Pagina 15 van 20 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 481 worden weergegeven.
  1. #351

    Standaard

    ik heb Alien en Aliens nu gezien en vind Prometheus zelfs beter dan die ouwe films.

  2. #352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    ik heb Alien en Aliens nu gezien en vind Prometheus zelfs beter dan die ouwe films.
    Mag ik vragen hoe oud je bent, dat je ze oude films noemt?

  3. #353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Mag ik vragen hoe oud je bent, dat je ze oude films noemt?
    lol het zijn oude films.

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    lol het zijn oude films.
    Dat is geen antwoord op mijn vraag .

  5. #355

    Standaard

    Alien (1979)
    Aliens (1986)

    Oude films dus............

  6. #356

    Standaard

    Dat zijn geen oude films; oudere films vind ik films van meer dan 50 jaar oud.
    Maar ik schat dat BatMotor een jaar of 15/16 is, dus dan kijkt hij er vast anders tegenaan, vandaar mijn vraag.

  7. #357

    Standaard

    Het zijn in ieder geval geen recente films

  8. #358

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat zijn geen oude films; oudere films vind ik films van meer dan 50 jaar oud.
    Maar ik schat dat BatMotor een jaar of 15/16 is, dus dan kijkt hij er vast anders tegenaan, vandaar mijn vraag.
    Iedereen interpreteert oud anders waarschijnlijk.Toch?
    En wat kan jou het schelen dat ik ze oud vind trouwens?
    Whats the problem?

    beetje slap ge*** toch?

  9. #359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Het zijn in ieder geval geen recente films
    Nee maar ik snap Rogue wel denk ik ( en als ik ernaast zit moet jij het maar zeggen Rogue..)
    Ik denk nl dat ie bedoelt dat de jongere forumleden van laten we zeggen 15-20 oid de wat oudere films heel anders kunnen waarderen dan wij "ouderen".
    Zelf ben ik 37 en ik vindt Prometheus zeker niet slecht. Maar als bijv. Batmotor komt met de mening dat het verhaal voorspelbaar is en dat het maar een 'alien in een ruimteschip en iedereen moet zien te overleven'film is, dan gaan bij mij de haren ook overeind staan. Ik denk dat dat komt doordat ik misschien toch meer gewend ben aan langzamere films (zeg maar de suspence-films), terwijl de jeugd van nu is opgevoed met wat ik noem MTV-editing (er moet iedere seconde zowat iets gebeuren op scherm anders is het niet interessant). Ieder zn mening natuurlijk: niets mis mee. Maar voor mij wordt dan toch wel duidelijk dat je te maken hebt met een soort generatiekloof oid.

    OVerigens scheelt het misschien ook als je weet (in dit specifieke filmgeval) dat Alien voor die tijd gewoon baanbrekend was. En dat het eigenlijk de moeder van alle films is die op een soortgelijk gegeven zijn gebaseerd.

  10. #360

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Iedereen interpreteert oud anders waarschijnlijk.Toch?
    En wat kan jou het schelen dat ik ze oud vind trouwens?
    Whats the problem?

    beetje slap ge*** toch?
    Waarom is iets als je het niet met iemand eens bent meteen slap geOH? Volgens mij bedoel je het niet verkeerd, maar dit zijn nu net van die uitspraken die weer het zoveelste gekissebis uitlokken. Neem aub een advies aan (alleen positief bedoeld): ietsje meer respect voor een ander zn mening. Kom niet meteen met dat iets slap gelul is.

  11. #361

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Waarom is iets als je het niet met iemand eens bent meteen slap geOH? Volgens mij bedoel je het niet verkeerd, maar dit zijn nu net van die uitspraken die weer het zoveelste gekissebis uitlokken. Neem aub een advies aan (alleen positief bedoeld): ietsje meer respect voor een ander zn mening. Kom niet meteen met dat iets slap gelul is.
    +1
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  12. #362

    Standaard

    Ik vind al die films gewoon steengoed. Oud of niet... Ze zien er nog allemaal zeer indrukwekkend uit en kunnen zich volgens mij nog steeds staande houden! Zelfs m'n neefje van 14 vond ze geweldig. Prometheus was anders maar ik vond em echt goed! Vooral het thema van de film waarin de mens een drang heeft om buitenaards leven te zoeken en na te denken over hun eigen afkomst vond ik zeer mooi uitgewerkt en past als geen ander in het verhaal. En wat zag alles er ontzettend mooi uit zeg!! Zelfs het 3D had een toevoegende waarde! En Michael Fassbender acteert hier geweldig! "Big things have small beginnings" Geweldig hoe hij het zegt.

    Binnen 2 weken op blu-ray !!! :P Hopelijk een beetje een mooie cover maar ik vrees ervoor.
    Hier wel al de cover voor de 5-movie collectie...
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 21-09-2012 om 12:35

  13. #363

    Standaard

    Ik vind trouwens wel dat elke zin en elk woord van Batmotor hier door sommigen op een weegschaal gelegd word. Is ook niet nodig.

  14. #364

    Standaard

    was het maar niet nodig geweest, iedereen kan hem beter negeren, 'probeer' ik ook, al heb dat bij iedere opmerking moeite mee

  15. #365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik vind trouwens wel dat elke zin en elk woord van Batmotor hier door sommigen op een weegschaal gelegd word. Is ook niet nodig.
    Met alle respect, maar het gaat hier -en in veel andere discussies ook - om films die bij veel mensen 'leven'. Elke rare opmerking m.b.t. die films is stof voor discussie, onafhankelijk van wie ze maakt. Dat dergelijke discussies nu veelal door de opmerkingen van één lid worden opgerakeld, is gewoon de prijs die je betaald voor het veelvuldig posten van je mening en de manier waarop dat gebeurt. Het posten van je mening houdt ook in dat die mening openstaat voor discussie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik vind trouwens wel dat elke zin en elk woord van Batmotor hier door sommigen op een weegschaal gelegd word. Is ook niet nodig.
    Ik geef je voor een deel gelijk. Even geleden las ik op een bepaalde mening van Batmotor div. reacties die ook niet echt leuk ofzo waren, terwijl hij gewoon zn mening gaf. Das ook niet goed. Maar als je regelmatig in dat soort gekissebis terecht komt kun je jezelf afvragen of je zelf niet misschien iets daaraan kunt doen van jouw kant. En 1 ding is een beetje op je woorden letten.

    Wat ik bedoel: in een gesprek face to face zie je emoties bij wat iemand zegt en kun je ook direct reageren waardoor je elkaar beter snapt etc. Maar als iemand op een reactie van mij SCHRIJFT dat het gelul is, krijg ik zoiets van "jij respecteert mijn mening niet'. Dat roept irritatie op en voor je het weet is het weer modder gooien over en weer, waar we de laatste tijd op dit forum m.i. veel te veel mee bezig zijn.
    Dan kun je toch gewoon beter ietsje handiger zijn en bijv. zeggen: "Daar ben ik het niet mee eens". Klinkt veel vriendelijker en je zegt in feite hetzelfde. Ik geef hem alleen die tip mee want het voorkomt een hoop geruzie hier, denk ik.

  17. #367

    Standaard

    [Moderator mode] Blijf a.u.b. ontopic ! [Moderator mode]

    Mooie blu-ray uitgave met alle Aliens en Prometheus. Ik wacht nog op de volgende delen die na Prometheus komen. Want dat zal zeker gebeuren.
    Tegen die tijd heb ik hopelijk een 3D systeem in huis en kan ik volop genieten.

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Waarom is iets als je het niet met iemand eens bent meteen slap geOH?
    Nope zo zit het niet.Het is gewoon zo dat mensen er een probleem van maken dat ik die alien films oud vind.

    So What.

  19. #369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Elke rare opmerking
    Waar heb je het over? Raar?
    Inderdaad.Waarom wordt zowat elke opmerking op een weegschaal gelegd?
    Kost toch onnodig veel tijd en je gaat constant off-topic.

  20. #370

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Waar heb je het over? Raar?
    Inderdaad.Waarom wordt zowat elke opmerking op een weegschaal gelegd?
    Kost toch onnodig veel tijd en je gaat constant off-topic.
    Een specifiek voorbeeld van een rare opmerking van jou is je stellige bewering dat Prometheus niet meer dan een prequel is van de Alien-reeks voordat je überhaupt een van de Alien-films gezien hebt. Je kunt onmogelijk een uitspraak doen over hoe de ene films zich volgens jou ten opzichte van een andere film verhoudt zonder dat je beide films gezien hebt. Da's al raar op zich.

    Je maakt het overigens nog merkwaardiger door in de volgende zin te beweren dat je niet snapt waarom anderen (die die films wel gezien hebben en er dus wel uit eigen ervaring een mening over hebben) 'doen alsof het meer is dan dat'. Je verwondert je waarom mensen niet dezelfde mening over een serie films hebben dan jij, terwijl je die films nog niet eens gezien hebt.

    Da's gewoon heel raar. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Als je dat niet inziet, dan heb je een andere opvatting over wat raar inhoudt dan de rest van de wereld. Ik had het normaal gevonden dat je zelf ook wel tot dat inzicht was gekomen.

    Overigens is dat nou net een post waar je niet op bent aangevallen. Er is volgens mij op een normale manier over gediscussieerd.

    Dat is maar een voorbeeld wat me te binnen schiet, maar er zijn er vast meer (er was volgens mij ook nog iets van een bewering van je dat Pixar met Dali had samengewerkt en waar je in plaats van gewoon toe te geven dat je je vergist hebt (of het er gewoon bij te laten) een of andere merkwaardige draai aan je bewering geeft). Ik ga verder niet terugzoeken en zeker niet andermans discussies met jouw verklaren of verdedigen. Maar dat je stijl van communiceren discussies uitlokt kan niet (alleen) worden afgeschoven op anderen. Wat je hier post, staat open voor discussie. En naarmate je beweringen stoerder of merkwaardiger worden, is de kans groter dat erop gereageerd wordt. Niet omdat jij het zegt, maar omdat de bewering daar praktisch om vraagt.
    Laatst aangepast door mark t : 21-09-2012 om 18:29
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Een specifiek voorbeeld van een rare opmerking van jou is je stellige bewering dat Prometheus niet meer dan een prequel is .
    Na het zien van Alien 1 en 2 blijf ik erbij dat het niet meer dan een prequel is.
    Ik zei dit ook al voordat ik Alien 1 en 2 had gezien.Vanwege vele verhalen over deel 1 en 2.

    Na het zien van die oude delen,blijf ik erbij dat Prometheus een prequel is en niks meer dan dat.De verhalen in de films zijn naar mijn idee behoorlijk vlak.En draaien de films vooral om spanningsopbouw en sfeer.Sfeer die totaal ontbrak in deel 2 trouwens.

  22. #372

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Iedereen interpreteert oud anders waarschijnlijk.Toch?
    En wat kan jou het schelen dat ik ze oud vind trouwens?
    Whats the problem?

    beetje slap ge*** toch?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Nope zo zit het niet.Het is gewoon zo dat mensen er een probleem van maken dat ik die alien films oud vind.

    So What.
    Er is (aan mijn kant) geen probleem. En oud is inderdaad een relatief begrip, die deels gevormd wordt met je eigen leeftijd. Vandaar mijn vraag hoe oud je zelf bent. Ik schat, aan je reacties door het forum heen, dat je 15/16 bent. Waarom is het zo lastig om daar antwoord op te geven?

    En zoals Pieter Rijkers eerder aangaf, dan ben je opgegroeid met andere films dan ik bijvoorbeeld. En dus zal je anders tegen een film als Alien aankijken, waarvan het tempo wat lager ligt dan de huidige films. Ik ben het meer gewend omdat ik in die tijd, met die films, ben opgegroeid. Ik kan dan ook niet op dezelfde manier tegen die films aankijken als jij. Dat is geen verwijt, maar meer een feit . Je moet 'leren' om films van een andere generatie te kijken, net zo goed als ik, door veel geduld te hebben, heb moeten leren om bijvoorbeeld films uit de jaren '40 te kijken. Want als je die wilt gaan kijken met de huidige films in vergelijking, dan is het tempo vaak tergend langzaam. Hoe meer je kijkt, hoe meer je eraan 'went', en hoe meer je ze kunt waarderen.

    Dit alles is absoluut geen verwijt naar jou, alleen zou het een verklaring kunnen zijn. Dus gaarne antwoord op mijn vraag.

  23. #373

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Er is (aan mijn kant) geen probleem. En oud is inderdaad een relatief begrip, die deels gevormd wordt met je eigen leeftijd. Vandaar mijn vraag hoe oud je zelf bent. Ik schat, aan je reacties door het forum heen, dat je 15/16 bent. Waarom is het zo lastig om daar antwoord op te geven?

    En zoals Pieter Rijkers eerder aangaf, dan ben je opgegroeid met andere films dan ik bijvoorbeeld. En dus zal je anders tegen een film als Alien aankijken, waarvan het tempo wat lager ligt dan de huidige films. Ik ben het meer gewend omdat ik in die tijd, met die films, ben opgegroeid. Ik kan dan ook niet op dezelfde manier tegen die films aankijken als jij. Dat is geen verwijt, maar meer een feit . Je moet 'leren' om films van een andere generatie te kijken, net zo goed als ik, door veel geduld te hebben, heb moeten leren om bijvoorbeeld films uit de jaren '40 te kijken. Want als je die wilt gaan kijken met de huidige films in vergelijking, dan is het tempo vaak tergend langzaam. Hoe meer je kijkt, hoe meer je eraan 'went', en hoe meer je ze kunt waarderen.

    Dit alles is absoluut geen verwijt naar jou, alleen zou het een verklaring kunnen zijn. Dus gaarne antwoord op mijn vraag.
    Dit hele bericht is kleinerend.Je moet 'Leren'? Ga niet wijs lopen doen.
    Wordt je niet moe van jezelf?

  24. #374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BatMotor Bekijk bericht
    Dit hele bericht is kleinerend.Je moet 'Leren'? Ga niet wijs lopen doen.
    Wordt je niet moe van jezelf?
    Is dat echt wat jij uit mijn post haalt ? Ik bedoel het helemaal niet kleinerend. Ik geef zelfs aan dat ik zelf nog moet 'leren', ik ben dit jaar bijvoorbeeld meer stomme films aan het bekijken, dat is weer een hele andere tak van sport.

    En waarom geef je (voor de derde keer) nog steeds geen antwoord op mijn vraag?

  25. #375

    Standaard

    Er is in ieder geval door de decennia heen gesleuteld aan de formule van cinema. De laatste jaren moet het allemaal groter, en sneller. Bijna geen tijd meer om normaal een verhaal te vertellen. Gebeurd dit toch, wordt het door de jeugd gezien als langzaam en saai!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Nee maar ik snap Rogue wel denk ik ( en als ik ernaast zit moet jij het maar zeggen Rogue..)
    Ik denk nl dat ie bedoelt dat de jongere forumleden van laten we zeggen 15-20 oid de wat oudere films heel anders kunnen waarderen dan wij "ouderen".
    Zelf ben ik 37 en ik vindt Prometheus zeker niet slecht. Maar als bijv. Batmotor komt met de mening dat het verhaal voorspelbaar is en dat het maar een 'alien in een ruimteschip en iedereen moet zien te overleven'film is, dan gaan bij mij de haren ook overeind staan. Ik denk dat dat komt doordat ik misschien toch meer gewend ben aan langzamere films (zeg maar de suspence-films), terwijl de jeugd van nu is opgevoed met wat ik noem MTV-editing (er moet iedere seconde zowat iets gebeuren op scherm anders is het niet interessant). Ieder zn mening natuurlijk: niets mis mee. Maar voor mij wordt dan toch wel duidelijk dat je te maken hebt met een soort generatiekloof oid.

    OVerigens scheelt het misschien ook als je weet (in dit specifieke filmgeval) dat Alien voor die tijd gewoon baanbrekend was. En dat het eigenlijk de moeder van alle films is die op een soortgelijk gegeven zijn gebaseerd.

Pagina 15 van 20 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •