De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen blu-ray kwaliteit door receiver?

    Beste iedereen,

    Ik zit met een probleem en weet niet waar dit aan ligt. Zoals ik het nu zie is het verschil tussen de kwaliteit van DVD's en BD's zo goed als niet aanwezig. Zeker toen ik dit weekend bij mijn ouders op hun Philips tv + BRspeler (een BDspeler van 100 euro) een ongelofelijk scherp beeld zag. De setup is als volgt:

    LG 32LH2000
    Philips CINEOS Receiver DFR9000
    LG BD550

    Ligt het aan de apparatuur of aan de instellingen? Ik weet dat het geen top apparatuur is.
    Wil binnenkort een nieuwe tv kopen, maar als ik dus ook voor een nieuwe receiver moet gaan kan ik alvast rekening houden met het budget.

    Bij voorbaat dank voor de hulp!
    PSN: r4zZ1__

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Luuk v/d B. Bekijk bericht
    Beste iedereen,

    Ik zit met een probleem en weet niet waar dit aan ligt. Zoals ik het nu zie is het verschil tussen de kwaliteit van DVD's en BD's zo goed als niet aanwezig. Zeker toen ik dit weekend bij mijn ouders op hun Philips tv + BRspeler (een BDspeler van 100 euro) een ongelofelijk scherp beeld zag. De setup is als volgt:

    LG 32LH2000
    Philips CINEOS Receiver DFR9000
    LG BD550

    Ligt het aan de apparatuur of aan de instellingen? Ik weet dat het geen top apparatuur is.
    Wil binnenkort een nieuwe tv kopen, maar als ik dus ook voor een nieuwe receiver moet gaan kan ik alvast rekening houden met het budget.

    Bij voorbaat dank voor de hulp!
    Sluit de speler eens rechtstreeks aan op de tv.
    Als je verschil ziet dan weet je dat het aan de receiver ligt.

  3. #3

    Standaard

    Met een TV in dat formaat moet je wel heel dicht op je TV zitten om enigszins verschil te zien tussen een blu-ray en een DVD, helemaal wanneer een en ander met goede kabels is aangesloten.

    Test het eens met een grotere TV, of ga dichter bij zitten...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Ik zou inderdaad de BRspeler eens rechtstreeks op de TV aansluiten om te kijken of dat wel verschil maakt. En wat van belang is, wie laat je nu DVD's upscalen, de receiver of de BR speler?

  5. #5

    Standaard

    Het hangt ook allemaal weer af hoe de TV is ingesteld.
    Was v/h weekend bij een nicht en haar man van me en we hebben een BD speler cadeau gedaan. Stond het contrast in de TV op max........ Tsja dan lijkt alles scherp, maar detail ho maar. Dan zie je dus echt geen verschil tussen DVD en BD waar het de TS volgens mij om gaat.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Het ligt aan je apparatuur. Goed instellen gaat niet of amper helpen. Op een 32inch zul je namelijk nooit een groot verschil krijgen.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Het ligt aan je apparatuur. Goed instellen gaat niet of amper helpen. Op een 32inch zul je namelijk nooit een groot verschil krijgen.
    Dat is dus echt niet waar, verschil is duidelijk te zien tussen HD en SD materiaal. Natuurlijk komt het wel veel beter tot zijn recht op een groter scherm en vind ik nu mijn 42"ook echt te klein.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat is dus echt niet waar, verschil is duidelijk te zien tussen HD en SD materiaal. Natuurlijk komt het wel veel beter tot zijn recht op een groter scherm en vind ik nu mijn 42"ook echt te klein.
    Maar ik zeg toch dat er verschil is?? Maar ga mij niet vertellen dat je serieus meent dat het verschil groot is op een klein schermpje van 32inch of dat je dit verschil groot kunt maken door de instellingen te wijzigen......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Maar ik zeg toch dat er verschil is?? Maar ga mij niet vertellen dat je serieus meent dat het verschil groot is op een klein schermpje van 32inch of dat je dit verschil groot kunt maken door de instellingen te wijzigen......
    Klopt idd dat je dat zegt.
    Ik heb het echt met mijn eigen ogen gezien, ik had zelf een 32" en ik vond het zeker een groot verschil. Kijkt wel erg onrustig, je moet je erg inspannen als je niet heeeel erg dichtbij zit.
    Indien de instellingen echt overdreven staan zal dat wel degelijk helpen verschil te zien en of dat dan groot is, dat is dan de vraag.
    Lastige hier is natuurlijk waar de TS zelf mee/op wil gaan kijken of m.a.w. wil gaan uitgeven.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Klopt idd dat je dat zegt.
    Ik heb het echt met mijn eigen ogen gezien, ik had zelf een 32" en ik vond het zeker een groot verschil. Kijkt wel erg onrustig, je moet je erg inspannen als je niet heeeel erg dichtbij zit.
    Indien de instellingen echt overdreven staan zal dat wel degelijk helpen verschil te zien en of dat dan groot is, dat is dan de vraag.
    Lastige hier is natuurlijk waar de TS zelf mee/op wil gaan kijken of m.a.w. wil gaan uitgeven.
    Ik hou meestal aan: hoe groter het scherm, des te groter het verschil.

    Op een klein scherm kan Sd er best goed uitzien maar als je dan een tijdje naar een hd zender / bluray gekeken hebt en terug gaat naar sd merk je pas goed hoe troebel en smerig het sd plaatje eigenlijk is...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik hou meestal aan: hoe groter het scherm, des te groter het verschil.

    Op een klein scherm kan Sd er best goed uitzien maar als je dan een tijdje naar een hd zender / bluray gekeken hebt en terug gaat naar sd merk je pas goed hoe troebel en smerig het sd plaatje eigenlijk is...
    Daar kan ik het niet anders dan mee eens zijn, helemaal als we het over analoge kabel hebben
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    De genoemde receiver van Philips is al een iet wat ouder apparaat.
    Deze ondersteund "slechts" maximaal 1080i. Dit terwijl Blu-ray 1080p is.
    De receiver ondersteund ook geen 24Hz, wat Blu-ray normaal is, dus er moet ook voordat het aan de receiver aangeleverd wordt een omzetting naar 50Hz of 60Hz plaats vinden.
    De vraag is hoe deze wat oudere receiver deze omzetting afhandelt.
    Je tv is vervolgens HD-ready, geen full hd resolutie dus.

    Bovenstaande betekend dat er een aantal zaken gebeuren, je blu-ray speler moet in onderhandeling met je receiver over wat voor signaal hij mag aanvoeren, standaard 1080p mag / kan niet.
    Nu is de vraag of de HDMI handshake tussen beide goed gaat en of hij dus het maximum haalbare kan en mag doorgeven, 1080i, of dat hij terug gezet wordt naar 576p wat de receiver dan weer op werkt 9upscaled) naar 1080i.

    Mijn advies:

    1. Sluit de blu-ray los / direct aan op de tv om het mogelijke kwaliteits verschil eens te bekijken.
    2. Check de instelling in de blu-ray speler over welke aanvoer kwaliteit hij hanteerd.
    Ipv automatisch stel deze dan bij voorkeur in op 1080i of 720p. (Beide hebben voors en tegens).
    3. Check de instelling van de uitvoer op de receiver. Controleer of deze juist staat, ook hier weer beter fixed op 720p of 1080i ipv auto.

    Bedenk goed dat in jou situatie het beeld hoe dan ook altijd meerdere berekenings stappen zal moeten ondergaan, of je hem nu rechtstreeks op de tv aansluit of niet.

    Je tv kan geen 1080p weergeven maar moet dit downscalen naar hd-ready.
    Je receiver kan geen 1080p ontvangen, max 720p of 1080i dus je blu-ray moet dit terug schalen.
    Je receiver kan geen 24Hz aan (van je tv weet ik het nu niet aan de hand van de beperkte specs). Je blu-ray zal het moeten wijzigen naar 50Hz of 60Hz.
    Je receiver heeft een 10-bit video decoder, een blu-ray speler een 12-bit.

    Door de tussen schakel van je receiver verlies je zeker kwaliteit tov een directe schakeling.
    Ik weet niet welke tv en speler je ouders hebben maar puur op bovenstaande zaken zal deze al een beter resultaat leveren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •