De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HD-recorder voor analoog video

    Ik heb deze vraag :

    Ik heb (voorlopig) enkel nog analoge videosignalen die binnenkomen via de kabel, en ik had graag geweten welke toestellen het volgende kunnen :

    - Opnemen op HDD
    - Aansluitbare USB stick of HD gebruiken om ofwel video op te nemen, of ten minste de via HDD opgenomen signalen te kunnen overplaatsen

    Ik heb nu een HDD-recorder, met DVD-writer, maar het klassieke probleem dat ik USB sticks kan aansluiten, maar enkel om foto's of ander totaal nutteloze files te kopieren, maar niet de opgenomen zaken op HDD.

    Welke oplossing is beter ? Ik las over een DreamBox, wat mij wel goed lijkt, maar dat is enkel voor satelliet-ontvangst ?! Kan een Dreambox geen analoog kabel signaal binnenkijgen ?

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet in welke regio je woont maar anders zou ik zeggen maak toch een overstap naar digitale tv, als je ten minste in ziggo gebied woont.

    Daar kun je oa de erkende Humax 5050c of 5200c decoder aanschaffen.
    Deze kan niet van analoog opnemen maar natuurlijk wel digitaal.
    2 zenders tegelijk als je het wil zelfs.

    De opnames kunnen vervolgens via UTP overgezet worden naar een pc. De opnames gebeuren in de bit-rate zoals die uitgezonden wordt. Inclusief alle overige informatie die erbij hoort, teletekst, eventuele andere audio sporen (zoals verschillende talen of dolby), verschillende ondertitelingen etc.
    Dit geldt zowel voor HD als SD uitzendingen.

    Bij Ziggo betaal je voor het basis digitale pakket, iets meer zenders digitaal dan analoog, geen cent extra tov het analoge abonement (wat natuurlijk gewoon op de ander tv's blijft werken), alleen de eenmalige aanschaf kosten voor de decoder en de smartcard.

    De overige decoders van ziggo kunnen de opnames zover ik weet niet uitvoeren naar een ander apparaat. Of heel erg langzaam via een usb 1.1 verbinding.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •