Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    En hebben ze op Marktplaats ook een soort van Safetrader of misschien een plus/min systeem zoals we dat hier hadden?
    waren ze maar zo slim! Marktplaats is gewoon zo achterhaald als maar zijn kan qua beveiliging en vertrouwen :S

    Iedere pipo kan iemand oplichten op marktplaats, ik maak alleen nog maar gebruik van ebay in combinatie met paypal!

  2. #27
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Alsof er op eBay ook geen oplichters rondlopen

    Het is gewoon goed uit je doppen kijken. Bekijk de feedback van de verkoper, hoe lang is hij al bezig op ebay. Geen absolute zekerheid maar het kan een aanwijzing of de persoon te vertrouwen is of niet.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Alsof er op eBay ook geen oplichters rondlopen

    Het is gewoon goed uit je doppen kijken. Bekijk de feedback van de verkoper, hoe lang is hij al bezig op ebay. Geen absolute zekerheid maar het kan een aanwijzing of de persoon te vertrouwen is of niet.
    altijd nog beter als marktplaats de kans op oplichting is er altijd maar op marktplaats kun je helemaal nergens op zien of de persoon te vertrouwen is. Ik sta 4jaar ingeschreven op marktplaats en als ik nu wat verkoop staat er 4jaar actief op marktplaats maar goed in die 4jaar hoef ik niks verkocht of gekocht te hebben.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Alsof er op eBay ook geen oplichters rondlopen

    Het is gewoon goed uit je doppen kijken. Bekijk de feedback van de verkoper, hoe lang is hij al bezig op ebay. Geen absolute zekerheid maar het kan een aanwijzing of de persoon te vertrouwen is of niet.
    Geloof me op eBay zijn er net zoveel oplichters als op Marktplaats alleen is het zakendoen via eBay wat beter beschermd zeker bij gebruik van Paypal. Alhoewel Paypal ook op Markrplaats gebruikt kan worden is het zakendoen daar erg ondoorzichtig en achterhaald zoals Bart al aangeeft. Het verbaast me dat sinds de overname van Marktplaats door eBay er nauwelijks wat veranderd is en dat de meeste oplichters gewoon hun gang kunnen onder de noemer privacy.


  5. #30

    Standaard

    kijk trouwens ook uit voor ene Henk Siderius, die gast probeerde me zojuist een disney blu-ray te verkopen van titels zoals De Leeuwenkoning, Lady en de Vagebond etc. Ik was op Marktplaats op zoek naar Meet the Robinsons, komt die daar mee opzetten, die gast spoort echt niet...

    Het is maar dat je het weet..

  6. #31

    Standaard

    Hier ook..help

    Iemand tips, volgens mij ben ik opgelicht via Marktplaats..koper reageert niet meer na ontvangst van betaling, na 19 maart nog niks ontvangen..

    Al gebeld geen reactie terug, ook niet via mail.

    Ik heb voldoende gegevens om aangifte te doen, maar weet iemand of ik ook geld kan terugvorderen bij mijn bank?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #32

    Standaard

    Via internetbankieren kun je terugkijken in de incassolijst, en dan kun je de bank opdracht geven om het bedrag terug te storten op jouw rekening, maar meestal is dat gemiddeld 30 dagen.

  8. #33

    Standaard

    Bedankt, ik heb het gevonden, maar dit is alleen mogelijk als je een incasso betaling heb gedaan, niet een directe betaling via internet bankieren..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #34

    Standaard

    Hoi Robin,

    misschien kun je dat bij jouw bank even navragen, wat te doen in dit geval...???
    En anders moet je gewoon aangifte gaan doen ( kan ook via online )... Succes ermee...

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Via internetbankieren kun je terugkijken in de incassolijst, en dan kun je de bank opdracht geven om het bedrag terug te storten op jouw rekening, maar meestal is dat gemiddeld 30 dagen.
    Dat kan natuurlijk nooit met een gewone betaling. Dat zou oplichting juist wel erg in de handwerken .
    Ik vrees dat de bank zelf ook weinig kan doen, je hebt het immers zelf overgemaakt en zij hebben er niets mee te maken dat je niets ontvangen hebt.
    Even vriendelijk langsgaan is een andere optie .

  11. #36

    Standaard

    Ik ga na woensdag over tot aangifte, ik wil de verkoper nog niet in verlegenheid brengen. Met een aangifte bestaat er een kans om het bedrag terug te ontvangen..ik ga het in ieder geval proberen.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  12. #37

  13. #38

    Standaard

    Laat ook even weten hoe het afloopt. Is wel handig heb zelf idd ook met een oplichter op marktplaats van doen gehad.

  14. #39

    Standaard

    Je moet gewoon proberen om zoveel mogelijk via forums te kopen. De kans is dan veel groter dat alles goed verloopt. En voor moeilijk vindbare producten moet je Marktplaats ook niet bezoeken. Dat vertrouw ik dan nooit, dat iemand toevallig een OOP film heeft die nergens anders te krijgen is. Dan koop ik liever via eBay, heb je nog kopersbescherming ook!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •