De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PC aansluiten op home cinema set

    Beste Experts,

    Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want na dagen te hebben zitten prutsen en verscheidene kabeltjes te hebben geprobeerd en tips te hebben aangenomen, lukt het volgende me niet.

    Aansluiten van de volgende (beschikbare) producten:
    Samsung LE40B650
    Samsung HT C5500 cinema set
    Apple Imac

    HDMI kabel
    HDMI-mini display
    Optische kabel
    Optische kabel met 3.5mm uiteinde

    Is het mogelijk om de 3 producten op elkaar aan te sluiten? Wat ik namelijk graag zou willen is dat ik (gedownloade) dvd's/blu rays af zou spelen op mijn Mac met het geluid via de dolby surround set. Ik heb de tv en Mac al op elkaar aangesloten door de HDMI-mini displayport. Optische kabels op verschillende manieren aangesloten, maar als ik dan een dvd afspeel op mijn Mac dan heb ik alleen stereo geluid op de home cinema set en geen dolby!

    Please advise!

    Groet,
    Coning

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Coning

    Dat een film alleen met 2.0 geluid weergegeven kan worden, kan verschillende oorzaken hebben zoals verkeerde instellingen, mogelijkheden van de hardware en mogelijkheden van de software. Wat de werkelijke oorzaak is zul je dus zelf moeten zoeken.

    De makkelijkste en de beste oplossing is nog steeds om de schijf met de film te kopen. Is deze niet goed, dan kun je er mee naar de winkel. De meesten van ons zijn nl. geen voorstander van downloads en al helemaal niet als deze bij een site vandaan komen waar je ze makkelijk vandaan kunt plukken.

    Wat ik jou daarom aan zou willen raden is om bij de site waar je deze films vandaan hebt gehaald, te informeren naar de mogelijkheden en de instellingen van de Imac, de HomeCinema-set en evt. de TV te controleren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Als je de iMac met een optische kabel hebt aangesloten op je versterker moet je de film afspelen op de iMac met VLC Player, deze heeft de nodige codecs aan boord om 5.1 af te spelen. Dit lukt wel met Dvd bestanden. Bluray bestanden geven wel beeld maar geen geluid.

  4. #4

    Standaard

    Thanks beide.
    Ik heb een optische kabel tussen de imac en de versterker alleen dan krijg ik het geluid niet dolby. Heb idd vlc als standaard mediaspeler en dolby aangevinkt in de voorkeuren maar dan nog geeft het helaas geen dolby.
    Het mooiste zou zijn en dolby geluid en de beelden op de tv, maar stap 1 (dolby via de imac) gaat al niet dus weet niet helemaal waar het mis gaat.

    @gerco heb gewoon netjes dvd in de imac maar dat geeft geen dolby geluid via imac. Gewoon orgineel

    Ga nog wel een wat stoeien vandaag maar sta op het punt om de kabeltjes weer netjes retour te brengen..

    Ciao

  5. #5

    Standaard

    Heb je de optische kabel getest?
    Staat de optische ingang van de HT-C5500 zo ingesteld dat deze alle soorten digitale signalen via de digitale verbinding accepteert?

    Als de DVD's en BD's origineel zijn en het lukt nog steeds niet met de iMac, dan kun je deze ook met de HT-C5500 van Samsung af spelen. De iMac heb je daarvoor dus niet nodig.

    Ik begrijp daarom ook niet waarom je dit met een iMac wilt doen en ging er daarom van uit dat het om iso's ging die je ergens vandaan "geplukt" had. Sommige mensen noemen deze ook "origineel" omdat deze vaak dezelfde weergave-kwaliteit hebben als een echte DVD of BD uit een winkel. De verschillen zijn alleen dat je er veel minder hoeft te betalen en er ook minder plezier van hebt. De meesten van ons kopen daarom liever een fysiek exemplaar of betalen liever een vergelijkbaar bedrag voor een virtueel exemplaar.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    @Coning, misschien heb je iets aan dit artikel
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •