perfectie is niet mijn doel en dan denk ik dat ik
    zelf het geluid nog iets belangrijker vind dan het beeld, al zal dat niet veel zijn, immers
    een film is het totaal van beeld en geluid, het moet beide goed zijn voor mij om echt te
    kunnen genieten.

    BTW..... denk er ook aan dat een beamer een bepaalde minimum afstand van de vloer
    of het plafond moet hebben om het beeld ongestoord te kunnen projecteren en vanzelfsprekend
    moet er helemaal niets tussen de bundel en het scherm zijn, logisch zou je zeggen, maar er
    zijn mensen die dat toch over het hoofd zien en de hanglamp aan het plafond even waren vergeten.

    Zoals gezegd..... je bent van harte welkom om een indruk op te komen doen voor
    huiskamer beameren,
    Have fun and enjoy your collection

  23. #323
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Ik ben ook geen purist. Mijn portemonnee ook niet. Ik weet ook dat het altijd mooier
    en beter en duurder kan. Onze hobby is net als een auto hobby. Audi is ook duurder
    dan een Peugeot.

    Ik weet dat het niet de ideale scherm is maar tzt wil ik die dan toch gaan vervangen.
    Ik denk dat het misschien de Optoma HD26 wordt. Met deze beamer zit ik volgens
    jouw linkje op zo'n 3 mtr afstand van het scherm. Ik wil m aan het plafond. Dat zeker.
    Maar wat is dan de ideale hoogte van zo'n beamer? Ik ga eens even bij je foto's kijken
    Herman. Volgen jou staat dat op P14, maar het is P15.
    Volgens mij komt het ook precies goed uit met de plafond balken constructie. Daar zit
    precies de grens waar de gipsplaten in de lengte tegen elkaar aan komen. Dus houtwerk
    waar ik de beamer kan aanhangen. Ik wil toch eerst latten gaan plaatsen en een nieuw
    latex laagje aan gaan brengen. Door de jaren heen is het pleisterwerk een beetje gaan scheuren
    dus kun je precies zien waar het houtwerk zit. Van daaruit een plaat van hout aan plafond maken
    en deze mee schilderen zodat dit de basis wordt voor beamer.

    Dit is de kabel welke ik bedoel. Hier wordt het als 1.4 aangegeven. Maakt ook niet uit verder.
    http://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/...anbieding.html

    Wat ik even kan doen is even een Epson beamer van het werk meenemen om te kijken hoe het zal zijn.
    Laatst aangepast door geoffreyvanvugt : 25-06-2016 om 07:38
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  24. #324
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    2 Panorama kiekjes genomen om een wat meer totaal beeld te krijgen.





    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  25. #325
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Klein beetje verdiept in de Beamer wereld en ik heb 1 vraagje. Ik kijk alleen films in een donkere ruimte. Niet pikkedonker want ik heb altijd 2 schemerlampjes op een zacht niveau staan.
    Wat is nu qua techniek de beste keus die ik kan maken? DLP of LCD

    Ik heb nu 2 beamers op het oog.
    Epson EH-TW5210 lcd

    of
    Optoma HD26 dlp

    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


Pagina 13 van 34 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •