De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo SR608 met UPC- Dolby Digital - andere geluidsbron kiezen ipv HDMI

    Ik heb deze versterker, de Onkyo TX-SR608 nu al meer dan een jaar en ik ben er nog steeds super enthousiast over. Geluidkwaliteit is subliem en ik wil voorlopig geen anderen.

    Toch een vraag waar ik nu tegenaan loop:

    - Ik gebruik een UPC decoder (de zwarte met harddisk en HD) die ik voorheen rechtstreeks met HDMI op de tv had aangesloten, met het geluid apart via COAX naar de Onkyo.

    Nu heb ik er ook een beamer bij, zodat ik de UPC decoder nu ook aan de Onkyo heb gehangen. Dat werkt op zich wel, (al moet de Onkyo toch wel seconden lang denken bij switch van resolutie van bijv. SD naar HD) maar er is beeld in HD en geluid.

    Echter:
    - De UPC decoder zendt geen Dolby Digital signaal mee via de HDMI uitgang (debiel eigenlijk...), daarvoor moet je de coax of optische geluidsuitgang gebruiken, die sturen dat DD signaal wel mee.
    (vooral voor Film1 erg prettig omdat het HD kanaal veel in Dolby Digital uitzendt)

    - De Onkyo wil echter bij een HDMI bron alleen het geluid van HDMI weergeven; ook als ik bij audio instellingen een andere ingang kies schakelt de Onkyo toch automatisch over naar het geluid van de HDMI aansluiting op het moment dat ik deze aansluit.

    Heeft iemand hier ook ervaring mee, of nog beter, een oplossing gevonden?
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  2. #2

    Standaard

    Bij mij lukt het wel via HDMI.
    Heb je al het volgende geprobeerd?
    Druk op info.
    Met de cursor toets links/rechts kun je kiezen voor het originele geluid of de dolby digital versie.
    Het vreemde is dat op het display van mijn 905 bij alle zenders dolby digital komt te staan behalve bij Nederland 1,2 en 3

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Bij mij lukt het wel via HDMI.
    Dan heb jij waarschijnlijk de Cisco box en John de Philips.

    Ik verbaas me wel dat je de audio input van de reciever niet kunt veranderen, maar helaas heb ik geen Onkyo, misschien dat Claudio je kan helpen, al heeft hij wel een oudere Onkyo, maar wel wat modellen hoger.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dan heb jij waarschijnlijk de Cisco box en John de Philips.

    Ik verbaas me wel dat je de audio input van de reciever niet kunt veranderen, maar helaas heb ik geen Onkyo, misschien dat Claudio je kan helpen, al heeft hij wel een oudere Onkyo, maar wel wat modellen hoger.
    Ik heb idd de Philips
    Overigens ben ik het met je eens, moet ook absoluut kunnen leek me! Heb echt een hele avond gezocht en de kleine lettertjes in de gebruiksaanwijzing gespeld. Maar opeens vond ik via een forum de - uiteraard bijna kinderlijk eenvoudige - oplossing. Via een knopje aan de voorkant van de versterker, met opties die niet via de afstandbediening in het menu te vinden zijn.
    Daar heb ik het dus gevonden, probleem is opgelost...! Met digitale ingangen die je kunt toewijzen aan ingangsbronnen. Daar heb ik de digitale coax geluidsingang kunnen koppelen aan de HDMI ingang.

    Haha wat een gedoe....
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Bij mij lukt het wel via HDMI.
    Heb je al het volgende geprobeerd?
    Druk op info.
    Met de cursor toets links/rechts kun je kiezen voor het originele geluid of de dolby digital versie.
    Het vreemde is dat op het display van mijn 905 bij alle zenders dolby digital komt te staan behalve bij Nederland 1,2 en 3
    Hoi, die optie met info had ik uiteraard wel door hoor Inderdaad verschijnt dan in beeld dat de uitstroom Dolby Digital is bij verschillende kanalen. Echter via HDMI wordt dat DD signaal niet meegestuurd met deze decoder. Dat werd ook bevestigd door UPC.
    Je bent daarvoor dus aangewezen op de optische of coax uitgangen van de decoder.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •