De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help; hoe maak je een versterker keuze voor Teufel speakers

    Beste forumleden,

    Na jaren wil ik een set aanschaffen van een nieuwe versterker en speakers.
    ik lees en surf me suf en je komt wat verder maar toch ook weer niet want er is zoveel. Wel las ik op deze site mensen met naar mijn mening kennis en expertise. Dank vast voor de genomen moeite om dit te lezen en me eventueel te adviseren.

    Nu zag ik mensen en reviews enthousiast over teufel speakers. kijkend op hun site ben ik gecharmeerd van de Theater 5 Hybrid (John dat zijn geen koekblikjes he ) mede omdat ze momenteel in de aanbieding zijn.

    Nu dacht ik dat ga ik ergens luisteren welke versterker daar bij past, het advies is immers op deze fora altijd; ga zelf luisteren. Nu blijkt dat je deze speakers alleen vanaf de fabriek kunt kopen....

    Hoe bepaal ik nu welke versterker daarbij past.
    Het volgende kan ik aangeven: gebruik voor tv, film, gamen, ps3,muziek. hij moet klaar zijn voor 3D want ik zou wel willen dat de versterker jaren meekan.
    het budget is rond de 1000 euro.

    Wie heeft er suggesties voor mij welke versterker past bij deze speakers?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Wouter.

    Om daar achter te komen, zou je er bvb voor kunnen kiezen om te luisteren met luidsprekers met bijna dezelfde (Duitse) klank-eigenschappen zoals bvb die van Magnat.

    Je hebt trouwens twee topics gestart met hetzelde doel. Dit noemen we 'dubbel-posten' en is niet handig als je een duidelijk antwoord wilt en daarom dus ook niet toegestaan.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-01-2011 om 22:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Question

    Hallo Gerco,

    je hebt helemaal gelijk. ik zat eerst in de verkeerde sectie en heb het na constateren maar nogmaals geplaatst. zal niet meer voorkomen.


    Graag je mening, of die van anderen hierover; ik heb gekeken naar denon receivers. de avr-2311 en de avr 3311. hier zit 400 euro prijsverschil tussen maar in de techniek zeer weinig. alleen de ethernet connectie. maar ja dat is wel via de ps3 of een mediaplayer op te lossen. dus ik neig dan vanwege het grote verschil in prijs naar de 2311. is deze nu met het vermogen van 110-135 watt te licht voor deze speakers of kan dit prima?
    de 3311 geeft 125-165 watt. de speakers kunnen een continu belasting hebben van 140 watt. dat pers je er toch nooit uit wat dan heb ik geen ramen meer maar is de 2311 wel goed/zwaar genoeg om de speakers tot hun recht te kunnen laten komen?

    dank vast!

  4. #4

    Standaard

    Wil je de €400 besparen en voor de 2311 kiezen, dan is het misschien beter om deze te combineren met de Hybrid 4 set. Deze lijkt mij ook voldoende voor een gemiddelde woonkamer en deze receiver.

    Waar je rekening mee moet houden bij de Hybrid sets is het volgende:

    1. De subwoofers zitten aan de zijkanten en om deze optimaal te laten klinken is het verstandig om er voor te zorgen dat de luidspreker vrij en symmetrisch opgesteld kunnen worden. Anders wordt de kans op staande golven groter en zullen de lage tonen op de ene plek veel luider en op de andere veel minder luid zijn.
    2. Doordat de ruimte achter de subwoofer minder diep en meer hoogte heeft, zullen de lage tonen niet zo vol klinken, maar wel meer de diepte in gaan.
    3. De fronts van de 4 en 5 hebben een D'Appolito-afstemming. Dit betekent dat vanwege de verticale plaatsing deze het geluid meer in horizontale richting verspreiden dan in de verticale richting. De hoogte van de ruimte heeft daardoor minder invloed op de weergave waardoor het wat minder ruimtelijk zal klinken. Heeft de ruimte een levendige akoestiek, dan zal het geluid veel direkter klinken en heb je dan dus minder last van nagalm.

    Dit soort luidsprekers kun je dus het beste gebruiken in een ruimte met een minimalistische inrchting en een levendige akoestiek.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-01-2011 om 14:30
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik vind het erg kort door de bocht om een merk als Teufel op een hoop te gooien met een merk als Magnat.
    Ten eerste zijn er grote verschillen binnen een merk door de verschillende jaren en verschillende types.
    Je kunt toch ook niet stellen dat wanneer iemand vraagt naar de rijeigenschappen van een Opel "Ga maar eens in een BMW rijden, die is ook Duits".
    Enige tijd geleden is er een zgn. blinde luistertest gedaan waarbij de meest "Duits klinkende luidspreker ( veel hoog en boemerig laag) een Engelse bleek te zijn.
    Tot slot is het tegenwoordig helaas zo dat vele gerenommeerde merken hun onderkant van de reeks in het verre oosten in elkaar laten rammen om ze dan vervolgens voor €99 te kunnen aanbieden bij de discounter.

    Een zinvolle tip; als je al zonodig Teufel wil beluisteren bestel dan een set op proef en combineer dit dan (in je eigen huiskamer) met je uitverkoren versterker en muziek.
    Verdiep je ook in wat (goede) testbladen om zo je licht op te steken.

    Ook is het mijn ervaring dat zelfs de meest prestigieuze en kostbare surroundreceiver niet het topniveau haalt van een goede (top) hifiversterker.
    Zeker in een budgetklasse is er vaak een teleurstelling wanneer je moet constateren dat je oude cd speler en versterker beter klinken dan je nieuwe toeters en bellen apparaat.

    Vandaar dat ik mijn Onkyo 5008n receiver uitsluitend gebruik voor surround en mijn Accuphase voor hifi.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Ik vind het erg kort door de bocht om een merk als Teufel op een hoop te gooien met een merk als Magnat.
    Ten eerste zijn er grote verschillen binnen een merk door de verschillende jaren en verschillende types.
    Je kunt toch ook niet stellen dat wanneer iemand vraagt naar de rijeigenschappen van een Opel "Ga maar eens in een BMW rijden, die is ook Duits".
    Enige tijd geleden is er een zgn. blinde luistertest gedaan waarbij de meest "Duits klinkende luidspreker ( veel hoog en boemerig laag) een Engelse bleek te zijn.

    Ook is het mijn ervaring dat zelfs de meest prestigieuze en kostbare surroundreceiver niet het topniveau haalt van een goede (top) hifiversterker.
    Zeker in een budgetklasse is er vaak een teleurstelling wanneer je moet constateren dat je oude cd speler en versterker beter klinken dan je nieuwe toeters en bellen apparaat.

    Vandaar dat ik mijn Onkyo 5008n receiver uitsluitend gebruik voor surround en mijn Accuphase voor hifi.
    Als je goed gelezen hebt, nam ik Magnat als voorbeeld en had ik het over de klankkleur en dus niet over de klankeigenschappen. Op het gebied van klankeigenschappen zijn er nl. wel grote verschillen tussen de Duitse merken. Een "BMW" rijdt voor mij dus ook niet hetzelfde als een "Opel".

    Bij een receiver hoef je niet te verwachten dat de weergave-kwaliteit net zo hoog is als van een versterker uit dezelfde prijsklasse. Wat je wel mag verwachten is dat een receiver meer kan met meer-kanaals geluid en deze o.a. ook de weergave aan kan passen aan de eigenschappen van de akoestiek en de opstelling. Het vergelijken van een receiver met een versterker is dus hetzelfde als tussen appels en peren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Onkyo 1008 eventueel? Komt goed uit de testen Denon is ook niks mis mee en ik denk een aantal andere merken ook niet trouwens
    Als je de boxen al hebt wellicht bij jouw in de buurt een regeling treffen met wat receivers die ze op de zaak hebben als demo om die thuis te luisteren?
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8

    Standaard

    met luidsprekers met bijna dezelfde (Duitse) klank-eigenschappen zoals bvb die van Magnat.

    Hoe kun je stellen dat er zoiets is als een algemeen Magnat geluid. Welke serie? Welk type? Welk bouwjaar? En in hoeverre heb je alle Teufels en Magnats beluisterd om te stellen dat er "dezelfde klank-eigenschappen zijn". Dit is een persoonlijke, subjectieve aanname die te kort door de bocht voert.
    Er zijn nogal wat mensen die hun oude set opruimen in de veronderstelling dat het bluraysplertje van €99 en de bijpassende receiver van €399 ook hifi-kwaliteit levert.
    Dit leidt vaak tot een teleurstelling.

  9. #9

    Standaard

    Wanneer je verschillende modellen van een bepaald merk en uit een bepaald land gaat vergelijken zijn er verschillen en overeenkomsten. De verschillen zorgen er voor dat niet alle modellen en uit alle landen hetzelfde klinken en de overeenkomsten dat de klankkleur van het merk en land herkenbaar zijn.

    Het kan wel zijn dat er uitzonderingen op deze regel zijn, maar dat komt dan vaak omdat de verschillen dan kleiner zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Zo was er eens een test waarin mensen de "Duitse" luidspreker moesten gaan selecteren.
    Een rij luidsprekers stond achter een (geluiddoorlatend) scherm opgesteld.
    Na lang luisteren bleek de meest "Duitse" luidspreker een B&W.
    Ik vind dat je moet ophouden met generalismen en aannames.
    Je kunt niet alle merken en types op één hoop gooien zonder ze zelf te hebben beluisterd.
    Trouwens, wat is "Engels" aan merken als Kef?
    Made in China met units die vaak ettelijke dollars kosten.
    Hoe kan anders een forse zuil voor minder dan €200 worden verkocht?
    Fabrikagekosten, vervoerskosten, winst fabrikant/importeur, winst winkelier, BTW.
    Zo'n speaker kost netto dan 4 tientjes, en daar koop je dus een unit voor met drie of vier spekers.
    Doorrekenend kost een tweeter 3 Euro.
    Er worden goede en slechte luidsprekers gemaakt ongeacht het merk en ongeacht de (semi) natuurlijke habitat.
    Het is jammer dat er een geneartie opgroeit die als referentie hun vervormende auto "hifi" of blikken Ipod als referentie kennen.
    Dit met de volledig synthetische "muziek" die gedraaid word vaak een luidspreker op uiterlijk vertoon en met veel "laag" (wat in de praktijk pseudolaag is) geselcteerd.
    Met hifi heeft dit weinig te maken.
    Kijk maar eens op Youtube, bij prijstoppers als de Jamo 606 zie je erg veel filmpjes met boemende Jamo's waarbij vooral de wapperende woofers als een soort referentie worden aangemeten.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Zo was er eens een test waarin mensen de "Duitse" luidspreker moesten gaan selecteren.
    Een rij luidsprekers stond achter een (geluiddoorlatend) scherm opgesteld.
    Na lang luisteren bleek de meest "Duitse" luidspreker een B&W.
    Ik vind dat je moet ophouden met generalismen en aannames.
    Je kunt niet alle merken en types op één hoop gooien zonder ze zelf te hebben beluisterd.
    Trouwens, wat is "Engels" aan merken als Kef?
    Door verschillende receivers met verschillende luidsprekers te combineren, kun je luidsprekers en receivers andere klankeigenschappen geven. Op deze manier kun je bvb een Engelse luidspreker meer Duits laten klinken. Dat is wat ze m.i. met die test wilden aantonen.

    Kef is idd een uitzondering op de regel van luidsprekers met Engelse klank-eigenschappen.

    Onze krenterigheid en gierigheid zorgt er voor dat veel spullen die wij gebruiken uit landen komen waar het arbeidsloon te laag is. De keerzijde van deze medaille is dat in landen met lage lonen de kwaliteits-eisen lager zijn en er daardoor minder strenge controle wordt uitgevoerd op het product dan in landen met hogere lonen.

    Er zijn wel merken die er voor kiezen om liever wat meer te betalen voor een product wat aan hogere eisen kan voldoen, maar dit zijn de uitzonderingen die de regel zouden moeten zijn. De vraag is dus of merken als Kef en Jamo als uitzondering of als regel beschouwd moeten worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •