Pagina 9 van 20 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 481 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Ow jeej en hij wilt ook nog een Blade Runner maken..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ow jeej en hij wilt ook nog een Blade Runner maken..
    Ja.......kan hij beter aan Nolan overlaten

  3. #203

    Standaard

    Gisteren gezien.

    Tja.

    Kwam voor mij niet 100% uit de verf wist dan gisteren na het zien van de film nog niet helemaal wat ik er van moest vinden. Acteerwerk van vooral Rapace, Elba, Fassbender en Theron is goed. De rest was het noemen niet waard. Relatie tussen Rapace en Logan Marshall Green was niet echt geloofwaardig. Visueel (en ook 3D voor de verandering) waren wel erg goed. Mooie plaatjes. Maar grootste probleem is toch wel het verhaal dat niet voldoende pakt en van de hak op de tak springt. Geen idee waarom Damon Lindelof zo de wereld word ingeprezen, maar dit verhaal komt te weinig uit de verf en twists e.d. zijn erg voor de hand liggend. Aansluiting op Alien is er ook niet helemaal! Had dan ook geen Alien verwacht, maar het begin van Alien (als ze het schip vinden) klopt niet met het einde van Prometheus. De score is ook waardeloos trouwens.

    Misschien moet de film groeien en is hij op BR wel een 2e kijkbeurt waard.

    Mening nu is dat ik niet onder de indruk ben....
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik ben fan van Ridley Scott maar American Gangster was zijn laatste goede film.

    Body of Lies en (vooral) Robin Hood waren niet best.

    Dat deze film niet de klapper is waarop iedereen gehoopt had is nu wel duidelijk. Jammer.
    Ik vind Robin Hood dan wel weer een goede film. Smaken verschillen.

  5. #205

    Standaard

    Ik denk niet dat de hells angels geavanceerde wiskundige berekeningen gebruiken om een representatieve gemiddelde uit te rekenen.

    De grootste klappers van dit jaar gaan waarschijnlijk The Avengers en The Dark Night Rises worden. Mischien ook nog James Bond Skyfall.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    De cijfers op IMDB zijn net zo betrouwbaar als de boekhouding van de Hell's Angels.

    Ik heb in ieder geval besloten om deze film niet in de bios te gaan bekijken. Na zoveel negatieve reacties lijkt het toch niet zo'n wonderlijke film te zijn.
    Laatst aangepast door hstadman : 02-06-2012 om 13:39

  6. #206

    Standaard

    Ik ook, prima film. Realistischer dan Kevin Kostners robin hood, die toch ook vermakelijk is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ik vind Robin Hood dan wel weer een goede film. Smaken verschillen.
    Laatst aangepast door hstadman : 03-06-2012 om 10:12

  7. #207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    De cijfers op IMDB zijn net zo betrouwbaar als de boekhouding van de Hell's Angels.
    Inderdaad. De score stond vanaf het begin op 9,0. Dit was vrijwel volledig te wijten aan een onwaarschijnlijk aantal 10,0-en, die waarschijnlijk door 'fan-boys' worden gegeven die de film nog niet hebben gezien. Het discussie-board op de imdb-pagina van Prometheus wordt ook flink gevuld door een klein aantal puberale fan-trolls met creatieve namen als 'Ridley_Scott_is_a_Genius', 'RoboTheCock', 'Prometheus_Greatest_Film_Ever', enz. die een groot aantal volslagen belachelijke topics aanmaken ("I'm 6'2,220 pounds and I could kill Prometheus haters with my bare hands " en "If you don't give this movie a 10 you're a fagot"). Vooral rond de tijd dat de Amerikanen wakker zijn, hetgeen al aangeeft dat het veelal schreeuwerds zijn die de film nog helemaal niet hebben gezien. Die boards worden langzaam gemodereerd, dus veel van die topics blijven ook nog eens een hele tijd staan.

    In ieder geval is het punt nu van 9,0 naar 8,5 gedaald en ik vermoed als je de komende dagen regelmatig 's avonds kijkt (als de scores worden bijgewerkt), dat de daling gestaag blijft voortzetten.
    Laatst aangepast door mark t : 02-06-2012 om 14:34
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #208

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Aansluiting op Alien is er ook niet helemaal! Had dan ook geen Alien verwacht, maar het begin van Alien (als ze het schip vinden) klopt niet met het einde van Prometheus.
    Volgens mij is dat bij deze film uiteindelijk ook niet de opzet geweest. Ik denk dat ze dat in een gepland vervolg willen regelen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Volgens mij is dat bij deze film uiteindelijk ook niet de opzet geweest. Ik denk dat ze dat in een gepland vervolg willen regelen.
    Ik heb ergens gelezen dat ze toch een trilogie willen maken (mits het natuurlijk wel geld in het laatje brengt).
    en dat mag ook wel, er word veel niet uitgelegd of onder de loep genomen.

  10. #210

    Standaard

    Robin Hood zou ook eerst een trilogie worden..en ook ik vond Robin Hood geweldig!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De grootste klappers van dit jaar gaan waarschijnlijk The Avengers en The Dark Night Rises worden. Mischien ook nog James Bond Skyfall.
    Je vergeet the Hobbit half December

  12. #212

    Standaard

    Oooppss, ja dat klopt.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Je vergeet the Hobbit half December

  13. #213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ja.......kan hij beter aan Nolan overlaten
    Ridley Scott is imo nog altijd een trapje hoger dan Nolan. Nolan doet het de laatste jaren heel goed terwijl Scott al zo lang goed bezig is. Nolan komt ook nog wel met een misser: aan de top komen is nl. gemakkelijker dan er te blijven. De reden dat Prometheus sommigen tegenvalt is dat Scott's films over het algemeen zo goed zijn (met of zonder directors cut bij bijv Kingdom of Heaven of Robin Hood).
    Beetje makkelijk ook om te stellen dat het Scott zn schuld is dat een van zn films je wat tegenvalt. Met al die bemoeienis van Fox die erbij komt kijken: deze film is zo unlike Scott om af te leveren met een aantal losse eindjes...
    Maar goed: als Scott het voor het zeggen had gehad was de film ws te lang geweest waardoor Fox minder kan cashen (minder voorstellingen of te lang voor bioscooppubliek).

    En tegenwoordig mag je allang blij zijn dat er originele film wordt gemaakt (of in ieder geval een poging wordt gedaan). Met origineel bedoel ik dan dat in ieder geval wordt geprobeerd iets nieuws te verkennen. Prometheus MOET natuurlijk de Aliensfeer hebben maar probeert ook nieuwe dingen uit.

  14. #214

    Standaard

    Waarom dan dat WB wel investeren in een film als The Dark Knight Rises waarin 3 uur speelduur is..verwachtingspatroon dat iedereen dit laatste deel zal zien?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #215

    Standaard

    Heb gisterenavond in de bioscoop Prometheus gezien. Met in mijn achterhoofd dat de film tegen zou vallen.
    Het is maar net met welke verwachting je naar een film gaat kijken, met te hoge verwachting valt een film vaak tegen.
    Met de verwachting dat de film tegen zal vallen, valt de film misschien nog mee.De film is zeker niet slecht.Het verhaal is wel dun.
    Met Visuele en specialeffects zag het er allemaal wel mooi uit.Maar de film leek niet af te zijn, dus ik denk dat er nog wel een deel zal volgen.
    Alleen het eindproduct alien op het einde, zag er toch wel anders uit, dan als de alien die we gewend zijn. Er werd ook goed geacteerd.
    Dus ik ging niet naar huis met een ontevreden gevoel, als ik eraan moet geloven dat er nog een deel zal komen dat hierop zal navolgen.

  16. #216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Waarom dan dat WB wel investeren in een film als The Dark Knight Rises waarin 3 uur speelduur is..verwachtingspatroon dat iedereen dit laatste deel zal zien?
    Ik weet niet of je weet dat de Alienfilms en Prometheus niet onder WB vallen maar onder 20th century Fox? En dat Fox verschillende films vernaggeld heeft door zich overmatig te bemoeien met de lengte van films?

  17. #217

    Standaard

    Jawel, daar ben ik van bewust maar mijn punt was over tijdsduur.

    Volgens mij zijn er berichten verwijderd.

    Er werd vermeld dat maatschappijen zo strict zijn met speelduur maar als je kijkt naar the Dark Knight Rises die krijgt ruim genoeg tijd om waarschijnlijk alle loss puntjes te vertellen van WB. Wel raar, want van elke Alien film is een dir. cut uitgebracht..en van WB films zijn er nauwelijks dir cuts..ja kan ook per regisseur liggen maar volgens mij is vooral Fox hier als dominant speler degene die de scepter zwaait!

    Ik ben het dan ook eens met jou stelling:

    Beetje makkelijk ook om te stellen dat het Scott zn schuld is dat een van zn films je wat tegenvalt. Met al die bemoeienis van Fox die erbij komt kijken: deze film is zo unlike Scott om af te leveren met een aantal losse eindjes...
    Dus ik denk dat Prometheus een film is die misschien niet helemaal af is..
    Laatst aangepast door RobinB : 04-06-2012 om 13:40

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht

    Volgens mij zijn er berichten verwijderd.
    In dit topic zijn tot op heden geen berichten verwijderd.

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Jawel, daar ben ik van bewust maar mijn punt was over tijdsduur.

    Volgens mij zijn er berichten verwijderd.

    Er werd vermeld dat maatschappijen zo strict zijn met speelduur maar als je kijkt naar the Dark Knight Rises die krijgt ruim genoeg tijd om waarschijnlijk alle loss puntjes te vertellen van WB. Wel raar, want van elke Alien film is een dir. cut uitgebracht..en van WB films zijn er nauwelijks dir cuts..ja kan ook per regisseur liggen maar volgens mij is vooral Fox hier als dominant speler degene die de scepter zwaait!

    Ik ben het dan ook eens met jou stelling:



    Dus ik denk dat Prometheus een film is die misschien niet helemaal af is..
    In dat geval hoop ik dat Prometheus een director's cut krijgt. Als je kijkt naar Kingdom of Heaven kijkt KAN dat nogal wat schelen. Dat was eerst volgens de recensenten (ook mijn mening) een film die zoveel beter kon. Maar bleef wel interessant. Toen ze met de director's cut kwamen bleek dat een meesterwerk, naar mijn mening.
    Bleek gewoon dat Fox weer had zitten klooien ivm tijd...

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    In dat geval hoop ik dat Prometheus een director's cut krijgt. Als je kijkt naar Kingdom of Heaven kijkt KAN dat nogal wat schelen. Dat was eerst volgens de recensenten (ook mijn mening) een film die zoveel beter kon. Maar bleef wel interessant. Toen ze met de director's cut kwamen bleek dat een meesterwerk, naar mijn mening.
    Bleek gewoon dat Fox weer had zitten klooien ivm tijd...
    Met uitzondering van wellicht Blade Runner is Kingdom of Heaven de enige film waarvan Scott betreurt dat hij zelf scènes heeft verwijderd t.b.v. de theatrical cut. Met de nadruk op zelf. Hij staat voor de rest achter elke theatrical cut die hij heeft afgeleverd.

    En volgens mij heeft de studio hem voor Prometheus ook alle ruimte gegeven om de film te maken die hij wil -waarschijnlijk binnen een aantal vooraf afgesproken beperkingen. Scott lijkt me toch echt een van die regisseur die recht op final cut bedongen heeft in z'n contract. Bovendien is hij het die over het algemeen als producent z'n eigen projecten ontwikkelt/laat ontwikkelen.

    Ik geloof dus niet echt dat Scott zich hier een oor heeft laten aannaaien door Fox.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #221

    Standaard

    Ancient Aliens http://www.youtube.com/watch?v=DqGsjntdhjQ

    komt ook wel wat overeen met deze film. Dat niet een god onze schepper is maar buitenaardse wezens.

    Zelfs in de bijbel kan je bepaalde stukken uithalen, dat er buitenaardse naar de aarde zijn gekomen met ruimte schepen / vliegobjecten . Uit andere oude rotstekeningen, oude geschrifte en opgravingen uit verschillende culturen werd hier ook over gesproken. Zo staan we nog steeds verbaast over duizenden jaar oude gebouwen met de hardste gesteente hoe deze zijn bewerkt op de kleinste mm precies passend. In deze huidige tijd zou dat met de modernste werktuigen haast onmogelijk zijn om dat voor elkaar te krijgen. Duizenden jaren geleden wisten deze mensen al zo veel over het heelal en wetenschap, wat ze eigenlijk onmogelijk konden weten in die tijd.
    Ik hoop dat er een vervolg komt van de film Prometheus, en het verder uitdiepen over waarom dat ze de aarde wilde vernietigen, en meer te weten komen over deze wezens.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-06-2012 om 16:18

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Ancient Aliens http://www.youtube.com/watch?v=DqGsjntdhjQ

    komt ook wel wat overeen met deze film. Dat niet een god onze schepper is maar buitenaardse wezens.

    Zelfs in de bijbel kan je bepaalde stukken uithalen, dat er buitenaardse naar de aarde zijn gekomen met ruimte schepen / vliegobjecten . Uit andere oude rotstekeningen, oude geschrifte en opgravingen uit verschillende culturen werd hier ook over gesproken. Zo staan we nog steeds verbaast over duizenden jaar oude gebouwen met de hardste gesteente hoe deze zijn bewerkt op de kleinste mm precies passend. In deze huidige tijd zou dat met de modernste werktuigen haast onmogelijk zijn om dat voor elkaar te krijgen. Duizenden jaren geleden wisten deze mensen al zo veel over het heelal en wetenschap, wat ze eigenlijk onmogelijk konden weten in die tijd.
    Ik hoop dat er een vervolg komt van de film Prometheus, en het verder uitdiepen over waarom dat ze de aarde wilde vernietigen, en meer te weten komen over deze wezens.
    Dit soort pseudo-wetenschap is niet nieuw. Google maar eens op Erich von Dänicken, een van de oer-vaders van deze fantasten. Het is vrijwel allemaal gebaseerd op hetzelfde simpele maar dubieuze uitgangspunt: Wij snappen het niet, dus het kan/zal wel buitenaards/bovennatuurlijk/goddelijk zijn.
    Dat we op het moment niet kunnen verklaren hoe onze verre voorouders bepaalde zaken voor elkaar kregen, wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is zonder er allerlei fantastische theorieën aan op te hangen.

    Met name de Engelstalige wikipedia-pagina over Von Dänicken bevat een aardige lijst van zaken waar hij de plank volledig misslaat.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #223

    Standaard

    Zo simpel ligt het nu ook weer niet. Hij baseert zijn theorie (meer is het niet) op wat tekeningen in de pyramiden van Egypte waar met veel fantasie ruimtemensen uit te halen zouden zijn en er ook al een tekening van een gloeilamp op de muur staat.

    Dit is uiteraard niet te bewijzen, net zo goed als dat andere.

    On topic:

    ik denk dat veel mensen met een verkeerde beeldvorming naar de bioscoop zijn gegaan. Nu gaan we alles zien van de aliens en hun ontstaan. Dit is nu dus nog niet het geval en valt de film tegen.

    In het buitenland denken ze daar toch anders over.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dit soort pseudo-wetenschap is niet nieuw. Google maar eens op Erich von Dänicken, een van de oer-vaders van deze fantasten. Het is vrijwel allemaal gebaseerd op hetzelfde simpele maar dubieuze uitgangspunt: Wij snappen het niet, dus het kan/zal wel buitenaards/bovennatuurlijk/goddelijk zijn.
    Dat we op het moment niet kunnen verklaren hoe onze verre voorouders bepaalde zaken voor elkaar kregen, wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is zonder er allerlei fantastische theorieën aan op te hangen.

    Met name de Engelstalige wikipedia-pagina over Von Dänicken bevat een aardige lijst van zaken waar hij de plank volledig misslaat.
    Laatst aangepast door hstadman : 04-06-2012 om 17:06

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dit soort pseudo-wetenschap is niet nieuw. Google maar eens op Erich von Dänicken, een van de oer-vaders van deze fantasten. Het is vrijwel allemaal gebaseerd op hetzelfde simpele maar dubieuze uitgangspunt: Wij snappen het niet, dus het kan/zal wel buitenaards/bovennatuurlijk/goddelijk zijn.
    Dat we op het moment niet kunnen verklaren hoe onze verre voorouders bepaalde zaken voor elkaar kregen, wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is zonder er allerlei fantastische theorieën aan op te hangen.

    Met name de Engelstalige wikipedia-pagina over Von Dänicken bevat een aardige lijst van zaken waar hij de plank volledig misslaat.
    Klopt, ik zeg ook niet dat het allemaal waarheid is. Hij heeft ook aantal zaken waar ik wel een vraagteken bij zet. Maar dat heb je ook met goddiensten. Maar in dat filmpje laten ze wel wat dingen zien waarover je kan gaan nadenken. Zo heb je ook nog het verhaal van Anunnaki from Planet X Nibiru Fallen Angels Nephilim enz. Zou wel geinig zijn als men daar een film over gaan maken. Alhoewel Prometheus al deze richting op gaat.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 04-06-2012 om 17:01

  25. #225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Zo simpel ligt het nu ook weer niet. Hij baseert zijn theorie (meer is het niet) op wat tekeningen in de pyramiden van Egypte waar met veel fantasie ruimtemensen uit te halen zouden zijn en er ook al een tekening van een gloeilamp op de muur staat.
    Zo simpel is het eigenlijk wel. Simpel, omdat figuren als Von Dänicken zich niet inspannen om aan basis-vereisten voor wetenschappelijk onderzoek te voldoen. Niet in het minst het vereiste dat buitengewone beweringen ook buitengewoon goed onderbouwd moeten zijn. Ze fantaseren en verzinnen erop los. Von Dänickens theorieën zijn veelal gebaseerd op aantoonbare fraude (ook wel eens door hemzelf toegegeven) en er is niet één stukje wetenschappelijk aanvaardbaar bewijs voor geen enkele van z'n theorieën. Het lijkt allemaal ingewikkeld omdat ze er een heleboel bij verzinnen, maar de aanpak is gewoon te simpel voor woorden.

    In feite is een deel van z'n werk ontmaskerd als een afgeleide van de Cthulhu-verhalen (fictie, geen (pseudo-)wetenschappelijk broddelwerk) van H.P. Lovecraft. Die schreef over buitenaardse godheden die verantwoordelijk waren voor het ontstaan van de mens op aarde. En over wezens met tentakels. Kennelijk zo'n bron van inspiratie voor de vormgeving en het verhaal van Prometheus dat Guillermo del Toro er een langgekoesterde verfilming van H.P. Lovecrafts At the Mountains of Madness voor in de ijskast heeft gezet.
    Laatst aangepast door mark t : 04-06-2012 om 17:15
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 9 van 20 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •