De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ander merk TV bij B&O installatie

    Een kennis van mij heeft een B&O installatie die bestaat uit een avant tv; twee radio's en twee staande luidsprekers. Omdat ze een HD tv wil kopen zegt de B&O dealer. Ü moet weer een B&O tv. kopen want de tv. van B&O is het hart van de installatie. Hij zegt voorts, met een andere tv. werken de beide radio's niet meer.

    De tv's van B&O zijn duur en kwalitatief zijn er betere te koop.
    Ik heb haar dus aangeraden om een ander merk tv. te kopen.

    Mijn vraag is.Heeft B&O gelijk? Indien niet, wie weet hoe en welk merk tv. wel past in deze installatie?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Vrijmens.

    Van B&O is algemeen bekend dat je vaak alleen toestellen van dit merk in een installatie kunt gebruiken. Een uitzondering op deze regel is als een set of een toestel een soort video-aansluiting heeft die ook door andere merken gebruikt wordt zoals HDMI en Component-video.

    Je zal voor een antwoord op deze vraag in de gebruiksaanwijzing of de site van B&O moeten kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vrijmens Bekijk bericht
    Een kennis van mij heeft een B&O installatie die bestaat uit een avant tv; twee radio's en twee staande luidsprekers. Omdat ze een HD tv wil kopen zegt de B&O dealer. Ü moet weer een B&O tv. kopen want de tv. van B&O is het hart van de installatie. Hij zegt voorts, met een andere tv. werken de beide radio's niet meer.

    De tv's van B&O zijn duur en kwalitatief zijn er betere te koop.
    Ik heb haar dus aangeraden om een ander merk tv. te kopen.

    Mijn vraag is.Heeft B&O gelijk? Indien niet, wie weet hoe en welk merk tv. wel past in deze installatie?
    Heer Stuivenberg. Bedankt voor het antwoordt. In mijn vraag heb ik al aangegeven dat B&O niet meewerkt. Zij willen perse' hun eigen merk verkopen. Bij de site van B&O heb ik de technische specificatie gelezen.Ik kom daar niet verder mee. Ik heb advies van een technicus nodig die met dit probleem op de hoogte is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vrijmens Bekijk bericht
    Heer Stuivenberg. Bedankt voor het antwoordt. In mijn vraag heb ik al aangegeven dat B&O niet meewerkt. Zij willen perse' hun eigen merk verkopen. Bij de site van B&O heb ik de technische specificatie gelezen.Ik kom daar niet verder mee. Ik heb advies van een technicus nodig die met dit probleem op de hoogte is.

    Wat mij betreft zou B&O dan ook aan het gas mogen, de TV het middelpunt..... ja ja ja, dat zie je vaker bij die designmerken, Loewe heeft er ook een handje van, waarschijnlijk komt dat omdat ze zelf geen knappe receivers kunnen maken

    Als je een modelnummer weet van die 2 radio's en die 2 speakers dan kan ik misschien wat opzoeken en zien wat de mogelijkheden zijn.....

    BTW, met een knappe TV van een ander merk, houd je waarschijnlijk genoeg geld over om nog knappere speakers met ook een radio te kopen van en ander merk dat dan ook nog eens veel veelzijdiger is

    Die 2 B&O zuilen met radio's op Marktplaats en je bent weer een heel gelukkig mens
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Het makkelijkste om te kijken of het geheel ook werkt, even afgezien van het geluid van de tv naar de B&O speakers, is natuurlijk gewoon de stekker van de tv uit het stop contact halen.

    Wat er wel eens bij B&O het geval is is dat de afstandsbediening van de tv ook de radio's bedient. Ik weet dan niet of de radio's zelf ook een ontvanger hebben of dat de tv alles doorgeeft.

    Wat je ook eens zou kunnen doen is bij een zaak langs gaan die naast B&O ook andere merken verkoopt, nu is dat aantal zaken echter niet zo heel groot maar er zijn er wel een paar.

    Deze zullen eerder behulpzaam zijn dan uitsluitend B&O verkopers.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Reageren op een 5 jaar oud bericht..... en je daar voor aanmelden op het forum.....

    Het lijkt "een heel klein beetje" op spam.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •