Pagina 16 van 20 EersteEerste ... 6121314151617181920 LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 481 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Ik moet Prometheus noch zien,Hoop dar de film lekker traag is.

    Welke Box-art gaan ze nou voor de benelux gebruiken ??? [bijna 3okt]

    Hier een TIP voor Batmotor.Kijk eens wat films van David Fincher,Dan zie je dat spaning en traag een must zijn.
    Films als Bv.The avengers,Transformers enz die moeten lekker rap zijn in montage.
    Laatst aangepast door jeroeni : 22-09-2012 om 08:24

  2. #377

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik moet Prometheus noch zien,Hoop dar de film lekker traag is.

    Welke Box-art gaan ze nou voor de benelux gebruiken ??? [bijna 3okt]

    Hier een TIP voor Batmotor.Kijk eens wat films van David Fincher,Dan zie je dat spaning en traag een must zijn.
    Films als Bv.The avengers,Transformers enz die moeten lekker rap zijn in montage.
    Ehm... Alien 3 is geregisseerd door Fincher Maar die is toch iets minder dan Alien en Aliens dus denk niet dat Batmotor die nu zo leuk vindt .

    Ben het helemaal eens. Er zijn films die gebaat zijn bij snelle montage etc, maar ook films die het juist moeten hebben van een trage opbouw. Bij de Alien/Prometheus films is het juist die gestage spanningsopbouw die zo belangrijk is. Wat dat betreft is het oude Aliensfeertje weer helemaal terug in Prometheus, dus maak je niet ongerust.

  3. #378

    Standaard

    Ik had al geen hoge verwachtingen van deze film maar toch viel hij me ontzettend tegen.

    Pluspunt :
    -prachtige beelden.

    Minpunten :
    -rommelig verhaal
    -geen binding met de acteurs
    -alien sfeer ontbreekt totaal, geen onderhuidse spanning
    -noomi rapace vind ik ondermaats voor een rol als deze
    -geen spanning.......het verhaal kabbelde maar voort zonder echte spanning
    -ik heb nog nooit zulke domme wetenschappers gezien....het leken wel amateurs.

    Kortom ; teleurstellende film. Dit had echt veel beter gemoeten.

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ehm... Alien 3 is geregisseerd door Fincher Maar die is toch iets minder dan Alien en Aliens dus denk niet dat Batmotor die nu zo leuk vindt .

    Ben het helemaal eens. Er zijn films die gebaat zijn bij snelle montage etc, maar ook films die het juist moeten hebben van een trage opbouw. Bij de Alien/Prometheus films is het juist die gestage spanningsopbouw die zo belangrijk is. Wat dat betreft is het oude Aliensfeertje weer helemaal terug in Prometheus, dus maak je niet ongerust.
    Oke,ik kijk enorm uit naar de film/Bluray,vind de look van de film geweldig uit de
    trailers danwel.

    Is het wel zo dat de film meer vragen oproept dan antwoorden ???
    [een klacht van veel mensen waar ook te web.]

  5. #380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Oke,ik kijk enorm uit naar de film/Bluray,vind de look van de film geweldig uit de
    trailers danwel.

    Is het wel zo dat de film meer vragen oproept dan antwoorden ???
    [een klacht van veel mensen waar ook te web.]
    Bij mij riep de film 1 vraag op ;

    Hoe kan een getalenteerd regisseur als Ridley Scott zo'n film afleveren ?

  6. #381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Bij mij riep de film 1 vraag op ;

    Hoe kan een getalenteerd regisseur als Ridley Scott zo'n film afleveren ?
    Dat maakt mij dus een beetje ongerust,van de 100 Ridley fans zijn er zeg maar
    50 die de film 3xniets vinden.

    Maar ik weet nu wel met wat voor mindset ik de film in instap.
    Laat die Bluray maar komen.

  7. #382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat maakt mij dus een beetje ongerust,van de 100 Ridley fans zijn er zeg maar
    50 die de film 3xniets vinden.

    Maar ik weet nu wel met wat voor mindset ik de film in instap.
    Wel kijk ik er noch steeds naar uit.
    Het is alleen maar mijn mening.........misschien vind jij het wel wat

  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    wordt het door de jeugd gezien als langzaam en saai!
    Vind de films zeker niet langzaam en saai.Dat heb ik ook niet gezegd.En ik behoor niet meer tot de jeugd.

  9. #384

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er is in ieder geval door de decennia heen gesleuteld aan de formule van cinema. De laatste jaren moet het allemaal groter, en sneller. Bijna geen tijd meer om normaal een verhaal te vertellen. Gebeurd dit toch, wordt het door de jeugd gezien als langzaam en saai!
    Niet alle jeugd is hetzelfde............

  10. #385

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Is het wel zo dat de film meer vragen oproept dan antwoorden ??? [een klacht van veel mensen waar ook te web.]
    Met name hier lijkt een duidelijke scheidslijn te lopen tussen diegenen die de film geweldig vinden en degenen die de film zeker op dat punt nogal 'hol' vinden.

    Ik zit in het tweede kamp. Het lijkt erop dat Prometheus ingaat op vragen als 'waar komen we vandaan', 'waarom zijn we hier op aarde' en meer van die strekking, maar het is allemaal zo oppervlakkig en knullig, dat het nergens op slaat. De film gaat eigenlijk nauwelijks in op die vragen, zeker niet op een interessante of intelligente manier. Meer nog, die vragen zijn er met de haren bijgesleept; Een stel 'wetenschappers' concluderen op basis van een stel vlekken in rotstekeningen dat het niet alleen een kaart van een stuk heelal is, maar ook dat het een uitnodiging is van buitenaardse wezens en dat die wezens verantwoordelijk zijn voor ons bestaan. Drie opeenvolgende conclusies die in toenemende mate uit de losse pols worden geschud. Als vervolgens de vraag gesteld wordt op basis waarvan ze die conclusies getrokken hebben, komt het meest stompzinnige antwoord wat je als wetenschapper kunt geven: "Omdat ik het geloof." En de overige wetenschappers barsten niet in lachen, huilen of woede uit .

    Er zitten een heleboel van dit soort absurde redeneringen en plotwendingen in de film die niet verward moeten worden met een intelligent verhaal of het behandelen van belangrijke thema's. De wetenschappers en overige vaklui gedragen zich bovendien erg onprofessioneel. En dat er op het einde van de film nog een paar vragen niet beantwoord zijn, maakt het ook geen intelligente film. Het zijn banale vragen die het verhaal op geen enkele manier diepgang geven. En het gaat vooral om zaken die nodig zijn om een of meerdere vervolgfilms in te leiden.

    Scott hinkt volgens mij op twee gedachten. Het moet spannend zijn à la Alien en toch vragen oproepen à la Blade Runner. Het lijkt erop dat Scott niet kon kiezen aan welke van deze twee films hij Prometheus wilde verbinden. Met als resultaat dat ook de toon van de film nogal zwalkt.
    Alien is juist spannend door het less is more-principe. Scott noemde die film ooit een 'B-film in een A-filmverpakking' (of iets van die strekking). Een simpel verhaal, maar wel erg goed uitgevoerd. Bij Prometheus is die aanpak niet of in ieder geval niet consequent toegepast.
    Blade Runner stipt wel thema's aan die interessant zijn, zonder daarin te ver door te draven en zonder het allemaal te veel voor te kauwen. Een van de belangrijkere (sub-)thema's is de vraag waar kunstmatig leven ophoudt kunstmatig te zijn. En daarmee verbonden hoeveel recht kunstmatig leven heeft op leven. Dat had perfect aangesloten op een aantal uitspraken en acties van David in deze film, maar daar wordt verder niets mee gedaan. Overigens worden die ethische kwesties in Blade Runner nergens expliciet aangekaart. Het is allemaal subtekst. In Prometheus wordt alles zo'n beetje letterlijk onder woorden gebracht om er zeker van te zijn dat iedereen ook doorheeft hoe intelligent het allemaal wel niet is.

    Er is veel mis met Prometheus en ik ben bang dat vervolgfilms hier slechts in beperkte mate iets aan kunnen veranderen.
    Laatst aangepast door mark t : 22-09-2012 om 11:44
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #386

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=-x1YuvUQFJ0

    Zie hier de vragen die de film oproept.
    Het zijn er zoveel.........niet normaal eigenlijk.

  12. #387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    http://www.youtube.com/watch?v=-x1YuvUQFJ0

    Zie hier de vragen die de film oproept.
    Het zijn er zoveel.........niet normaal eigenlijk.
    Even om misverstanden te voorkomen: Dit zijn de vragen van kijkers die niet kunnen bevatten hoe slordig de film in elkaar steekt. Niet de vragen die volgens de liefhebbers van de film bijdragen aan de diepgang of intelligentie van Prometheus. Ik neem aan dat je dat ook bedoelt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #388

    Standaard

    Diepgang en intelligentie zijn 2 termen die niet in me opkwamen toen ik de film keek

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Even om misverstanden te voorkomen: Dit zijn de vragen van kijkers die niet kunnen bevatten hoe slordig de film in elkaar steekt. Niet de vragen die volgens de liefhebbers van de film bijdragen aan de diepgang of intelligentie van Prometheus. Ik neem aan dat je dat ook bedoelt.
    Dus als ik het goed begrijp is het dus het visuele gedeelte van de film wat het
    dus goed maakt bij de mensen die hem geweldig vinden.

    Maar wat ik wel bedenk is dat Alien toch ook erg plat is qua verhaal.
    Het zal veel uitmaken hoe je als kijker in de film stapt.Alien vond ik geweldig dus ik HOOP ook deze.

    Sorry net,ik schreef Aliens maar bedoelde Alien.
    Laatst aangepast door jeroeni : 22-09-2012 om 13:42

  15. #390

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Diepgang en intelligentie zijn 2 termen die niet in me opkwamen toen ik de film keek
    Dat bevat de film zeker niet.

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp is het dus het visuele gedeelte van de film wat het
    dus goed maakt bij de mensen die hem geweldig vinden.

    Maar wat ik wel bedenk is dat Alien toch ook erg plat is qua verhaal.
    Het zal veel uitmaken hoe je als kijker in de film stapt.Alien vond ik geweldig dus ik HOOP ook deze.

    Sorry net,ik schreef Aliens maar bedoelde Alien.
    Alle Alienfilms zijn qua verhaal nou niet echt superingewikkeld oid. Het zijn gewoon popcornflicks die het moeten hebben van de sfeer. En die herken je meteen als je een ALienfilm ziet.

    Maar wat ik echt niet snap is dat kennelijk in een film geen vragen gesteld mogen worden waarmee verder weinig wordt gedaan. Ik heb er echt geen problemen mee dat er vragen gesteld worden mbt ander leven enzo. Dat wil toch niet zeggen dat je ergens in de film ook een antwoord moet krijgen? Ik vindt juist de charme dat je die grijze massa zelf laat werken en dat er ruimte is voor interpretatie. En of dat nu een plothole is of niet, maakt mij niet uit. Niet alles hoeft toch helemaal uitgekauwd te worden voor het publiek?

  17. #392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp is het dus het visuele gedeelte van de film wat het
    dus goed maakt bij de mensen die hem geweldig vinden.

    Maar wat ik wel bedenk is dat Alien toch ook erg plat is qua verhaal.
    Het zal veel uitmaken hoe je als kijker in de film stapt.Alien vond ik geweldig dus ik HOOP ook deze.

    Sorry net,ik schreef Aliens maar bedoelde Alien.
    De mensen die Prometheus goed vinden zijn geen eenheidsworst (net als de mensen die de film niet goed vinden) en zullen verschillende redenen aanvoeren waarom ze vinden wat ze vinden. Sommigen gooien het puur op de visuele kant, sommigen vinden dat de film wel diepgang heeft, anderen vinden het spannend, enz., enz., enz.

    Persoonlijk vind ik dat de film er wel goed uitziet. De special effects, vormgeving in het algemeen, geluidseffecten, muziek en het acteerwerk van in ieder geval Michael Fassbender is gewoon goed. Maar daar staan plotgaten, onwaarschijnlijk gedrag van de hoofdrolspelers, matige uitwerking van de karakters (zeker t.o.v. de eerste twee Alien-films), pseudo-gewichtige thema's en nog wat andere zaken tegenover die de balans doet doorslaan naar de verkeerde kant.

    Alien is een simpel verhaal, maar er is ook nergens een suggestie dat het meer is. De film doet gewoon goed wat gedaan moet worden binnen de grenzen van het concept (Jaws of Texas Chain Saw Massacre in Space). De sfeer in die film is erg goed getroffen, de personages zijn goed uitgewerkt, de vormgeving is fenomenaal en er zit erg weinig overtollig vet aan het verhaal.

    Aliens is een van de voorbeelden van een vervolgfilm die niet onderdoet voor z'n voorganger. Ik vind hem niet beter of slechter dan z'n voorganger, gewoon goed om andere redenen. Het is geen kwestie van hetzelfde basisverhaal met een nieuwe tegenstander, maar het is een totaal concept. Het neemt de aandacht voor goede opbouw van spanning, de sfeer, de goede uitwerking van personages (al blijven het grotendeels stereotypen) en de vormgeving in het algemeen over van de eerste film, maar halverwege schakelt de film over naar een ander genre: Het is een pure actiefilm. Het verhaal blijft simpel, maar het is verdomd goed uitgewerkt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Alle Alienfilms zijn qua verhaal nou niet echt superingewikkeld oid. Het zijn gewoon popcornflicks die het moeten hebben van de sfeer. En die herken je meteen als je een ALienfilm ziet.

    Maar wat ik echt niet snap is dat kennelijk in een film geen vragen gesteld mogen worden waarmee verder weinig wordt gedaan. Ik heb er echt geen problemen mee dat er vragen gesteld worden mbt ander leven enzo. Dat wil toch niet zeggen dat je ergens in de film ook een antwoord moet krijgen? Ik vindt juist de charme dat je die grijze massa zelf laat werken en dat er ruimte is voor interpretatie. En of dat nu een plothole is of niet, maakt mij niet uit. Niet alles hoeft toch helemaal uitgekauwd te worden voor het publiek?
    Als je wat positver wil zijn naar de film toe dan is dat een goed punt.

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Vind de films zeker niet langzaam en saai.Dat heb ik ook niet gezegd.En ik behoor niet meer tot de jeugd.
    Als je 15/16 jaar bent, dan behoor je tot de jeugd.
    Laatst aangepast door rogue : 23-09-2012 om 13:38

  20. #395

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als je 15/16 jaar bent, dan behoor je tot de jeugd.
    Tja.....maar ik behoor niet tot die leeftijdscategorie mischien jij?
    Aangezien je als een kleuter steeds leeftijd erbij haalt.

  21. #396

  22. #397

    Standaard

    Word deze versie nou een directors cut of de bioscoopuitvoering?
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  23. #398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Word deze versie nou een directors cut of de bioscoopuitvoering?
    Gezien het grote aantal deleted scènes dat als extra op de schijf komt te staan, neem ik aan dat het de bioscoopuitvoering zal zijn. Ik denk overigens dat Scott die ook als director's cut ziet.
    Een eventuele langere uitvoering is natuurlijk niet uitgesloten voor de verdere toekomst, maar ik vermoed dat dat pas zal gebeuren nadat Scott klaar is met de Prometheus-films.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Gezien het grote aantal deleted scènes dat als extra op de schijf komt te staan, neem ik aan dat het de bioscoopuitvoering zal zijn. Ik denk overigens dat Scott die ook als director's cut ziet.
    Een eventuele langere uitvoering is natuurlijk niet uitgesloten voor de verdere toekomst, maar ik vermoed dat dat pas zal gebeuren nadat Scott klaar is met de Prometheus-films.
    Jammer, bios versie liet veel te westen over.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  25. #400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Jammer, bios versie liet veel te westen over.
    Het is maar de vraag in hoeverre daar met extra scènes nog iets aan gedaan kan worden.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

Pagina 16 van 20 EersteEerste ... 6121314151617181920 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •