De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Alle Tijd (2011)

  1. #1

    Standaard Alle Tijd (2011)

    Een nieuwe Nederlandse film, van Job Gosschalk.

    http://www.alletijddefilm.nl/

    Wat een monster. En wat kan die Paul de Leeuw ontzettend niet acteren.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  2. #2

    Standaard

    Dat haal je allemaal uit een trailer?
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #3

    Standaard

    Ik vind het wel een sterke trailer eigenlijk. Ben best benieuwd naar deze film.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Een nieuwe Nederlandse film, van Job Gosschalk.

    http://www.alletijddefilm.nl/

    Wat een monster. En wat kan die Paul de Leeuw ontzettend niet acteren.
    Inderdaad zeg.
    Wat een verschrikkelijk slechte trailer. Het lijkt wel een reclamespot.

  5. #5

    Standaard

    Okee, ik zal me nader verklaren. De trailer wekt de schijn dat dit, zoals zo ontzettend veel Nederlandse films, een weergave van het Nederlands dagelijks leven is waarin een flinke dosis ernstig drama wordt geïnjecteerd. Wat me stoort is dat deze weergaven nooit mijn dagelijks leven enigszins waarheidsgetrouw weergeven (kan aan mij liggen), dat het acteren door mij als bijzonder onnatuurlijk wordt ervaren (een probleem met erg veel Nederlandse films (waar geen theateracteurs in spelen) mee kampen) en dat het de zoveelste film op de zoveelste hoop Nederlandse bagger te vegen is.

    Goed, ik mag niet uitgaan van een trailer (maar waarom maken ze ze dan?) en de kwaliteit van de Nederlandse film is lang niet altijd onder de maat (waarom verdwijnen de naar mijn mening wel goede films dan ergens in de marge?). Het probleem is dat Nederlandse commerciële producties allemaal ontzettend op elkaar lijken, zowel in vorm als in inhoud. Dat betekent jonge mooie hippe mensen met wie ik me niet kan identificeren (maar waar een meerderheid van het publiek zich wel graag aan spiegelt want jong en hip en wat niet meer) en die niet kunnen acteren. Oprechte emoties lijken verboden terrein.

    Ik vond 'Alles is Liefde' wél heel leuk, maar vooral door Michiel Romeijn, dus noem me geen hater. Het probleem is dat deze film vol knullige karakters zit die door knullige acteurs gespeeld worden en die in hemeltergende drama's terecht komen. Vervolgens wordt er geschreeuwd, wat dan een emotie moet zijn. Maar zo eenvoudig is dat niet. Ik geloof het niet. En dan is het naar mijn standaard per definitie slecht. Vlak ook de poppy titeltrack niet uit, als commercieel potent stukje geluid van Hollandse bodem. Het past er mijns inziens allemaal niet in, het is geen kloppend geheel. Het is een beoogde geldmachine.

    Nu wel genoeg geklaagd.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  6. #6

    Standaard

    Ik vind het toch een beetje erg gemakkelijk, hoor, wat je allemaal zegt. Over welke Nederlandse commerciële films hebben we het eigenlijk? Over de film waar dit topic over gaat? Ondanks dat daar geen jonge mooie hippe mensen in zitten die niet kunnen acteren (Paul de Leeuw is niet jong te noemen, en Karina Smulders kan zeker wel acteren, dus). Costa was een commercieel product, en Zwartboek was dat net zo goed. Of een Bride Flight, of een De Eetclub, of een Tirza, of een Gooische Vrouwen. Lijken al deze films volgens jou zo op elkaar?
    Alles is Liefde zat wat mij betreft vol goede acteurs, op Wendy van Dijk en Valerio Zeno na. Het is uiteraard niet meer dan een romantische komedie, en het pretendeert ook niet meer dan dat.
    Maar verder neemt het natuurlijk niet weg dat je in principe een film al afschrijft door alleen een trailer te kijken.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  7. #7

    Standaard

    Op basis van de trailer bepaal ik of ik hem misschien wel of niet zou willen zien. Dit is een niet. Beter had ik de hele trailer niet gezien, maar door een noodlottig ongeluk is dat wel gebeurd en heb ik me van begin tot eind geërgerd aan de situaties en het spel.

    Wie weet zie ik hem toch nog een keer, al is het alleen maar om mezelf te overtuigen van mijn gelijk, en dan hebben we het er weer over.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Maar verder neemt het natuurlijk niet weg dat je in principe een film al afschrijft door alleen een trailer te kijken.
    Komop, als filmliefhebber kijk je veel films en kun je echt wel snel opmaken als iets cheap is of niet. We hebben het hier over een Job Gosschalk, een Paul de Leeuw. Trailer ziet er cheap uit en duidelijk weer voor het 'life and cooking' publiek.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    Komop, als filmliefhebber kijk je veel films en kun je echt wel snel opmaken als iets cheap is of niet. We hebben het hier over een Job Gosschalk, een Paul de Leeuw. Trailer ziet er cheap uit en duidelijk weer voor het 'life and cooking' publiek.
    Vind ik niet. Ik heb dermate slechte trailers gezien voor goede films, en andersom, dat ik niet louter op een trailer af ga of ik een film wil zien of niet. Job Gosschalk heeft nog geen films gemaakt, dus daar kan ik sowieso niet op af gaan, en Paul de Leeuw kan denk ik meer dan hij meestal laat zien. Hij was in Alles is Liefde toch goed? Het was geen Shakespeare, maar dat wordt ook niet van hem gevraagd. Maar goed, jij en 1011 zijn blijkbaar al overtuigd (of bevooroordeeld, het is maar net hoe je het bekijkt) dat de film niets is. Mij best.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #10

    Standaard

    de leeuw is een overdreven acteur en meer een karikatuur net als vele andere bn-ers die proberen te acteren

    job gosschalk was zelfs producent en al z'n uitgegeven werken richten duidelijk op een bepaalde doelgroep

  11. #11

    Standaard

    Ik zou De Pijnbank eens terug moeten kijken. Volgens mij was De Leeuw daar best te pruimen, maar zeker weten doe ik het niet. Overigens, het feit dat hij nooit overtuigt in het spelen van een hetero (heeft-ie dat ooit gedaan, naast Bob de Rooij (die overigens in zijn genre best leuk was (vind Filmpje! ook altijd nog erg leuk))), getuigt wel van een gebrek aan acteertalent. Me dunkt. Ik ben het ook eens met deTuinman dat de doelgroep duidelijk is al voor de film vorm heeft (gezien de mensen achter de film) en ik me derhalve deductief (of inductief) al een beeld kan vormen van het eindresultaat. Daarvoor heb ik verstand gekregen, om te filteren.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •