De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke receiver raadt u mij aan.

    besten,

    eerst en vooral moet ik zeggen dat ik totaal niet thuis ben in deze wereld, vandaar ook mijn vra(a)g(en),

    bedoeling is een htpc te maken en die vervolgens aan te sluiten via hdmi op een receiver (met FM tuner in de receiver)

    verder zou ik nog een wii willen aansluiten en een mooie paar boxen (5.1), nog geen idee welke enige tips/ideeën zijn handig.

    nu mijn vragen:
    -als ik vb mijn wii via Ybr Ubr etc aansluit kan ik hem dan op tv zien (daar deze op hdmi aangesloten is)? en zal het geluid dan over de aangesloten boxen gaan ipv tv?
    -is er upscaling mogelijk?

    zoja welke receiver zou u mij aanraden (hdmi 1.4) voor een max budget van 450 a 500 euro

    ik heb zelf al eens gekeken en ik dacht een onkyo 608? maar ik heb dus geen idee wat allemaal de verschillen zijn met vb andere.
    andere dat in gezien heb zijn
    YAMAHA RX-V667
    onkyo 508

    alvast bedankt voor enige hulp/toelichting ideeën

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimpi Bekijk bericht
    besten,

    eerst en vooral moet ik zeggen dat ik totaal niet thuis ben in deze wereld, vandaar ook mijn vra(a)g(en),

    bedoeling is een htpc te maken en die vervolgens aan te sluiten via hdmi op een receiver (met FM tuner in de receiver)

    verder zou ik nog een wii willen aansluiten en een mooie paar boxen (5.1), nog geen idee welke enige tips/ideeën zijn handig.

    nu mijn vragen:
    -als ik vb mijn wii via Ybr Ubr etc aansluit kan ik hem dan op tv zien (daar deze op hdmi aangesloten is)? en zal het geluid dan over de aangesloten boxen gaan ipv tv?
    -is er upscaling mogelijk?

    zoja welke receiver zou u mij aanraden (hdmi 1.4) voor een max budget van 450 a 500 euro

    ik heb zelf al eens gekeken en ik dacht een onkyo 608? maar ik heb dus geen idee wat allemaal de verschillen zijn met vb andere.
    andere dat in gezien heb zijn
    YAMAHA RX-V667
    onkyo 508

    alvast bedankt voor enige hulp/toelichting ideeën
    Onkyo 608 is een goede keuze.

    Je kan de Wii aansluiten op de receiver met component en via de HDMI uitsturen naar de TV....... OPMERKING: ik heb het nu over de 608, denk niet dat dat gaat bij de 508! Zie blz 19 van de handleiding van de 608:

    http://www.eu.onkyo.com/dl/1465323/M...SR608_NlSv.pdf

    Geupscaled wordt er in het geval van de Wii altijd, dit kan de TV doen, en de wat duurdere receivers kunnen het ook, de kwaliteit van het upscalen is evenredig met de prijs van de apparaten.

    Het geluid van de Wii kan je aansluiten op de receiver en zal dan over de speakers gaan....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Voor het makkelijk aansluiten heb je een knappe receiver nodig zoals een 608 of hoger van Onkyo (te vergelijken met de 767 of van Yamaha) of de 567 of hoger van Yamaha. Deze kunnen het beeld van analoge bronnen omzetten naar digitaal en het den via de HDMI-verbinding naar de TV sturen. Anders moet je het beeld van de Wii rechtreeks op de TV aansluiten of zal je de receiver ook middels component-video met de TV moeten verbinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    besten,

    alvast bedankt voor de reacties,

    ik denk dat ik dus voor de Yamaha RX-V567 zou gaan.
    ik heb wat rond gegoogled en het ziet er heel positief uit.

    welke bijpassende boxen zouden jullie mij aanraden?
    budget max 400 euro. ruimte is +/- 25m² en ik zou graag gaan voor 5.1

    persoonlijk zat ik zelf te deken aan : KLIPSCH HD THEATER 300
    slecht goed? betere ideeen tips?

    mvg
    Laatst aangepast door wimpi : 19-01-2011 om 13:49

  5. #5

    Standaard

    De beste tip die ik je kan geven is om zelf te gaan luisteren naar wat er allemaal mogelijk is. In een winkel zal dit lastig zijn, omdat een set daar nooit optimaal ingesteld kan worden. Het beste en makkelijkste is om verschillende combinaties met elkaar te gaan vergelijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •