De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp/advies gevraagd!

    hallo,

    ik wil graag een nieuw surround system aan gaan schaffen. Mijn oog is gevallen op een receiver Onkyo TX-SR508 receiver
    (deze staat al vast) daarnaast wil ik speakers kopen. Wat ik eigenlijk wil is 4 zuil speakers (2front en 2rear/surround) een centre speaker zal ik ook wel nodig hebben.

    Mijn eerste vraag is: Zijn 4 zuil speakers to much voor een woonkamer van 40m2? of kan dit goed?

    mijn 2e vraag is: zou het nodig zijn om nog een losse subwoofer te kopen?

    Ik heb mooie speakers van JBL gezien type E80 zijn dit een beetje goede speakers of kan ik beter de Janmo s606 halen?

    Iemand dan nog een tip voor een goede centre speaker? die erbij past?

    alvast bedankt voor het lezen en de reacties.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MaartenFerguson Bekijk bericht
    hallo,

    ik wil graag een nieuw surround system aan gaan schaffen. Mijn oog is gevallen op een receiver Onkyo TX-SR508 receiver
    (deze staat al vast) daarnaast wil ik speakers kopen. Wat ik eigenlijk wil is 4 zuil speakers (2front en 2rear/surround) een centre speaker zal ik ook wel nodig hebben.

    Mijn eerste vraag is: Zijn 4 zuil speakers to much voor een woonkamer van 40m2? of kan dit goed?

    mijn 2e vraag is: zou het nodig zijn om nog een losse subwoofer te kopen?

    Ik heb mooie speakers van JBL gezien type E80 zijn dit een beetje goede speakers of kan ik beter de Janmo s606 halen?

    Iemand dan nog een tip voor een goede centre speaker? die erbij past?

    alvast bedankt voor het lezen en de reacties.
    Zo weinig reactie dus zal ik even moeite doen met een kort antwoord

    1) Dit is mogelijk ja.

    2) Het is aan te raden. Mijn ervaring is dat zuilen wel genoeg laag geven maar om echt explosies ed in films weer te geven is een sub nog altijd beter.

    3) Ga ze eens beluisteren en beslis dan ... Je kan geen speaker kopen door naar plaatjes te kijken op internet.

    4) Center speaker kan je best uit dezelfde reeks dan je andere speakers kiezen

  3. #3

    Standaard

    Heb je al in het andere topic gekeken Timo?
    Dit is nl. dubbelpost.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=79223
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Zucht ... Waarom 5 topics met hetzelfde openen ...?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timo Bekijk bericht
    Zucht ... Waarom 5 topics met hetzelfde openen ...?
    bedankt voor je input timo!
    en dat over dezefde topics ik heb de moderator daar over bericht met de vraag om ze te sluiten... er wordt dus aan gewerkt

  6. #6

    Standaard

    Uitstekende receiver voor zijn geld. Je luidsprekers bepalen voor het grootste gedeelte de klankkleur. Het voordeel van een zuil is dat deze makkelijker te plaatsen is dan een compacte luidspreker. Tevens heb je het voordeel dat door de grotere luidsprekerkast je meer klankkast hebt en dus ook meer en beter laag. Uiteraard zijn er ook zeer goed klinkende compacte luidsprekers, deze kunnen echter zeer kostbaar zijn en zullen nooit dat echte diepe laag kunnen produceren als een grote broer. Een compacte luidspreker wordt vaak op een monsterlijk grote voet geplaatst waardoor dit geheel net zoveel ruimte inneemt als zijn grote broer dus persoonlijk heb ik nooit deze keuze kunnen begrijpen.
    Wat erg jammer is dat erg veel (gerenommeerde) merken hun produkten in het verre Oosten laten maken.
    Dit betekent dat er duizenden en duizenden exemplaren worden geproduceerd tegen exetreem lage prijzen.
    Wanneer je een Kef, JBL,Magnat etc.etc voor minder dan €150 aangeboden ziet kun je begrijpen dat de kast gemaakt is van een veredelde sinaasappelhoutsoort, de units enkele dollars kosten en per saldo dan ook niet klinken zoals een echte hifi-speaker zou moeten klinken.
    Er wordt veel pseudo-laag geproduceerd, definitie en ruimtelijke opbouw is totaal afwezig.
    Veel kopers worden geimponeerd doordat in een winkel de volumeknop bij een spektakelfilm naar rechts gaat.
    Ik zou kritisch luisteren in een goede winkel met een paar cd's (geen mp3's) die je goed kent en die ook klanktechnisch goed zijn.
    Vergelijk dit eens met een paar "echte"luidsprekers en blijf af van die bulkspeakers.
    Een goede subwoofer kan inderdaad je een echt bioscoopgevoel geven alleen geldt hier ook voor dat een kwalitatief gied exemplaar geen 100 Euro kan kosten.
    Een goede subwoofer moet zo in te regelen zijn dat hij in staat is alleen echt laag te produceren en niet bij een veel te hoge frequentie gaat meebrullen.
    In de winkel lijkt dit heel wat, in je kamer doodvermoeiend.
    Kijk eens op www.teufel.de , mooi geprijsde luidsprkers die je ook nog eens vrijblijvend thuis kunt uitproberen.
    Succes met je zoektocht

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •