De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Wat doe ik fout?

  1. #1

    Standaard Wat doe ik fout?

    Beste ......


    Ik ben verhuist en sluit mijn Denon AVR-2106 opnieuw aan op een nieuwe dig.fullhd tv van sony.

    DVD-player van denon via component kabel aangesloten op video 2 (in de AVR2106). Tevens een optical cable van DVD naar AVR-2106

    TV Aangesloten met component (Component out op AVR2106 naar component in op Dig. TV).

    Verder heb ik het volgende ingesteld, via setup, op de AVR-2106:
    Digital in: OPT1 - DVD
    Component in: video 2 - DVD

    (verder alles op off)

    Wat is nu het probleem: bij het afspelen van video dvd heb ik alleen geluid en geen beeld. Haal ik de optical weg of schakel die uit dan ook geen geluid meer.
    Ik weet niet waar ik de fout in ga. Eerder bij analoge tv (bouwjaar 1987) werkte het allemaal perfect echter gebruikte ik geen component cable naar de tv. Cable is nieuw trouwens.
    Ben tot laat bezig met het aansluiten, maar kom er niet uit. Graag info over wat ik fout doe. (waar ik hem gekocht heb is failliet, dus geen info meer van hun)

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum madmouse62.

    Wanneer je geen beeld krijgt bij een component-video verbinding, kan het zijn dat de uitvoer van de speler op 'progressive' staat. In het display van de speler kun je als het goed is zien of deze aan staat.

    Om deze in of uit te schakelen zit op sommige spelers van Denon of de afstandsbediening daarvoor een knop. Zo niet, dan moet je waarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing kijken hoe je dit kunt herstellen.

    Zou je dezelfde vraag die je in het andere topic gesteld willen verwijderen?
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=66881
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-02-2011 om 21:08
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Persoonlijk zou ik de dvd speler rechtstreeks met component aansluiten op de TV, dan schakel je alweer een storingsbron uit, houd bij analoge verbindingen de datalijnen zo kort mogelijk. Daarna even kijken of je alles goed hebt ingesteld in de setup van de DVD speler, het kan mogelijk zijn dat je daarvoor een composiet of hdmi verbinding nodig hebt, je hebt helaas geen modelnummer opgegeven van de speler, dus dat zul je dan even zelf in de gebruiksaanwijzing van de speler op moeten zoeken. De optische audioverbinding kun je laten zitten.....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je geen beeld krijgt bij een component-video verbinding, kan het zijn dat de uitvoer van de speler op 'progressive' staat.
    De speler moet ook op progressive staan Ik heb het in het verleden op mijn Denon receiver ook zo aangesloten gehad. De instellingen die je hebt gedaan bij Digital in: OPT1 - DVD en Component in: video 2 - DVD lijken mij volledig juist.

    Controleer nog even in het setup menu van je DVD-speler of de uitvoer via component op progressive staat, dit kan volgens mij ook met een knopje op de afstandsbediening.

    Ik ga er even van uit dat je de component kabel goed hebt aangesloten, dus de kleurtjes in de goede aansluitingen op alle apparaten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Heren,

    bedankt voor de waarschijnlijke oplossing. Zou het nooit gevonden hebben.
    Signaal komt uit de AVR dus denk ik, dan moet ik daar zijn om iets in te stellen. Nooit gedacht dat het signaal vanaf de DVD aangepast moest worden.
    Ga het vanavond proberen en laat het jullie weten.

    Thnks.

  6. #6

    Standaard

    Als aanvulling zou je nog kunnen proberen om de DVD-speler rechtstreeks op de TV aan te sluiten via component. Zo kun je eenvoudiger beoordelen of er überhaupt beeld wordt uitgestuurd door de DVD-speler.

    Als dat zo is/goed gaat, ga je een stap verder en zet je de receiver ertussen. Succes!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Peter,

    Alles gelukt, heb de zaken weer op orde.
    Was ff lastig aangezien ik het instelmenu niet op de TV kreeg. Dus eerst scartkabel geleend en toen ging het allemaal vlot.

    Nogmaals bedankt

    Grtz.
    Madmouse

  8. #8

    Standaard

    Mooi zo! En graag gedaan
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9

    Standaard

    Ook graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •