De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speakers voor Onkyo TX-SR608

    Hallo iedereen,

    Ik weet dat hier al ongeloofelijk veel topics over zijn, ik heb er al veel van gelezen, maar ik kan maar niet vinden wat ik zoek.
    Ik wil dus binnenkort de Onkyo TX-SR608 gaan kopen, alleen ik ben totaal nieuw op dit gebied en ik zou niet weten wat voor speakers ik moet gaan kopen.

    Een surround set is denk ik voor mij het makkelijkste, maar losse speakers vind ik ook wel fijn. dan kan ik beginnen met een 2,1 set waarna ik kan doorgroeien tot bijv. een 5.1

    Bij voorbaat bedankt
    Laatst aangepast door karolyk : 16-03-2011 om 20:15

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door karolyk Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik weet dat hier al ongeloofelijk veel topics over zijn, ik heb er al veel van gelezen, maar ik kan maar niet vinden wat ik zoek.
    Ik wil dus binnenkort de Onkyo TX-SR608 gaan kopen, alleen ik ben totaal nieuw op dit gebied en ik zou niet weten wat voor speakers ik moet gaan kopen.

    Een surround set is denk ik voor mij het makkelijkste, maar losse speakers vind ik ook wel fijn. dan kan ik beginnen met een 2,1 set waarna ik kan doorgroeien tot bijv. een 5.1

    Bij voorbaat bedankt
    Je hebt surroundsets in heel veel verschillende samenstellingen, ook losse speakers die je zelf kunt combineren, al moet het dan wel van 1 merk en dezelfde modellijn zijn, de sub daarintegen mag wel van een ander merk zijn, deze heeft geen invloed op het klankbeeld.

    Je kan het zo gek niet bedenken op speakergebied en het is wel mogelijk, toch zul je moeten aangeven van je eraan wilt besteden, je kan namelijk wel heel mooie speakers tegenkomen die je geweldig bevallen, maar als daar een prijskaartje aanhangt dat ze onbereikbaar voor je maakt heb je daar nog niets aan. Je moet shoppen binnen je eigen budget.

    1 budget
    2 soort speaker (satelliet/boekenplank/zuilen of een combinatie daarvan/center/sub)
    3 Klank waarvan je houd.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik weet nu al zeker dat het geen surround wordt. Het budget voor 2 speakers ligt rond de 500 euro.
    Om te beginnen denk ik dat 2 front speakers (zuilen) het beste zijn. Ik zat te denken aan de Jamo S 606
    Maar die heeft voor een relatief lage prijs veel watt. Ik weet dus niet of ook de kwaliteit van de klanken goed is. De muziek die ik luister is meestal prog rock, hardrock. allemaal in die richting. De boxen moeten dus met hoge tonen kunnen omgaan, maar ook een goede bass hebben.

  4. #4

    Standaard

    Zou ook eens wat andere posts hier op het forum eens doorlezen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de afgelopen dagen nog vele uren naar speakers en topics zitten kijken, maar eigenlijk wordt ik er niet veel wijzer van. De enige die ik nu nog in mijn hoofd heb is de Infinity Primus 250? Iemand die weet of dit goed samen gaat met een Onkyo?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door karolyk Bekijk bericht
    Ik heb de afgelopen dagen nog vele uren naar speakers en topics zitten kijken, maar eigenlijk wordt ik er niet veel wijzer van. De enige die ik nu nog in mijn hoofd heb is de Infinity Primus 250? Iemand die weet of dit goed samen gaat met een Onkyo?
    Is dat zo belangrijk dan

    Belangrijker is of dat zij goed samen gaan met jouw oren

    Zou in deze prijsklasse eens je licht opsteken over JBL
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Voor de muziek stijlen waar jij van houdt zijn boekenplank-formaat luidsprekers ook goed. De zijn vanwege de makkelijk aansturing en de kleinere behuizing vaak beter onder controle te houden dan zuilen. Combineer je deze met een aktieve sub, dan zal het geluid net zo vol klinken als wanneer je zuilen gebruikt.

    Daar komt bij dat je bij sommige zuilen meer betaalt voor de klankkast dan voor de weergevers of onderbezet zijn als het gaat om het aantal woofers t.o.v. het volume van de klankkast.

    Budgettair gezien zou het verstandig kunnen zijn om met een complete 5.1 set te beginnen en na een tijdje hiermee te hebben gespeeld de sateliet-formaat 'fronts' te vervangen door boekenplank-formaat luidsprekers. Op deze manier kun je zelf te weten komen hoe je een set het beste kunt 'upgraden'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    @ Karolyk. Ik heb bij mijn Onkyo TX-SR608 JBL E80 zuilluidsprekers die zonder problemen aan te sturen zijn met deze versterker zowel single-wiring als bi-wiring. Laat je niks wijs maken door met boekenplank luidsprekers te beginnen als je een redelijk mooi budget hebt. Ga ze eens beluisteren en je zult verstelt staan wat deze jongens kunnen met deze versterker met zowel Pure Audio, Stereo en direct, met daarbij niet te vergeten meerkanaals.

    Ik heb dezelfde muziek smaak en heb de instellingen nu al redelijk goed staan en er is zeker nog meer potentie uit te halen als ze ingespeelt zijn.

    Een idee wat ik heb staan.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=79889

    Het hele 5.1 luidspreker opstelling heb ik voor 870 euro bij mekaar kunnen vinden. Alleen JBL E80's zuilluidprekers zijn 298 euro en heb je er twee.
    Laatst aangepast door Alberto : 26-03-2011 om 13:38

  9. #9

    Standaard

    Ik bven even een tijdje afwezig geweest, ik zal binnenkort is de JBl E80 gaan beluisteren waar ze deze speakers verkopen. Mooie set heb je btw

    thx voor alle reacties

  10. #10

    Standaard

    Ik ben nog is verder gaan zoeken en luisteren en nu twijfel ik sterk tussen de Jamo S606 en de JBL E80. Iemand advies?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door karolyk Bekijk bericht
    Ik ben nog is verder gaan zoeken en luisteren en nu twijfel ik sterk tussen de Jamo S606 en de JBL E80. Iemand advies?
    Gaan luisteren

    Wie weet wordt het nog wel weer heel wat anders, zoals bijvoorbeeld de prijsgunstige Yamaha's N555 of .......
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Ik bedoelde meer iets van de duurzaamheid van de speakers etc.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door karolyk Bekijk bericht
    Ik bedoelde meer iets van de duurzaamheid van de speakers etc.
    Je moet natuurlijk wel schrijven wat je bedoeld, maar wees eens eerlijk, je gaat toch geen speaker kopen die 100jaar meegaat maar voor geen meter klinkt

    Van speakers mag je verwachten dat ze minimaal een jaartje of 20-30 meegaan, dan wel de types met een rubberen rand en niet die met foamranden, die wel eens willen vergaan in de loop der tijd.

    Ook een knappe versterker en iemand met verstand achter de knoppen wil wel eens helpen, een mongool zonder oren met een te lichte versterker kan elke speaker binnen de kortste keren naar de eeuwige jachtvelden helpen.

    Nou niet zo lui, hup van je luie krent en op pad...... ga luisteren en als je daar niet ervaren in bent, ga het dan leren en ga niet iets kopen dat je niet gehoord hebt Speakers kunnen erg lang meegaan, je wilt ze toch niet voortijds op Marktplaats zetten omdat ze achteraf toch niet bevallen.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door karolyk Bekijk bericht
    Ik bedoelde meer iets van de duurzaamheid van de speakers etc.
    Beide merken (JBL en Jamo) zijn goede speakers, zowel qua weergave als kwaliteit.

    Ik zou je toch willen aanraden om eens een luisterafspraak te maken bij een goede audiozaak (dus geen mediamarkt). Ga daar luisteren naar de Onkyo TX-SR608 met een goede CD-speler als basis. Laat hier diverse soorten speakers binnen (en net buiten budget) op aansluiten.

    Ga lekker luisteren met jouw muziek (neem je eigen CD's mee) en bepaal met je oortjes welke combinatie voor jou het beste werkt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Als ik zelf een luidspreker voor aan een Onkyo zou kiezen, dan zou ik niet een stel Yamaha's nemen. Het hoog-midden is m.i. een iets zwakker gebied bij een Onkyo terwijl dit bij Yamaha het sterkste gebied is. Dit zal er waarschijnlijk voor zorgen dat dit gebied minder mooi weergeven zal worden wat je m.n. zal merken bij de weergave van akoestische muziek.

    Of jij hier ook zo over denkt, kun je maar op één manier achter komen en dat is door te gaan luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 13-04-2011 om 21:56
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Geen idee waar je woont, maar mijn speakers heb ik beluisterd en gekocht in Almere.
    Gewoon gaan luisteren dus, en laat eventuele verkooppraatjes langs je heen gaan. Koop wat je mooi vindt klinken, nadat je gewapend met wat favoriete cd's (neem verschillende cd's mee met verschillende muziekstijlen) gewoon wat verschillende sets luistert.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •