De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Sonny Boy

  1. #1

    Standaard Sonny Boy

    De afgelopen weken heb ik de cast van Sonny Boy in verschillende programma's op TV gezien, zelfs het Journaal besteedde aandacht aan de film en ik zag de trailer in de bioscoop.

    Dus nu wil ik deze week erheen gaan (vanaf 27 jan in de bioscoop) en blijkt dat deze film maar in een paar bioscopen draait! Ik vind dit echt vreemd. Hebben jullie een idee waarom dit is en of hier nog meer locaties bij zullen komen?

    Dit is trouwens het verhaal van de film:

    Sonny Boy is de verfilming van de gelijknamige bestseller van Annejet van der Zijl, gebaseerd op het waargebeurde verhaal over een verboden liefde. Rika (Ricky Koole) heeft goede redenen om het huwelijk met haar man Willem (Marcel Hensema) te beëindigen. Ze verlaat hem en haar vier kinderen en vestigt zich in Den Haag. Dan begint de zware strijd om haar kinderen te kunnen zien en om het hoofd boven water te houden. Ze ontmoet de 17 jaar jongere Surinaamse Waldemar (Sergio Hasselbaink). Ze krijgen een stormachtige verhouding. Rika raakt al snel zwanger en bevalt van een zoon, Waldy, die ze “Sonny Boy” noemen. Als de oorlog uitbreekt, verandert Rika’s pension als snel in een toevluchtsoord voor onderduikers. Dit gaat een tijd goed, totdat er op een morgen een inval plaatsvindt. Ze zijn verraden en worden samen met alle onderduikers afgevoerd. Zal Sonny Boy zijn beide ouders ooit nog terugzien…?

    De regie van Sonny Boy ligt in handen van Maria Peters en de hoofdrollen zijn weggelegd voor Ricky Koole als Rika van der Lans en Sergio Hasselbaink als Waldemar Nods. In de andere rollen zien we onder anderen Frits Lambrechts, Marcel Hensema, Katja Herbers, Monic Hendrickx, Martijn Lakemeier, Gaite Jansen, Rogier Komproe, Anneke Blok, Jaap Spijkers en Stijn Westenend. Producent: Shooting Star Filmcompany

    Bron: http://www.a-film.nl/bioscoop/Sonny-Boy

  2. #2

    Standaard

    Is niet echt vreemd hoor. Ja, wel als je bedenkt dat ze er zo veel reclame voor maken. Maar heel veel films draaien maar in een paar bioscopen. Dat zijn met name de films die wat minder commercieel zijn. Per slot van rekening bepaalt de bioscoop zelf welke films ze gaan vertonen. Dus als ze verwachten dat het niet al te veel mensen aanspreekt kopen ze die film echt niet in.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 24-01-2011 om 10:14

  3. #3

    Standaard

    Ik ga er vanuit dat de film nog maar in een paar zalen draait, omdat hij juist nog niet in premiere is gegaan. Ik verwacht dat hij vanaf 27 januari gewoon in alle bioscopen draait. Het was een vrij dure film, volgens mij, en ze gaan natuurlijk nooit geld verdienen als 'ie maar in een paar bioscopen draait.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik ga er vanuit dat de film nog maar in een paar zalen draait, omdat hij juist nog niet in premiere is gegaan. Ik verwacht dat hij vanaf 27 januari gewoon in alle bioscopen draait. Het was een vrij dure film, volgens mij, en ze gaan natuurlijk nooit geld verdienen als 'ie maar in een paar bioscopen draait.
    Dat dacht ik ook, maar op de website van de distributeur staat een lijstje van steden waar de film gaat draaien en dat zijn er niet veel. Lijkt me dat ze op deze manier nooit de kosten uit de film gaan halen.

    Ik vind het zelf vooral jammer omdat ik een uur rijden van de dichtstbijzijnde vertoning zit.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *Sarita* Bekijk bericht
    Lijkt me dat ze op deze manier nooit de kosten uit de film gaan halen.
    Dat lukt volgens mij bij het gros van de Nederlandse films niet, die draaien bijna allemaal op subsidie. De film in meer zalen laten draaien verhoogt alleen de kosten nog maar meer, want op een zaal waar 10 mensen in zitten zal elke bioscoop verlies draaien.

    Het lijkt mij niet echt een geweldige film trouwens en de recensies waren ook niet bepaald lovend.

  6. #6

    Standaard

    Heb m intussen gezien. Op zich zat t wel goed in elkaar qua verhaal en acteren (de vrouwelijke hoofdrol vond ik gewoon erg goed gedaan, de rest matig).

    Ik kan de spoilertags niet vinden dus ik beperk me verder maar tot de opmerking dat ik de bootscene aan het eind (verklap ik niets mee) gewoon erg slecht gedaan vond qua CGI. En dan nog die scene met die 2 kinderen in de duinen (verklap ik ook niets mee) op t eind: tenenkrommend slecht geacteerd!

    Een zesje voor de moeite. Voor mij niet het herkijken waard. t was weer typisch een Nederlandse film...

  7. #7

    Standaard

    Ja de film draaide uiteindelijk toch in best veel plaatsen. Ik heb m ook nog gezien. Ik vond het wel een mooie film. Het acteerwerk vond ik ook best ok, maar niet fantastisch. Sommige scenes vond ik overbodig en inderdaad waren de special effects op het eind echt slecht.

    Toch geen spijt dat ik de film in de bioscoop ben gaan bekijken.

  8. #8

    Standaard

    Best veel? Dat lijkt me nogal een understatement. De enige films die in meer zalen draaien zijn Gnomeo & Juliet en Rango, en dan ook alleen als je de Engels- en Nederlandstalige versies bij elkaar optelt.

  9. #9

    Standaard

    Het is de Nederlandse inzending voor de Oscar geworden. Van teletekst:

    De film Sonny Boy is gekozen als de Nederlandse Oscar-inzending in de categorie beste niet-engelstalige film. Voor de categorie beste korte film wordt Stilte na de Storm ingestuurd, die deze maand in première gaat.In januari kiest de Academy in Los Angeles de Oscar-nominaties. De Oscar-uitreiking is 26 februari.
    Ik heb alleen de trailer gezien, en dat vond ik er erg matig uitzien. Het lijkt me sterk dat deze doordringt tot de laatste 5.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het is de Nederlandse inzending voor de Oscar geworden. Van teletekst:



    Ik heb alleen de trailer gezien, en dat vond ik er erg matig uitzien. Het lijkt me sterk dat deze doordringt tot de laatste 5.
    Nou het is best een goede film geworden op uitzondering van hetzelf bedachte einde...maar denk niet dat het een serieuze kandidaat gaat worden om ook die oscar te gaan winnen of door te dringen bij inderdaad de laatste 5. Ik vond bv Oorlogswinter vele malen beter...en die ging volgens mij dan weer niet vanwege Wit Licht?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Nou het is best een goede film geworden op uitzondering van hetzelf bedachte einde...maar denk niet dat het een serieuze kandidaat gaat worden om ook die oscar te gaan winnen of door te dringen bij inderdaad de laatste 5. Ik vond bv Oorlogswinter vele malen beter...en die ging volgens mij dan weer niet vanwege Wit Licht?
    Wel hoor. Wit Licht werd oorspronkelijk ingestuurd, maar volgens mij was dat de internationale versie The Silent Army, en om een film in te sturen voor de Internationale Oscar moet hij zoveel weken in dat betreffende land gedraaid hebben, dacht ik. Dus toen werd Oorlogswinter ingestuurd, en die haalde zelfs de shortlist. Jammer genoeg geen nominatie, of de Oscar. De film had het zeker verdiend, in mijn ogen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •