Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 194 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Ik heb nu een screener op mijn mediaspeler staan. Maar ik denk (hoop) dat ik de verleiding wel kan doorstaan en nog even wacht tot 17 januari. De recensies die ik voorzichtig wat aan het lezen ben komen tot conclusies als 'zijn beste sinds Pulp Fiction' en 'flop'. En alles wat er tussen zit. Daar heb je dus helemaal niks aan (sowieso heb je er vaak niets aan), behalve dan dat de positieve reacties (ruim) in de meerderheid zijn. Ben wel heel benieuwd!
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  2. #152

    Standaard

    Dat heb je bij Tarantino films, of je vind ze heel gaaf of heel slecht..Kan stiekem ook niet wachten zeker omdat ik zo kritisch ben.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #153

    Standaard

    Ik heb hem ook en ga em morgen toch echt kijken.... De begintitels zien er al echt classic uit....echt in oude western stijl...

  4. #154

    Standaard

    Ik kan toch wachten hoor, denk dat dit veel meer indruk maakt op het grote doek dan thuis op mijn 50inch plasma.

    Hier een verhit interview van QT met een interviewer van channel 4: http://youtu.be/GrsJDy8VjZk

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Hier een verhit interview van QT met een interviewer van channel 4: http://youtu.be/GrsJDy8VjZk
    Is eens een keer wat anders dan de normale saaie praatjes. :P Hoop de film ook snel te zien in de bios, voorlopig hoeft hij in mijn optiek nog niet bang te zijn dat hij over zijn piek is.

  6. #156

    Standaard

    Ik heb niet kunnen wachten en ik moet zeggen: topfilm! Of ik het zijn beste film vind sinds Pulp Fiction is moeilijk te zeggen, denk alleszins dat ik hem een klein beetje beter vind dan Inglourious Basterds.

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Ik kan toch wachten hoor, denk dat dit veel meer indruk maakt op het grote doek dan thuis op mijn 50inch plasma.

    Hier een verhit interview van QT met een interviewer van channel 4: http://youtu.be/GrsJDy8VjZk
    ik heb het interview ook gezien.Ze vragen hem inderdaad duizenden keren over het harde geweld in z'n films.Terwijl er meer dialoog dan geweld in z'n films zit.

    Het geweld wat er in voorkomt is dan wel gelijk keihard.Maar Horror films zijn toch eigenlijk veel heftiger met het bloedvergieten?
    Dan gaan ze niet vragen "Waarom zo heftig,zullen kinderen dat niet thuis na doen?"

    Laatst ook zo'n raar onderzoek.Mensen die rap muziek luisteren of hardrock bv.. zouden later crimineel worden wat een maf gedoe allemaal.

  8. #158

    Standaard

    Geweldige film. Waltz en Foxx zijn een geweldig duo en hebben een vreemdsoortig en grappige chemie. De rest van de rollen zijn ook geweldig en blijven nog redelijk ingetogen en niet over-the-top (behalve wellicht DiCaprio op een gegeven moment, maar dat is zo kort dat je hem vergeeft). De humor gelukkig ook en Tarantino heeft zich niet laten verleiden tot al te veel grappen en grollen (wat bijv Inglourious Basterds aan wat kracht doet inboeten). Het geweld is expliciet, maar dusdanig dat je het moeilijk serieus kan nemen. Maar waar ik absoluut van heb genoten is de fotografie. Terecht beloond met een oscarnominatie want de compostie van de shots is werkelijk geweldig. De muziek is ook erg goed, soms IMO ietwat overheersend maar nu ben ik aan het nitpicken.
    Dit is echt DE ultieme QT western en met deze is hij zijn stijl wel aan het perfectioneren.

    9/10

  9. #159

    Standaard

    Heb de screener zien staan, maar niet gepakt; Wil deze in de bios zien. Volgende week zaterdag wordt genieten

  10. #160

    Standaard

    Kan me voorstellen, maar echt genieten van films doe ik thuis. Hlaas niet meer in de bioscoop, met alle storende factoren om je heen. Of het moet een film a la die Hard 5 zinn, dat knalt zo hard dat je het gekrakeel net hoort... Anyway: je zult genieten, have fun!

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Geweldige film. Waltz en Foxx zijn een geweldig duo en hebben een vreemdsoortig en grappige chemie. De rest van de rollen zijn ook geweldig en blijven nog redelijk ingetogen en niet over-the-top (behalve wellicht DiCaprio op een gegeven moment, maar dat is zo kort dat je hem vergeeft). De humor gelukkig ook en Tarantino heeft zich niet laten verleiden tot al te veel grappen en grollen (wat bijv Inglourious Basterds aan wat kracht doet inboeten). Het geweld is expliciet, maar dusdanig dat je het moeilijk serieus kan nemen. Maar waar ik absoluut van heb genoten is de fotografie. Terecht beloond met een oscarnominatie want de compostie van de shots is werkelijk geweldig. De muziek is ook erg goed, soms IMO ietwat overheersend maar nu ben ik aan het nitpicken.
    Dit is echt DE ultieme QT western en met deze is hij zijn stijl wel aan het perfectioneren.

    9/10
    Waar zou jij hem plaatsen tussen zijn films? Heb er nog eens over nagedacht, denk dat dit eigenlijk echt zijn beste film sinds Pulp Fiction is!

  12. #162

    Standaard

    Gisteren gezien. Vermakelijke film: geslaagde humor, leuke rollen van Foxx, Jackson & Waltz, mooie plaatjes en geweldadige actie. Minpuntje: speelduur. Had in het tweede deel zeker een kwartier a twintig minuten kunnen inleveren.

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom91 Bekijk bericht
    Waar zou jij hem plaatsen tussen zijn films? Heb er nog eens over nagedacht, denk dat dit eigenlijk echt zijn beste film sinds Pulp Fiction is!
    Ik plaats deze dichterbij Reservoir Dogs, ik vind deze plus DU een soort van rauwheid en puurheid hebben wat zijn latere wat minder hebben vind ik.

  14. #164

    Standaard

    Gisteren gezien, en ik vond m aardig tot ok. Met name 2e deel (na de pauze) was wel beter.

    Probleem met deze film, net zoals IB, is het overacting (met name van Waltz) en de overdreven humor die niet meer subtiel is. Dit stoort mij toch wel als geheel aan de film.

    Waltz en DiCaprio vond ik goed acteren, en Jackson zette ook een goed personage neer. Foxx zijn rol verwaterde een beetje, en het acteren was ook niet echt bijzonder. De film duurt inderdaad, had best een half uurtje afgemogen. Laatste half uur was hoogtepunt van film, als het wat serieuzer wordt en de humor verdwijnt, dan is de film op zn best. Er zitten enkele typische tarantino shots in, en ook de muziek doet wederom een goede bijdrage. Het geweld is zeer goed in beeld gebracht

    Tarantino moet gaan oppassen dat zijn personages en films geen karikaturen worden, daar begint het helaas teveel op te lijken.

  15. #165

    Standaard

    Wow ! Dit is een heerlijke lange film. En er zijn geen haastige beelden, wat ik tegenwoordig te vaak zie.
    De dialogen waren vermakelijk. Vooral hoe ze vertolkt werden door Christoph Walz, Samuel L Jackson en Leonardo di Caprio. Laatstgenoemde heeft me blij verrast. En Jamie Foxx laat de cowboy in zich los ! Het muziek, verhaal en sfeer passen heel goed bij elkaar. Het einde had ik niet verwacht en pakte goed uit. Typisch western ? Nee. Noem het maar een bastaardkindje.

    Quintin Tarantino is bij deze voor mij geslaagd !

    8,7/10

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Gisteren gezien, en ik vond m aardig tot ok. Met name 2e deel (na de pauze) was wel beter.

    Probleem met deze film, net zoals IB, is het overacting (met name van Waltz) en de overdreven humor die niet meer subtiel is. Dit stoort mij toch wel als geheel aan de film.

    Waltz en DiCaprio vond ik goed acteren, en Jackson zette ook een goed personage neer. Foxx zijn rol verwaterde een beetje, en het acteren was ook niet echt bijzonder. De film duurt inderdaad, had best een half uurtje afgemogen. Laatste half uur was hoogtepunt van film, als het wat serieuzer wordt en de humor verdwijnt, dan is de film op zn best. Er zitten enkele typische tarantino shots in, en ook de muziek doet wederom een goede bijdrage. Het geweld is zeer goed in beeld gebracht

    Tarantino moet gaan oppassen dat zijn personages en films geen karikaturen worden, daar begint het helaas teveel op te lijken.
    Ik ben van plan deze van het weekend te gaan zien maar de opmerking in het vetgedrukt wordt ik niet zo vrolijk van. Ik ga er wel van uit dat hij beter zal zijn dan Tarantino laatste 2 films maar dat is niet zo moeilijk lijkt mij zo.

  17. #167

  18. #168

    Standaard

    Briljant!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Hahaha, erg geslaagd !

  20. #170

    Standaard

    Ook gezien inmiddels:

    Waarschijnlijk Tarantino's meest controversiële film tot nu toe want maar weinig regisseurs hebben zich durven wagen aan het thema slavernij in Amerika. Desondanks is Tarantino niet in de val getrapt om een historisch correcte film te maken, er zijn immers genoeg historische gebeurtenissen te verfilmen die eenzelfde soort van wraak/redemption in zich hebben; waarvan de Nat Turner slachting waarschijnlijk de meest bekende is.

    Django Unchained is een film die enorm lekker wegkijkt, maar wat mij betreft wel een aantal problemen kent. Zo is het verhaal niet des Tarantino's; het voelt rommelig, van de hak op de tak en soms geforceerd grappig met scènes die puur ter opvulling lijken (de scène met de KKK bijvoorbeeld). In de trailers leek het alsof de zoektocht naar de Brittle Brothers het verhaal compleet zou domineren, maar in feite is slechts een klein hoofdstuk in de gehele film. Geen punt in principe, maar daarna zwakt de film wat mij betreft af voor wat betreft het karakter Django. De rollen van DiCaprio, Waltz en Samuel L. Jackson stijgen teveel boven die van Jamie Foxx uit en dat is jammer, want daardoor verlies je als kijker een beetje de emotionele band met datgene waar het verhaal echt om draait. De scène aan de dinertafel met een onwetende DiCaprio en een sluwe Samuel L. Jackson sprong er wat mij betreft uit, briljant qua spanning en opbouw. Verder was de muziek en cinematografie prachtig, met geweldige zoomshots zoals we dat enkel nog van de oude westerns kennen. Zeker een must-see, maar niet Tarantino's beste.

  21. #171

    Standaard

    Gezien vandaag hij is goed beter dan ik had verwacht. Hij kijkt lekker weg zeker niet te lang en de hoeveel geweld viel mij ook reuze mee. Ik heb mij prima vermaakt. Hij heeft zeker zijn momenten maar zonder dat de film echt bijzonder werd daarom hou ik het op een 8.

  22. #172

    Standaard

    Juist terug van de cinema en vond hem tegenvallen,zeker te lang en rolverdeling vond ik ook niet geslaagd.
    De muziek van 2pac en nog een ander r'n'b nummer vond ik niet echt passen in het geheel en ook het geforceerd grappig zijn vond ik ook niet goed ook al was ik precies de enige in de zaal.
    Heb alles van Tarantino en dit zijn voor mij stuk voor stuk pareltjes en ik had enorm naar deze uitgekeken ma ben toch teleurgesteld.

  23. #173

    Standaard

    Ook gezien, was geheel kritisch maar QT has done it again. Hij weet perfect de rollen voor acteurs weg te leggen..dat zag je al bij Pulp Fiction, IGB en nu weer. Watlz en Foxx spelen een uitstekende duo..de film is lang, maar kijkt goed weg (beter dan IGB naar mijn gevoel). QT is dan ook tot op heden de meest gewaagde regisseur (ver boven stone) en zijn stijl komt ook weer sterk naar voren als je kijkt naar de cinegrafie van de film. Daarnaast weet QT als geen ander het juiste muziek onder de juiste fragmenten te zetten. Dicaprio speelt ook een sterke rol; QT weet echt het uiterste uit zijn cast te halen.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Geweldige film. Waltz en Foxx zijn een geweldig duo en hebben een vreemdsoortig en grappige chemie. De rest van de rollen zijn ook geweldig en blijven nog redelijk ingetogen en niet over-the-top (behalve wellicht DiCaprio op een gegeven moment, maar dat is zo kort dat je hem vergeeft). De humor gelukkig ook en Tarantino heeft zich niet laten verleiden tot al te veel grappen en grollen (wat bijv Inglourious Basterds aan wat kracht doet inboeten). Het geweld is expliciet, maar dusdanig dat je het moeilijk serieus kan nemen. Maar waar ik absoluut van heb genoten is de fotografie. Terecht beloond met een oscarnominatie want de compostie van de shots is werkelijk geweldig. De muziek is ook erg goed, soms IMO ietwat overheersend maar nu ben ik aan het nitpicken.
    Dit is echt DE ultieme QT western en met deze is hij zijn stijl wel aan het perfectioneren.

    9/10
    De fotografie is redelijk, en er zijn genoeg films dit jaar die betere fotografie hebben laten zien. Er zijn paar mooie shots, maar verder echt niks bijzonders hoor. Totaal geen oscar nominatie waard. Op basis van welke shots?
    Na paar dagen bezinken kan ik rustig zeggen dat dit misschien wel de minste van Tarantino is!Waltz en Foxx hebben helemaal geen chemie, en de rest van de rollen zijn zeker niet ingetogen, maar erg overdreven. Zo overdreven dat het irritant is. En hij heeft zich zeker nog meer laten verleiden tot meer grappen en grollen tov IB. Met name de KKK scene, de witte lakens. Super irritant en totaal niet grappig.
    Nee, ik had er heel veel van verwacht, maar deze stelde toch echt vies teleur op alle fronten. Totaal niet serieus te nemen deze film.
    Laatst aangepast door Tyler_Durden : 20-01-2013 om 15:12

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    De fotografie is redelijk, en er zijn genoeg films dit jaar die betere fotografie hebben laten zien. Er zijn paar mooie shots, maar verder echt niks bijzonders hoor. Totaal geen oscar nominatie waard. Op basis van welke shots?
    Na paar dagen bezinken kan ik rustig zeggen dat dit misschien wel de minste van Tarantino is!Waltz en Foxx hebben helemaal geen chemie, en de rest van de rollen zijn zeker niet ingetogen, maar erg overdreven. Zo overdreven dat het irritant is. En hij heeft zich zeker nog meer laten verleiden tot meer grappen en grollen tov IB. Met name de KKK scene, de witte lakens. Super irritant en totaal niet grappig.
    Nee, ik had er heel veel van verwacht, maar deze stelde toch echt vies teleur op alle fronten. Totaal niet serieus te nemen deze film.
    Sorry, maar met een dusdanig negatief oordeel over de film denk ik dat je niet echt ontvankelijk bent voor een andere mening of een discussie erover. Ik vond de film mooi en de fotografie geweldig (en door de Oscar nominatie zit daar ogenschijnlijk wel wat in) en jij vind het niks; laten we het daar maar bij houden. Onze mening zijn allebei erg subjectief dus discussiëren daarover heeft niet zoveel zin. Dus laten we het maar eens zijn dat we het oneens zijn over elkaars mening over de film.

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •