Pagina 17 van 24 EersteEerste ... 7131415161718192021 ... LaatsteLaatste
De resultaten 401 tot 425 van 576 worden weergegeven.
  1. #401
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Laat maar weten wat voor jou gunstig uitkomt, ik pas me wel aan en ik hoop dat ook Pepijn op die dagen kan...
    wie weet krijg je zelfs Claudio zo gek
    Ha ha, wie weet!

    En zeer binnenkort hoor je op DVD.nl veel meer over Dolby Atmos, Auro 3D en DTS:X en alles filmgeluid.
    Zelf ga ik - als ik mezelf een beetje ken - snel de knoop doorhakken en de Denon AVR-X7200W is toch wel een serieuze kandidaat. Nog even overpeinzen en wellicht toch verstandig zijn en even maart afwachten om te zien wat DTS:X gaat doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #402

    Standaard

    Hoi allemaal.

    Heb het op dit moment zeker druk en dat zal ook wel blijven zo, gelukkig maar.
    Dolby atmos is nog weinig op uit behalve transformers en dit vond ik weinig toevoegen.

    Ik weet dat je graag wilt komen dvdpf en pepijn en claudio zijn ook welkom.
    Laten we dan afspreken richting het einde van het jaar, dit komt mij momenteel beter uit.

    Ik zal de eerste wel zijn met een 4k blurayspeler en dan kunnen we dit meteen meenemen,
    Scheelt je nog een keer rijden.
    Begrijp me niet verkeerd, jullie zijn altijd welkom, dat weet je.

    Mvg jamiev

  3. #403

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Hoi allemaal.

    Heb het op dit moment zeker druk en dat zal ook wel blijven zo, gelukkig maar.
    Dolby atmos is nog weinig op uit behalve transformers en dit vond ik weinig toevoegen.

    Ik weet dat je graag wilt komen dvdpf en pepijn en claudio zijn ook welkom.
    Laten we dan afspreken richting het einde van het jaar, dit komt mij momenteel beter uit.

    Ik zal de eerste wel zijn met een 4k blurayspeler en dan kunnen we dit meteen meenemen,
    Scheelt je nog een keer rijden.
    Begrijp me niet verkeerd, jullie zijn altijd welkom, dat weet je.

    Mvg jamiev
    Hé vriendelijke vriend wat is dat nu..... maar 1 film uit.... daar kan ik wel wat aan doen en je bij het bezoekje
    je op een 2e Atmos film tracteren, dat lijkt me wel leuk.

    Heb je Dolby Atmos en vond je het weinig toevoegen.... mmmm, dat doet 7.1 tov 5.1 ook, het zijn net allemaal
    kleine stapjes in het ruimtelijker maken van filmgeluid. Atmos laat niet alleen geluid van boven komen, maar moet
    ook nog eens beter in staat zijn om het geluid duidelijker uit een bepaalde richting te laten komen. Elke verbetering
    in het geluid is er toch 1 ook al is dat soms maar een kleine.

    Moet bij jou in 4K en met Atmos toch wel een leuke ervaring zijn voor de mensen zoals ik en Pepijn die het
    nog helemaal niet kennen.

    Als ik voor mijzelf spreek..... dan kom ik natuurlijk niet alleen voor je nieuwe apparatuur maar ook voor jou en
    je gezin, heb nog steeds werk dus je hoeft je wat mij betreft geen zorgen te maken over het bedrag aan benzine-
    accijns die ik onze overheid weer rijker maak.

    Altijd welkom..... oke vriend, prik maar een datum, krijg het gevoel dat je even opgemonterd moet worden
    door een paar medeliefhebbers van films/series/goed beeld en geluid.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #404

    Standaard

    Ik laat het nog wel weten als het zover is.
    4k bluray komt hopelijk dit jaar op de markt en ben met nog een aantal andere dingen bezig.

    Doen we straks alles in 1 keer.
    Eventjes geduld hebben dvdpf, vergeet je heus niet hoor!

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Ik laat het nog wel weten als het zover is.
    4k bluray komt hopelijk dit jaar op de markt en ben met nog een aantal andere dingen bezig.

    Doen we straks alles in 1 keer.
    Eventjes geduld hebben dvdpf, vergeet je heus niet hoor!
    Je maakt me nieuwsgierig.....

    Ik ben toch wel iets ouder als jou.... en op mijn leeftijd gaat de tijd vrij snel,
    maar bijna een jaar wachten is toch wel iets meer dan eventjes

    Zou zelf toch niet als eerste een 4K speler kopen..... als ik het kan vermijden/
    me weet te beheersen, gaat toch wel een technisch wat moeilijker apparaat worden
    en dan wil je niet met de kinderziektes opgescheept worden.

    Zou zelf graag zien dat ze stopten met die schijven.... gewoon je film op
    een USB stick, geen bewegende delen en veel energie zuiniger.... kan ook nog
    eens minder ruimte innemen dan zo'n doos met schijfjes.

    Oke vriend..... hoop dat het geen jaar gaat duren....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #406

    Standaard

    Komt wel goed.

    Maar stoppen met schijven, wat maak je me nou.
    Moet er niet aan denken als straks alles op harde schijf of usb staat.

    Je mag wel ouder zijn maar met schijven ben ik al mijn hele leven bezig.
    Van cdi tot laserdisc en noem maar op.

    Ik juich het toe dat er nog een nieuwe drager komt, dit maakt mijn hobby compleet.
    Wil het in mijn handen hebben en verzamelen en niet op een sticky.

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Komt wel goed.

    Maar stoppen met schijven, wat maak je me nou.
    Moet er niet aan denken als straks alles op harde schijf of usb staat.

    Je mag wel ouder zijn maar met schijven ben ik al mijn hele leven bezig.
    Van cdi tot laserdisc en noem maar op.

    Ik juich het toe dat er nog een nieuwe drager komt, dit maakt mijn hobby compleet.
    Wil het in mijn handen hebben en verzamelen en niet op een sticky.
    Mogen best wel een soort aparte Sticks zijn, die bijvoorbeeld alleen maar passen in een
    daarvoor gemaakte 4K speler, je koopt je films dan op zo'n speciale stick, zo'n stick mag
    van mij dan bijvoorbeeld vierkant of rechthoekig zijn, kun je ze makkelijk stapelen.

    Ik wil ook mijn films in de hand kunnen houden, niet via internet zelf downloaden of
    andere ongein die je zelf op een HDD moet zetten of zo. Waarom zou je niet je film
    kunnen kopen op een aparte stick..... al denk ik wel dat het misschien nog iets te prijzig
    is, de heren fabriekanten duwen je waarschijnlijk liever een goedkoop te maken schijfje
    in je mik.

    Ben het wel met je eens, het moet van mij ook op een drager staan die je vast kan pakken,
    maar dat hoeft voor mij echt niet een schijfje te zijn....

    Schijfjes...... zo vorige eeuws.... ja daar mag nu best wel eens een opvolger voor komen
    wat mij betreft.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #408

    Standaard

    Een hele poos rustig geweest in mij topic.
    Aanstaande zondag weer een meet en greet in red cinema met bekende forumleden.

    Heb er zin in en wens de bezoekers alsvast een goede reis en tot zondag.

  9. #409

    Standaard

    Tot zondag!!
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #410

    Standaard

    Vanmorgen in mijn 2e fase van mijn loopneus verkoudheid, nu lekker snotterig en voelt beter,
    heb nog ruim 2 dagen om ook dat kwijt te raken, aansteken zal ik je familie dan niet meer.

    Tot zondag
    Have fun and enjoy your collection

  11. #411

    Standaard

    Had claudio ook nog een pm gedaan of hij mee wilde komen maar heb nog niets gehoord.
    Is ook wel kort dag maar wie weet?

  12. #412

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Had claudio ook nog een pm gedaan of hij mee wilde komen maar heb nog niets gehoord.
    Is ook wel kort dag maar wie weet?
    Je weet maar nooit.... zit op de route, kan ook meerijden.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #413
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi mannen,

    Ik had nog even een slag om de arm gehouden voordat ik antwoorde. Wellicht dat ik toch een mogelijkheid had gehad, want het leek me erg leuk weer aanwezig te zijn en lekker te ouwenhoeren en ook Jamie (en zijn set) in het echt te ontmoeten, maar ik moet helaas verstek laten gaan. Zondag is de laatste dag van mijn vakantie en maandag gaat de zaak weer open. Ik moet dan een shitload aan administratie wegwerken en alles klaarzetten voor maandag, want dan mogen we gelijk hard aan de bak na 4 weken vakantie. Morgen moet ik zelf ergens spelen met de band, anders had ik het dan gedaan, maar met alle goede wil van de wereld gaat het gewoon erg lastig worden.

    Ik wens jullie heel veel plezier en niet al te veel warmte toe. Ik lees het (beknopte) verslag straks met plezier en baal zelfs een beetje. Want wat is er nu leuker om lekker over je passie te praten.

    Kortom: sorry, maybe next time.., somewhere...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hoi mannen,

    Ik had nog even een slag om de arm gehouden voordat ik antwoorde. Wellicht dat ik toch een mogelijkheid had gehad, want het leek me erg leuk weer aanwezig te zijn en lekker te ouwenhoeren en ook Jamie (en zijn set) in het echt te ontmoeten, maar ik moet helaas verstek laten gaan. Zondag is de laatste dag van mijn vakantie en maandag gaat de zaak weer open. Ik moet dan een shitload aan administratie wegwerken en alles klaarzetten voor maandag, want dan mogen we gelijk hard aan de bak na 4 weken vakantie. Morgen moet ik zelf ergens spelen met de band, anders had ik het dan gedaan, maar met alle goede wil van de wereld gaat het gewoon erg lastig worden.

    Ik wens jullie heel veel plezier en niet al te veel warmte toe. Ik lees het (beknopte) verslag straks met plezier en baal zelfs een beetje. Want wat is er nu leuker om lekker over je passie te praten.

    Kortom: sorry, maybe next time.., somewhere...
    Jammer Claudio, was leuk geweest als je er ook bij had kunnen zijn..... wie weet lukt het je administratie
    in even in steno weg te werken en zien we je alsnog.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #415

    Standaard

    Oh, jammer.
    Dit was een mooie gelegenheid geweest om elkaar te ontmoeten.
    Voor de setup hoef je natuurlijk niet te komen, die kunnen de meesten wel aanschaffen als ze ervoor sparen.
    De dedicated ht had ik je graag willen laten zien en natuurlijk lekker met elkaar over onze hobby praten.
    Als er een kleine mogelijkheid is probeer dan of je toch mee kunt komen met herman maken we er een leuke middag van heb zelf ook een eigen zaak dus de volgende gelegenheid om bij me te komen zal zich niet zo snel weer aandienen.
    Kom op waar een wil is, is een weg.

    Ps.
    Voor de administratie heb ik een boekhouder in dienst, scheelt je een hoop werk en kopzorgen.
    Laatst aangepast door jamie. : 07-08-2015 om 22:13 Reden: aanpassing

  16. #416

    Standaard

    Zomaar op tijd opgestaan, vertrektijd op 8:00 ingesteld, moeten we netjes
    ergens tussen 11:00 en 12:00 kunnen arriveren, alleen niet vergeten
    peptalk op te pikken

    Nu maar hopen dat ik weer geen bordje mis, die K..overheid heeft overal
    flitsers staan, het liefst direct achter het bord waarop de snelheid is verlaagd,
    kunnen ze je weer lekker plukken die vieze ratten.....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #417

    Standaard

    Het was weer een heerlijke middag met forumgenoten peptalk en dvdpf.
    Nog ontzettend bedankt voor de meegenomen presentjes, het leek wel of ik jarig was.

    Aan het einde van het jaar komen de ultra hd 4k spelers uit en had jullie gezegd er gelijk 1 aan te schaffen.
    Zo gauw ik deze heb zijn jullie weer welkom zoals jullie ook willen om weer te komen kijken.

  18. #418

    Standaard

    Bedankt allemaal, was weer lekker genieten van de mooie spullen bij jamie. en zijn familie. Netjes opgepikt en weer afgeleverd door DVDPF en consorten. Uiteraard ook weer wat afgelachen, helemaal toppie
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #419

    Standaard

    Waren om 20:00 weer thuis na nog even een bakkie te hebben gedronken bij peptalk.

    Verslagje volgt later, even het cadeau van peptalk in mijn verzameling bijschrijven en
    dan even bijkomen van de kleine 500km die we vandaag hebben afgelegd.

    Kan alvast wel zeggen dat het een welbestede en gemoedelijke dag was
    Have fun and enjoy your collection

  20. #420

    Standaard

    Fijn dat je weer heelhuids thuis bent gekomen.
    We wonen immers niet bij elkaar in de buurt.

    Was inderdaad weer een geslaagde dag.
    De woorden van peptalk dat de surroundbeleving bij mij net iets beter is dan bij htip vond ik een groot compliment.
    Ben blij dat jullie hebben genoten je hebt er immers lang genoeg op gewacht.

  21. #421
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Verslagje volgt later,
    Later has come and gone...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #422

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Later has come and gone...
    Wat in een goed vat zit verzuurd niet.... beloofd is beloofd.... geduld is een schone zaak

    Je had erbij kunnen zijn, vervoer op topniveau en je admini op de achterbank in de auto
    op directieniveau kunnen doen, je had beschikking over USB aansluitingen in de auto,
    je laptop had gevoed geweest, had je ook kunnen voorzien van wifi internet.....
    maar dat heb je denk ik zelf ook wel mobiel beschikbaar...... in de reistijd had je zo'n 4 uur
    (heen en weer)nuttig kunnen besteden aan je admini.... als je had meegereden.

    Gemiste kans Claudio

    Zal er zo aan beginnen(dan weet je wat je gemist hebt), al had ik wel een zware wacht
    achter de rug vanmorgen, weet niet of ik het verslag helemaal af krijg.... ga mijn best doen
    om een beetje compact verslag te maken.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #423
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja ja, als je maar weet dat ik echt serieus getwijfeld heb of ik toch niet kon, maar dan had ik ook al het voorbereidende werk (schoenen, elektronische declaraties, verzekeringspost, software-updates, de PC's, mijn wederhelft en de rest van de Santulli's) mee moeten nemen. En dat wou ik jullie niet aandoen. Daarnaast moest ik (bas)spelen tot een uur of vier 's nachts en dan had ik bijna direct door gekund. Van horen zegge weet ik dat ik dan stierlijk vervelend (lees: ongrappig, droog grappig) kan zijn. Of wellicht gewoon tijdens de film (of deel daarvan) in slaap was gevallen...

    Geduld, geduld... Can I spend it..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #424

    Standaard

    Meet&Greet bij jamie. op zondag 9 augustus



    Ze zeggen wel eens van uitstel komt afstel... maar in ons geval is dat toch niet het geval,
    we hebben elkaar al een aantal keren eerder in volle harmonie ontmoet en dan is het fijn
    om nog eens wat vaker bij elkaar te zijn.


    Op deze zondag was ik ruim voor de wekker wakker en stond om 7:00 het duffe gevoel van
    de slaap onder de douche weg te spoelen. Wederhelft en hondenkind toonden ondertussen
    ook enige tekenen van leven en gingen zich ook gereed maken om de dag aan te vangen,
    hondenkind is nog steeds erg lenig en kan likken op plekken waar ik nooit bij heb kunnen komen....
    Ondertussen maar een tas gepakt met dingen die je nodig zou kunnen hebben in het geval het
    vervoermiddel er geen zin in meer zou kunnen gaan hebben..... je weet immers maar nooit,
    gelukkig nog nooit nodig gehad..... maar je zult zien.... als je het niet bij je hebt slaat het noodlot toe.
    Nog even wat van dat bruine vocht naar binnen gegooid, hondenkind ziet dat als teken dat het
    dan niet lang meer kan duren om dan de gelegenheid te krijgen wat druk van de blaas te laten ontsnappen.



    De geplande vertrektijd van 8:00 uur niet gehaald, het werd een halfuurtje later, het was niet aan mij
    te wijten en ook hondenkind had er geen schuld aan.... ach als ik 8:30 had gezegd was het ook later
    geworden, na 15 jaar huwelijk ken je elkaar wel en speel je erop in, zodoende kwamen we toch nog
    10 minuten voor de afgesproken tijd van rond 10:00 uur bij Pepijn aan, het was super rustig op de weg
    en kon overal de toegestane snelheden rijden. Bij Pepijn nog even een bakkie gedronken, en een
    cadeautje van hem gekregen, was aangenaam verrast, een 3D film die ik nog niet had Home 3D krijgt
    een eren plekje in de verzameling. Hondenkind nog even een kans gegeven om de woonplaats van
    Pepijn te bevochtigen en daarna de reis weer vervolgd, ook de 2e helft verliep voorspoedig in alle kalmte.
    Wederhelft had zich genesteld op de achterbank en speelde een game, voorin met Pepijn even bijgepraat
    over van alles en nog wat en voor we het wisten stonden we bij jamie. voor de deur, ja met Pepijn vliegt de tijd.


    Na eerst op een verkeerde deur de brievenbus te hebben laten rammelen, kwamen we toch bij jamie. .......
    zeker hard genoeg gerammeld, die van de brievenbus waren er gelukkig niet.
    Het welkom was weer net of we elkaar nog maar kort geleden hadden gezien,
    al was dat toch al weer een jaartje geleden. Achter in de tuin bleek het zonnetje
    zich van zijn beste kant te laten zien en werd het zeer warm, na de koffie en taart werd
    het tijd om de Red Cinema te bezoeken.


    In de Red Cinema draaide de apparatuur al, en brandde het licht laag, maar toch zagen we even bijna niets,
    de ogen moesten zich nog even aanpassen van het volle zonlicht naar een bescheiden verlichte ruimte waar
    het bijna donker leek. Het was aangenaam koel in de ruimte, de airco deed daar dan ook zijn best voor....
    hier kon ik het wel een paar uur uithouden. Het was als ik het mij goed herinner de laatste film van Transformers
    die bij binnenkomst speelde, ja die met ATMOS geluid. Toen we gezeten waren ging het volume wat omhoog
    het licht uit en konden we genieten van Transformers zoals hij bedoeld is, schitterend beeld en perfect geluid.
    Tot mijn verbazing had jamie. niet meer de beschikking over een beamer en kijkt hij nu zijn series en films allemaal
    over zijn TV, begrijp me niet verkeerd, dat is helemaal geen straf op zijn 75inch UHD scherm, al ben ik zelf een
    liefhebber van groot groter groots. Na een aantal scenes gezien en beluisterd te hebben in ATMOS 5.2.2 werd
    het tijd om weer even van het zonnetje te genieten en mochten we, en dat was voor mij ook de eerste keer, jamie.
    zijn verzameling bewonderen.


    Jamie. heeft hier zijn logeerkamer voor gebruikt, 2 boekenkasten beslaan ieder een wand, in de wat kleinere staat
    zijn DVD verzameling en in de andere wat grotere zijn series en Blu ray verzameling, het zag er heel verzorgt en netjes uit,
    netter als bij mij waar de verzameling ook ruimte deelt met blikjes vis, worst, mais en flesjes saus etc etc etc,
    dan is zo'n opgeruimde verzameling toch wel een mooi gezicht.



    Na deze bewondering van zijn verzameling hebben we de door mij meegebrachte serie van Stargate Atlantis seizoen 1 op DVD opgezet,
    dit om nu eens te bekijken hoe een geupscaled DVD eruit ziet op een grote UHD TV. Het resultaat was zoals ik al in gedachte had.....
    net als bij thuis van SD naar Full HD op een 2 meter breed scherm.... zo gaaf zag het er ook uit in UHD. Voor de NoNo's en andere
    grappenmakers die er helemaal geen verstand van hebben, het wordt NOOIT UHD kwaliteit! Wat werd het wel.... gewoon een fijn
    om naar te kijken serie die er perfect uitziet voor de SD serie die hij uiteindelijk is, het upscalen was perfect, de serie heeft voldoende scherpte
    en diepte om van te genieten, niets om over te zeuren. Nu moet er wel even vermeld worden dat jamie. over uitstekende apparatuur beschikt
    en dat helpt natuurlijk wel mee! Tijdens het kijken naar Stargate Atlantis kwam de melding dat het eten was gearriveerd en gingen we aan tafel,
    aangezien het zeer mooi weer was en ook de wederhelft van jamie. een rustige dag voor ogen had was de keus gevallen op het uitgebreide menu
    van de lokale snackbar, we mochten kiezen wat we hebben wilden en dat was natuurlijk niet tegen dovenmansoren gezegd.
    Een boeren patat kenden ze daar helaas nog niet en toen werd het voor mij een patat oorlog en volgens zeggen was de bal uit jus daar ook niet slecht
    en dat heb ik dan bij de oorlog genomen, ui pindasaus patat en bal gaat wel goed samen. Probeer het wel vaker met de ballen en in 99% van de
    gevallen wordt ik min of meer teleurgesteld, ook deze keer was dat toch weer wel een beetje het geval, het was zeker geen eigengemaakte bal,
    echt slecht was ie niet, ons hondenkind wist met mijn restje wel raad, maar zelf kon ik er niet wild enthousiast van worden, raden wat ik de dag
    na de meeting heb gemaakt..... ja, goed geraden, een eigen gemaakte bal, want daar kan toch echt geen buiten de deur geval tegenop.
    Een supermarktketen hier in de buurt(DEKAmarkt) heeft een tijdje een geweldig goede bal gemaakt, helaas zoals ze dat wel vaker hebben, krijgen
    ze dollartekens in de ogen en holt de kwaliteit hard achteruit en de prijs blijft hetzelde, de sukkels blijven dat doen, hebben ze wat goeds en dan gaan
    ze het vern..k.n, balletje wordt nu bijna niet meer verkocht, eigen schuld dikke bult, de klant is toch niet gek. Oh.... is eigenlijk een beginnend compliment
    naar de wederhelft van jamie. , zij heeft ons eerder gewoon verpest met haar maaltijden, hoop dan ook dat ze bij ons volgende bezoek geen dag
    vrijaf heeft (al gun ik haar die natuurlijk wel )



    Na het eten heb je het warm met dat weer, het was dan ook weer aangenaam binnenkomen in de Red Cinema waar de Airco aldaar
    het aangenaam koel had gehouden, het was nu de beurt aan de film Unbroken, de vliegtuig scene zorgde voor een fijne ATMOS beleving,
    ook kwam Jupiter Ascending aan de beurt, weet die het aan geluid al niet goed te maken, de beelden waren ook overweldigend.
    Na een tijdje genoten te hebben was het weer even tijd om samen met de familie van jamie. wat tijd buiten door te brengen met
    elkaar om bij te praten met wat te drinken erbij.



    Na de pauze werd er genoten van de Duitse uitgave van Gravity, deze film kon ons best wel boeien,we hebben er heel veel stukken van bekeken,
    deze film weet je te pakken, ook al is het vreemd, immers in de ruimte is geen lucht.... en toch was het geluid van de film uitstekend.
    De scene waarin de terugkeer naar de aarde in beeld en geluid wordt gebracht is de ervaring het meest indrukwekkend met een hoop
    laag en ook de ATMOS boven kanalen doen dan bij jamie. goed mee. Tijdens deze ervaringen werd het tijd om alweer op huis aan te gaan,
    ik had een kleine 250km voor de boeg om weer thuis te komen, met een tussenstop om mijn gewaardeerde vriend Pepijn weer heelhuids thuis te brengen.
    Nog even een bakkie genomen met elkaar en toen was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van jamie. zijn lieve familie,
    we gaan elkaar zeker nog vaker ontmoeten, helaas wonen ze niet naast de deur.



    Op de terugweg nog heerlijk met Pepijn over van alles en nog wat gesproken en veel te snel waren we weer op zijn plek van bestemming,
    we hebben nog wel eerst een bakkie genomen bij Pepijn en ook hier moesten helaas onze wegen zich scheiden, toch hebben we afgesproken
    dat ook Pepijn bij ons een bezoek gaat brengen en weer een andere opstelling gaat meemaken.



    Tot nu toe nog geen gluiperige overheidsbrieven(bekeuringen) gekregen dat ik een misdadiger zou zijn omdat ik 1 of ander verkeersbord over het hoofd zou hebben gezien mbt de snelheid.....
    want geloof me, ik mag graag de snelheid erin houden, maar niet daar waar die plukkers me voor een paar euro willen oplichten, koop er liever een leuke Blu ray voor.



    Ja.... een heel verhaal, we waren zelf mooi op tijd thuis, klein oponthoud door het kijkerspubliek dat houd van sensatie bij een ongeval op de andere baan,
    de reden dat ik niet van privebladen en schijtsensatieTV programma's houd, maar voor de rest was het een aangename reis, de auto zit aangenaam
    en ook de airco weet het perfect te regelen, gelukkig maar, ons ondertussen wel heel oude hondenkind van bijna 16 jaar zou het anders niet overleven
    en we hopen nog steeds een paar jaartjes meer van hem te mogen genieten.


    Conclusie na 3 ATMOS bezoeken:


    Begrijp mij niet verkeert, zij waren allen de ervaring waard, maar ook totaal verschillend, John was ons eerste bezoek, heel veel speakers die een rommelige indruk gaven,
    maar de ervaring van het geluid(en ook zijn beamer beeld) was groots, dan het 2e bezoek bij Claudio, daar was het beeld uit de kunst en aan het geluid was niets af te kraken,
    het 3e bezoek was bij jamie. , ken hem al langer en weet dat het een mierenn..k.r 1e klas is, het moet dus perfect zijn, en dat was het ook.



    Ja zal de lezer nu denken, wat was dan jouw voorkeur bij al die verschillende opstellingen op ATMOS gebied, zo als altijd geef ik een eerlijke mening meestal ongezouten,
    maar dat gaat in dit geval niet op, ze zijn alle drie op hun gebied erg goed, geloof me 99,99% van Nederland mag enkel dromen dat ze 1 van de 3 setups in huis mogen hebben.


    Wat vond ik dan de fijnste....


    NR1:


    John zijn setup, hoe rommelig ook de aanblik van het geheel, de klank en het beeld van zijn projector hebben bij mij een warm gevoel kunnen ontlokken, veel laag, goede overlapping
    in het geluid tussen de speakers onderling en de beleving van ruimte in het geluid was bij hem het grootst, ik houd van groot beeld en men mag mekkeren wat men wil,
    John heeft echt groot beeld en dat kan ik super waarderen, BTW het was ook goed van kwaliteit. Ook heeft John overal de zogenoemde Full range speakers in gebruik
    en weet zijn sub een krachtig laag neer te zetten. Helemaal mijn smaak, denk dat ik nog wel eens ga buurten bij John en vanzelfsprekend wist hij al dat hij hier bij ons
    ook welkom is, al zal het niet meevallen om dat drukbeztte manneke uit zijn eigen omgeving los te weken.



    NR2 & NR2:



    Hier heb ik niet een echte keus uit kunnen maken, beiden hebben heel goed beeld, en als ik het alleen op grootte zou moeten beoordelen dan zou jamie. winnen,
    maar helaas zijn er nog geen echte UHD (4K) beelden en dan wint het het iets kleinere beeld van Claudio op kwaliteit,maar dat is dan wel enkel zoals ik er zelf over denk
    en gezien heb, er was immers niets mis met het beeld dat de TV van jamie. wist weer te geven. Plasma geeft toch wel een een iets mooier plaatje dan LCD,
    gelukkig hoef ik dat ook jamie. niet uit te leggen, hij weet dat uit eigen ervaring ook. Hier is dan de score 1 op 1
    Overigens wil ik niet onvermeld laten dat Pepijn zeer onder de indruk was van de zwartwaarden die de TV van jamie. wist neer te zetten



    Dan het geluid, de goede lezer heeft gelezen dat ik nog nergens vermelding had gemaakt van de plafond speakers die jamie. heeft gebruikt in zijn ATMOS opstelling,
    dit in tegenstelling van Claudio, Claudio heeft wel gemeld wat hij gebruikte als plafond speakers. Jamie. gebruikt 2 zeer goede carspeakers(van zijn lievelingsmerk Pioneer)
    als plafond ATMOS speakers en deze voldoen net zo goed als de speakers die Claudio voor zijn ATMOS setup gebruikt. Waarin zit dan wel het verschil..... Claudio heeft
    een satelliet speaker setup en jamie. heeft een THX setup, iets waar hij en zeer hoge waardering voor heeft, zelf heb ik niets met THX, maar heb wel respect voor zijn keuze.
    Claudio heeft een 7.1.2 opstelling en jamie. heeft een 5.2.2 opstelling. Op het gebied van aantal wint Claudio dan met 1 speaker meer.
    Geluidskwaliteit is van beiden zeer goed, al heb ik zelf de voorkeur voor een full range setup. De setup van een THX systeem werkt met
    satellieten die gekapt worden op 80hz, de rest wordt verzorgt door de sub(s). Claudio zijn satellietset komt op het gebied van laag niet ver
    onder een THX systeem, het is dan ook geen full range setup. Beiden hebben een goede ATMOS ervaring. Door de grote woonkamer van Claudio
    is met het het 7.1.2 systeem iets meer ruimte in het geluid, helaas hebbben zijn satellieten een iets te magere ondersteuning van zijn toch wat onderbemeten
    sub, de grote woonkamer vraagt om wat zwaarders, en daar ontbreekt het bij jamie. nu weer niet aan, zijn 2 subs zetten een zeer krachtig laag neer en vullen
    de THX satellieten goed aan.


    Het zijn beide verschillende systemen en ze doen niet voor elkaar onder, je kan ze dan ook niet met elkaar vergelijken op het gebied van uitvoering.
    Weet wel dat beide systemen worden aangestuurd door prachtige receivers en ook beiden hebben goede blu ray spelers tot hun beschikking.


    Waarom ik niet echt kan kiezen tussen beiden om een nr 2 en 3 te maken? Omdat het beiden zeer goede systemen zijn, ze staan beiden in een andere omgeving,
    ze hebben beiden uitstekende apparaten en mogelijkheden, ze doen niet voor elkaar onder, op een hete zomerdag ga ik naar jamie. en ik durf nog niets te roepen
    over Claudio, ken de kookkunsten van zijn wederhelft niet....


    Onze laatste Meet&Greet bij jamie. was een succes, een prima afsluiting op de ontdekkingstocht die ATMOS heet, jammer dat jamie. niet aanwezig
    kon zijn bij de andere 2 meetings, en dat geld ook denk ik ook wel voor John en Claudio..... de gelukkigen waren Pepijn en ik die alle 3 de setups
    hebben mogen bewonderen en de fijne eigenaren van deze setups hebben mogen ontmoeten en van hun gastvrijheid hebben mogen genieten

    Hou van jullie
    Have fun and enjoy your collection

  25. #425

    Standaard

    Zoals altijd weer een dikke
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 17 van 24 EersteEerste ... 7131415161718192021 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •