De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Decibel negatief?

  1. #1

    Standaard Decibel negatief?

    Hallo,
    waarom zijn de decibellen op mijn versterkers thuis allemaal rond de -20 -30?
    Hoort dat zo?
    Bedankt!

    En waarom zegt het boek dat je hdmi aan de versterker moet aansluiten, en via de versterker naar de tv, als het ook direct kan?
    Laatst aangepast door Rubin : 26-12-2010 om 08:22

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rubin Bekijk bericht
    Hallo,
    waarom zijn de decibellen op mijn versterkers thuis allemaal rond de -20 -30?
    Hoort dat zo?
    Bedankt!

    En waarom zegt het boek dat je hdmi aan de versterker moet aansluiten, en via de versterker naar de tv, als het ook direct kan?
    Je bent niet de enige met -20 en -30, al kan ik dan thuis niet hard spelen, bij -30 heb ik ruzie met de buren en bij -20 wordt de boel inbeslag genomen.

    Als je de HD audioformaten ten gehore wil brengen via je receiver, dan moet de HDMI kabel eerst naar je receiver, de receiver neemt de HD audio formaten voor zijn rekening, HD audioformaten kunnen enkel via HDMI bij de versterker komen. Optische en digitale coax komen niet verder dan de core of de standaard DD en DTS formaten.

    Je kan natuurlijk een speler direct aansluiten op je TV als je niet beschikt over een receiver met HD audiomogelijkheden. Er zijn heel veel mogelijkheden om apparatuur op elkaar aan te sluiten, het is maar net waar je over beschikt, het is wel verstandig om de meest optimale verbinding te gebruiken, je wilt tenslotte toch de beste resultaten uit je apparatuur halen.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Buiten de HD audio formaten kan ook het gelijk lopen van beeld en geluid doorgaans makkelijker voor elkaar gekregen worden door de speler via de receiver aan de tv te koppelen.

    De nieuwere generaties hebben namelijk vaak een optie, mits de tv het ondersteund, om een signaal terug te krijgen van de tv over hoelang hij er over doet om het beeld om te rekenen naar de juiste resolutie voor het betreffende scherm en ook om zijn "kunstje" van beeld "verbetering" (zoals 100 / 200/ 400 / 600 etc Hz). De receiver kan hier vervolgens het geluid op afstellen en zorgen dat het beeld en geluid gelijk loopt.

  4. #4

    Standaard

    Dus het heeft wel degelijk voordelen.
    Bedankt!

  5. #5

    Standaard

    Wat is "het boek" dat zegt dat je alles via HDMI via je (versterker?) reciever moet aansluiten en dan pas op je TV?

    Heb je daar een link van (bol.com oid)?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    "Het boek" zal denk ik de handleiding van een van de apparaten, naar ik gok de receiver, zijn.

  7. #7

    Standaard

    Het zou ook "het boek" van Sinterklaas kunnen zijn.

    Of de bijbel. Dat noemen mensen ook "het boek".
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Beide suggesties sluit ik uit.

    Sinterklaas is al naar huis en heeft ongetwijfeld zijn boek mee genomen, heb geen bericht op nu.nl of soortgelijken gezien of gehoord van een vermissing van zijn boek.

    Ten tijde dat de bijbel geschreven geacht wordt bestond HDMI nog niet, het lijkt me dan ook stug dat deze hierin beschreven wordt. Moet wel bekennen dat ik dat boek zelf niet gelezen heb, en er ook de intresse niet naar heb.

    Als je al snuggere / flauwe opmerkingen wil maken doe dat dan over de zin "Hoort dat zo?" in combinatie met de vraag van Rubin.

  9. #9

    Standaard

    Ik weet niet of Rubin dat hoort.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •