Pagina 14 van 24 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 576 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Hoi jamiev, ik wens jou ook een hele fijne kerst met veel mooie beelden en geluiden uit je mooie set in je prachtige ruimte...
    en natuurlijk ook een goede jaarwisseling voor jou en je familie!

    P.S. Ben nog niet toegekomen aan een verslag, maar ik heb een goed geheugen, dus dat komt nog
    Heb een iets minder goed geheugen, maar mijn verslag is wel al klaar, wacht enkel met plaatsen totdat het verslag van jou er staat,
    wil niet de kans lopen dat ik je afschrik
    Have fun and enjoy your collection

  2. #327

    Standaard

    Hij heeft schijnbaar een heel goed geheugen, we wachten af.
    Laatst aangepast door jamiev : 30-12-2013 om 14:03
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  3. #328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb een iets minder goed geheugen, maar mijn verslag is wel al klaar, wacht enkel met plaatsen totdat het verslag van jou er staat,
    wil niet de kans lopen dat ik je afschrik
    Ben benieuwd.
    Wens je een goede jaarswisseling.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #329
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb een iets minder goed geheugen, maar mijn verslag is wel al klaar, wacht enkel met plaatsen totdat het verslag van jou er staat,
    wil niet de kans lopen dat ik je afschrik
    Ik heb het nogal druk gehad, dus mijn verslag ben ik nog niet eens aan begonnen Komt nog, don't worry... Dus plaats het maar, ik schrik niet zo snel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Hij heeft schijnbaar een heel goed geheugen, we wachten af.
    Heb ik ook en het verslag van Herman kan alleen maar helpen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik heb het nogal druk gehad, dus mijn verslag ben ik nog niet eens aan begonnen Komt nog, don't worry... Dus plaats het maar, ik schrik niet zo snel


    Heb ik ook en het verslag van Herman kan alleen maar helpen

    Helpen ja..... om je geheugen op te poetsen , zo hebben we het ook gehad over snelheid onderweg, je had met ruim over de 200km/pu over de snelweg gereden, mijn reactie was.... tjee, wil je je auto kwijt, maar gelukkig was het op de Autobahn en daar is het dan wel weer toegestaan om je auto even schoon te branden zoals je dat noemde , geven we ze even wat extra luchtvervuiling terug, wat ze ons geven als de wind verkeerd staat uit hun industrie gebied Mijn sufje haalt dat overigens niet en gebruikt op zijn top zoveel dat de belastingdienst denkt dat ik hun vriend ben terwijl dat toch echt niet het geval is. ( of zal het zo zijn als met het water...... we moeten er vooral niet teveel van gebruiken en daarom maken we het extra duur en omdat u dan zoveel minder gebruikt maken we het extra duur omdat die lieve overheid anders niet genoeg incasseert ik probeer die stelers allang niet meer te begrijpen, zelf niet werken, maar wel werken om te stelen.... wie het vat mag het zeggen )

    Met bepaalde audioformaten van één en dezelfde track vond ik dat er verschil in volume zat, je vond van niet en je hebt je slimme telefoon in de strijd gegooid, die slimme telefoon was het dacht ik(zeg niet dat het niet zo is, mijn geheugen is zo slecht nog niet ) met mij eens

    Natuurlijk heb ik niet de hele dag vermeld, jij moet natuurlijk ook nog wat te vertellen hebben of misschien wel zo'n beetje hetzelfde verhaal, maar dan met jouw beleving, zo heb ik waarschijnlijk heus wel het eea gemist als ik met Pepijn van gedachten wisselde en jij met jamiev in gesprek was...... ben benieuwd naar de Sony die jamiev bedoelde in een vorige post, ik weet(herinner mij ) dat we het ook hebben gehad over diverse soorten beamers, zowel DLP maar ook over 4K en de prijzen ervan, en zeer zeker over de dure 4K jongens van Sony.

    Zo, zal even mijn verslagje plaatsen, zal wel weer niet in 1x te plaatsen zijn(hoop toch eens dat deze beperking van grootte voor mij wordt uitgeschakeld ) , zal dan even kijken of het in 2en past.

    Ben benieuwd naar je vernieuwingen, je hebt me nog altijd verbaast dat het altijd toch weer iets beter kan..... gelukkig heb ik niet zo'n kostbaar mierengevalletje
    Have fun and enjoy your collection

  6. #331

    Standaard

    Verslag Meet&Greet bij jamiev op zondag 15 december.

    De dag ervoor nog late dienst gehad en de volgende morgen al weer vroeg op, dus voor mijn doen op tijd naar bed. Om half zeven ging de wekker en na een lekkere douche en een bak koffie even ons hondekind uitgelaten en toen werd het tijd om naar Peptalk te vertrekken.

    De koets was lekker schoon en de voorraad energie was max gevuld, zodoende zou ik de reis heen en weer zonder tankstop makkelijk moeten kunnen halen, en dat rijd gewoon lekker.

    Het was een grauwe morgen en het was en bleef tijdens de reis aardig donker, er was niet veel verkeer op de weg en zodoende bereikte ik zonder enig oponthoud na een ontspannen rit Peptalk. Bij Peptalk eerst even een bakkie gedronken en hij had ook nog een verrassing voor mij, jammer genoeg had ik deze zelf net besteld, mijn pech.


    Een rit met Pepijn is fijn, kun je lekker mee babbelen en de rit naar jamiev was dan ook zo gepiept. Bij jamiev aangebeld en aan het aantal sloten te horen die werden ontgrendeld leek het ons dat we de eersten waren. Vriend jamiev deed open en een warm welkom door hem en zijn gezin was de beloning van de rit. We zaten net aan de koffie, van ook zo'n fijn expressoapparaat, toen ook HTip arriveerde, nu waren we compleet. We hebben eerst nog even bijgepraat en hierna werd het tijd om de Red Cinema te betreden, mijn derde bezoek, voor Pepijn en Philip was het hun eerste ervaring.


    Jamiev is een echte liefhebber en verzamelaar, heeft nog veel van die grote beeldplaten en Pepijn en Philip hebben dit dan ook mogen ervaren, zij kregen een aantal voorbeelden en een uitleg van de Red Cinema. Zelf had ik net als Philip de DemoDisc van het HT forum mee en een 4 tal zogenaamde Pure Audio Blu ray schijven. Over één van deze schijven had Philip nogal hoog opgegeven en daardoor mijn belangstelling gewekt. Het zijn Blu ray schijven, en elke schijf bevat dezelfde audio track in 3 verschillende formaten, te weten in PCM, DTS HD MA en Dolby True HD, mijn schijven hadden deze tracks enkel in 2.0 en waren allen uitgebracht door Universal, andere uitgaven met oa meer kanaals audio wil ik later ook eens proberen. We zijn met deze schijven gestart, er hoefden geen beeldschermen voor gestart te worden, de schijven bevatten immers enkel audio. Jamiev zijn setup was reeds warm gedraaid, er stond al muziek te spelen toen we binnenkwamen en dat klonk echt goed op het THX 5.2 systeem van jamiev.


    Ik had Supertramp-Breakfast in America, The Rolling Stones- GRRR, Bob Marley -Legend en Marvin Gaye - What's Going On bij me op de genoemde Pure Audio schijven en was benieuwd hoe ze op jamiev zijn THX systeem zouden klinken, een systeem dat bekent staat om de iets mindere weergave van stereo muziek......


    Weet niet meer waar we precies mee begonnen, maar dacht met de Stones, deze schijf bevat 50 nummers en heeft een speelduur van meer dan 3 uur, de schijf begint met de oudere nummers om dan langzaan in de tijd meer naar het heden te komen, dat is ook te horen aan de kwaliteit van het geluid...... en hoe klonk dat dan, die oude wijn in nieuwe zakken...


    Philip viel gelijk het gat in het geluid tussen de subs en de satellieten op en eerlijk is eerlijk, niemand vond het goed klinken, al werd het beter naar de opnames die meer in het heden waren gemaakt, het werd nergens echt goed. Ook nog de andere schijven opgezet, Marvin en Bob klonken iets aangenamer en de schijf van Supertramp waar Philip mij lekker mee had gemaakt klonk echt voor geen meter op het systeem van jamiev. Heb jamiev gelijk uit de droom geholpen en gezegd, maak je geen zorgen, bij mij klinkt het dan misschien iets beter, het matige geluid is niet aan je setup te wijten, de schijven zijn gewoon verkeert afgemixed.

    Ook bij mij missen de schijven dynamiek, is het laag dof en benepen en klinkt geknepen, het midden overdreven en naar voren gehaald en lijkt het hoog iets zachter en apart gezet te zijn, een amateur mixer met weinig gevoel voor muziek lijkt hier de botte zaag in gezet te hebben, schande om dit achter op de dozen "Ultra High Quality Audio" te durven noemen. Over het algemeen waren de commentaren op Amazon.uk van de gebruikers zeer lovend, maar zoals ik al meer ervaren heb, vaak van de DTS believers met plastic in huis die zulke berichten schrijven. Heb ergens een commentaar gelezen dat weer verwijderd is, was waarschijnlijk iets te aanstootgevend voor de uitgever van, laat ik het eens vriendelijk zeggen, deze minder geslaagde uitgaves, een proffesionele mixer veegde de vloer aan met deze uitgaven. Oh.... op een gemiddeld systeem is er best naar te luisteren, maar als je denkt echt top kwaliteit te krijgen..... dream on dream on, deze schijven zijn teleurstellend maar kosten gelukkig geen kapitaal. BTW, begrijp me niet verkeert, er mankeert niets aan het systeem van jamiev, wat beroerd is wordt ook beroerd weergegeven, dat doet elke goed systeem, je laten horen zoals het is en met jamiev's systeem is niets mis, het werd weergegeven zoals het is, Pure Audio..... my a.. .

    Ook nog muziek geluisterd van SACD en een Blu ray van Celine Dion(laat maar komen Pepijn) en dat klonk allemaal echt geweldig en hiermee waren de matige Pure Audio schijven door mij weer snel vergeten. Jamiev zijn systeem klinkt ook met muziek heus wel goed en we kregen dan ook nog een gesprek over de verkrijgbaarheid van bepaalde SACD's, zo wil ik graag de SACD van Destiney's Child, volgens de mobiel van Philip was hij nieuw te koop op Amazon.... Helaas, dit was zoals ik al vermoede niet terecht, het is een gebruikte, maar toch besteld, vergeleken met prijzen van 100 tot meer dan 200 euro die voor deze uitgave worden gevraagd, is de mijne niet duur...... maar hij moet nog arriveren en ben toch wel een beetje angstig, een vorig besteld exemplaar kwam nooit en moets de creditcardmaatschappij m'n geld laten terughalen..... deze is onderweg..... maar wie weet in welke staat, houd jullie op de hoogte.

    De plasma van jamiev doet het goed, heb lovende woorden gehoord van Philip en vooral van Pepijn al mistte hij wat zwart in de donkere balken boven en onder in de film die werd getoond. We hebben beelden bekeken van de HTDemoDisc en Philip had Oblivian meegenomen, mooie beelden en schitterend geluid heeft deze schijf(Oblivian, heb hem zelf ook) en toen werd het ondertussen tijd voor het eten.

    Jamiev's wederhelft had heerlijk voor ons gekookt, zelfgemaakte soep en die smaakte zoals dat doet, heerlijk, daar kan ik met blikken helaas nooit aan tippen. Na de soep waren er gebakken krieltjes, salade en warme rollade met champignons, ik ben geen dief van mijzelf en zeker niet vals bescheiden en heb gewoon 2x m'n bord gevuld en ervan gesmuld. Het toetje kende ik al en was net zo lekker als de vorige keer en omdat het beschaafde schaaltjes waren en ik niet, heb ik die ook nog maar eens voor de tweede keer beladen, er was genoeg en heb, dacht ik, niemand tekort gedaan.

    Na het eten was het weer tijd voor de Red Cinema en werd de Beamer gestart, het onderdeel waar ik zelf eigenlijk voor kwam en de meeste belangstelling voor had. Jamiev zijn Beamer is niet een instapmodelletje en ik was dan ook benieuwd of hij de behoorlijke meerprijs tov mijn eigen beamer waard zou zijn en of ik het er zelf voor over zou hebben.

    De beamer werd gestart en de complimenten die kwamen waren pijnlijk voor de plasma TV, want er werd gezegd: zo, die heeft net zoveel zwart als je TV en dat is toch een geweldige pluim voor een beamer. Inderdaad een prachtig plaatje werd ons voorgeschoteld en het zwart mag er zijn, maar daar had jamiev hem dan ook voor gekocht en zijn wens lijkt mij dan ook uitgekomen te zijn. Jamiev had ook nog een nieuwe THX Blu ray speler gekocht, dit om zijn gehele setup als THX te hebben, niet dat ik daar zelf waarde aan hecht, maar vriend jamiev is daar blij mee en het beeld en geluid dat we die middag te zien krijgen was een waarlijk genot, heb niemand horen klagen, alles was lekker in balans en ik ken niemand die zelf ook niet zo'n fijne ruimte met deze mooie apparatuur niet zou willen hebben.

    We hebben ons vermaakt met de HTDemoDisc en ook Oblivian moest er nog een keer aan geloven. Nu waren we verzamelaars onder elkaar, Pepijn heeft een flinke verzameling, jamiev doet bescheiden maar heeft er denk ik ook heel veel en ook Philip heeft demomateriaal genoeg, zelf ben ik waarschijnlijk in hun ogen een nog een kleine verzamelaar, en kennen/hebben we ieder de meest gangbare films wel, echt een hele film hebben we dan ook niet gekeken, dat was ook niet nodig, wat jamiev heeft laten zien was indrukwekkend en smaakte naar meer. Niets is perfect, Philip heeft nog gekeken of hij in het menu van de beamer nog iets kon vinden om de 3 kleuren op 1 lijn te zetten(alignment) zelf had ik het over wat onscherpte in de menu tekst van de beamer in de linker bovenhoek, al bedoelde ik waarschijnlijk hetzelfde, wat ik daar zag als onscherpte was waarschijnlijk wat Pepijn en Philip bedoelden met een kleur die soms buiten een jas/rug van iemand te zien was, zelf overigens niet echt als storend opgemerkt of ervaren en zou het ook niet vermeld hebben als de medematen er niet over begonnen waren. Kijk zelf naar het grote geheel en ben niet de man met de mierenpenis en geniet al snel als het totaalbeeld er goed uitziet, beamer mogen ze bij mij plaatsen....... alleen het prijskaartje mogen ze houden.

    De beamer van jamiev kan ook 3D beelden tonen, helaas waren er geen brillen en konden we deze mogelijkheid dan niet bewonderen, wel jammer want ik weet van mijn eigen beamer dat deze op dat gebied heel sterk is en dat LCD beamers iets meer moeite met 3D beelden hebben. Och, er was genoeg te genieten en te bepraten en tijdens de pauzes was er genoeg te drinken, heb me weer prima vermaakt bij jamiev en het was al weer aardig donker toen er besloten werd dat het tijd werd om weer om op huis te gaan.

    De rit naar Peptalk zijn HT setup verliep ook nu voorspoedig, het was rustig bij de weg, er was dan ook niets aan het weer dat je vrolijk kon maken en de meesten zullen dan ook hun dag wel bij de haard hebben doorgebracht. Bij Pepijn nog even een opkikkertje in de vorm van koffie tot mij genomen, ook bij hem nog even van die Pure Audio opgezet, ach echt matig is anders, maar kom heren fabrikanten, luister ook eens naar die concerten op Blu ray en dan weet u, het kan echt anders. Bij Peptalk klonk het overigens wel iets beter dan bij jamiev waar het gat hoorbaar was, maar deze Pure Audio's waren dan ook niet echt lekker afgemixed, had al genoemd dan rare geknepen laag, bij jamiev vielen ze op dat gebied met het matige laag van de schijven nog eens extra door de mand, want daar leek nu toch wel het gat in de mix te liggen, mixer is waarschijnlijk geen THX liefhebber. Het was wel te merken dat Pepijn zijn nieuwe receiver nog niet heel lang heeft, mooi apparaat overigens, want hij kon nog niet de meest gangbare knopjes van de AB zo even uit het hoofd in het donker bedienen. Yep, alle merken hebben wel zo'n beetje dezelfde mogelijkheden, maar ze verstoppen het allemaal meer of minder op hun eigen manier en dat is toch weer even wennen.

    Met Pepijn afgesproken dat hij bij mij ook een bezoek komt brengen, immers in de dedicated ruimtes van HTip en jamiev is het allemaal veel makkelijker om goed beeld en geluid te realiseren, maar in een huiskamer is met wat compromie toch ook wel wat te bereiken al zul je je eisen wel iets moeten aanpassen aan de omstandigheden. Denk dat in 2014 ook Peptalk wel aan het beameren zal zijn. Zo, toen werd het weer tijd om verder te trekken en kon Pepijn nog even op verjaarsvisite. De reis naar huis was er ook weer 1 van blik op oneindig en gaan met die banaan, nergens oponthoud en nu maar hopen dat ik op tijd hier en daar het voetje van de voerbak heb gehaald, gun onze overheid geen extra gaven, ze beroven je immers al genoeg dat stelletje prut ambtenaren.

    Was weer een gezellige dag, heb aardig wat gelachen(sorry Philip voor je oren) en me weer prima vermaakt. Jamiev en gezin bedankt voor de goede zorgen en dat we deze dag bij je hebben mogen doorbrengen. Zo'n fijne dag, was niet eens moe en heb bij thuiskomst ons lieve hondekind dan ook nog even in alle rust zijn rondje laten doen.

    Wens voor 2014 dat jamiev het, in goede gezondheid, maar heel druk met zijn werk mag hebben en dat hij daarbuiten nog tijd genoeg overhoud voor je gezin en onze HT-hobby.

    Je hebt me niet voor het laatst gezien, we houden contact.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #332

    Standaard

    Fijn dat je hebt genoten van deze dag.
    Je hebt er weer de tijd voor genomen om een prima verslag te schrijven,erg leuk om te lezen.

    De schijven wie je had meegenomen zijn inderdaad niet echt de centen waard, jammer.
    Dat jullie de beamer beter vonden dan de plasma is goed om te horen.

    Heb inderdaad met philip gehad over de sony 4k beamer maar deze kost nu nog 10k en zal dan wel eerst in prijs moeten gaan zakken.
    We zullen zien wat ons 2014 weer gaat brengen.

    Zie je zeker nog wel een keer terug in red cinema en tot die tijd houden we contact.
    Groeten van ons allen hier.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #333

    Standaard

    Het is idd weer een super verslag, daar heb ik nou helemaal geen geduld voor en zin in, op school vroeger al niet

    jamiev welke Celine Dion had je ook alweer op staan toen we je ruimte binnen kwamen?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het is idd weer een super verslag, daar heb ik nou helemaal geen geduld voor en zin in, op school vroeger al niet

    jamiev welke Celine Dion had je ook alweer op staan toen we je ruimte binnen kwamen?
    Het was volgens mij niet Live in Las Vegas - A New Day, en ook niet Celine Through the Eyes of the World want die heb ik beiden zelf,
    de nummers die ik bij jamiev hoorde hadden een wat vlotter/swingender karakter dan de schijven die ik zelf heb die voor zover ik mij kan
    herinneren allemaal vrij rustige nummers hebben.

    UPDATE:

    Vandaag is ook mijn SACD van Destiny's Child - Survivor aangekomen, een uitgave die ik bij jamiev
    tijdens 1 van mijn eerste bezoeken zo geweldig goed vond klinken dat ik hem ook graag wilde hebben
    en er dan ook regelmatig naar op zoek ben geweest, werd wel aangeboden, maar tegen prijzen waar
    een paard de hik van krijgt.

    Het doosje(een gewoon CD doosje) had/heeft een klein barstje/scheurtje in de doorzichtige achterzijde,
    dit kan door het vervoer veroorzaakt zijn...... ik dacht nog....Oh jee en hoe zal de rest zijn...

    Smetteloos als nieuw, de schijf.... geen veegje, niet het geringste krasje en ook de poster van de
    frontinleg helemaal zuiver, net als de papieren achterkant, ben er echt superblij mee

    Heb hem vanmorgen even zachtjes opgezet, mijn overgevoelige bovenbuur was thuis en voor ik het
    weet belt ze de politie en ik ken de dynamiek van deze schijf...... GEWELDIG.

    Zo klonk hij vanmorgen ook, super, natte plekken op de grond veroorzakend lekker, 1 van de beste
    opnames die ik gehoord heb, diep diep diep dynamisch laag en voor de rest spatje zuiver tot in het
    hoogste hoog, een opname helemaal naar mijn hart. Durf hem nu(na tienen) niet eens op te zetten, zakt dat
    mens van hierboven der baarmoeder spontaan voorbij haar knieën, wacht wel tot ze hopenlijk volgende
    week weer aan het werk gaat, kan ik overdag even genieten als iedereen weg is.

    Lang leve EX Display Stock , gekocht voor £31.81 incl. verzendkosten en dat is nog een €40,--
    (voor de downloaders en andere "gratis" genieters zal het wel weer veel te duur zijn, maar die gaan
    ons toch nooit begrijpen) , ik vond het een koopje, zeker voor de uitstekende staat waarin mijn exemplaar
    zich bevind.

    Dank je jamiev dat je me hier kennis mee hebt laten maken, dit is geluid zoals alle uitgaven zouden
    moeten klinken, vol dynamisch, kunnen die krentekakkers die die slechte "Pure Audio" schijven uitgeven
    toch nog heel wat van leren, die mogen zich echt schamen die zogenaamde heren.

    Begin nu toch wel nieuwsgierig te worden hoe Philip zijn bezoek bij jamiev ervaren heeft......
    Have fun and enjoy your collection

  10. #335

    Standaard

    Mooi voor je dat je hem eindelijk hebt, blijft een imposante track.
    De bluray waar jullie om vragen heet a new day uit 2007.

    Succes ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Mooi voor je dat je hem eindelijk hebt, blijft een imposante track.
    De bluray waar jullie om vragen heet a new day uit 2007.

    Succes ermee
    .
    Dank je, gaat lukken..... a new day uit 2007.....


    Die heb ik al..... zal hem vanavond eens opzetten en voor de
    verandering eens beginnen met disc2, waarschijnlijk staan
    daar dan de wat vlottere nummers op.

    @Pepijn, denk dat het toch nog heel moeilijk wordt om mij
    met een schijf te verrassen, heb er zelfs meer dan ik zelf denk.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    @Pepijn, denk dat het toch nog heel moeilijk wordt om mij
    met een schijf te verrassen, heb er zelfs meer dan ik zelf denk.
    Er komt vast wel een keer wat, ik zal wel eens wat technieken uit de kast halen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #338
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Veel te laat en long overdue. Sorry nog daarvoor. Het is ook niets voor mij om geen verslag te maken. Ik vind het ook altijd erg leuk als mensen iets over hun bezoek aan mij schrijven. Ik hoop dat ik het met mijn verslag alsnog een beetje goedmaak...

    M&G bij jamiev

    Het was zondag 15 december 2013, die anders begon dan normaal, omdat ik om 8.00 uur al in de auto zat om een beetje op tijd aan te komen, want al met al zou de rit bijna 3 uur gaan duren. Gelukkig voor mij was het beter om door Duitsland te gaan, dus... Laten we zeggen dat de auto daarna een stuk vlotter reageerde op het gas, hihi...

    Om 10:45 uur kwam ik aan en werd ik vriendelijk begroet door de gastheer en gastvrouw van deze M&G. Herman en Pepijn waren er al en die kende ik al dus het voelde meteen vertrouwd. Met een kopje thee en lekker stuk taart gaat het gesprek natuurlijk snel over onze gezamenlijke hobby en dan blijkt dat jamiev een speciale verzameling van beelddragers heeft. De ene speciale editie van een Laserdisc met prachtige hoezen en boeken komt tevoorschijn. Daarbij vallen speciale DVD's of BD's echt in het niet. Erg mooi allemaal en wat het leuke hiervan is dat er ook nog eens een hele kamer aan is gewijd

    Het wordt dan langzaam tijd om naar de ruimte te gaan waar we allemaal voor zijn gekomen. Jamiev heeft een ruimte achter zijn garage aangebouwd en daar zijn droom verwezenlijkt. Bij binnenkomst vullen de klanken van Celine Dion tijdens het concert in Las Vegas de ruimte. Het voelt mede door de kleurstelling direct als thuiskomen. Heerlijk gevoel was dat. Het is 1 van mijn favoriete concerten en een van de eerste met een 96kHz/24bit soundtrack. Wat mij direct opvalt is de rust in het laag, mooi in balans met de rest. Ik was dan ook benieuwd naar de set van jamiev met stereo-subs.

    Rondkijkend in de ruimte valt nogmaals op wat een liefhebber jamiev is. Overal waar je kijkt zie je beeldjes of speciale edities van topfilms. En ook nu weer geld dat een bioscoop moeilijk goed valt vast te leggen op foto. De bioscoop, toepasselijk Red Cinema genaamd, is prachtig afgewerkt en ingericht en ademt sfeer uit die je gewoon heel moeilijk kan overbrengen met foto's.

    Nadat iedereen zijn plaatsje had uitgezocht was het tijd voor luisteren. Ik had kort ervoor kennis gemaakt met een nieuwe geluidsdrager, namelijk de BD-Audio. In tegenstelling tot de DVD-Audio is hiervoor geen aparte speler nodig en kan dus elke BD-speler deze schijfjes afspelen. Ik had blijkbaar Herman hiermee aangestoken, want hij had naast Supertramp - Breakfast in America, die ik heb, ook een paar andere BD-A's meegenomen. We begonnen met de Rolling Stones, maar dat vond ik toch wel een teleurstelling. Ze hadden helemaal geen enkele poging gedaan om het oude materiaal op te waarderen. Naar mate de nummers jonger werden ging ook de geluidskwaliteit vooruit, maar ik vond het nog steeds voor verbetering vatbaar. Dit had overigens niets te maken met de set van jamiev, want die is dik in orde! Het Teufel THX-systeem verraste mij in positieve zin. Dat zo'n systeem zich beter leent voor surround dan voor stereo betekent echter niet dat je geen muziek kan luisteren. Natuurlijk wilde ik graag Supertramp horen, want die ken ik erg goed. Bij mij klinkt die schijf gewoon super en is de CD geen match voor de mate van detail en dynamiek. In tegenstelling tot Herman vond ik die op de set van jamiev niet slecht klinken. De akoestiek van jamiev is door het gebruik van dempende wanden en tapijt op de grond helemaal niet verkeerd. Ik hoorde in ieder geval geen scherpe randjes in het hoog en midden, wat mij nogal snel stoort in geluid bij anderen. Ik heb overigens nog iets geleerd en dat is dat op de BD-A je kan kiezen uit 3 geluidssporen, PCM, DTS-HDMA en Dolby-TrueHD.

    In surround komt de set echt tot leven merkte ik toen we SACD's en BD's gingen spelen. Met name de SACD's van Boys II Men en Destiny's Child klonken fantastisch. Jamiev heeft ook een van mijn favoriete albums op SACD, Eagles - Hotel California. Ik heb deze op DVD-A, maar de SACD doet hier echt niet voor onder en is makkelijker in gebruik. Je hebt geen menu's die je moet doorlopen en het wisselen tussen stereo en surround gaat veel eenvoudiger. Misschien ga ik die nog een keer aanschaffen. Los daarvan, Hotel California klinkt echt prachtig en doet me weer weer even terugdenken aan thuis...

    Toen werd het tijd voor wat beeldmateriaal. We hadden al een voorproefje van de plasma gehad bij binnenkomst en ook nu weer was het beeld van de enorme plasma een lust voor het oog. Ik vond dat er veel diepte in het beeld zat en de kleuren erg natuurlijk overkwamen. Verschillende scenes van de demodisc die iemand van het HTforum heeft gemaakt maken duidelijk dat je de beamer eigenlijk helemaal niet mist. Het geluid zorgt ervoor dat je helemaal in het verhaal wordt gezogen, wat ik herken van bij mij thuis. Ik had zelf Oblivion met Tom Cruise meegenomen. En speciaal voor 1 scene, die ik niet zo snel kon vinden. Ik dacht dat het scene 9 was, maar het bleek bij 9 minuten te zijn. Het gaat om de landing van het vliegtuig in de krater. Bij mij voelt het alsof hij over je heen komt en vlak voor je land. Dat effect had ik iets minder in de Red Cinema, maar de surroundbeleving was toch fantastisch.

    "Time flies when you're having fun" was nu ook weer het geval. De wederhelft van jamiev had een heerlijke maaltijd voor ons klaargemaakt. Daar heeft iedereen zichtbaar van gesmuld en dus ook ik. Het was zowel een 3-gangen menu! Zelfgemaakte soep, heerlijke rollade en ook nog een dessert wat, als ik mij goed herinner, typisch voor de omgeving was. Super!

    Na de pauze was iedereen toch wel erg benieuwd naar de nieuwe aanwinst van jamiev, de Sony HW55. Een beamer die erg goed uit de reviews komt. Het is ook een flink apparaat die helemaal achteraan in de ruimte op een plank staat te pronken. Normaal heb ik last van de automatische iris die bij donkere beelden open gaat en weer sluit bij heldere beelden. Maar dat was bij deze Sony eerlijk gezegd niet het geval. Dat was de eerste positieve ervaring. Dan het beeld... Wow! Wat een prachtig plaatje tovert die beamer op het scherm. Daar kan geen plasma tegenop. Ook de grootte van het beeld is iets waar je als liefhebber van projecteren snel aan verslaafd raakt. Jamiev en ik hebben het nog even gehad over een mogelijke opvolger van deze HW55 en wel de VW500!! Dat is een native 4K-beamer die ik samen met vlaggenschip de VW1100 (die ca. €28000 ) kost al een keer heb mogen ervaren. Nu voor velen nog onbereikbaar maar als die betaalbaar worden, dan... Nou ja, dan zal het virus wel weer gaan toeslaan

    Het maakte eerlijk gezegd niet uit wat er in de BD-speler verdween. Alles werd even mooi weergegeven en de surroundbeleving was fantastisch. Ik heb me dan ook echt geamuseerd en me thuis gevoeld in Red Cinema. Bedankt jamiev en je vrouw voor jullie gastvrijheid! Leuk om Pepijn en Herman weer te zie. Leuk groepje mensen met wie ik veel gelachen (soms iets te har, hihi) heb.

    Je bent van harte welkom om een keer mijn Chamber of Dreams te komen bezoeken. Daar hebben we het binnenkort nog wel over...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #339
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Het is dat ik de ruimte hier voor niet heb. Maar man oh man.. Ik blijf het toch prachtig vinden allemaal zo´n "eigen" bioscoop.
    Heel mooi allemaal Jamie.. Geldt ook voor de Chamber of dreams van HTip..

  15. #340

    Standaard

    Hoi htip.
    Je had van mij geen verslag hoeven schrijven hoor maar wou alleen weten waar je was gebleven en waarom je geen reactie hab achter gelaten op de verslagen.
    Vond het ook al niets voor jou om niets meer van je te laten horen.
    Nietemin bedankt voor je top verslag en we spreken elkaar.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  16. #341
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Hoi jamiev, het verslag had ik je beloofd, dus dat doe ik dan ook. Ik was er ook al mee begonnen, alleen niet de tijd gehad om het af te maken.
    Het leuke van een verslag schrijven is ook dat je de dag dan weer opnieuw beleeft en dat was weer aangenaam.
    Het verslag van Herman was ook erg leuk om te lezen. Hielp ook om weer alles te herinneren
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #342
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dank je voor het compliment Geoffrey, maar je mag dat ook in mijn topic zetten hoor
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #343
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dank je voor het compliment Geoffrey, maar je mag dat ook in mijn topic zetten hoor
    Ik heb het inderdaad bij de verkeerde topic gezet.. Zie het nu pas...
    Kan dat nog aangepast worden door een moderator...

  19. #344
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi,

    Dit kun je zelf in principe ook.
    Deze gewoon verwijderen en hem plaatsen in het andere topic.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #345

    Standaard

    Heb vandaag besloten om vast over te stappen op 4k.
    Ben bij mijn plaatselijke audio dealer geweest waar ik al 20 jaar zaken mee doe.
    Aangezien plasma geen 4k meer krijgt en oled nog lang niets word heb ik besloten om de,
    Samsung ue75hu7500 ultra hd 75 inch tv te kopen, sterker heb hem al besteld.
    Aangezien ik toch bezig was meteen de reciever vervangen naar de pioneer sc lx 58.
    De tv word waarschijnlijk zaterdag al geinstaleerd, de reciever word deze maand leverbaar.
    Nu is de bios weer helemaal up to date.
    Kan natuurlijk niet wachten tot ik alles heb en hoe led mij gaat bevallen, was er nooit geen voorstander van.
    Afwachten maar.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  21. #346
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Spannend en veel plezier straks.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #347

    Standaard

    Bedankt claudio!

    Ben huiverig tegenover led, hoop dat ik geen banding of clouding ga zien.
    Was al met al een hele bak geld.
    Wou gaan voor de 85 inch maar vrouwlief hield mij tegen.
    Zal het gaan zien.
    Hou jullie wel op de hoogte van mijn bevindingen van led tegenover plasma.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  23. #348

    Standaard

    Zo zo, ben ook benieuwd hoor, maar was er niets mogelijk met de beamer dan? Daar is 4K veel interessanter voor toch??
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #349

    Standaard

    75 inch is bijna 2 meter.
    Dit vervangt vrijwel de beamer.
    Vergis je niet,75 inch is behoorlijk groot.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  25. #350

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Bedankt claudio!

    Ben huiverig tegenover led, hoop dat ik geen banding of clouding ga zien.
    Was al met al een hele bak geld.
    Wou gaan voor de 85 inch maar vrouwlief hield mij tegen.
    Zal het gaan zien.
    Hou jullie wel op de hoogte van mijn bevindingen van led tegenover plasma.
    Ben ook zeer benieuwd naar je bevindingen, was zelf ook gegaan voor die 85inch, bij 4K mag
    het een maatje groter zijn, doch begrijp dat je ook rekening moet houden met de wensen
    van je wederhelft. Pepijn schreef het al, er was waarschijnlijk meer winst te behalen met een
    4K beamer, maar die dingen zijn nog steeds afgrijselijk prijzig.

    Jouw kennende zal je echt wel overstappen naar een 4K beamer als de omstandigheden
    daarvoor gunstig zijn.

    Waarom de overstap naar een nieuwer model receiver? Tegenwoordig zijn de nieuwere modellen
    niet altijd beter dan de oudere modellen, wel meer toeters en bellen maar vaak wel minder
    (spier)ballen onder de kap, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Hoop dat de bak met geld je ook dat plezier gaat geven waarvoor je het uiteindelijk
    toch hebt uitgegeven, ben benieuwd naar je bevindingen en hoop dat je tijdens je
    ontdekkingstocht heel aangenaam verrast gaat worden en dat je angsten je bespaard
    mogen blijven.

    Van harte gegund en heel veel plezier toegewenst
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 14 van 24 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •