De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: nieuwe speakers

  1. #1

    Standaard nieuwe speakers

    hallo,

    even snel voorstellen voor ik mijn eerste vraag stel :

    ik ben kenzo 21 jaar en woon in Velp Gld.
    Sinds kort ben ik bezig mijn tv/ surround systeem aan het uitbreiden.

    ben ook sinds kort in bezit van een onkyo sr 308 ( helaas miskoop mede door het duur studenten leven ) mja niets aan te doen en ik denk dat er veel mensen hier begonnen zijn met een kleine (goedkope) versterker en speakers en beetje bij beetje gaan uitbreiden.

    nu ben ik een beetje rond aan het kijken voor nieuw surround speaker set.

    ik heb al het internet afgezocht en kom steeds uit bij de harman kardon hkts 16 en de hkts 9

    wat is jullie mening?

    mijn budget is ongeveer 400 euro voor de speakers.

    de set is voornamelijk om films te kijken en te gamen. alle suggesties zijn welkom.

    alvast bedankt kenzo

  2. #2

    Standaard

    elkom op dit forum Kenzo.

    De luidsprekers van Harman Kardon zijn best goed, maar volgens sommigen vallen de subs meestal tegen. Bij de nieuwere sets worden kleinere geleverd die een gesloten kast hebben. Deze gaan daardoor wel dipe, maar klinken daardoor wat minder vol als die van de oudere sets, die af en toe problemen hebben met de triggering.

    Zoek je een leuke set, dan is deze misschien wat voor je: De Alumna 2060 van Quadral Dit merk werd vaak gecombineerd met receivers van Onkyo en zal dit waarschijnlijk nu nog doen, maar dat zal je voor jezelf moeten beoordelen.

    Het beste is nog steeds om zelf te gaan luisteren en te gaan vergelijken om er achter te komen wat jij zelf mooi vindt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-02-2011 om 22:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    en wat vinden jullie van het merk jamo? met name de S 606 HCS 3.
    of de S 506 HCS 3

  4. #4

    Standaard

    Dit zijn goede luidsprekers, maar ik denk niet voor een 308. De S506 en S606 vragen volgens mij een wat hoger uitgangsvermogen dan jou receiver kan leveren.

    Ik denk dat het daarom beter is om voor wat kleinere luidsprekers te kiezen of om te beginnen met een set zoals die ik in mijn vorige bericht genoemd heb. Op deze manier leer je de toestellen en luidsprekers beter kennen en zal je er ook langer plezier van hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    bedankt voor de reactie.

    maar is het slecht voor mijn versterker om voor de jamo set te gaan. ik ben bang dat als ik voor de hkts 16 ga dat ik na een tijdje weer spijt krijg zoals ik bij mijn versterker heb want dan spaar ik liever iets door.

    of zegt u dat de combinatie van die set samen met de versterker een slechte geluid belevenis is...

    verder kwam ik deze set nog tegen : http://www.jamo.com/eu-en/products/a-407-description/

    mvg,

  6. #6

    Standaard

    Dat is op zich ook een mooie set, maar deze heeft volgens mij een lagere weergave-kwaliteit. Zo worden er voor de aansluiting van de kabels geen schroef-klemmen maar insteek-klemmen gebruikt.

    Het mooiste zou zijn als Jamo ook een set zou hebben met bvb de 604 of de als front. Luidsprekers met een enkele woofer zijn nl. wat makkelijker aanstuurbaar en zullen daarom i.c.m. een receiver als de 308 voor een betere detaillering zorgen.

    Als je jouw receiver een groot plezier wil doen, is het denk ik verstandiger om te beginnen met een set als de A340 HCS 7 en dan later de fronts te vervangen door boekenplank-formaat luidsprekers als de 602. Op deze manier leer je een set beter kennen en ook wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van bepaalde luidsprekers en receivers.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •