Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 278 worden weergegeven.

Discussie: Ben Hur op BluRay

  1. #251
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    ik ben hier nog niet eens weg en tis al miserie hierboven lol

    Heeft er iemand de NL BD van Ben Hur besteld? Zou graag weten of die verschrikkelijke jump cuts daar ook aanwezig zijn. Volgens FRS een 2-disc'er. Ontbreken de extra' hier dan?
    Extra's heb ik nog niet bekeken, stond wel wat maar wat precies weet ik nog niet. Framecuts vielen mij op omdat ik het wist, maar het stoorde mij totaal niet op een film van 225 min. Maar dat ben ik. Ik vond het marginaal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #252

    Standaard

    Helaas levert Bol.com toch niet die Ultimate versie met 3 discs. Deze tekst staat fout op hun site. Ook de cover is fout, maar dat had ik al van Bol.com begrepen. Volgens de EAN code is het ook gewoon de 2 discs. Helaas is dit nog niet aangepast bij Bol.com. Of ze misschien toch nog de Ultimate versie gaan leveren weet ik niet, in ieder geval kreeg ik de normale versie thuis, dus die gaat terug.
    Laatst aangepast door pjblack : 28-11-2011 om 09:51
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    Hallo , ik ben recentelijk overgestapt op blue ray en heb inmiddels de volgende blue ray verzameling:
    Star Wars box(1-6)
    Alien Anthology
    The dark Knight
    Pirates of the carribean 4: 3-D
    Avatar special collectors edition

    Ik mis nog 1 van mijn favoriete films op blue ray:
    Terminator 2 Skynet edition met NL subs met de 3 versie's v/d film

    Is er iemand op deze site die weet waar deze nog in NL te koop is(met NL sub!)
    of iemand die hem al heeft en eventueel wil verkopen

    groet Xenomorph
    Je post je vraag in een topic dat over een compleet ander onderwerp gaat. Je kunt hem beter stellen in dit topic: daar heb je veel meer kans dat men er antwoord op gaat geven.

  4. #254

    Standaard

    hallo Richard B
    bedankt voor je reaktie , ik heb het bericht verwijderd
    ik ben nieuw op dit forum, alles nog even uitzoeken hoe het een beetje werkt
    mvg Xenomorph

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Helaas levert Bol.com toch niet die Ultimate versie met 3 discs. Deze tekst staat fout op hun site. Ook de cover is fout, maar dat had ik al van Bol.com begrepen. Volgens de EAN code is het ook gewoon de 2 discs. Helaas is dit nog niet aangepast bij Bol.com. Of ze misschien toch nog de Ultimate versie gaan leveren weet ik niet, in ieder geval kreeg ik de normale versie thuis, dus die gaat terug.
    Aangezien er geen 3-disc versie is verschenen zal Bol.com die ook niet kunnen leveren. Toch wel weer raar. De Engelse en Amerikaanse 3-disc versie heeft Nederlandse ondertitels op disc 3, maar bij de Nederlandse versie ontbreekt de derde disc.

  6. #256

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Aangezien er geen 3-disc versie is verschenen zal Bol.com die ook niet kunnen leveren. Toch wel weer raar. De Engelse en Amerikaanse 3-disc versie heeft Nederlandse ondertitels op disc 3, maar bij de Nederlandse versie ontbreekt de derde disc.
    Het ergste is dat Bol.com nog steeds glashard ontkent dat het hier gaat om een 2 discs en niet om de ultimate met 3. Zelfs hun EAN nummer correspondeert met de 2 discs. Maar ze gaan bij Bol.com af op wat de producent/leverancier zegt en gaan dit niet zelf checken. Daar wordt je toch niet goed van
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Aangezien er geen 3-disc versie is verschenen zal Bol.com die ook niet kunnen leveren. Toch wel weer raar. De Engelse en Amerikaanse 3-disc versie heeft Nederlandse ondertitels op disc 3, maar bij de Nederlandse versie ontbreekt de derde disc.
    Nee hoor dat is niet raar.

    Dat is namelijk ook bij andere Warner discs gebeurt als "Gone With The Wind", "The Exorcist" e.d.

    Sterker nog een + 50-tal Warner blu-ray's die wel in de landen om ons heen te krijgen zijn, weigert men hier uit te brengen.

    Overigeens bepaald Warner Frankrijk wat wij hier krijgen, en niet de Nederlandse dependance
    Laatst aangepast door Hombre : 14-12-2011 om 07:29

  8. #258

    Standaard

    WB doet verschrikkelijk goed zijn best in de UK en al hun uitgaves zijn voorzien van een mooie slipcover, terwijl hier nada.
    Had ik dat geweten had ik Gone with the Wind in de UK gekocht.

  9. #259

    Standaard

    Yep dat was voordelig 11 dollar voor de boxset.
    OK het was black friday of zo maar blijft een mooie deal voor die Amerikanen.

    http://www.youtube.com/watch?v=DV-ZFG_nhCc

  10. #260

    Standaard

    Bij bol.com een review geschreven over deze blu-ray uitgave die op hun site staat, met o.a. de mededeling dat er verkeerde informatie bij staat (3 discs terwijl het er maar 2 zijn).
    Maar ze weigeren deze review plaatsen, volgens mij mag je geen kritiek hebben.

  11. #261

    Standaard

    ik weet niet of het al gemeld is, maar Ben Hur met NL ot zit in de 3 voor 20 actie op Amazon.de

    los is deze 10.97

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ik weet niet of het al gemeld is, maar Ben Hur met NL ot zit in de 3 voor 20 actie op Amazon.de

    los is deze 10.97
    Let op: Dit is dus niet de fraaie 3-disc Collector's Edition! Deze bevat 'maar' 2 discs, net als de NL-uitgave.

  13. #263

    Standaard

    De blu ray/dvd combo van Best buy bevat ook een dvd versie van de zelfde 2011 negatives.Verrassend veel detail erin voor een dvd.
    Toch zelfde bit rate als de oudere dvd uitschieters tot 79.
    Blu ray en dvd zwart label.Dvd dezelfde kleurtemperatuur enz als de Blu ray.
    Dvd is ietsje warmer door het ntsc effect maar niet veel.
    Ben trouwens niet de enigste die het opviel dat de blu ray (en dvd) te donker is
    kwam dit nog tegen op een forum:

    have just been watching Ben-Hur on blu-ray. It remains one of my fav movie of all time. The blu-ray edition is quite astonishing for colour, detail and sound.

    One thing though, the final scene has been altered. For those who are familiar with the movie, it shows a shepherd leading his flock past a hill dotted with three crosses. On the original DVD release, the 4 discs edition, that scene was brightly lit, with blue sky and very good contrast. In the blu-ray version, it is much darker, and the sky has been altered to a twilight scene, as if the sun is setting. Very odd. I wonder if anyone else has noticed this

    En altijd gedacht dat in de race de paardenbenen wat te snel bewogen door de 4% pal speedup.Maar volgens de docu hebben ze ook wat gerommeld met snelheden in de eindmontage om het belevings verschil tussen dingen die van je afbewegen en naar je toekomen kleiner te maken.

  14. #264

    Standaard

    Ook aan m'n collectie toegevoegd intussen. Toch intens kunnen genieten hiervan. Riep veel herinneringen op toen ik deze film als kleine jongen een eerste maal zag.

  15. #265

    Standaard

    Toch grappig dat ik lees op wikkipedia dat de Romeinen helemaal geen veroordeelden gebruikten om te roeien in de galeien.

    Ik weet het ik dwaal af maar ik kon het niet laten dit even hier neer te zetten.

  16. #266

    Standaard

    Vind zelf ook nog steeds de blu ray te donker alsof ze het contrast op 12 gezet hebben i.p.v. 10 Er zijn wel opmerkingen van mensen over het laatste gedeelte op de blu ray maar ik vind meerdere scenes te donker.
    (panasonic 42 plasma)


    in the dvd (2004) 4 disc the scene 10 mins before with them hiding from rain was also lighter this meant we see christs blood clearly in the water surely that was the point of the scene and the miracle of them being cured from leprosy on blu ray sadly its much darker from here on
    you can make out a slight diff in water but its morr brown than red blood
    then we go to the hur estate on dvd its bright blu ray dark ok dont have a prob with that scene it looks good either way but then cut to thre crosses on hill and sheep have nealry dissapeared and its gone very very dark

    surely this is an error i accewpt if it was that way in last 10 mins of film ok but i cant help feeling something has gone wrong here despite so many saying waht a fantasttic transfer this is and yes o most of the film is lovely but i feel last 10 mins is not right

  17. #267

    Standaard

    Warner heeft zoveel digibooks uitgebracht. Waarom niet van Ben-Hur, Casablanca en Singin' in the Rain?

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Warner heeft zoveel digibooks uitgebracht. Waarom niet van Ben-Hur, Casablanca en Singin' in the Rain?
    Van deze drie films zijn wel Collector's Editions uitgebracht. Waarschijnlijk is dat een bewuste keuze: of een digibook of een Collector's Edition.

  19. #269

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    Toch grappig dat ik lees op wikkipedia dat de Romeinen helemaal geen veroordeelden gebruikten om te roeien in de galeien.

    Ik weet het ik dwaal af maar ik kon het niet laten dit even hier neer te zetten.
    Er zijn er nog wel meer hoor .

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Van deze drie films zijn wel Collector's Editions uitgebracht. Waarschijnlijk is dat een bewuste keuze: of een digibook of een Collector's Edition.
    Ik houd niet echt van die "collector's edition" omdat ze meestal duurder zijn en omdat ze te veel plaats nemen.

  21. #271

    Standaard

    Zojuist Ben Hur op blu ray bekeken. Helaas is de ned. versie zonder extra's, maar goed die had ik toch al op dvd. De verschillen met de DVD zijn trouwens levensgroot. Over het algemeen een dikke plus. Vooral de heldere kleuren zijn op deze bd super. Minder tevreden ben ik inderdaad over de donkere scenes, met name op het laatst. Ik heb veel hoofdstukken bekeken gelijk met de dvd, maar op het eind van de bd zie je de vriendin (Esther) van Ben Hur door het raam kijken. Dit contrast is veel en veel te donker. In vergelijking met de dvd zie je een levensgroot verschil in het voordeel van de dvd. Alle details zijn verdwenen! Bij en in de grot waar het ook donker is is het contrast veel minder groot. Ik blijf het een groot raadsel vinden waarom juist in die scene die ik zojuist schetste zo donker is gemaakt. Ook het bloed van Christus in de plas is niet duidelijk te zien. Een flinke misser wat dat betreft. Dat mag van mij opnieuw met een lager contrast!

    De kleine skips in zo'n grote film vielen mij mee. Ik telde er een paar waarvan een redelijke grote, maar die zat ook al in de dvd versie. Over het algemeen vind ik deze transfer super op die donkere scene na.

    ps opvallend dat Blu-ray.com toch 5 sterren geeft.
    Laatst aangepast door pjblack : 29-01-2013 om 08:06
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  22. #272

    Standaard

    pff ik heb gisteren een poging gedaan deze te kijken maar ik kom er echt niet doorheen. Het verhaal spreekt me wel aan maar er gebeurd gewoon niks waardoor ik ook niet geconcentreerd kan kijken en mijn aandacht al snel naar iets anders toeging. Zal over een tijdje nog wel een keer een poging wagen.

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    pff ik heb gisteren een poging gedaan deze te kijken maar ik kom er echt niet doorheen. Het verhaal spreekt me wel aan maar er gebeurd gewoon niks waardoor ik ook niet geconcentreerd kan kijken en mijn aandacht al snel naar iets anders toeging. Zal over een tijdje nog wel een keer een poging wagen.
    Er gebeurt gewoon niks? Tja dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Je moet dat bijbelverhaal natuurlijk ook interessant vinden. Mij raakt het zeer zeker. Maar goed in deze discussie hebben we het vooral over de transfer. Die vind ik zeker goed, maar niet uitmuntend. Die donkere passages zijn echt niet goed te noemen. Gelukkig zijn ze niet in overtal.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Zojuist Ben Hur op blu ray bekeken. Helaas is de ned. versie zonder extra's, maar goed die had ik toch al op dvd. De verschillen met de DVD zijn trouwens levensgroot. Over het algemeen een dikke plus. Vooral de heldere kleuren zijn op deze bd super. Minder tevreden ben ik inderdaad over de donkere scenes, met name op het laatst. Ik heb veel hoofdstukken bekeken gelijk met de dvd, maar op het eind van de bd zie je de vriendin (Esther) van Ben Hur door het raam kijken. Dit contrast is veel en veel te donker. In vergelijking met de dvd zie je een levensgroot verschil in het voordeel van de dvd. Alle details zijn verdwenen! Bij en in de grot waar het ook donker is is het contrast veel minder groot. Ik blijf het een groot raadsel vinden waarom juist in die scene die ik zojuist schetste zo donker is gemaakt. Ook het bloed van Christus in de plas is niet duidelijk te zien. Een flinke misser wat dat betreft. Dat mag van mij opnieuw met een lager contrast!

    De kleine skips in zo'n grote film vielen mij mee. Ik telde er een paar waarvan een redelijke grote, maar die zat ook al in de dvd versie. Over het algemeen vind ik deze transfer super op die donkere scene na.

    ps opvallend dat Blu-ray.com toch 5 sterren geeft.
    Het gerestaureerde beeld komt ook onnatuurlijker over, alsof het getekend is. De contrasten zijn te hard. Zie deze 2 screenshots.


  25. #275

    Standaard

    In de trailer (bewegend beeld) komt dat wat mij betreft heel anders over: http://www.youtube.com/watch?v=_AAXEQN9B-g

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •