De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Centerspeaker een hersenbreker??...

    Okey komt ie dan, mijn opstelling tot nu toe.

    2 keer frontspeaker bns ellesy 33.
    2 keer suround speaker bns 400 surround.
    1 subwoofer yamaha yat sw 90.
    Nu komt het, heb ik hierbij uberhaubt wel een centerspeaker nodig?.
    Alles wordt aangestuurd door een denon 1909 receiver in combi met o.a een denon 2910 dvd speler, verder een philips blurayspeler.
    tv is een philips pfl 9664h 42 inch.

    Ik zit nu te tobben wel of geen centerspeaker, en daar komt ie, ik wil dus geen bns center, de redene? ik vind ze te groot en te log.
    Iemand een idee, wat eventueel mooi hierbij zou aansluiten?

  2. #2

    Standaard

    Of je een centrespeaker nodig hebt is afhankelijk van jouw voorkeur en jou opstelling. Staan de 'fronts' dicht bij de TV en/of wordt er vaak vanaf één plaats geluisterd, dan zou in principe ook zonder kunnen.

    Wil je een centre die kleiner is, maar kwa formaat niet bij de 'fronts' of de 'surrounds' past, dan kun je misschien beter kiezen voor een kleinere set luidsprekers van een bepaald merk. Je weet dan iig zeker dat ze ook kwa klank bij elkaar passen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Andere speakers? nooit!!!! ja sorry hoor maar bns is mijn ding

    De fronts staam eigenlijk minder dan een meter aam weerskanten van de tv, en alles is via de wel bekende microfoon gecalibreerd, zit meestal op een luisterpositie.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maurice70xx Bekijk bericht
    Andere speakers? nooit!!!! ja sorry hoor maar bns is mijn ding

    De fronts staam eigenlijk minder dan een meter aam weerskanten van de tv, en alles is via de wel bekende microfoon gecalibreerd, zit meestal op een luisterpositie.
    Dan zul je op pad moeten en hier en daar je oor te luisteren moeten leggen om een match te vinden die qua klank bij je huidige speakers aansluit

    Of gewoon het grote lel voor lief nemen

    Nu is een center geen verplichting, het kan ook zonder.......
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ja dat is inderdaad een optie, maar ik kan moeilijk mijn zuilen meenemen op de fiets, naar een dealer om te luisteren of de klank overeen komt

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maurice70xx Bekijk bericht
    Ja dat is inderdaad een optie, maar ik kan moeilijk mijn zuilen meenemen op de fiets, naar een dealer om te luisteren of de klank overeen komt
    Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben

    Als je je speakers lang genoeg hebt, dan herken je toch wel ongeveer de klank, dat is net zoiets als iemand aan zijn stem herkennen, als je daarin een beetje geoefend bent moet het een beetje lukken. Speakers onderling hebben toch duidelijke klank verschillen, die kun je herkennen. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar een beetje geoefend oor......
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •