De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onzinnige Bi-amp functie Onkyo

    Ik heb een Onkyo 905 die uitstekend bevalt.
    Zijn opvolger de 906 wordt minder goed beoordeelt in stereo-weergave.
    Omdat ik een 5.1 opstelling heb dacht ik de functie bi-ampen te kunnen gebruiken.
    Immers de surroundversterkers voor de niet gebruikte kanalen kun je op deze manier benutten.
    Het stupide is dat wanneer je deze functie activeert de reiceiver alleen maar stereo kan weergeven.
    M.a.w. deze functie is absurd, anders zou je net zo goed een stereoversterker kunnen kopen. Nu vervalt het gehele surroundpakket.
    Laatst aangepast door vontrapp : 16-04-2011 om 09:38

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Ik heb een Onkyo 905 die uitstekend bevalt.
    Zijn opvolger de 906 wordt minder goed beoordeelt in stereo-weergave.
    Omdat ik een 5.1 opstelling heb dacht ik de functie bi-ampen te kunnen gebruiken.
    Immers de surroundversterkers voor de niet gebruikte kanalen kun je op deze manier benutten.
    Het stupide is dat wanneer je deze functie activeert de reiceiver alleen maar stereo kan weergeven.
    M.a.w. deze functie is absurd, anders zou je net zo goed een stereoversterker kunnen kopen. Nu vervalt het gehele surroundpakket.
    Het meest absurde/stupide is als mensen hun gebruiksaanwijzing niet goed lezen:

    Op blz 27 t/m 30 worden bi amping en de brugfunctie(bijna dubbel vermogen) uitgelegd.

    Op blz 51 wordt uitgelegd hoe je het moet instellen.

    Bij bi amping is nog steeds 5.1 mogelijk, enkel bij dubbel vermogen op de front speakers vervalt de 5.1 mogelijkheid en is er enkel nog 2.1 mogelijk.

    Heb zelf de 875, die heeft deze mogelijkheid ook, nu heeft de receiver power genoeg om mijn speakers aan te sturen, dus behoefte om er het dubbele vermogen op te gooien heb ik niet, het nut van bi-amping ontgaat me ook (mijn speakers hebben die onzinnige mogelijkheid dan ook niet) kost alleen maar extra draad en helpen....... Heb wel een 7.1 opstelling, komen die 2 uitgangen toch nog van pas

    Wat dacht je erop vooruit te gaan door te gaan biampen Of wilde je toch het bijna dubbele vermogen op je fronts gaan gooien...... om ze makkelijker naar de eeuwige jachtvelden te kunnen gaan sturen

    Heb nog even gekeken bij Mijn thuisbioscoop, maar daar kon ik je setup niet vinden, welke speakers heb je en waarom denk je erop vooruit te kunnen gaan met bi ampen of er het dubbele vermogen op te zetten
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Ik heb een Onkyo 905 die uitstekend bevalt.
    Zijn opvolger de 906 wordt minder goed beoordeelt in stereo-weergave.
    Omdat ik een 5.1 opstelling heb dacht ik de functie bi-ampen te kunnen gebruiken.
    22-01-2011, 18:14 #5 vontrapp
    Member



    Registratiedatum: mrt 2008



    Ik vind het erg kort door de bocht om een merk als Teufel op een hoop te gooien met een merk als Magnat.
    Ten eerste zijn er grote verschillen binnen een merk door de verschillende jaren en verschillende types.
    Je kunt toch ook niet stellen dat wanneer iemand vraagt naar de rijeigenschappen van een Opel "Ga maar eens in een BMW rijden, die is ook Duits".
    Enige tijd geleden is er een zgn. blinde luistertest gedaan waarbij de meest "Duits klinkende luidspreker ( veel hoog en boemerig laag) een Engelse bleek te zijn.
    Tot slot is het tegenwoordig helaas zo dat vele gerenommeerde merken hun onderkant van de reeks in het verre oosten in elkaar laten rammen om ze dan vervolgens voor €99 te kunnen aanbieden bij de discounter.

    Een zinvolle tip; als je al zonodig Teufel wil beluisteren bestel dan een set op proef en combineer dit dan (in je eigen huiskamer) met je uitverkoren versterker en muziek.
    Verdiep je ook in wat (goede) testbladen om zo je licht op te steken.

    Ook is het mijn ervaring dat zelfs de meest prestigieuze en kostbare surroundreceiver niet het topniveau haalt van een goede (top) hifiversterker.
    Zeker in een budgetklasse is er vaak een teleurstelling wanneer je moet constateren dat je oude cd speler en versterker beter klinken dan je nieuwe toeters en bellen apparaat.

    Vandaar dat ik mijn Onkyo 5008n receiver uitsluitend gebruik voor surround en mijn Accuphase voor hifi.
    MMMMmmmm, beetje verwarrend.....

    Misschien tijd voor een paar plaatjes in het Topic: Mijn thuisbioscoop ?

    Plaatjes zeggen heel wat meer dan praatjes
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •