Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.

Discussie: The Killing [AMC]

  1. #1

    Standaard The Killing [AMC]



    Plot
    The Killing ties together three distinct stories around a single murder including the detectives assigned to the case, the victim's grieving family, and the suspects. Set in Seattle, the story also explores local politics as it follows politicians connected to the case. As the series unfolds, it becomes clear that there are no accidents; everyone has a secret, and while the characters think they've moved on, their past isn't done with them.

    Remake van Deense versie | IMDb | Wikipedia | Officiële website

  2. #2

    Standaard

    Nieuwe serie op AMC, gisteren zijn de eerste twee afleveringen uitgezonden en de recensies zijn vrijwel allemaal positief. Ik heb ze zelf nog niet gezien, maar ik ga ze straks kijken en zal mijn bevindingen plaatsen.

    edit: Zojuist de eerste 2 afleveringen gezien en het steekt erg goed in elkaar. De vergelijkingen met Twin Peaks zijn zo te zien terecht, daar heeft het wel iets van weg. De setting/locatie is vooral erg tof, en er zijn wat krachtige scenes voorbij gekomen.
    Laatst aangepast door Don van Straalen : 04-04-2011 om 16:13

  3. #3

    Standaard

    Is dit nu een remake van de deense serie ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Is dit nu een remake van de deense serie ?
    vraag ik me dan ook af.. want het is oorspronkelijk een deense serie ja!

    Edit: Dit is de remake op de deense serie ja!

  5. #5

    Standaard

    Jongens, het staat zelfs in mijn eerste post.

  6. #6

    Standaard

    Ik ga zelf in elk geval eerst voor de originele serie. Wellicht, als deze remake goed wordt ontvangen, dat ik deze dan ook eens ga kijken.

  7. #7

    Standaard

    Als het precies hetzelfde in elkaar steekt als de Deense serie laat ik deze aan me voorbij gaan, omdat ik de clou al ken. Was wel één van de spannendste series die ik ooit gezien heb.


  8. #8

    Standaard

    De Amerikaanse versie is gelukkig veel korter dan de Deense versie (13 ipv 20 afleveringen geloof ik). Deze duurde echt veel te lang en er kwamen op het eind allemaal vage onverklaarbare en totaal ongeloofwaardige situaties voor, in 20 dagen was de politie ongeveer 20 keer van verdachte gewisseld en via de media aan de schandpaal genageld. Tevens gaven ze moordenaar al voor mij in aflevering 1 weg ( een enorme pleister in de nek ).

    De amerikaanse versie krijgt echter immens goede kritieken, en heb ergens gelezen dat ze niet per se dezelfde route nemen als de Deense versie (maar er werd ook geen garantie gegeven dat de clou anders zou zijn dan in de Deense versie). Zal iig de eerste 2 afleveringen een kans geven.
    Laatst aangepast door Nagil : 08-04-2011 om 00:51
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  9. #9

    Standaard

    Niet zo handig om een spoiler neer te zetten die iedereen kan zien, je hebt er ook een functie voor.

    Ik bem inderdaad ook wel wat sceptisch omdat de Deense versie volgens mij moeilijk overtroffen kan worden.

  10. #10

    Standaard

    Ook ik zal het afwachten en misschien pas gaan kijken als deze is afgelopen. Als het dan anders blijkt te lopen en in ieder geval aldoor positief is dan wellicht dat ik hem zal gaan kijken.

    Heb nog genoeg andere series en films liggen...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Als het precies hetzelfde in elkaar steekt als de Deense serie laat ik deze aan me voorbij gaan, omdat ik de clou al ken. Was wel één van de spannendste series die ik ooit gezien heb.
    De clou/moordenaar schijnt in de US versie verandert te zijn tav de Deense versie!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mac Bekijk bericht
    Niet zo handig om een spoiler neer te zetten die iedereen kan zien, je hebt er ook een functie voor.

    Ik bem inderdaad ook wel wat sceptisch omdat de Deense versie volgens mij moeilijk overtroffen kan worden.
    Sorry, zag de tags niet staan bij de reactieopties. Nu aangepast nadat ik het spoilerforum zowaar zag. Nogmaals excuses...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    De clou/moordenaar schijnt in de US versie verandert te zijn tav de Deense versie!
    Goed nieuws, heb je daar een link voor? Want dit zou zeker iets toevoegen aan de amerikaanse versie.
    Laatst aangepast door Nagil : 08-04-2011 om 00:51 Reden: spoilers
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nagil Bekijk bericht
    Goed nieuws, heb je daar een link voor? Want dit zou zeker iets toevoegen aan de amerikaanse versie.
    Nee, sorry..ik meende het ergens gelezen te hebben, maar kan het zo 1 2 3 niet vinden en heb ook geen zin om veel meer research te doen voordat ik straks ineens op een spoiler stuit!

  14. #14

    Standaard

    Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en vind de serie totnutoe erg goed en sfeervol. Ik zou alleen graag weten of het verhaal in de laatste aflevering afgerond wordt of dat er een open einde aan zit? Geen spoilers aub
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  15. #15

    Standaard

    Het is een gesloten einde.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Het is een gesloten einde.
    Wtf? Absoluut niet dus.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  17. #17

    Standaard

    Naar mijn idee wel, seizoen 2 borduurt er wb de verhaallijn niet op verder. Kan zijn dat ik het alweer allemaal vergeten ben dan, is al weer erg lang geleden allemaal.
    Staat mij bij dat s1 afgelopen is en in s2 niets met het verhaal gedaan wordt.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  18. #18

    Standaard

    Het gaat hier om de AMC versie.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  19. #19

    Standaard

    Agh Zie het nu ook.

    Maar gelukkig wordt ik niet gek... Sorry voor de misleiding. Deze serie ken ik niet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  20. #20

    Standaard

    Heb me goed vermaakt met deze serie. Een interesante puzzel waarbij niets lijkt wat het is en leuke cliffhangertjes tussen de afleveringen door.
    Verder vind ik ook enkele shots van de stad erg fraai en deed me soms aan de stijl van Christopher Nolan denken.
    Het verhaal wordt mooi ontvouwd en de cliffhanger van de laatste aflevering was een beetje leentjebuur van grote broer Breaking Bad.
    Wederom een prima productie van AMC.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  21. #21

    Standaard

    Ben groot fan van het origineel maar ik ga deze remake zeker checken.

    13 juni komt het eerste seizoen op DVD.

  22. #22

    Standaard

    Behoorlijke tegenvaller dit eigenlijk. Het aantal onverwachte wendingen volgt elkaar te snel op waardoor het een behoorlijk ongeloofwaardig verhaal wordt. Daarnaast is het in mijn optiek voor de kijker ook niet leuk omdat de twist in veel gevallen niet te voorspellen is door goed op te letten en mee te denken. Veelal komt de wending uit het niets. Daarnaast dacht ik dat het seizoen een afgesloten einde zou hebben, maar dat is zeer zeker niet het geval.

  23. #23

    Standaard

    Op 24 april begint het 2e seizoen op FOXlife. Ken de Deense serie niet, maar begrijp dat deze een afgerond seizoen heeft.

    Hoop dat de Amerikaanse serie snel wordt afgerond, en er een nieuwe zaak komt.

    Vond dit ook een nadeel bij Homeland.

  24. #24

    Standaard

    Zoals met alle remakes is dit ook weer niks.
    De originele Deense serie is vele malen beter. Seizoen 2 van de Deense Killing was ook top.

    De suspense en achtergronden van de series uit Scandinavië zijn top.
    Series in Amerika gaan voor spektakel en het originele verhaal gaan ze dan ook nog eens vernachelen door een stom open einde te verzinnen.

    Ze leren het ook nooit in Amerika. Waarom niet zoals in Nederland of België de serie uitzenden met ondertitels??

    S

  25. #25
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Heb nu seizoen 3 binnen en zal snel laten weten of dit seizoen even goed is als 1 en 2
    I'll be back!!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •