Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 481 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luvlektrik Bekijk bericht
    Gisteren ook gezien. Vond de film wel knap gemaakt qua visuals en audio, maar inderdaad wel enkele vragen die onbeantwoord bleven die ik toch liever beantwoord had gezien.

    Iemand al nagedacht over de beginscène waar één van de Engineers zelfmoord pleegt door van een vreemd drankje te drinken? Vraag me af hoe we die scène moeten interpreteren na film gezien te hebben.
    Dacht ik ook al over na, ja waarom. Misschien om geen dna sporen achter te laten? maar dan had het wezen toch net zo goed mee kunnen gaan naar hun eigen wereld.Of hij mocht niet mee, omdat de schip vol zat.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 10-06-2012 om 12:02

  2. #277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luvlektrik Bekijk bericht
    Iemand al nagedacht over de beginscène waar één van de Engineers zelfmoord pleegt door van een vreemd drankje te drinken? Vraag me af hoe we die scène moeten interpreteren na film gezien te hebben.
    Dat drankje was hetzelfde zwarte spul wat in de cillinders zit die de bemanning van Prometheus later vindt. Het breekt de DNA-structuur van de engineer af en vormt daarna nieuw DNA, hetgeen impliceert dat de engineer leven creëert. Het wekt wel weer de vraag waarom hetzelfde spul later in de film een andere reactie teweeg brengt bij de wormen en de bemanningsleden die er later mee in contact komen. Het kan iets zijn wat nog in verdere films ter sprake komt, maar het kan ook een slordigheid in het verhaal zijn. In bredere zin werpt het de vraag op waarom de engineers überhaupt leven zouden creëren als ze van plan zijn dat uiteindelijk te vernietigen.

    Scott heeft overigens in een interview gezegd dat deze proloog zich niet per sé op aarde afspeelt, dus het hoeft hier niet te gaan om het begin van dierlijk leven op aarde
    .
    Laatst aangepast door mark t : 10-06-2012 om 12:16
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dat drankje was hetzelfde zwarte spul wat in de cillinders zit die de bemanning van Prometheus later vindt. Het breekt de DNA-structuur van de engineer af en vormt daarna nieuw DNA, hetgeen impliceert dat de engineer leven creëert. Het wekt wel weer de vraag waarom hetzelfde spul later in de film een andere reactie teweeg brengt bij de wormen en de bemanningsleden die er later mee in contact komen. Het kan iets zijn wat nog in verdere films ter sprake komt, maar het kan ook een slordigheid in het verhaal zijn. In bredere zin werpt het de vraag op waarom de engineers überhaupt leven zouden creëren als ze van plan zijn dat uiteindelijk te vernietigen.

    Scott heeft overigens in een interview gezegd dat deze proloog zich niet per sé op aarde afspeelt, dus het hoeft hier niet te gaan om het begin van dierlijk leven op aarde
    .
    3 punten:

    1. Mijn interpretatie was dat de engineer 'zelfmoord' pleegde en zodoende de basis leverde voor het leven op aarde. Vandaar ook de indentieke DNA-code tussen de de mens en de engineer.
    2. Dat Scott zegt dat de proloog zich niet per sé op de aarde heeft afgespeeld kan ook te maken met de religieuze context. Hij wil mogelijk voorkomen dat zijn film in Amerika op religieuze gronden wordt 'afgeschoten'.
    3. We zagen één engineer die leven heeft gemaakt, vermoedelijk waren er meer op andere planeten actief. Dat de latere engineers het leven vervolgens willen vernietigen kan meerdere verklaringen hebben. Mogelijk waren de 'levenmakers' vroeger maar een klein obstinaat deel van de engineer-samenleving en wilde de de grote meerderheid dit niet. Die meerderheid wil nu een fout herstellen. Of een andere verklaring, mogelijk hebben op enig moment in de enigeergeschiedenis de 'kinderen' de weg 'terug' naar de engineers gevonden. Alleen kwamen zij dat niet lijdzaam terug, maar met wapens en minder goede bedoelingen.


    Is iemand ook opgevallen de ode aan 2001?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht

    Is iemand ook opgevallen de ode aan 2001?
    Yep shot van de aarde ergens helemaal in het begin van de film.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #280

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dat drankje was hetzelfde zwarte spul wat in de cillinders zit die de bemanning van Prometheus later vindt. Het breekt de DNA-structuur van de engineer af en vormt daarna nieuw DNA, hetgeen impliceert dat de engineer leven creëert. Het wekt wel weer de vraag waarom hetzelfde spul later in de film een andere reactie teweeg brengt bij de wormen en de bemanningsleden die er later mee in contact komen. Het kan iets zijn wat nog in verdere films ter sprake komt, maar het kan ook een slordigheid in het verhaal zijn. In bredere zin werpt het de vraag op waarom de engineers überhaupt leven zouden creëren als ze van plan zijn dat uiteindelijk te vernietigen.

    Scott heeft overigens in een interview gezegd dat deze proloog zich niet per sé op aarde afspeelt, dus het hoeft hier niet te gaan om het begin van dierlijk leven op aarde
    .
    Dat drankje was hetzelfde zwarte spul wat in de cillinders zit die de bemanning van Prometheus later vindt, maar waarom brak dat middeltje dan niet de dokter helemaal af. Sterker nog, nadat hij verbrand was was hij nog niet overleden, hij was niet kapot te krijgen.De engineer daartegen viel uitelkaar.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 10-06-2012 om 17:05

  6. #281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat drankje was hetzelfde zwarte spul wat in de cillinders zit die de bemanning van Prometheus later vindt, maar waarom brak dat middeltje dan niet de dokter helemaal af. Sterker nog, nadat hij verbrand was was hij nog niet overleden, hij was niet kapot te krijgen.De engineer daartegen viel uitelkaar.
    Daar kun je alleen naar gissen. Het zou kunnen zijn dat de druppel waarmee Holloway wordt besmet veel langzamer werkt dan de teugen die de engineer neemt. Uiteindelijk werd z'n lichaam er wel degelijk door verwoest, maar in een veel langzamer tempo. Maar dat verklaart niet waarom het lichaam van de engineer eerst volledig wordt afgebroken voordat er nieuw DNA ontstaat terwijl het zich in Holloway eerst manifesteert in de vorm van parasieten (die worm in z'n oog) en gemuteerd sperma (waarmee hij z'n vriendin met een inktvis-achtige alien bevrucht). Bovendien werkt het spul weer anders bij die wormen in de kamer waar de cilinders staan. Deze muteren naar die slangachtige monsters. En die geoloog wordt door het spul in een mutant veranderd die flink tekeer gaat tegen z'n collega's (da's degene die niet kapot te krijgen was, niet de dokter). Het spul heeft op iedereen en alles een andere uitwerking. Die onberekenbaarheid kan een plotpunt zijn wat eventueel in een volgende film ter sprake komt, maar het lijkt mij eerlijk gezegd eerder een kwestie van een slordig script .
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #282

    Standaard

    Gister gezien, en viel zwaar tegen. Dit is geen Alien prequel, voor wie het verwacht of nog niet wist.

    Het verhaal is idd niet bijzonder, en er zitten redelijk wat zwakke momenten in de film. Ook de cast vind ik niet bijzonder. Fassbender steigt boven iedereen uit! Andere karakters vond ik niet goed uitgewerkt.
    Er is ook weinig actie en spektakel. Nou is dat niet erg als de film spannend is, maar dat is de film niet. Er is geen beklemmende of spannende sfeer.
    De CGI's zijn zeer goed, en de beelden van de film vond ik erg mooi. De 3D voegt uiteraard weinig tot niks toe, tijd dat ze daar eens mee gaan stoppen in Hollywood, deze cash cow.

  8. #283

    Standaard

    Op collider staat een interview met Ridley Scott waarin hij het een en ander loslaat over de blu ray/dvd-release van Prometheus. Zo gaat hij voor de blu ray/dvd-release toch een langere versie maken. Er zal volgens zijn huidige schatting zo'n 20 minuten extra materiaal in de film worden verwerkt.
    Daarnaast komen er een aantal deleted scènes die als extra worden aangeboden. Daaronder een gevecht tussen Shaw en de engineer. Zo te horen was dit gevecht eigenlijk gepland aan het einde, als de engineer de reddingsunit binnendringt. .
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #284

    Standaard

    Maar de antwoorden krijgen we niet op de vragen. Dat was het punt. Dan kan hij wel de film langer maken met opvulsel, maar de vragen zullen onbeantwoord worden.
    Maar hij spreekt over een vervolg, (en verheugt zich daar al op)dan hoop ik dat de antwoorden daarin verwerkt zullen worden.Dan wordt het alsnog samen met deel 2 wel een goede film, als we antwoorden krijgen.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-06-2012 om 12:33

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Maar de antwoorden krijgen we niet op de vragen. Dat was het punt. Dan kan hij wel de film langer maken met opvulsel, maar de vragen zullen onbeantwoord worden.
    Het kan natuurlijk wel zo zijn dat bepaalde plotpunten in de bioscoopversie onderbelicht blijven iets meer uitgediept gaan worden, maar het zal wel een open einde houden. Dat laatste is neem ik aan wat je bedoelt.
    Helaas zijn er andere tekortkomingen die niet met een langere versie te herstellen zijn. Zo zal (bijvoorbeeld) het niet bijster intelligente gedrag van de wetenschappers en bemanningsleden dat eerder in een dertien-in-een-dozijn-slasher thuishoort met wat extra scènes niet te redden zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  11. #286

    Standaard

    Heeft iemand de credits na de film gezien? Er schijnt nog iets op komst te komen: http://www.nu.nl/film/2832157/credit...materiaal.html

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  12. #287

    Standaard

    Nee heb niets na de credits gezien, heb de credits niet afgekeken. Maar het wordt steeds waziger, zoals ik de link en dat filmpje bekijk.
    En dan lees ik nog eens dit:
    'Vervolg op Prometheus nog niet zeker'

    AMSTERDAM - Regisseur Ridley Scott en scenarist Damon Lindelof denken na over een vervolg op Prometheus, maar of die film er komt is nog allerminst zeker.


    "Vooralsnog weten we helemaal niet of er überhaupt een vervolgfilm komt of waar die precies over moet gaan", zegt Lindelof tegen het Amerikaanse entertainmenttijdschrift The Hollywood Reporter.
    "We moesten met Prometheus een verhaal vertellen dat in principe compleet is", zegt de 39-jarige Lindelof. "Ridley en ik realiseerden ons dat we het publiek enorm zouden frustreren als we in Prometheus niet alle antwoorden gaven." http://www.nu.nl/film/2828399/vervol...et-zeker-.html



    http://www.worstpreviews.com/headlin...=25119&count=0 hier proberen ze de open vragen te beantwoorden. Want sommige vroegen zich ook af: How did the Engineer even get outside, considering that he needs oxygen to live and wasn't wearing a mask?

    Dit is ook wel leuk om te lezen. http://www.prometheus-movie.com/comm...ums/topic/6600
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-06-2012 om 18:19

  13. #288

    Standaard

    Dit nou werkelijk het beste wat ze konden bedenken...


    the only way for the Alien to exist is to be spawned by humans. The creature is selfish and kills in order to live. Engineers are the exact opposite, they sacrifice themselves so that others can live. The goo in their hands creates life. In the hands of humans, it creates death in the form of the Aliens

    Leuke referentie naar de planeet.


    Leviticus 22:3 (LV-223)

    Say to them: For the generations to come, if any of your descendants is ceremonially unclean and yet comes near the sacred offerings that the Israelites consecrate to the LORD, that person must be cut off from my presence. I am the LORD.






  14. #289

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    the only way for the Alien to exist is to be spawned by humans. The creature is selfish and kills in order to live. Engineers are the exact opposite, they sacrifice themselves so that others can live. The goo in their hands creates life. In the hands of humans, it creates death in the form of the Aliens
    Me dunkt dat ze met die interpretatie de plank misslaan. Er is nergens bepaald dat de Xenomorph alleen door een fusie met mensen kan worden geschapen. Als we iets hebben geleerd van de orginele Alien, dan lijkt het erop dat deze eerder een parasiet is dan een 'gefuseerde mutant'. Bovendien bepaalt je DNA niet of je wel of geen goede inborst hebt. Met andere woorden: Het is net zo zeer onvermijdelijk dat een engineer onbaatzuchtig is dan dat een mens zelfzuchtig is. Per slot van rekening was de engineer die op het laatst Shaw belaagde ook niet zo vredelievend... en hij baart vervolgens ook een Xenomorph . Waarmee de hele theorie waarop het antwoord gebaseerd is als een kaartenhuis in elkaar stort.

    In hetzelfde artikel wordt een citaat van Scott uit een interview van movie.com uit de context gehaald. Scott zegt in dat artikel juist nadrukkelijk dat ze niet voor die specifieke verklaring hebben gekozen die het citaat lijkt te suggereren.

    Er staan wel meer 'antwoorden' in het artikel die op z'n zachtst gezegd onbevredigend zijn.
    Laatst aangepast door mark t : 11-06-2012 om 18:42
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Me dunkt dat ze met die interpretatie de plank misslaan. Er is nergens bepaald dat de Xenomorph alleen door een fusie met mensen kan worden geschapen. Als we iets hebben geleerd van de orginele Alien, dan lijkt het erop dat deze eerder een parasiet is dan een 'gefuseerde mutant'. Bovendien bepaalt je DNA niet of je wel of geen goede inborst hebt. Met andere woorden: Het is net zo zeer onvermijdelijk dat een engineer onbaatzuchtig is dan dat een mens zelfzuchtig is. Per slot van rekening was de engineer die op het laatst Shaw belaagde ook niet zo vredelievend... en hij baart vervolgens ook een Xenomorph . Waarmee de hele theorie waarop het antwoord gebaseerd is als een kaartenhuis in elkaar stort.


    In alien lijkt met mijn ook eerder een parasiet, maar wie weet is de black goo in prometheus wel een verwerkte versie van deze parasiet.

    Wat ik denk is dat de engineers in de tijd tussen Alien en Prometheus de alien hebben verwerkt tot een wapen om de mensheid te vernietigen.

    De enigineer mag dan wel de Xenomorph in Prometheus gebaard hebben, maar dit leven is toch echt gecreëerd door de mens in de persoon van Shaw. De mens moet eerst een Squid maken en deze Squid kan elke levensvorm gebruiken om tot een Xenomorph te komen . Ook de hond in alien3 creëert een gewoon Xenomorph.


  16. #291

    Standaard

    Hmm. Na het zien van Prometheus hinkte ik een beetje op twee gedachten: visueel natuurlijk erg dik, plottechnisch niet helemaal super uitgewerkt (waar komen we vandaan, waar gaan we naar toe en het geloof): het kan echt beter) en Guy Pearce als een miscast. Maar nu kreeg ik deze site voorgeschoteld en zou Prometheus best eens een prima prequel kunnen zijn op het vervolg, het vervolg dat er altijd al aan zat te komen. Dit schept wel weer hoge verwachtingen, maar heel misschien gaat het eerste deel op deze manier nog wel in aanzien stijgen...

  17. #292

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    De enigineer mag dan wel de Xenomorph in Prometheus gebaard hebben, maar dit leven is toch echt gecreëerd door de mens in de persoon van Shaw. De mens moet eerst een Squid maken en deze Squid kan elke levensvorm gebruiken om tot een Xenomorph te komen . Ook de hond in alien3 creëert een gewoon Xenomorph.
    Ik zie het toch anders. Die site stelt wel heel nadrukkelijk dat een Xenomorph alleen uit een mens kan ontstaan. In Alien gebeurt dat, in Prometheus juist niet. In het originele script van Spaihts was Shaw wèl een Xenomorph bevrucht, hier is het een totaal ander wezen. Dat is een fundamentele verandering. Bovendien gebeurt in de film precies het tegenovergestelde van wat in het artikel wordt beweerd; De mens baart geen Xenomorph, de engineer juist wel. De bewering in het artikel strookt dus totaal niet met wat we zien. Dat die inktvis een noodzakelijke tussenstap is gaat er bij mij niet in. Het maakt de hele cyclus alleen maar nog minder logisch en efficiënt. Het lijkt me eerder een verdere mutatie van DNA van de inktvis en de engineer, net zoals de inktvis kennelijk een mutatie tussen het DNA van de besmette Holloway en dat van Shaw moet voorstellen.
    Overigens zou je opmerking over Alien 3 mijn mening juist onderstrepen (de Xenomorph kan wel degelijk uit andere wezens dan alleen uit de mens ontstaan), ware het niet dat Scott de vervolgfilms uit de Alien-reeks niet als canon beschouwt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #293

    Standaard

    Dan heb je ook nog alien vs predator, daar bracht de predator ook een Xenomorph voort, ook weer een mutatie, gedeeltelijk uiterlijk van een predator.

  19. #294

  20. #295

    Standaard

    Op forum is een hele serie foto's te zien van de engineers. De meeste foto's betreffen ontwerpen en het opmaakprocess, maar de eerste foto laat iets zien wat wellicht terugkomt op de blu ray/dvd in de vorm van een alternatieve of uitgebreide openingsscène (al dan niet teruggemonteerd in de film).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #296

    Standaard

    Prometheus komt ook niet eens dichtbij bij Aliens..wat een tegenvallende film op gebied van acteren, special effect en verhaal..Charlize Theron heb ik nog nooit zou slecht zien spelen..de trailer komt niet eens in de buurt van de film..Jammer..dit had ik dus echt niet verwacht..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #297

    Standaard

    Vanmiddag gezien in Pathe Eindhoven in 3D IMAX.
    Overdonderende sci-fi film, kan me niet vinden in de negatieve kritieken en de vergelijkingen met Alien.
    Alien is een klassieker, Prometheus een goede, gedurfde film.

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Prometheus komt ook niet eens dichtbij bij Aliens..wat een tegenvallende film op gebied van acteren, special effect en verhaal..Charlize Theron heb ik nog nooit zou slecht zien spelen..de trailer komt niet eens in de buurt van de film..Jammer..dit had ik dus echt niet verwacht..
    Ieder zo z'n mening, maar ik ben erg benieuwd welke special effects er niet goed waren.
    Ik vond dit namelijk een van de beste sci-fi sfeerbrengers (mede door de special effects) van de afgelopen 10 jaar.

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Ieder zo z'n mening, maar ik ben erg benieuwd welke special effects er niet goed waren.
    Ik vond dit namelijk een van de beste sci-fi sfeerbrengers (mede door de special effects) van de afgelopen 10 jaar.
    Ik weet niet of het strict genomen onder special effects valt. Maar die bejaarde Weyland was misselijkmaked slecht. Zoals ik eerder al zei neem dan een bejaarde acteur van 80+ in dienst en geen van 40+ met een laag make-up

  25. #300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Ik weet niet of het strict genomen onder special effects valt. Maar die bejaarde Weyland was misselijkmaked slecht. Zoals ik eerder al zei neem dan een bejaarde acteur van 80+ in dienst en geen van 40+ met een laag make-up
    Helemaal mee eens, maar in de vervolgen schijnt Pearce toch ook een rol te gaan spelen. Check bijvoorbeeld ook deze site en dit filmpje eens, verklaart (hopelijk dan) toch al een klein beetje waarom er voor een jonge acteur met make-up is gekozen.

Pagina 12 van 20 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •