Pagina 8 van 20 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 481 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Een online recensie zonder echte spoilers:

    http://www.filmpjekijken.com/recensi...ils/prometheus

    Vooral Fassbender steelt de show volgens de recensie. Ik ben vanaf morgen een dikke week in het buitenland en kan de film zelf helaas pas daarna gaan bekijken
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  2. #177

  3. #178

    Standaard

    Helaas, pindakaas. Het was niet de geniale film waarop ik gehoopt had.

    Visueel was het prachtig, de muziek was dik in orde en op het acteerwerk was weinig aan te merken, met Fassbender en Elba (die helaas te weinig aan bod komt) als positieve uitschieters. De 3D voegt weinig toe, maar valt na verloop van tijd ook nauwelijks op. Ik had de film net zo lief -of liever- zonder brilletje gezien.
    Verder bouwt de film een behoorlijke sfeer in de eerste acte. Maar het leidt nergens tot nagelbijten van het niveau Alien/Aliens.

    Het probleem zit hem voornamelijk in het script. Er zitten behoorlijk wat ideeën in het verhaal verwerkt, maar helaas (b)lijkt het aan het einde van de rit niet allemaal zo sterk uitgewerkt dat de film waarmaakt wat de eerste acte belooft.

    Het plot draait om de zoektocht naar onze vermeende scheppers. Die beweert men te hebben gevonden op basis van bewijs waarvan een beetje wetenschapper zich toch wel achter de oren zou krabben. Er is niets dat de mogelijkheid uitsluit dat de 'scheppers' misschien niet zo zeer onze kosmische vaders, maar bijvoorbeeld verre neefjes zijn. Dit hangt allemaal samen met een voor mijn gevoel ietwat geforceerd religieus elementje in het plot. Verder worden we niet veel wijzer van de motieven van deze scheppers. Waarom hebben ze leven bij ons geïntroduceerd? En waarom willen ze het weer vernietigen? Nu hoeft een film wat mij betreft helemaal niet te veel uit te leggen. Een beetje mysterie kan het zeker in dit soort films goed doen. Maar die vragen werden me net wat te opzichtig gesteld en vervolgens niet beantwoord. Het leek een wel heel nadrukkelijke opzet voor een vervolg.

    Verder vond ik de verschillende manieren waarop de diverse crewleden (helaas lang niet allemaal even sterk uitgewerkt zoals in bijvoorbeeld Alien en Aliens) met de diverse wezens in aanraking kwamen wat inconsistent. Bij de ene forceert een slangachtig wezen zich door de mond naarbinnen, waarna dat wezen zich later op Alien-achtige manier een weg naar buiten vreet. De ander wordt op een voor ons niet opgehelderde manier bezeten en valt z'n collega's aan met bovenmenselijke krachten, totdat ze hem overmeesteren/uit de weg ruimen. Weer een ander wordt door een sinistere actie van de robot van dienst besmet met weer een ander wezen en vertoont weer een ander ziektebeeld, dat hem uiteindelijk tot (min of meer) zelfmoord leidt. Die beste man bezwangert overigens daarvoor wel nog z'n vrouwelijke collega, die vervolgens met een geïmproviseerde keizersnede weer een ander wezen uit haar lichaam weet te halen. En helemaal aan het einde van de film grijpt dat andere wezen weer een van de scheppers, waarna even later uit diens lichaam een proto-Xenomorph barst. Dat laatste lijkt er met de haren bijgesleept en heeft ook geen logische verklaring in het verhaal dat zich daarvoor heeft afgespeeld.
    Het zijn wat te veel verschillende wezens met te veel verschillende manieren waarop de crewleden bedreigt worden. Het less is more-principe is hier verhaaltechnisch gezien uit het oog verloren. Dit is juist een van de zaken die met name de eerste twee Alien-films zo sterk maakte. En die directheid ontbreekt in Prometheus. Het had allemaal wat strakker gemogen.

    Naast de verwaterde fysieke dreiging, zijn er ook een heleboel andere subplotten die niet echt worden uitgewerkt. Dit maakt dat Prometheus blijft hangen tussen 'high concept' Science Fiction en (leukere) B-film-thriller a la Alien/Aliens.
    Het religie-aspect is er met de haren bijgesleept, het cynische corporatie versus idealistische wetenschappers komt niet uit de verf en het generatie-conflict tussen Vickers en d'r pa -inclusief meningsverschil over het doel en nut van de hele missie- wordt in welgeteld één zin aangestipt. En ook het potentieel interessantste subplot blijft hangen in niet meer dan subtiele suggesties: David lijkt in een paar scènes als een moderne Pinokkio gemotiveerd te worden door de zoektocht naar de mogelijkheid om iets meer te worden dan een kunstmatig mens. Het lijkt even of de film hierin voortborduurt op Blade Runner, wat een geweldige extra laag zou toevoegen. Helaas komt hier verder weinig van terecht.


    Op ten minste twee punten in de film had ik bovendien de indruk dat er scènes weggeknipt of ingekort waren. Een keer ging het om een cut i.v.m. gore, de andere keer om een stukje dat wat afgeraffeld overkwam. Niets spectaculairs, maar ik kan me voorstellen dat hier t.z.t. op blu ray/dvd meer te zien zal zijn.

    Al met al wel aardig om het visuele spektakel en de aardige opbouw, maar een tegenvaller in de afwerking en in de vergelijking met de Alien-franchise. Met dat laatste in het achterhoofd begrijp ik waarom Scott Prometheus nadrukkelijk niet als Alien-film of Alien-prequel promoot. Het mist cruciale elementen uit die films en is wat verhaal betreft eerder een spinoff die zich toevallig voor de originele serie afspeelt. Het had zich ook net zo goed tijdens of na die eerste Alien-films kunnen afspelen. Het zou me zelfs niets verbazen als deze spinoff een reboot-functie krijgt. D.w.z. we krijgen een serie films die zich naast de originele serie afspeelt.

    Een magere voldoende, waar ik op een topfilm had gehoopt.

    Korte waarschuwing: Blijf weg van de Engelstalige wikipedia-pagina van Prometheus. Het plot staat er nu gedetailleerd. En het is niet allemaal af te leiden uit de trailers. Er blijven nog wel een paar verrassingen over.
    Laatst aangepast door mark t : 30-05-2012 om 22:49
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #179

    Standaard

    http://www.movie-censorship.com/list_en.php

    In america is het R:"Restricted geworden voor de bioscoop.
    Jammer als er in geknipt zou zijn. We zien wel. Ik koop toch straks de blu-ray en hopen dat het dan unrated is.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 30-05-2012 om 23:20

  5. #180

    Standaard

    Ik zou zweren dat Scott en Rothman in een interview vertelden dat er geen "extended" of "director's cut" zou komen en dat de 2 uur durende biosversie precies de versie is zoals Scott hem wilde hebben.... Dus geen Kingdom of Heaven-achtige toestanden meer.
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  6. #181

    Standaard

    Net geweest in de IMAX 3d.

    Wat ik gehoopt had was een paar uurtjes TOP vermaak maar helaas zat ik na 30 minuten me al te ergeren.Het begin is zeker goed maar als ze op de plaats van bestemming komen gaat het helemaal mis.Wat een zwak script zeg en helemaal de acteer prestaties zijn ronduit zwak.De effecten zijn goed maar dat kun je wel overlaten aan Ridley.De verhaallijnen zijn echt heel zwak.Overal denk je huh in het jaar 2100 zien ze dit en dat en zus en zo NIET aankomen?????????

    Voor mij by far zijn slechtste film.
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  7. #182

    Standaard

    Ik heb hem gisteren ook gezien, de film zit zeer slecht in elkaar.
    Ik had van Ridley veel meer verwacht.Hij komt helemaal niet in de buurt van alien kwa spanning.
    Het ziet er allemaal wel mooi uit,maar daar blijft het dan ook bij.

  8. #183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN Bekijk bericht
    Net geweest in de IMAX 3d.

    Wat ik gehoopt had was een paar uurtjes TOP vermaak maar helaas zat ik na 30 minuten me al te ergeren.Het begin is zeker goed maar als ze op de plaats van bestemming komen gaat het helemaal mis.Wat een zwak script zeg en helemaal de acteer prestaties zijn ronduit zwak.De effecten zijn goed maar dat kun je wel overlaten aan Ridley.De verhaallijnen zijn echt heel zwak.Overal denk je huh in het jaar 2100 zien ze dit en dat en zus en zo NIET aankomen?????????

    Voor mij by far zijn slechtste film.
    Mee eens, had echt erop verheugd. De effecten was over het algemeen goed, maar zijn alle oude/bejaarde acteurs in Hollywood dood? Gadverdamme dat was echt slecht. Wat is de gedachte achter, om een acteur van 43 een bejaarde man te laten spelen? Ik dacht aan david attenbourough achtige types in deze wereld om die rol te vervullen. Heb je ook geen slechte make-up of lelijke cgi nodig. Zijn verhaallijn was echt beneden niveau. Tuurlijk gaan ze hem weer jong maken of eeuwig leven geven met hun magische buitenaardse krachten . Gewoon netjes vragen.

  9. #184

    Standaard

    Het komt helaas niet meer zo vaak voor dat ik op de openingsdag van een film erbij ben, maar hiervoor maakte ik graag een uitzondering.
    Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, zeker door de magnifieke trailer.

    Vooropgesteld: dit is echt een film die je in de bioscoop moet zien.

    Met fantastische, weidse shots, krijg je een goed idee van de grootte van alles op de planeet. Visueel is het echt genieten. Daarnaast geeft de soundtrack echt een enorme ondersteuning van de beelden, soms bijna hypnotiserend.

    Van de uitwerking van het verhaal had ik ook meer van verwacht. Wat de film het meeste pijn doet, is het ontbreken van echte spanning, die je bij de eerste 3 films wel had. Zelfs bij Alien Resurrection was qua spanning meer te genieten.

    Wat eerder aangegeven is, blijven er veel vragen (bijvoorbeeld over de motivatie van de wezens) onbeantwoord; ik zie dat met een vervolg in het verschiet niet als een probleem. Niet alles hoeft meteen duidelijk te zijn. Dan ga ik er wel vanuit dat er een vervolg komt, anders zou het wel zuur zijn .
    Daar tegenover is het, wat mark t aangeeft, inderdaad jammer dat diverse subplotjes zoals Vickers/Weyland en David/menselijkheid niet verder uitgewerkt werden. Voor David is daar natuurlijk nog volop kans in een vervolg, voor Vickers wordt dat wat lastiger....
    Het lijkt of Scott teveel in de film wilde persen.


    Zijn er ook positieve punten, naast de eerder genoemde?
    Natuurlijk, ik vond de scene in de Medpod erg geslaagd, de 'body'hugger, de Engineers zijn wel afschrikwekkend, het laatste shot is ook veelbelovend.
    En vooral Rapace en Fassbender (met de grappige scene dat hij Lawrence of Arabia kijkt, en zichzelf naar Peter O Toole modelleert om menselijker over te komen) vond ik erg overtuigend, met aardige rollen van Elba (ga Luther kijken mensen!) en Theron.

    Al bij al geef ik de film toch wel een 8 (ik geef alleen hele cijfers wegens imdb, en de film zit dichter bij een 8 dan een 7), ik heb me prima vermaakt, en er is meer dan genoeg ruimte voor meer.....

  10. #185

    Standaard

    Volgens mij valt het dus toch allemaal een beetje (boel) tegen als ik dat zo lees.

  11. #186

    Standaard

    Helaas..........ga de film zeker kijken maar de reacties zijn inderdaad matig tot goed.

  12. #187

    Standaard

    Het verhaal rammelt. Ik vind de motieven van Weyland industry om naar die planeet te gaan echt slecht. Er wordt een biljoen euro/dollar uitgegeven door Weyland om daar te komen om vervolgens
    aan de "aliens" te vragen hoe de bejaarde Weyland het eeuwige leven kan verkrijgen. Die Alien maakt hem vervolgens dood. Dat was uiteraard wel vermakelijk.

  13. #188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Het verhaal rammelt. Ik vind de motieven van Weyland industry om naar die planeet te gaan echt slecht. Er wordt een biljoen euro/dollar uitgegeven door Weyland om daar te komen om vervolgens
    aan de "aliens" te vragen hoe de bejaarde Weyland het eeuwige leven kan verkrijgen. Die Alien maakt hem vervolgens dood. Dat was uiteraard wel vermakelijk.
    Dat is op zich toch niet zo vreemd.

    Weyland heeft enorm veel geld, en een deel daarvan besteed hij aan de kans op het eeuwige leven. Dat de Engineer iets misschien iets minder vriendelijk is dan verwacht, valt dan een beetje tegen .
    Het motief om er heen te gaan, is niets mis mee.

    Wat dan weer vreemd is, dat ze niet wat beter bewapend zijn......
    Je zou kunnen zeggen dat ze een vriendelijke ontvangst verwachten, omdat ze hun eigen makers gaan ontmoeten, maar toch.
    Waar is Vasquez, als je haar echt nodig hebt .

  14. #189

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is op zich toch niet zo vreemd.

    Weyland heeft enorm veel geld, en een deel daarvan besteed hij aan de kans op het eeuwige leven. Dat de Engineer iets misschien iets minder vriendelijk is dan verwacht, valt dan een beetje tegen .
    Het motief om er heen te gaan, is niets mis mee.
    Wat dan weer wel ietwat vreemd is, is dat Weyland in het geniep meegaat. Waarom niet als een Richard Branson gewoon openlijk mee met de rest? Ik kon weinig anders verzinnen dan dat het Scott de mogelijkheid geeft een extra twist in de film in te bouwen. Voor het verhaal (en eigenlijk de film zelf) was het niet nodig.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #190

    Standaard

    Heb um vandaag ook gezien, prima vermaakt moet ik zeggen. Verhaal had misschien wat diepgaander kunnen zijn en het is idd geen Alien of Aliens, is echt een ander soort film ondanks de verbondenheid met de Alien films. Special effects zijn weergaloos. Ga deze zeker op Blu aanschaffen.
    I Love My Sci-Fi

  16. #191

    Standaard

    Ik ga morgen heen en zit nu al te piekeren. Ik ben zo bang dat ik de film een complete flop ga vinden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de film tijdens de beginfase al voor in het Alien universum veel te clean vond. In de andere films was alles gebruikt en vies, echt realistisch. Nu hebben we een beetje een kruising tussen Mass effect *met name de kleuren van de pakken doen me daar erg aan denken* en The Thing ( mensen die de film al hebben gezien weten wat ik bedoel ) Ik kan het mis hebben, maar ik heb zo mijn twijfels. Ook vind ik dat we na ruim 30 jaar zelf een beeld hebben gevormt waarom het vreemde ruimteschip op LV426 lag. Daar hebben wij als fans toch geen prequel voor nodig? Sterker nog, ik had liever een Alien 5 gezien want Alien 4 had zo'n mega cliffhanger die gewoon smaakte naar meer! Breng gewoon die cast terug en ga aan de slag en zet er dan een punt achter! Laat de clone van Ripley desnoods veranderen in één of ander monster, maar nu wijken we met deze nieuwe film steeds meer af van het origineel.
    Verder heb ik zo het vage vermoeden dat FOX hier ook weer aan het rommelen is geweest. Die willen zo veel mogelijk geld verdienen met deze franchise en ze hebben van ALIEN nu in principe een reboot gemaakt die nog alle kanten op kan. Geloof me, ik heb nix tegen een goede sci fi, maar FOX staat er om bekend dingen af te raffelen en hun zin door de drijven, vandaar dat we ook die stomme AVP films kregen voorgeschotelt. Bah..
    Laatst aangepast door FROST : 01-06-2012 om 16:55
    ..You may wake up one day and find yourself extinct..
    - Deacon Frost

  17. #192

    Standaard

    Ik lees hierboven allerlei negatieve reacties en sommige snap ik ook best.
    Maar ik vond het eigenlijk wel een goede film. Ietwat mager verhaal, maar goed geacteerd, mooie muziek, schitterende plaatjes. En bovenal was in de hele film de typische Alien-sfeer constant aanwezig.

    De meesten doen hier alsof Alien zo'n superfilm was. En dat niets daaraan kan tippen. Nou goed was ie zeker, maar het was ook een zeer langzame film waarin weinig echte actie was en waar het verhaal ook erg simpel was. Maar dat was allemaal geen probleem want de spanning was altijd aanwezig en de effecten waren (zeker voor die tijd) erg goed, op de man in het alienpak na dan.

    Ik vond prometheus zeker niet de beste film, maar m.i. is het zeker geen teleurstellende film. Verwacht niet de perfekte film, want daarvoor zitten er net teveel zwakke momenten in qua script.

    Wat mij betreft komt ie bij mij op een keurige derde plaats als ik de Alienfilms zou ranken.
    1. Aliens
    2. Alien
    3. Prometheus
    4. Alien 3 (directors cut)
    5. Alien 4
    De twee baggerfilms met predator hadden ze nooit moeten maken...

    Overigens even een reactie op de post hierboven dat 'we' met Prometheus steeds meer afwijken van het origineel. Totaal mee oneens omdat alles toewerkt naar de oorsprong van de Aliens. Wat in de laatste scene van de film zeer duidelijk naar voren komt.
    Laatst aangepast door Pieter R. : 02-06-2012 om 01:03

  18. #193

    Standaard

    Hier zijn jullie nogal negatief. Op imdb is het cijfer voorlopig een 8,5!?

    Mischien is dit net zoals Robin Hood, een film voordat...Mischien komt er nog een deel 2.

  19. #194

    Standaard

    Toch grappig die verschillende meningen over Prometheus.

    quote van HBx2000:

    Krijg als het goed is m'n entree voor de bioscoop teruggestort. Ben daar wel blij mee, want ik vond Prometheus een waardeloze film! Vanavond gezien

    To go or not to go...

    Denk dat ik toch ga naar Prometheus in de bios om de visuals op het grote scherm te zien.

  20. #195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht

    Mischien is dit net zoals Robin Hood, een film voordat...Mischien komt er nog een deel 2.
    Als ik de makers mag geloven wordt dit een trilogy, maar dan moet Prometheus wel goed scoren bij de boxoffice en dat wordt wellicht moeilijk. Er waren vele vragen niet beantwoord.

    Ik vond het een geweldige film. Het gevoel en uiterlijk dat de maan LV-223 echt was hielp ontzettend. De rustige shots van de eerste helft hielp het 3D effect wel en dit is een van de betere 3D films. De 2e helft was qua 3D iets minder spectaculair.
    Enigste minpuntje: Fifield gevecht voelde alsof deze niet was afgemaakt. Het eindigde alsof het nooit was begonnen.

    Dit wordt zeker een blu-ray aanschaf

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Hier zijn jullie nogal negatief. Op imdb is het cijfer voorlopig een 8,5!?

    Mischien is dit net zoals Robin Hood, een film voordat...Mischien komt er nog een deel 2.
    De cijfers op IMDB zijn net zo betrouwbaar als de boekhouding van de Hell's Angels.

    Ik heb in ieder geval besloten om deze film niet in de bios te gaan bekijken. Na zoveel negatieve reacties lijkt het toch niet zo'n wonderlijke film te zijn.

  22. #197

    Standaard

    Wat een teleurstellingen zeg!Waren jullie verwachtingen zo hoog? Ik zal deze film gewoon alsnog zien..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  23. #198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Toch grappig die verschillende meningen over Prometheus.

    quote van HBx2000:

    Krijg als het goed is m'n entree voor de bioscoop teruggestort. Ben daar wel blij mee, want ik vond Prometheus een waardeloze film! Vanavond gezien

    To go or not to go...

    Denk dat ik toch ga naar Prometheus in de bios om de visuals op het grote scherm te zien.
    In dit topic kan ik mijn mening wel wat onderbouwen.

    Het probleem vond ik dat het een prequel wil zijn op Alien. Tenminste dat verwachtte ik een beetje. Op een gegeven moment ben je bij dat moment, maar dan draait het door. Zodoende klopt het niet (helemaal) meer.

    Ik geef toe, Alien vond ik ook al niet super. Te langzaam voor mijn doen, maar die zat wel logisch in elkaar. Die logica vond ik hier ver te zoeken. In z'n doen en laten kreeg ik steeds meer vragen over de film zonder haast enige antwoorden te verschaffen. (Zo is mij de openingsscène ook nog steeds niet duidelijk.) Dat vond ik waardeloos. Het 3D-effect trouwens ook, was nog minder dan bij The Avengers. Welke ik trouwens een vermakelijke film vond, niets meer en niets minder.

    Hoe kan het eigelijk dat het DNA 100% overeenkwam met dat van de mens en je toch steeds verschillende monsters eruit kreeg uiteindelijk.
    Laatst aangepast door HBx2000 : 02-06-2012 om 12:15
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  24. #199

    Standaard

    Ik denk dat Ridley Scott ook een beetje het verkeerde beeld zelf heeft gegeven. Ten eerste is er ontiegelijk veel beeldmateriaal vrijgegeven van deze film. Ten tweede Ridley Scott heeft specifiek gezegd dat deze film what so ever niets met Alien te maken heeft en ten derde zijn trailers zijn zo verdomd hetzelfde als een Alien trailer.. de rest kan ik aanvullen als ik de film zelf gezien heb.

    En in dat opzicht zelf men zelf heel snel de vergelijking maakt naar de Alien films, of de kwaliteit van die films zelf.

    Vandaar dat de verwachtingen zo hoog waren? Ben vooral benieuwd naar het geluid van deze film, grote ruimteschepen explosies..
    Laatst aangepast door RobinB : 02-06-2012 om 12:34

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #200

    Standaard

    Ik ben fan van Ridley Scott maar American Gangster was zijn laatste goede film.

    Body of Lies en (vooral) Robin Hood waren niet best.

    Dat deze film niet de klapper is waarop iedereen gehoopt had is nu wel duidelijk. Jammer.

Pagina 8 van 20 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •