De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy Geluid van tv over home cinema set, maar geen audio output

    Hallo,

    Vandaag kreeg ik mijn home cinema set binnen, philips HTS5520. Heb 'm niet echt gekocht voor het kijken van dvd's, maar voor het het betere geluid bij het kijken van tv en gamen.

    Maar bij het aansluiten daarvan op mijn tv kwam ik erachter dat het niet lukte om het geluid van de tv uit de home cinema set te laten komen.
    Het probleem is nu dus dat de enige audio output die mijn tv heeft een optische is, maar daarvoor heeft de home cinema set geen input.
    Daarnaast heeft de tv nog een output voor headphones.
    De tv is een kleine samsung lcd, type LE22B350

    De audio inputs van de set zijn gewone left and right inputs waar van die tulpjes inmoeten, weet niet precies hoe die heten.

    Iemand een idee hoe ik het geluid van de tv toch over de set kan afspelen?
    Heb niet bepaald het geld om 'n nieuwe tv te kopen ofdergelijke.

    Met vriendelijke groeten,

    StefanC

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Stefan.

    Al gezocht met de volgende zoekterm: van optisch naar coaxiaal ?

    Je krijgt dan verschillende links naar sites waar je een 'convertor' kunt bestellen die de optische signalen om kan zetten naar een elektrische (coaxiale) signalen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    ik had wel een beetje rondgezocht, maar was geen convertor tegen gekomen nee.
    bij de lokale elektronica winkel zei die vent zelfs dat het helemaal niet mogelijk was om een optisch signaal aan te sluiten op een coaxiaal signaal. Weet ik meteen ook weer hoe 'goed' die winkel is.
    In ieder geval bedankt, ik ga straks meteen even langs de winkel

  4. #4

    Standaard

    Voor zover ik weet, zijn deze alleen maar via internet te koop. De kans is dus klein dat je deze in een gewone winkel kunt vinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Een beetje electronica winkel heeft ze wel, maar het zijn ook vaak de winkeltjes die je het vel over de neus trekken
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Zou dit niet via een hdmi kabel kunnen lopen? Ik zie in de specs niet direct dat er sprake is van een audio return channel maar het leek me een optie.
    Wie zichzelf kent, kent het Al. Het Al zit in de mens.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dreves Bekijk bericht
    Zou dit niet via een hdmi kabel kunnen lopen? Ik zie in de specs niet direct dat er sprake is van een audio return channel maar het leek me een optie.
    Dit is alleen mogelijk als zowel de TV als de home cinema set HDMI 1.4 hebben. Het ARC-logo staat dan ook op de achterkanten beide beide toestellen bij de aansluiting die je daarvoor moet gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dit is alleen mogelijk als zowel de TV als de home cinema set HDMI 1.4 hebben. Het ARC-logo staat dan ook op de achterkanten beide beide toestellen bij de aansluiting die je daarvoor moet gebruiken.
    Dan zal dat wel niet. Meestal lopen fabrikanten flink te koop met opties als ARC (zo heb ik gemerkt tijdens mijn eigen zoektocht) en zoals gezegd kon ik het niet direct vinden.
    Wie zichzelf kent, kent het Al. Het Al zit in de mens.

  9. #9

    Standaard

    Eigenlijk ben je gewoon een sukkel. Je koopt iets om het op een bepaalde manier te gaan gebruiken.. In plaats van te onderzoeken of het wel kan wat jij wilt, ga je het gewoon kopen en achteraf lopen piepen dat het niet werkt. Dat is volgens mij niet de manier.

    Als je in de toekomst nu eerst een vraag stelt (desnoods in de winkel waar je je spullen aanschaft). Dat scheelt weer een heleboel ellende in de toekomst.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Eigenlijk ben je gewoon een sukkel. Je koopt iets om het op een bepaalde manier te gaan gebruiken.. In plaats van te onderzoeken of het wel kan wat jij wilt, ga je het gewoon kopen en achteraf lopen piepen dat het niet werkt. Dat is volgens mij niet de manier.

    Als je in de toekomst nu eerst een vraag stelt (desnoods in de winkel waar je je spullen aanschaft). Dat scheelt weer een heleboel ellende in de toekomst.
    Iedereen heeft een leermoment. Wanneer was jouw laatste leermoment?

    De hts 5520 ondersteund geen HDMI-ARC.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ericvv Bekijk bericht
    Iedereen heeft een leermoment.
    Wel zo fijn om met leren te beginnen VOORDAT er wat wordt aangeschaft. Een weloverwogen aanschaf met alle in en outs en een prijsvergelijk kan voorkomen dat er achteraf teleurstellingen optreden.

    Helaas worden er op audio en videogebied door veel mensen zaken aangeschaft waar zij onvoldoende kennis van hebben genomen doordat zij zich onvoldoende hebben voorbereid, deze gemakzucht keert zich dan wel eens pijnlijk, maar terecht, tegen de luiaard die zich onvoldoende op de hoogte had gesteld.

    Het gebeurt maar al te vaak dat mensen dingen op voorhand aannemen, als er HDMI opzit dan doet het....... maar vaak doet het dus dingen helemaal niet zoals men aanneemt.......

    Men vraagt onvoldoende en denkt dat vragen dom staat..... zelf vind ik het niet vragen dom, zeker als men bepaalde dingen gewoon niet weet Achteraf met de brokken zitten is niet slim, men kan het slachtoffer van zijn eigen gemakzucht dan ook wel een sukkel noemen, dat klinkt niet aardig, maar........

    Vragen staat vrij, er bestaan geen domme vragen....., al kan 1 gek meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Leg dat die inkopers en ontwikkelaars maar eens uit. Die zijn volgens mij ook te dom om vragen te stellen.

    Zo lang deze produkten ontwikkellen en in blijven kopen die niet kunnen bieden wat de bedoeling is, zal het vertrouwen van de gemiddelde consument niet toenemen.

    Aan de andere kant is de concurrentie moordend, omdat iedereen zijn graantje mee wil pikken......van de crisis. Dit zorgt er ook voor dat de spreekwoordelijke schoenmakers hun leest verlaten en daardoor ook het vertrouwen en de stabiliteit laten verdwijnen.

    Een "schoenmaker" kan dus nog steeds beter bij zijn/haar "leest" blijven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard ik krijg het geluid van de tv niet via home cinemaset

    Hallo, ik heb een 5.1 set van philips de hts 5560 aangesloten via een hdmi op een samsung le 40c630 maar krijg het geluid van de tv niet op de 5.1 te horen, (ik ontvang tv via glasvezel) en het aansluiten met audio tulpstekkers van tv naar set mocht ook niet baten, de 5.1. heeft geen optische maar een digitale coax aansluiting, de tv heeft dacht ik wel een optische uitgang.
    Laatst aangepast door RoJess : 17-01-2011 om 00:43

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RoJess Bekijk bericht
    Hallo, ik heb een 5.1 set van philips de hts 5560 aangesloten via een hdmi op een samsung le 40c630 maar krijg het geluid van de tv niet op de 5.1 te horen, (ik ontvang tv via glasvezel) en het aansluiten met audio tulpstekkers van tv naar set mocht ook niet baten, de 5.1. heeft geen optische maar een digitale coax aansluiting, de tv heeft dacht ik wel een optische uitgang.

    Er zijn omvormers in de handel die van een optisch signaal een coax digitaal signaal kunnen maken:

    http://www.kabelsenmeer.nl/Productgr...Omvormers.html

    je kan ook Googlen met:

    optisch to coax convertor

    Dan kun je bijvoorbeeld ook deze vinden:

    http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=293
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor het advies en de tips!! Ik denk dat het wel goed komt met de converter er tussen. Ben niet zo thuis in deze materie, jammer dat de verkoper hier ook niet over meedenkt.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RoJess Bekijk bericht
    Bedankt voor het advies en de tips!! Ik denk dat het wel goed komt met de converter er tussen. Ben niet zo thuis in deze materie, jammer dat de verkoper hier ook niet over meedenkt.
    Graag gedaan

    Niet alle verkopers zijn goede verkopers, helaas kopen daarom mensen wel eens dingen die ze achteraf beter niet hadden kunnen nemen, ook kopers gaan te vaak onvoorbereid op pad.....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Daarnaast zijn er ook fabrikanten die producten aanbieden (met mogelijkheden of beperkingen) waar een gemiddelde consument niet op zit te wachten.

    Voor dat de gemddelde consument tevreden is, moet er dus nog een hoop gebeuren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •